مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان را در این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم و تمام شرایط، قوانین، مدارک، مزایا و هرآنچه که برای ثبت شرکت لازم است را توضیح می دهیم. انواع روش ها برای اخذ اقامت در کشور مجارستان وجود دارد که یکی از بهترین روش ها اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت می باشد.

انواع روش های مهاجرت به کشور مجارستان شامل اخذ اقامت از طریق کار، اخذ اقامت از طریق تحصیل، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، اخذ اقامت از طریق تولد، اخذ اقامت از طریق ازدواج، اخذ اقامت از طریق پناهندگی و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت که بسیار در میان سرمایه گذار محبوب و پرطرفدار است زیرا کشور مجارستان دارای اقتصاد قوی است.
در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان و متخصصان  مجرب ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس تلفنی گرفته و مشاوره رایگان در ارتباط با مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان دریافت کنید.  

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در مجارستان 🔊

ثبت شرکت در مجارستان و شرایط عمومی آن

 مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان نیاز به شناخت بیشتر این کشور دارد. کشور مجارستان کشور بسیار زیبایی است که در قلب اروپا واقع شده است. مجارستان کشوری باستانی است. مردم کشور مجارستان بسیار مهمان نواز و دارای فرهنگ بالا هستند.
زبان مردم کشور مجارستان مجاری است و واحد پول این کشور فورینت است. جمعیت این کشور حدوداً 10 میلیون نفر است و شلوغ ترین شهر این کشور بوداپست است. کشور مجارستان در سال 2007 به پیمان شنگن پیوست و همچنین عضو اتحادیه اروپا می باشد و همچنین به پیمان اتلانتیک پیوسته است.

مجارستان واقع در اروپای غربی است. مساحت کشور مجارستان 93030 کیلومتر مربع می باشد و همسایگان مجارستان از سمت شمال کشور با اسلواکی و از سمت شرق کشور با رومانی، از سمت شمال غرب با اتریش و از سمت شمال شرق با کشور اکراین و از سمت جنوب غرب با اسلوونی مرز مشترک دارد. پایتخت کشور مجارستان  شهر بوداپست می باشد.
بوداپست پایتخت مجارستان در رتبه دوم بهترین شهرهای توریستی قرار دارد. اگر شخصی در خارج از کشور می خواهد فعالیت کند بهترین روش و مطمئن ترین روش برای این شخص ثبت شرکت در کشور مجارستان است.

ثبت شرکت در مجارستان و شرایط عمومی آن
ثبت شرکت در مجارستان و شرایط عمومی آن

شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان

مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان دارای شرایط بسیار عالی برای سرمایه گذارانی است که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند. با ثبت شرکت در مجارستان در کنار اینکه شما به اقامت خود در این کشور می رسید می توانید سودآوری هم داشته باشید که برای کشور مجارستان هم این شرایط عالی است زیرا باعث افزایش رشد اقتصادی این کشور می شود. در آغاز باید شما برای ثبت شرکت درخواست بدهید و اگر در خواست مورد قبول واقع شد می توانید مراحل دیگر ثبت شرکت را انجام دهید.
مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان به این صورت است که اول به شما اقامت 1 ساله تعلق می گیرد و در سال های دیگر تمدید می شود و بعد از گذشت 3 تا 5 سال به شما اقامت دائم داده می شود.

از دیگر امکانات اقامت از طریق ثبت شرکت در مجارستان این است که افراد خانواده بعد از گذشت سه سال می توانند اقامت دائم بگیرند. برای ثبت شرکت در مجارستان و اخذ اقامت کشور مجارستان یک سهامدار یا یک مدیر کافی می باشد و همچنین به افراد اجازه داده می شود که در غرفه های نمایشگاهی اروپایی برای ثبت شرکت وارد شوند. پروسه ثبت شرکت در کشور مجارستان حداقل 3 الی 4 ماه طول می کشد و شخص باید آدرس دفتر کار خود را به دولت مجارستان معرفی کند.

ویزای ثبت شرکت در مجارستان
ویزای ثبت شرکت در مجارستان

ثبت شرکت در مجارستان و انواع شرکت

برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت باید نوع شرکت و فعالیت خود را مشخص کنید. انواع شرکت برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان وجود دارد که موارد زیر است:

  • شرکت مالکیت انفرادی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت شعبه
  • شرکت سهامی

1. شرکت مالکیت انفرادی

افرادی که تمایل دارند به تنهایی به تجارت بپردازند و تمایل به گرفتن شریک و شراکت ندارند می توانند که به تنهایی ثبت شرکت در مجارستان را انجام دهند.

2. شرکت با مسئولیت محدود

 شرکت با مسئولیت محدود به این صورت است که اتباع خارجی که برای نخستین بار ثبت شرکت را در این کشورانجام می دهند فقط می توانند شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کنند. پرداخت مالیات برای این شرکت کم است و مدیر عامل می تواند فقط 1 نفر باشد. سهامداران تعداد مشخصی نخواهند داشت. بیشترین تعداد شرکت ثبت شده در مجارستان به صورت مسئولیت محدود می باشد.

 3. شرکت شعبه

شرکت های خارجی که قصد دارند شعبه ای دیگر در کشور مجارستان تأسیس کنند می توانند از طریق ثبت شرکت در مجارستان به صورت شعبه اقدام نمایند. این گونه از شرکت ها به شرکت مادر وابسته اند و دفتر و محل کار که محل کسب و کار می باشد باید اعلام شود.

 4. شرکت سهامی

ثبت شرکت در کشور مجارستان به صورت سهامی به گونه ای است که ملیت در آن اهمیت ندارد و شما ازهر ملیتی که باشید می توانید در این کشور شرکت خود را تأسیس کنید. از قوانین و شرایط  ثبت این شرکت حداقل سرمایه اولیه 56000 یورو است و نیاز به یک حسابدار و سه مدیر است. زمانی که اشخاص قصد دارند تجارت بزرگی ایجاد کنند شرکت سهامی تأسیس می کنند. کمترین سرمایه بر حسب قوانین  5000000 فورینت مجارستان است.
طبق قوانین مجارستان حداقل 3 عضو در این شرکت باید باشد. مدیریت این شرکت را هیئت مدیره برعهده می گیرد و باید طبق قوانین و شرایط کشور مجارستان باشد. ثبت این شرکت برای اشخاصی که می خواهند کسب و کارهای بزرگی ایجاد کنند مانند فروشگاهای بزرگ و کارخانه و شرکت های کشت و صنعت مناسب است که توسط نهاد های حقیقی و حقوقی انجام می شود.

این نکته مهم است که این شرکت باید در دادگاه ملی کشور مجارستان به ثبت برسد تا بتوان شروع به کار کرد. در این شرکت ها سهامداران نسبت به سرمایه خود مسئولیت تعهدات یک شرکت را دارند و می توانند سرمایه خود را تبدیل به سهام کرده و همچنین سهام سهامداران در بورس اوراق بهادر قیمت گذاری می شود.

ثبت شرکت در مجارستان و ویزای ثبت شرکت

مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در مرحله اول نیاز به اخذ ویزا دارد. کشور مجارستان عضو پیمان شنگن است که به همین دلیل نیاز به اخذ ویزای شنگن دارید و با اخذ این ویزا می توانید به راحتی به کشورهایی که عضو پیمان شنگن هستند سفر کنید. برای اخذ ویزای شنگن باید به سفارت مجارستان مراجعه کنید و برای ویزا درخواست دهید.

ثبت شرکت در مجارستان و ویزای ثبت شرکت
ثبت شرکت در مجارستان و ویزای ثبت شرکت

مدارک لازم برای اخذ ویزا شنگن به منظور مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان موارد زیر می باشد:

1.عکس گذرنامه سیاه سفید (35 در 45 میلی متر)

2. فرم درخواست برای اقامت بلند مدت

 3. شناسنامه (اگر نام و نام خانوادگی عوض شده است)

4. فرم درخواست ویزا را پر کرده و تحویل دهد

5. رسید پرداخت هزینه ویزا

6.اصل و ترجمه کارت ملی و شناسنامه فرد

 7. گذرنامه و کپی ویزاهای قبلی که دارای اعتبار باشند

 8. نامه ای که هدف از بازدید کشور مجارستان را توضیح دهد

9. اصل و کپی بیمه مسافرتی

 10. اثبات کردن محل اسکان خود در مجارستان

 11. تمکن مالی و گردش حساب

قوانین ثبت شرکت در مجارستان

برای  مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان یکی از مهمترین قوانین برای ادامه کسب و کار در این کشور پرداخت مالیات است که هم برای شرکت های محلی و هم عمده باید پرداخت مالیات به موقع صورت بگیرد.

یکی دیگر از قوانین این کشور این موضوع است که ثبت شرکت با سرمایه اندک صورت می گیرد و نیازی به سپرده نیست.
طبق قوانین کشور مجارستان باید حداقل سرمایه اولیه ای که شما در شرکت سرمایه گذاری می کنید از حداقل سرمایه ای که  دولت مجارستان مشخص کرده است بیشتر باشد. 

مالیات مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان

مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان نیاز به پرداخت مالیات در این کشور دارد که در ادامه انواع مالیات این کشور را برایتان توضیح می دهیم. تکمیل شدن پروسه پرداخت مالیات به طور متوسط 277 ساعت طول می کشد.

 مالیات در کشور مجارستان به شرح زیر است:

  1. مالیات تجارت در مجارستان

نرخ مالیات تجارت محلی در کشور مجارستان 2 درصد است.

2. مالیات بر درآمد شرکت در مجارستان

مالیاتی که به شرکت تعلق میگیرد را باید شرکت به دولت مجارستان پرداخت کند را مالیات بر سود شرکت می گویند. اسم دیگر این مالیات، مالیات بر سود شرکت ثبت شده در این کشوراست. مالیات بر درآمد شرکت در کشور مجارستان 9 درصد است.

مالیات بر درآمد شرکت در مجارستان
مالیات بر درآمد شرکت در مجارستان

3. مالیات بر ارزش افزوده

 یکی دیگر از نام های مالیات بر فروش شرکت مالیات بر ارزش افزوده است و این مالیات از طرف اداره مالیات برای مراحل تولید و در آخر خدماتی که ارائه می شود استرداد می شود. نرخ مالیات بر ارزش افزوده 27 درصد است. مالیات ارزش افزوده در مراکز فروش در هنگام فروش کالا به قیمت کالا اضافه می شود.

4. مالیات بر سود سهام

یکی دیگر از قوانین مالیاتی موجود در کشور مجارستان مالیات بر سود سهام است و اگر شرکت شما دارای چندین سهامداراست و بعد از سرمایه گذاری شما شرکت خود را ثبت کرده اید در این روش مالیات ما بین تمامی سهامدارانی که در شرکت ثبت شده اند تقسیم می شود و هر یک از سهامداران باید از سود خالص خود 15% به دولت مجارستان پرداخت کنند.
البته بستگی به این که اقامت و محل زندگی سهامداران در کشور مجارستان در کجا است دارد زیرا به دلیل پرداخت بیمه حدود 1% از 15% آن پرداخت میشود.

5. مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد به این صورت است که هر شخص نسبت به شغلی که دارد و درآمدی که دارد باید مالیات پرداخت کند که این مالیات را مالیات بر درآمد میگویند. در کشور مجارستان مالیات بر درآمد 15 درصد است.

وکیل ثبت شرکت در مجارستان

برای ثبت شرکت در مجارستان فقط نیاز به سرمایه نمی باشد. در کنار سرمایه باید تمام کارهای اقامت به درستی انجام شود و هیچ گونه ایرادی در مدارک وجود نداشته باشد زیرا اگر کوچکترین اشتباهی مرتکب شوید امکان دارد در خواست شما رد شود. بهتر است برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان وکیلی اختیار کنید تا تمام امور را به درستی انجام دهد.

تیم وکلای مؤسسه ما با 18 سال سابقه در امور مهاجرتی و مجوز از وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی در خدمت شما هموطنان عزیز می باشند تا شما را در این راه یاری کنند و به هدفتان که مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان است برسانند.

مراحل مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان

نخست باید با ویزای ثبت شرکت به کشور مجارستان سفر کنید و اقدامات لازم برای ثبت شرکت را انجام دهید. برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت مجارستان باید مراحلی را  طی کنید که در اولین مرحله باید اسم شرکت را ثبت کنید (اسم شرکت نباید تکراری باشد.)
و یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت، ثبت نوع شرکت می باشد که انواع شرکت را توضیح داده ایم و همچنین باید یک حساب بانکی و سیستم حسابداری را افتتاح کنید. برای افتتاح حساب بانکی در این کشور شما باید مدتی به مجارستان سفر کنید و در آنجا حساب بانکی خود را افتتاح کنید.

مراحل مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان
مراحل مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان

اجاره مکانی مشخص برای شرکت و فراهم کردن طرح تجاری و تنظیم اساسنامه و تحویل به سفارت مجارستان باید انجام شود.
در اساسنامه شرکت باید نام شرکت، نام افراد شرکت، آدرس شرکت، محل فعالیت وسرمایه شروع کار اعلام شود. کشور مجارستان اقتصاد قوی دارد که هر ساله رو به رشد است و افرادی که سرمایه های خود را وارد این کشور می کنند برای کشور مجارستان مهم هستند و باعث می شوند که کشور مجارستان پیشرفت اقتصادی داشته باشد.

 افرادی که قصد اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور مجارستان را دارند باید در مرحله اول فرم های مربوط به ثبت شرکت را پر کرده و بعد از ثبت شدن و تأیید از طرف دولت مجارستان شماره شناسایی به آنها داده می شود که بعد از واریز سرمایه به حساب بانکی و ثبت شرکت تمام مشخصات شما مانند آدرس، اعضای شرکت و مقدار سرمایه و…در اختیار شما قرار می گیرد.

ثبت شرکت در مجارستان و کارت آبی (بلوکارت)

مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان از طریق دریافت کارت آبی هم امکان پذیراست. با داشتن کارت آبی مزایا بسیاری به متقاضی داده می شود. یکی از مزایای کارت آبی داشتن آزادی رفت و آمد در تمام کشورهای اروپایی است. اعتبار کارت آبی بین 2 تا 4 سال است.
شرایط اخذ کارت آبی به این صورت است که به افرادی که مهارت بالا و تحصیلات بالا دارند و در یکی از کشورهای اروپایی اقامت دارند و حقوق آنها در کشور مجارستان ماهیانه بیش از 4200 یورو است کارت آبی تعلق می گیرد. به همین دلیل این ویزا به گارگران ساده تعلق نمیگیرد زیرا حقوق آنها کمتر از این مقدار است. کارت آبی به دو  صورت اخذ می شود یکی از طریق کار و دیگری از طریق ثبت شرکت،  که ما در اینجا به اخذ کارت آبی از طریق ثبت شرکت می پردازیم.

برای اخذ کارت آبی سرمایه گذار می تواند همسر خود را در شرکت استخدام کند و  حقوق ماهیانه به آن مبلغ بیش از 4200 یورو بپردازد تا همسر کارت آبی را اخذ نماید و اقامت این کشور را دریافت کند. که همسر می تواند با اخذ بلوکارت، متقاضی ثبت شرکت (همسر خود) و فرزندان (زیر 18 سال) خود را وارد این کشور کند.

از مزایا کارت آبی موارد زیر است:

1. اجازه کار تمام وقت در مجارستان

2. اقامت مجارستان و اخذ ویزا برای خانواده

3. اجازه سفر به همه کشورهای اروپایی بدون داشتن ویزا

4. اجازه تحصیل برای تمام اعضاء خانواده

5. اجازه کار برای افراد بالای 18 سال

6. داشتن امکانات رفاهی و پزشکی

7. دریافت حقوق و مزایا 

ثبت شرکت در مجارستان و طرح تجاری (بیزنس پلن)

مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان نیاز به ارائه طرح تجاری دارد و ارائه طرح تجاری رابطه مستقیمی با ثبت شرکت شما دارد و تأثیر به سزایی دارد. طرح تجاری بیان می کند که شرکت شما هم برای خودتان و هم برای اقتصاد مجارستان سودمند است. بهتراست برای طرح تجاری از افرادی که مهارت کافی و بالا در اقتصاد دارند مشورت بگیرید تا طرح تجاری بهتری را ارائه دهید.

ثبت شرکت در مجارستان و طرح تجاری (بیزنس پلن)
ثبت شرکت در مجارستان و طرح تجاری (بیزنس پلن)

 بیزنس پلنی که می خواهید ارائه دهید باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

1.  دیدگاه کلی از شغل سرمایه گذار

2. توضیحاتی که درارتباط با متقاضی است که می خواهد ثبت شرکت را انجام دهد مانند مدارک تحصیلی، مهارت و تجربه

3. توضیح در ارتباط با خدمات و محصول و طرز مدلی که می خواهید در بازار آن ها را ارائه دهید

4. استراتژی تجاری فرد، یعنی سیاست قیمت گذاری، برنامه بازاریابی

 5. ارائه سرمایه اولیه، سود احتمالی، تأمین اعتبار اضافی و…

 6. دربیزنس پلن باید تمامی مدارک واسنادی که در مورد ثبت شرکت است ضمیمه شود و همچنین تأیید کتبی حمایت مالی، توصیه نامه ها و مجوزها

مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان

ثبت شرکت در مجارستان نیاز به ارائه مدارکی دارد. اولین شرایط برای فرستادن مدارک ترجمه رسمی می باشد که باید به امور خارجه ارائه شود.

 مدارک مورد نیاز برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان موارد زیر است:

1. سند ازدواج برای افراد متأهل

2. مدارک مربوط به شناسایی فرد همراه با کپی

3. آدرس محل شرکت برای ثبت شرکت در مجارستان

4. اسکن کردن پاسپورت و اصل پاسپورت

5. هزینه های مربوط به بانکداری به مدت یک سال باید پرداخت شود

6. حداقل مبلغ 2000 یورو برای سرمایه اولیه شرکت

7. پرینت حساب بانکی فرد

8. سند مالکیت

9. ارائه مدارک حساب بانکی در کشور مجارستان

10. ارائه طرح تجاری شرکت

11. ارائه شماره مالیاتی

12. بیمه مسافرتی

13. کپی از مدرک تحصیلی

14. قبض تلفن برای تأیید آدرس شرکت

15. 6 عدد عکس

16.گواهی عدم سوء پیشینه (این گواهی برای اثبات نداشتن سابقه کیفری می باشد افرادی که جرمی مرتکب نشده اند گواهی عدم سوء پیشینه میگیرند و شرایط کار و ثبت شرکت برای آنها مهیا می شود) برای گرفتن این گواهی باید به پلیس 10+ یا دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنید.

17. پرداخت هزینه های بانک برای یک سال

18. وکالتنامه که توسط موکل امضاء شده باشد و تأییدیه دادگستری را دریافت کند

19. طرح توجیه اقتصادی

20. فرم تکمیل شده درخواست ویزا

21. پرداخت تمام هزینه های ثبت شرکت

22. در طی مدتی که شخص اقامت موقت در کشور مجارستان را دارد باید بیمه سلامت خود را داشته باشد

هزینه اقامت از طریق ثبت شرکت در مجارستان

برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت مجارستان بهتر است هزینه های ثبت شرکت و زندگی در این کشور را بررسی کنید. هزینه هایی از قبیل خوراک، ملک، هزینه های ثبت شرکت و هر هزینه دیگری که لازم است بدانید. هزینه های زندگی و ثبت شرکت در مجارستان موارد زیر است:

هزینه ثبت شرکت

 1. سرمایه اولیه برای ثبت شرکت  بین 5 الی 50 هزار یورو می باشد.

2. هزینه افتتاح حساب بانکی هم باید پرداخت شود.

3. هزینه ثبت شرکت خصوصی در کشور مجارستان 5000 فورینت است.

  4. هزینه اجاره ملک برای شرکت به ثبت رسیده در سال کمتر از 1000 یورو است.

  5. دیگر هزینه های این شرکت حقوق حسابدار شرکت است که در ماه کمتر از 100 یورو است و باید ماهیانه پرداخت شود.

6. در این کشور هزینه راهبری و هزینه اداره کردن شرکت کمتر از کشورهای دیگر است.

7. به دلیل اینکه شما تازه وارد کشور مجارستان شده اید بهتراست شرکت خود را بیمه کنید. این بیمه از مبلغ 150یورو تا 300 یورو ماهانه می باشد.

8. هزینه تهیه اسناد توسط وکیل هم باید حساب کرد که بستگی به خود وکیل دارد.

 هزینه خوراک و غذا در مجارستان

 یک وعده غذایی در رستوران 6.74 دلار

1 کیلو سیب 1.65 دلار

1 لیتر شیر 0.85 دلار

آب معدنی 0.92 دلار

هزینه اجاره ملک در مجارستان

اجاره ملک در مرکز شهر 532.94 دلار

اجاره ملک در خارج از شهر 405.63 دلار

مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان

یکی از بهترین روش های اخذ اقامت کشور مجارستان ثبت کردن شرکت است. با ثبت کردن شرکت در مجارستان شخص سرمایه گذار می تواند از مزایای این شرکت بهره ببرد که  این مزایا شامل موارد زیر است:

1. پس از 5 سال اقامت دائم داده می شود

2. اقامت شینگن برای تمام خانواده

3. سرمایه کم برای ثبت شرکت

4. هزینه های پایین اداره یک شرکت

5. افتتاح حساب بانکی

6. (9 درصد) مالیات شرکت

7. مالکیت 100 صد در صدی

8. دسترسی به تمام بازارهای اروپایی

مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان
مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان

ثبت شرکت در مجارستان و اقتصاد آن

 اقتصاد کشور مجارستان پردرآمد است و یکی از اقتصاد های باز اروپا به حساب می آید. کشور مجارستان تولید سالانه 265.037 میلیارد دلار دارد که باعث شده رتبه 57 اقتصاد بزرگ جهان را به خود اختصاص دهد. بر اساس قدرت خرید رتبه 49  را در دنیا دارد.

کشور مجارستان در سال 2015 بیشتر از 100 میلیارد دلار از صادرات خود بدست آورد. رشد اقتصادی در کشورهای اروپایی در سال های گذشته 2 درصدی بوده است در صورتی که در کشور مجارستان 4 درصدی بوده است به همین دلیل اقتصاد آن در حال پیشرفت است.  توریست های بسیاری از کشور مجارستان دیدن می کنند که باعث درآمد زایی این کشور می شود و بخش مهمی از اقتصاد کشور مجارستان را دارد.

شرکای اصلی کشور مجارستان آلمان، اتریش، رومانی، اسلواکی، ایتالیا، فرانسه، لهستان و جمهوری چک است. کشور مجارستان در سال 2014 از کالاهای صادراتی  99.54 بیلیون دلار بدست آورده است و کالاهایی را که وارد کشور خود کرده است به ارزش 96.83 بیلیون دلار در سال 2014 بوده است.

از مهم ترین صنایع کشور مجارستان:

مهم ترین صنایع کشور مجارستان
مهم ترین صنایع کشور مجارستان

صنایع غذایی

 یکی از مهم ترین صنایع کشور مجارستان است. این صنعت 6 درصد از صادرات کشور مجارستان را به خود اختصاص داده است.

صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات

بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در چندین سال گذشته در کشور مجارستان رشد بسیاری داشته است. 10 درصد از کل تولید ناخالصی داخلی کشور مجارستان مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

صنعت داروسازی و فناوری پزشکی

کشور مجارستان در بخش های داروسازی بسیار پیشرفته است و این صنعت یکی از موفق ترین بخش های اقتصاد مجارستان است. صادرات دارو در سال 2011 به میزان 3.93 میلیارد دلار بوده است.

صنعت الکترونیک

از بزرگترین بخش های صنعتی کشور مجارستان است. که 22 درصد از کل تولیدات مجارستان را در بردارد.

صنعت خودرو

حدود 21 درصد از کل صادرات کشور مجارستان را به خود اختصاص داده است و یکی از مهم ترین صنایع اصلی کشور مجارستان است.

ثبت شرکت در مجارستان و شاخص های تأثیرگذار اقتصادی

از موارد دیگری که باید توجه داشت برای ثبت شرکت در مجارستان شاخص های اقتصادی است. این شاخص ها در کسب و کار تأثیر بسیاری دارند.

شاخص هایی که برای ثبت شرکت باید سرمایه گذار به آن ها توجه کند موارد زیر است:

نرخ بیکاری در مجارستان

سرمایه گذار باید به نرخ بیکاری یک کشور برای ثبت شرکت مجارستان توجه کند زیرا نشان دهنده بازار کار این کشور است که مرتبط با رشد اقتصادی است. در کشور مجارستان نرخ بیکاری در سال 2018 (3.56 درصد) بوده است که بسیار خوب است.

نرخ بیکاری در مجارستان
نرخ بیکاری در مجارستان

تورم

 نرخ تورم نشان دهنده درآمد و هزینه کشوراست. نرخ تورم به این صورت است که اگر کشوری دچار نوسانات شدید و یا سرمایه گذاری در آن کشور زیاد باشد یعنی کشور دارای نوسان اقتصادی است و سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آن کشور مناسب نیست که خوشبختانه نرخ تورم در کشور مجارستان پایین می باشد. مقدار تورم سالانه این کشور 0.07% است که نشان دهنده ثبات اقتصادی این کشور است. که این موضوع برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت بسیار اهمیت دارد .

نرخ مالیات

نرخ مالیات بر شرکت در کشور مجارستان نسبت به کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. میزان مالیات بر درآمد در کشور مجارستان در سال  2006 (36%) و در سال 2016 (15%) بوده است که نشان دهنده این است که مالیات در این کشور کاهش پیدا کرده است و کشور مجارستان پیشرفت داشته است.

 رشد اقتصادی

تولید ناخالصی رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی دارد یعنی سرمایه گذار برای درک رشد اقتصادی باید از مبلغ تولید ناخالصی آگاه باشد. با افزایش تولید ناخالصی رشد اقتصادی هم افزایش پیدا می کند و با افزایش این دو سود سرمایه گذارهم بیشتر می شود. ارزش متوسط تولید ناخالصی داخلی برای کشور مجارستان در سال 2017 مبلغ 26777.56 دلار آمریکا بوده است.

معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان

مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان علاوه بر مزایا مشکلاتی هم دارد که موارد زیر است:

  • به دلیل نبود شرایط مساعد برای برخی از شرکت های خارجی فعالیت و کسب و کار در کشور مجارستان دچار مشکل شده است. بانک جهانی و شرکت مالی بین المللی، کشور مجارستان را بین 100 کشور برتر در مورد دسترسی به نیروی الکتریسیته و حفاظت سرمایه  قرار نداده است و به همین دلیل استفاده از نیروهای متخصص محلی برای کمک در مدیریت حساس واجب می باشد.

معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان
معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان

  • یکی دیگر از مشکلات ثبت شرکت در مجارستان عملکرد ضعیف این کشور در ارتباط با شاخص های افشای اطلاعات و بدهی نسبت به کشور های اروپایی می باشد. به همین علت است که بانک جهانی کشور مجارستان را در رتبه 128 در ارتباط با حفاظت از سرمایه گذاران قرار داده است.
  • مشکل دیگر زبان این کشوراست زیرا اغلب کسانی که زبان انگلیسی صحبت می کنند در بوداپست هستند. آموزش و یادگیری زبان مجارستانی که اکثرجمعیت این کشور مجاری صحبت می کنند سخت است و کار آسانی نمی باشد. همچنین یاد گیری این زبان در کشور ایران بسیار سخت است.
  •  یکی دیگر از زبان هایی که در کشور مجارستان استفاده می شود آلمانی است. یعنی در خارج از بوداپست زبان آلمانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. پس زبان انگلیسی به تنهایی برای زندگی در این کشور به شما کمک نخواهد کرد و باید زبان مجارستانی را یاد بگیرید.
  • مالیات بالا در کشور مجارستان یکی دیگر از مشکلات است. پس از هند کشور مجارستان با مالیات 27 درصدی بر ارزش افزوده بیشترین مالیات را دریافت میکند. اما به این نکته هم باید توجه داشت که هزینه زندگی و تحصیل در این کشور پایین بوده و ماهیانه حدود 400 تا 700 یورو می باشد.
  • مشکل دیگر که شاید برای برخی ازمردم اهمیت نداشته باشد شرایط آب و هوای این کشور است. زیرا آب و هوای این کشور قابل پیش بینی نیست و  یکباره از هوای آفتابی تبدیل به هوای بارانی می شود.

سخن پایانی ثبت شرکت در مجارستان  

در این مقاله به طور کامل به بررسی شرایط، قوانین و مدارک لازم برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت مجارستان پرداخته ایم و به این نتیجه رسیده ایم که کشور مجارستان با اقتصاد قوی که دارد برای اقامت ثبت شرکت بسیار کشور مناسبی می باشد.
موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان با داشتن وکلا و متخصصان با تجربه و ماهر و همچنین داشتن آگاهی کامل از شرایط و قوانین مهاجرتی می توانند شما را در این راه یاری کنند و شما را به هدفتان برسانند. همچنین می توانید در قسم پایین این مقاله پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کنید.

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در مجارستان

✳️ ثبت شرکت در مجارستان به چه صورت است؟

به این صورت است که اول به شما اقامت 1 ساله تعلق می گیرد و در سال های دیگر تمدید می شود و بعد از گذشت 3 تا 5 سال به شما اقامت دائم داده می شود.

✳️ انواع ثبت شرکت در مجارستان کدامند؟

1. شرکت مالکیت انفرادی 2. شرکت با مسئولیت محدود 3. شرکت شعبه 4.شرکت سهامی

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
مهیار

سلام وقتتون بخیر اگر در مجارستان شرکت ثبت کنیم و بعد از گرفتن اقامت یک ساله مالیات و هزینه های مربوط به شرکت را پرداخت نکنیم چه اتفاقی میافته ؟

آتیه آفرینان

نمی توانید اقامتتان را تمدید کنید.

زهرا

سلام وقتتون بخیر شرایط کار در مجارستان به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، برای اطلاع از قوانین و شرایط مهاجرت کاری مجارستان مقاله ی "کاردرمجارستان" را مطالعه بفرمایید.

احمدی

با سلام برای اقامت ثبت شرکت مجارستان نیاز به چه مدرک زبانی هست؟

آتیه آفرینان

با سلام ، برای پروسه ی ثبت شرکت الزامی به ارائه ی مدرک زبان نیست.

مسعود

برای ثبت شرکت در مجارستان محدودیت سنی وجود داره؟

آتیه آفرینان

با سلام، برای ثبت شرکت باید شخص بالای 18 سال باشد.

هوادار

ثبت شرکت در مجارستان ممنون از محتوای خوبتون

آتیه آفرینان

ممنون از توجهتون دوست عزیز.

ساسان

سلام وقتتون بخیر آیا با ثبت شرکت در مجارستان امکان بردن همراه با خودمون وجود داره؟

آتیه آفرینان

بله امکان پذیر است.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button