قوانین اقامت از طریق ثبت شرکت در لهستان

مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان را در این مقاله مورد بررسی قرار میدهیم. لهستان کشور بسیار زیبایی است که شرایط اقتصادی خوبی برای ثبت شرکت دارد. در این مقاله ما به بررسی شرایط، قوانین، مدارک و هزینه ها و هرآن چه که شما برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان باید بدانید و از آن آگاه باشید را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین جواب سوالاتی مانند با ثبت شرکت در لهستان اقامت دائم داده می شود؟ هزینه ثبت شرکت در لهستان چقدر است؟ مدارک و مالیات کشور لهستان به چه صورت است؟ شرایط اقتصادی کشور لهستان به چه صورت است؟ می پردازیم.
روش های مختلفی برای اخذ اقامت کشور لهستان وجود دارد مانند اخذ اقامت از طریق تولد، اخذ اقامت از طریق ازدواج، اخذ اقامت از طریق پناهندگی، اخذ اقامت از طریق کار، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، اخذ اقامت از طریق تحصیل و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت می باشد. در صورتی که احتیاج به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید با کارشناسان با تجربه ما در “موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان” تماس تلفنی و مشاوره رایگان دریافت کنید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در لهستان 🔊 

ثبت شرکت در لهستان و شرایط عمومی آن

مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان نیازمند شناخت از این کشور است. کشور لهستان در مرکز اروپا قرار دارد و از غرب با آلمان و از جنوب با اسلواکی و از جنوب غربی با جمهوری چک، از جنوب شرقی با اوکراین، از شرق با بلاروس، از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه و ازشمال با دریای بالتیک هم مرز است.
مساحت کشور لهستان 312.6 هزار کیلومتر مربع است و این کشور از نظر بزرگی در لیست جهان رتبه 69 را به خود اختصاص داده است و همچنین از نظر بزرگی رتبه 9 را در اروپا دارد.
جمعیت این کشور 37.8 میلیون است.

کشور لهستان 16 استان دارد و پایتخت آن ورشو است. واحد پول این کشور زلوت است. زبان لهستانی زبان رسمی این کشور است. کشور لهستان رتبه 34 از نظر جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است. مهم ترین شهرهای کشور لهستان کراکوف، ووچ، وروتسلا، پوزنان، گدانسک، اشچچین، کاتوویتس می باشند. کشور لهستان عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن است. آب و هوای کشور لهستان معتدل و گرم و خشک است.

ثبت شرکت در لهستان و شرایط عمومی آن
ثبت شرکت در لهستان و شرایط عمومی آن

شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان

ثبت شرکت در لهستان به دلیل شرایط اقتصادی خوب این کشوربسیاری از سرمایه گذاران را به سمت خود جذب می کند. اقتصاد کشور لهستان در جایگاه ششم اتحادیه اروپا است. مالیات این کشور پایین است و این یکی از شرایط ایده آل برای ثبت شرکت در این کشوراست.

 بعد از ثبت شرکت به سرمایه گذار اقامت یک ساله داده می شود که بعد از گذشت 5 سال اقامت دائم داده می شود. به شرطی که 2 سال از 5 سال اقامت را در لهستان زندگی کرده باشید. شما می توانید اقامت خانواده یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را اخذ  نمایید.

در کشور لهستان باید هر سال اقامت خود را تمدید کنید. برای اخذ اقامت  باید به کنسولگری لهستان در کشوری که در حال حاضر زندگی می کنید مراجعه کنید. اگر قبلا به کشور لهستان سفر کرده اید می توانید به طور مستقیم به دفتر منطقه ای یکی از شعب کنسولگری مراجعه کنید. برای اجازه اقامت باید مدارک خود را به کنسولگری ارسال کنید تا اجازه سفر به شما داده شود. برای همسر و فرزندان هم باید هر کدام اجازه را به طور جداگانه دریافت کنید.

ثبت شرکت در لهستان و انواع شرکت

مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان نیاز دارد که نوع شرکت خود را انتخاب کنید. انواع شرکت در لهستان وجود دارد که موارد زیر است:

ثبت شرکت در لهستان و انواع شرکت
ثبت شرکت در لهستان و انواع شرکت

 1. شرکت مشارکت مدنی

مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان به صورت مشارکت مدنی بدین صورت است که بیشتر برای کسب و کارهای کوچک استفاده می شود و دارای دو نهاد حقوقی و حقیقی است. شرکا باید شراکت نامه خود را در دادگاه ملی به ثبت برسانند و تمام اموال آنها باید مشخص شود و باید مالیات ها پرداخت شود.
اینگونه شرکت باید برای دوام خود طبق قوانین کشور لهستان تمام مالیات بر درآمد و مالیات ارزش افزوده را پرداخت کند و نکته دیگری که اهمیت دارد این است که شرکا باید همگی مالیات بر درآمد را پرداخت کنند و نیازی نیست یک نفر مالیات را پرداخت کند.

2. شرکت سهامی

مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان به صورت سهامی بدین گونه است که این شرکت برای شروع کار توسط یک یا چند نهاد حقیقی و حقوقی تأسیس می شود. برای ثبت شرکت به صورت سهامی شرکت هایی که می توان تأسیس کرد کارخانه، شرکت کشت و صنعت، فروشگاه های زنجیره ای و … است. این مدل ثبت شرکت برای تأسیس شرکت های بزرگ انجام میشود.

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان به این صورت نیاز به مجوز دادگستری است و سرمایه لازم برای ثبت این شرکت مبلغ  10000 زلوت می باشد. شرکت سهامی از این اعضاء تشکیل می شود (هیئت مدیره، هیئت نظارت اجرایی و بخش نظارتی) که بخش نظارتی و همچنین هیئت نظارت اجرایی باید روی کار هیئت مدیره در ارتباط با مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نظارت کنند.

شرکت سهامی باید در دادگاه ملی لهستان ثبت بشود و این نکته دارای اهمیت است که سهام داران خارجی باید از طریق ثبت شرکت سهامی شروع به کار کرده و اقامت خود را دریافت کنند. سرمایه گذار می تواند سرمایه خود را تبدیل به سهام کرده و سهام خود را در بورس اوراق بهادر عرضه کند.

 3. شرکت با مسئولیت محدود

یکی دیگر از مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان به صورت مسئولیت محدود می باشد که یکی از بهترین و محبوبترین شرکت ها در میان سرمایه گذاران محسوب می شود. حداقل سرمایه ای که برای تأسیس این شرکت لازم است مبلغ 5000 زلوت می باشد و اعضاء هیئت مدیره این شرکت می تواند از یک نفر بیشتر باشد و ارزش هر سهم مقدار 50 زلوت است.

نخستین کاری که باید برای به ثبت رساندن این شرکت انجام داد تهیه اساسنامه و ثبت در دفتر اسناد رسمی این کشور است. در اساسنامه باید تمامی مشخصات مانند اسم شرکت، هدف آن شرکت، مشخصات اعضاء آن شرکت، سرمایه شرکت و ارزش اسمی سهام درج شود. به میزان سهامی که سرمایه دار در شرکت بکار میگیرد تعهدات سهام دار به آن بستگی دارد.

دلیل محبوبیت ثبت شرکت به روش مسئولیت محدود این است که سهام دار می تواند شریک داشته باشد و مشارکتی این شرکت را ایجاد کنند و طبق قوانین کشور لهستان برای دوام کار باید پرداخت مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده انجام شود.

4. شرکت شعبه

مهاجرت اقامت ثبت شرکت به صورت شعبه به این صورت است که شرکت هایی خارجی  می توانند در کشور لهستان شعبه و نمایندگی خود را تأسیس کنند. باید در این شرکت دفتر کار معین شود و این مدل از شرکت ها به شرکت مادر وابسته هستند و تمامی مسئولیت ها با شرکت مادر است. مانند بقیه شرکت ها باید در دادگاه ملی لهستان ثبت بشود.

 برای کار ابتدا باید دفتری را فراهم کرده و نوع فعالیت آن شرکت را تعیین کنند. قوانین این شرکت طبق قوانین حسابداری و مالیات لهستان بوده ولی قوانین مربوط به شعبه ها و میزان سرمایه طبق نظارت کشور مادر است. این نکته مهم است که سرمایه گذاری در این کشور کمتر از کشور شرکت مادر است.

5. شرکت شراکتی

 در این کشور سرمایه گذاران می توانند ثبت شرکت خود را به صورت شراکتی انجام دهند و شریک حقوقی اگر مایل باشد می تواند در کشور لهستان باشد و اگر نه می تواند نباشد. سرمایه گذار قبل از ثبت شرکت خود باید  از شرایط ویزای کار آگاه باشد و تمامی قوانین و شرایط این کشور را اجرا کند و از آنها اطلاع داشته باشد.

ثبت شرکت در لهستان و ویزای ثبت شرکت

برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در لهستان نیاز به ویزای شنگن است زیرا کشور لهستان عضو پیمان شنگن است. اگر شما شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشید نیازی به اخذ این ویزا ندارید ولی اگر شهروند عضو اتحادیه اروپا نباشید باید ویزای شنگن اخذ نمایید. با اخذ ویزای شنگن می توانید به تمام کشورهای اروپایی سفر کنید. برای اخذ ویزای شنگن نیاز به ارائه مدارکی است که موارد زیر می باشد:

1. عکس گذرنامه سیاه سفید (35 در 45 میلی متر)

2. فرم درخواست برای اقامت بلند مدت

 3. شناسنامه (اگر نام و نام خانوادگی عوض شده است)

4. فرم درخواست ویزا را پر کرده و تحویل دهید

5. رسید پرداخت هزینه ویزا

6. اصل و ترجمه کارت ملی و شناسنامه فرد

 7. گذرنامه و کپی ویزاهای قبلی که دارای اعتبار باشند

 8. نامه ای که هدف از بازدید کشور لهستان را توضیح دهید

9. اصل و کپی بیمه مسافرتی

 10. محل اسکان خود در کشور لهستان را اثبات کنید

 11. تمکن مالی و گردش حساب

ثبت شرکت در لهستان و ویزای ثبت شرکت
ثبت شرکت در لهستان و ویزای ثبت شرکت

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان

 به دلیل اینکه کشور لهستان دارای اقتصاد قوی است و همچنین کشور لهستان به افرادی که دارای مهارت بالا و سرمایه در خارج از این کشور هستند نیازمند است. به همین دلیل تبدیل به اصلی ترین منطقه برای سرمایه گذاران خارجی شده است.
کشور لهستان به دلیل نیروی کار جوان و همچنین فرهیخته و هزینه بازار کار، دارا بودن بازار بزگ داخلی و معافیت مالیاتی در مناطق ویژه این کشور سرمایه گذاران را به سمت خود جلب کرده است.
کشور لهستان شرایط و قوانین آن به گونه ای است که از طرف دولت با شخص سرمایه گذار مانند شهروندان برخورد کرده و آنها را حمایت میکند.

ثبت شرکت در لهستان و مالیات آن

یکی از شرایطی که باید شما به آن توجه کنید پرداخت مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده است که برای ادامه کار شرکت باید حتماً پرداخت شود. طبق قوانین کشور لهستان هر شخصی که تجارت یا شغلی دارد باید مالیت را بپردازد.

انواع مالیات در لهستان وجود دارد که موارد زیر است:

  • مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر درآمد
  • مالیات بر درآمد شرکت

1. مالیات برارزش افزوده

 نوعی مالیات در کشور لهستان وجود دارد که به آن مالیات بر فروش یا مالیات بر ارزش افزوده گفته می شود. این مالیات از طرف اداره مالیات برای مراحل تولید و خدماتی که ارائه می شود استرداد می شود. مالیات بر ارزش افزوده 23 درصد است. مالیات ارزش افزوده در مراکز فروش در هنگام فروش کالا به قیمت کالا اضافه می شود.

2. مالیات بر درآمد در لهستان

مالیات بر درآمد در کشور لهستان بدین صورت است که به درآمد آن شخص بستگی داشته و تقریباً 18 درصد اعلام شده است. این مالیات بسته به شغل شخص امکان دارد زیاد شود. یعنی اگر درآمد شخصی زیاد باشد مالیات بر درآمد بیشتر می شود. بیشترین مالیات بر درآمد در کشور لهستان 32 درصد است.

مالیات بر درآمد در لهستان
مالیات بر درآمد در لهستان

3. مالیات بر درآمد شرکت

مالیاتی که به شرکت تعلق میگیرد را باید شرکت به دولت لهستان پرداخت کند را مالیات بر درآمد شرکت می گویند. این مالیات برای شرکت های بزرگ 19 درصد و برای شرکت های کوچک 15 درصد در سال 2018 بوده است.

ثبت شرکت در لهستان و وکیل ثبت شرکت

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان باید مراحل خاصی گذرانده شود و مدارکی تهیه شود. این نکته بسیار مهم است که برای اخذ اقامت این کشور نیاز به سرمایه است اما این سرمایه کافی نمی باشد و بهتر است وکیلی اختیار کنید زیرا با کوچک ترین اشتباه درخواست ثبت شرکت شما رد می شود و شما نمی توانید اقامت این کشور را اخذ کنید.
وکلای موسسه ما با 18 سال تجربه و مهارت در امور مهاجرتی و مجوز از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خدمت شما عزیزان هموطن هستند تا شما را راهنمایی کنند و به هدفتان که ثبت شرکت در لهستان است برسانند.

ثبت شرکت در لهستان و وکیل ثبت شرکت
ثبت شرکت در لهستان و وکیل ثبت شرکت

ثبت شرکت در  لهستان و مراحل آن

شما باید مراحلی را برای ثبت شرکت انجام دهید مانند نام شرکت، نوع شرکت و بیزنس پلن از اولین اقدامات برای ثبت شرکت است. نوع شرکت همان گونه که توضیح داده شد می تواند شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت شعبه، شرکت مشارکتی باشد که با توجه به شرایطی که دارید انتخاب می کنید.

برای نام یک شرکت شما باید با توجه به تجارتی که دارید نام را بررسی کرده و نام مناسبی را انتخاب کنید (تکراری نباشد). باید بیزنس پلن خود را ارائه بدهید و بعد از تأیید دولت اساسنامه را باید تنظیم کنید. این نکته بسیار مهم است که یکی از مهم ترین کارها برای ثبت شرکت ارائه بیزنس پلن است. پس بهتر است با کمک وکیل انجام شود و بعد باید افتتاح حساب انجام شود و بعد سرمایه خود را به حساب واریز کنید.

بعد از تأیید طبق قانون ثبت انجام می شود. بعد از آن به دادگاه ملی باید مراجعه کرده و تمامی اسناد را ارائه داده و شرکت ثبت می شود.

 آخرین کار ثبت کردن شرکت گرفتن کد مالیاتی است. سرمایه گذار بعد از آن باید در موسسه بیمه اجتماعی و اداره بازرسی کار ثبت نام را انجام دهد.

 بعد از اتمام مراحل  شما می توانید شروع به کار کرده و از طریق وبسایت  برای استخدام کارمندان اقدام کنید. تمام این مراحل باید طبق قوانین کشور لهستان صورت بگیرد. مراحل ثبت شرکت در لهستان به مدت 3 تا 5 هفته طول می کشد.

این مقاله توسط  کارشناسان” موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان” نوشته شده است و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع غیر قانونی می باشد.

ثبت شرکت در لهستان و طرح تجاری (بیزنس پلن)

مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان نیاز به ارائه یک بیزنس پلن مناسب دارد. زیرا با طرح تجاری که ارائه می دهید می توانید دولت لهستان را متقاعد کنید که ثبت شرکت شما هم برای خودتان و هم برای کشور لهستان سودآور است و در رشد اقتصادی کشور لهستان کمک می کند. به دلیل اینکه طرح تجاری مهم است بهتراست از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید.

مواردی که باید در بیزنس پلن گفته شود:

1. دیدگاه کلی ازشغل سرمایه گذار

2. توضیح در ارتباط با خدماتی که می خواهید ارائه دهید

3. محصولات و مدلی که در بازار آنها را ارائه می کنید

4. توضیح در ارتباط با سرمایه گذار مانند مهارت ها و مدارک تحصیلی و..

5. استراتژی فردی مانند برنامه بازاریابی و سیاست قیمت گذاری

6. ارائه سرمایه اولیه و تأمین اعتبار اضافی و سود کافی

 7. تمام مدارک و اسناد مرتبط با ثبت شرکت و همچنین تأییدیه کتبی حمایت مالی ومجوزها و توصیه نامه ها باید ضمیمه شود.

ثبت شرکت در لهستان و مدارک آن

 برای ثبت شرکت لازم است که مدارکی را ارائه دهید تا شرکت شما به ثبت برسد. مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

1. گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار

2. ارائه طرح توجیهی اقتصادی جهت ثبت شرکت در لهستان

3. تکمیل فرم‌ های ثبت شرکت و درخواست نام که توسط کشور لهستان تأیید شده باشد

4. داشتن گواهی تمکن مالی از بانک مبنی بر وجود حداقل 30 هزار یورو در حساب

5. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری جهت ثبت شرکت در لهستان

6. ارائه گواهی سلامتی جهت ثبت شرکت در لهستان

7. داشتن توانایی مالی برای تأمین معاش خود و خانواده

8. حداقل 2 سال اقامت در طول 5 سال در لهستان و یا کشورهای اتحادیه اروپا

9. اثبات اینکه شرکت فرد در لهستان در جهت کمک به اقتصاد کشور و اشتغال زایی فعالیت داشته و فاقد بدهی مالیاتی می ‌باشد.

ثبت شرکت در لهستان و مدارک آن
ثبت شرکت در لهستان و مدارک آن

هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان

برای ثبت شرکت در لهستان مانند همه کشورها باید هزینه ای پرداخت شود.  در کشور لهستان هزینه ثبت شرکت پایین تر از کشورهای اروپایی دیگر است. علاوه بر هزینه های ثبت شرکت باید برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان از هزینه های زندگی در این کشور هم آگاه باشید. هزینه زندگی هر شخص متفاوت است که به سبک زندگی و محلی که درآن زندگی می کند بستگی دارد.

هزینه ثبت شرکت

 1. برای اجاره یک دفتر در کشور لهستان در ماه باید مبالغ 100 تا 200 یورو داده شود.

 2. هزینه حسابدار مبلغ 100 یورو در ماه می باشد.

 3. برای ثبت شرکت در لهستان باید در دادگاه ملی ثبت نام انجام شود که هزینه آن 140 یورو می باشد. 

 4. هزینه ای که باید در سفارت پرداخت شود مبلغ 80 یورو است.

هزینه زندگی در لهستان

 هزینه زندگی در کشور لهستان بدین صورت است که برای یک خانواده کم جمعیت 3 یا 4 نفره در ماه تقریباً مبلغ 1200 تا 1800 یورو است. البته این مقدار از هزینه بستگی به مدل زندگی شخص و محل اقامت آن دارد و در شهر ورشو این هزینه ها بالاتر از سایر شهرها می باشد.

هزینه خوراک

1 لیتر شیر 2.53 زلوتی

1 کیلوگرم برنج 3.54 زلوتی

1 بطری آب 1.92 زلوتی

1 کیلوگرم مرغ 16.60 زلوتی

هزینه ملک

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر بین 323 تا 1400 زلوتی است.

خرید خانه هر متر مربع در مرکز شهر 10290 زلوتی است.

خرید خانه هر متر مربع در خارج از شهر 6930 زلوتی است.

ثبت شرکت در لهستان  و مزایا آن

مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان دارای مزایا خاص خود است که سرمایه گذاران را به سمت خود جذب کرده است. در این قسمت تمام مزایا کشور لهستان را توضیح می دهیم.

 1. افتتاح حساب بانکی در لهستان و در سراسر اروپا

 2. رفت و آمد در سراسر اروپا با اعضاء خانواده و اقامت اروپا

 3. اخذ اقامت اعضاء خانواده (زیر 18 سال) از طریق ثبت شرکت

 4. نیاز نداشتن به مدرک زبان

5. دریافت پاسپورت لهستان و اقامت دائم این کشور

 6. تحصیل و کار برای اعضاء خانواده

 7. امکان خرید شرکت های آماده

8. نیازنداشتن به حضور همیشگی

 9. موقعیت مناسب جغرافیایی این کشور

  10. اخذ اجازه برای کار و تحصیل فرزندان و همسر

11.  اقامت دائم و حق شهروندی

12. مالیات بر درآمد 19 درصدی

13. امنیت سرمایه گذاری در چهارچوب قوانین و استانداردهای بین المللی

14. عدم تفاوت قوانین ثبت شرکت بین شهروندان و افراد خارجی

15. سهولت قوانین ثبت شرکت

16. زمان انجام پروسه کم است

17. تجارت با کل دنیا بدون محدودیت

18. داشتن سیستم شفاف مالیاتی

19. دسترسی به نیروی کار ماهر

ثبت شرکت در لهستان  و مزایا آن
ثبت شرکت در لهستان  و مزایا آن

مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان و اقتصاد آن

کشور لهستان به دلیل شرایط اقتصادی پایدار و رو به رشد و همچنین نیروهای کار ماهر و مناطق ویژه اقتصادی خود سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود می کشاند. اصلی ترین سرمایه گذاری ها در این کشور مواردی مانند ساخت و ساز، کشاورزی، خودرو، مواد شیمیایی، تولید مواد غذایی و همچنین املاک است. کشورهایی که بیشترین سرمایه گذاری را در این کشور داشته اند هلند، لوکزامبورگ، آلمان، فرانسه و اتریش است. کشور لهستان در مناطقی که نرخ بیکاری افزایش داشته سعی می کند با معافیت مالیاتی و کمک هزینه سرمایه گذاران را در آن محل جذب کرده و با این کار به اقتصاد خود کمک می کند.

بخش های اصلی سرمایه گذاری این کشور بخش تولیدی، بخش ارتباطات و اطلاعات، بخش فنی و علمی، بخش عمده فروشی و بخش خرده فروشی است. اقتصاد کشور لهستان هشتمین در اتحادیه اروپا است. کشور لهستان از شرایط اقتصادی خوب و بالا برخورد دار است و تولید ناخالصی در این کشور دارای رتبه 23 است. 3.62 درصد به بخش خدمات و 2.34 درصد صنعت، 5.3 درصد کشاورزی که بزرگترین بخش های اقتصادی این کشور هستند.
تولید ناخالصی در لهستان در سال 2017 (524.51) میلیارد دلار بوده است. بازار سهام کشور لهستان در سال های اخیر پیشرفت داشته است. رشد اقتصادی کشور لهستان ازسال 2000 سالانه (6 درصد) بوده است. صادرات این کشور ماشین آلات و تجهیزات الکترونیکی، وسایل نقلیه، پلاستیک و مبلمان است. نرخ بیکاری 8 درصد در این کشور اعلام شده است. میزان تولید ناخالصی داخلی 258.015 میلیون دلار است.
بهره های بانکی در این کشور 6.81 درصد است. مهم ترین صنایع این کشور خودرو و هوا فضا است. این کشور تولید کننده قطعات خودرو و وسایل نقلیه است. لهستان دارای سیستم مالیاتی شفاف و پایدار است و بزرگترین اقتصاد اروپای شرقی که بسیار برای سرمایه گذاران جذاب است.

منطقه ویژه اقتصادی

کشور لهستان دارای 14 تا منطقه اقتصادی است که در تمام این کشور پخش شده است. این مناطق دارای معافیت مالیاتی و همچنین دسترسی به تسهیلات تجاری هستند که باعث می شود سرمایه گذاران را به سمت خود جذب کند و در آنجا سرمایه گذاری کنند. این نکته قابل توجه است که هر کدام از این مناطق دارای هیئت مدیره هستند. قوانین این کشور سرمایه گذار را ملزم به دریافت مجوز برای عملکرد در این مناطق می کند.

ثبت شرکت در لهستان و شاخص های اقتصادی تأثیرگذار

از موارد دیگری که باید شما به آن توجه داشته باشید برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان شاخص های اقتصادی است. این شاخص ها در کسب و کار شما تأثیر بسزایی دارند.

شاخص هایی که برای ثبت شرکت باید به آن ها توجه شود موارد زیر است:

 شاخص های اقتصادی تأثیرگذار لهستان
شاخص های اقتصادی تأثیرگذار لهستان

1. نرخ سرانه تولید ناخالصی

کشور لهستان رشد اقتصادی بسیار خوبی دارد. نرخ تولید ناخالصی داخلی این کشور 258.015 میلیون دلار است. تولید ناخالصی رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی دارد. با افزایش تولید ناخالصی رشد اقتصادی هم افزایش پیدا می کند و با افزایش این دو سود شما هم بیشترخواهد شد.

2. نرخ تورم

نرخ تورم یکی از شاخص های اقتصادی است که باید برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان بدانید. نرخ تورم نشان از درآمد یک کشور است. نرخ تورم بدین گونه است که اگر کشوری دچار نوسانات شدید و یا سرمایه گذاری در آن کشور زیاد باشد یعنی آن کشور دارای نوسان اقتصادی است و سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آن کشور مناسب نیست. نرخ تورم کشور لهستان 3.5 درصد است.

3. نرخ بیکاری

 باید به نرخ بیکاری یک کشور برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان توجه کنید زیرا نشان از بازار کار آن کشوراست که ارتباط با رشد اقتصادی دارد. نرخ بیکاری در کشور لهستان حدود 8 درصد است.

معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان

ثبت شرکت در کشور لهستان در کنار تمام مزایا دارای مشکلاتی است که توضیح می دهیم.

 از مهم ترین مشکلات ثبت شرکت در کشور لهستان هزینه ثبت شرکت است که در این کشور بسیار بالا است. سرمایه برای ثبت شرکت مبلغ 10 تا 150 هزار یورو است که برای بسیاری از سرمایه گذاران مبلغ بالایی است.

 دیگر مشکل این کشور زمان رسیدن به اقامت 1ساله می باشد که 8 ماه طول میکشد.

مشکلات راه اندازی برق که برای کسب و کار انجام می شود 186 روز طول می کشد که هم زمان زیاد و هم هزینه بالایی دارد.

پروسه اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در این کشور پروسه طولانی است. زیرا بعد از گذشت 5 سال اقامت دائم داده می شود اما به شرطی که سرمایه گذار 2 سال از آن را در این کشور زندگی کند. اول به شما اقامت 1 ساله داده می شود و بعد باید هر یک سال آن را تمدید کنید.

یکی دیگر از مشکلات آشنا نبودن با محیط این کشور است و شرایط کاری و بازار کار این کشور است. به همین دلیل پیشنهاد به کسانی که می خواهند در این کشور سرمایه گذاری کنند این است که اول سفری توریستی در لهستان داشته باشند و با فرهنگ و مردم این کشور بیشتر آشنا شوند.

سخن پایانی ثبت شرکت لهستان

در این مقاله تمام شرایط، مراحل، قوانین، مالیات و هزینه ها را برای اخذ اقامت ازطریق ثبت شرکت لهستان مورد بررسی قرار داده ایم و تلاش کرده ایم که به تمام سئوالاتی که در ذهن شما می گذرد پاسخ بدهیم.
جمع بندی کلی از این مقاله این موضوع را به ما می رساند که کشور لهستان از نظر اقتصادی کشور قوی است و یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت است و بهتر است برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت لهستان وکیل اختیار کنید تا در تمام امور شما را یاری کند.

وکلای ما در ” موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان”  در خدمت شما عزیزان هستند تا به شما کمک کنند تا به هدفتان که اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در لهستان است برسید و همچنین برای بدست آوردن هرگونه اطلاعات بیشتر در ارتباط با اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت لهستان می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و همچنین پیشنهادات و سوالات خود را در پایین مقاله مطرح کنید.

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در لهستان

✳️ انواع مالیات در کشور لهستان کدامند؟

مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر درآمد، مالیات بر درآمد شرکت

✳️ هزینه زندگی در لهستان چقدر است؟

برای یک خانواده کم جمعیت 3 یا 4 نفره در ماه تقریباً مبلغ 1200 تا 1800 یورو است.

✳️ انواع شرکت در لهستان چیست؟

شرکت مشارکت مدنی، شرکت سهامی، شرکت مسئولیت محدود، شعبه، شراکتی

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
زهرا

سلام ممنون از مقاله خوبتون

آتیه آفرینان

با سلام، ممنون از محبتتون.

احمدی

با سلام ممنون از سایت و مقاله خوبتون.

آتیه آفرینان

با سلام ، سپاسگذارم.

مرجان

ممنون از مقاله خوبتون

آتیه آفرینان

ممنون از نگاهتون

فرشید

سلام ثبت شرکت مسئولیت محدود در لهستان مثل ایرانه؟

آتیه آفرینان

با سلام، خیر میشه گفت تفاوت های زیادی دارد جهت مشاوره لطفا با موسسه 02172207 تماس بگیرید.

بردیا

با سلام ممنون از سایت خوبتون.

آتیه آفرینان

ممنون از توجه شما

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button