ثبت شرکت در لتونی

کشور لتونی در منطقه بالتیک اروپا و هم مرز با کشور روسیه می باشد . این کشور از اعضای اتحادیه اروپا و بخشی از حوزه شینگن است . لتونی ، یکی از کشورهایی می باشد که برنامه های سرمایه گذاری مهاجران را در دستور کار خود قرار داده است . یکی از راه های مهاجرت به لتونی ، ثبت شرکت در لتونی می باشد . افرادی که موفق به ثبت شرکت در لتونی می شوند می توانند به طور آزادانه در حوزه کشورهای شینگن مسافرت کنند و تا بازه زمانی 90 روزه در این کشورها اقامت داشته باشند . از سال 2010 میلادی با ثبت شرکت در لتونی تسهیلات ویژه ای را دولت برای سرمایه گذاران خارجی با هدف کمک به افزایش سرمایه گذاری خارجی قائل شده است . طبق قوانین ، صاحبان شرکت ها می توانند پس از ثبت شرکت در لتونی درخواست حق شهروندی در لتونی و اتحادیه اروپا را بدهند که 4 تا 6 ماه پس از تحویل مدارک آنان به اداره مهاجرت ، کارت اقامت یک ساله اتحادیه اروپا برای آنها صادر می شود که 5 سال تمدید و پس از آن امکان اخذ کارت اقامت دائم لتونی و پاسپورت لتونی امکانپذیر است .

ثبت شرکت در لتونی شرایط ثبت شرکت در لتونی

اگر فرد شهروند اتحادیه اروپا نباشد ولی صاحب شرکت باشد که در اتحادیه اروپا ثبت نشده است ، می تواند مجوز اقامت موقت برای کشور لتونی را برای مدت 3 سال با قابلیت تمدید دریافت کند و لزومی ندارد 6 ماه قبل از درخواست مجوز اقامت کار کند و یا شهروندان لتونی را استخدام کند . طبق دستور وزیر کشور لتونی در 17 اکتبر سال 2017 میلادی یک فرد خارجی که یک شرکت را ثبت کرده و یا موسس یک شرکت خارجی است، می تواند کارگران خود را به لتونی بفرستد که در شرکت ثبت شده در لتونی مشغول به کار شوند و مجوز اقامت لتونی را برای مدت 3 سال دریافت کنند که این مجوز تا 3 سال دیگر قابل تمدید می باشد. روند اخذ مجوز اقامت موقت حدود 2 ماه طول می کشد که شامل ثبت شرکت و تهیه اسناد و مدارک کلی می شود. با این مجوز امکان اقامت اعضای خانواده نیز فراهم است و مدت زمان اقامت اعضای خانواده مشابه فرد حامی است و برای آنها نیز اقامت موقت لتونی صادر می شود. برای اخذ اقامت موقت برای بار اول باید در سفارت لتونی درخواست داد که سفارت لتونی در کشورهای غیر اتحادیه اروپا وجود ندارد و باید با وکیل مربوطه در این مورد صحبت کرد.

ثبت شرکت در لتونی انواع ثبت شرکت در لتونی

انواع ثبت شرکت در لتونی عبارتند از :

  1. شرکت دولتی یا سهامی عام در لتونی (AB) : شرکت سهامی عام رایج ترین شرکت تجاری برای ارتباط با شرکت های متوسط و بزرگ در لتونی می باشد و حداقل سرمایه برای تاسیس یک شرکت سهامی عام حدود 43500 یورو است و این مبلغ باید در حساب بانکی موجود باشد و 25 درصد آن پرداخت شود که سرمایه به سهام تبدیل می شود که ممکن است به طور عمومی مورد فروش و یا در تجارت قرار گیرد. یک یا چند نفر می توانند موسس (صاحب سهام) یک شرکت سهامی عام باشند و همه آنها باید اشخاص حقوقی باشند. شرکت و سهامداران این شرکت مسئول گسترش میزان دارایی و سهام شرکت هستند. هیئت مدیره شرکت سهامی عام متشکل از 3 مدیر یا ناظر می باشد و توسط جلسه عمومی سهامداران انتخاب می شوند.
  2. ثبت شرکت خصوصی در لتونی (UAB) : رایج ترین ثبت شرکت در لتونی ، شرکت خصوصی می باشد که برای سرمایه گذاری های خارجی کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرد . حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت این شرکت ، حدود 2900 یورو می باشد و این مبلغ باید در حساب بانکی موجود باشد و 25 درصد آن پرداخت شده باشد که سرمایه به سهام تبدیل می شود و ممکن است به طور عمومی به فروش نرسد و یا در تجارت قرار نگیرد. یک یا چند نفر می توانند موسس یا سهامدار یک شرکت سهام خاص باشند. شرکت و سهامداران این شرکت مسئولیت های محدودی دارند و تعهد آنها تنها محدود به مقدار مبلغ سرمایه می باشد. هیئت مدیره شرکت سهام خاص، توسط جلسه عمومی سهامداران مشخص می شود و نیازی به هیئت مدیره یا شورای نظارت نیست.حداکثر تعداد سهامداران در یک شرکت خصوصی 250 نفر می باشد و اگر حجم معاملات بیش از 1.4 میلیون یورو باشد، حسابرسی سالانه باید انجام شود.
  3. مشارکت عمومی (TUB) یا مشارکت محدود (KUB) : دو نوع مشارکت در کشور لتونی وجود دارد که تفاوت اصلی آنها در میزان مسئولیت ها است . مشارکت عمومی دارای مسئولیت نامحدود است ولی مشارکت محدود مسئولیت محدود دارد یعنی شرکای محدود مسئول گسترش میزان سهام هستند، در حالی که باید حداقل یک شریک عمومی با مسئولیت نامحدود وجود داشته باشد. باید بین شرکای هر دو مشارکت توافق امضا شده و به ثبت رسیده ، وجود داشته باشد.
  4. شعبه یا نمایندگی در لتونی : شرکت ها یا سازمان های خارجی ممکن است دفاتر نمایندگی و یا شعبه های خود را در کشور لتونی افتتاح کنند و حداقل یک مدیر باید در لتونی اقامت داشته باشد. دفتر شعبه می تواند تجارت خود را در محدوده تعیین شده توسط شرکت خارجی انجام دهد. ویژگی اصلی دفتر نمایندگی یا شعبه این است که شرکت خارجی مسئول تمام تعهدات آن می باشد .
ثبت شرکت در لتونی

ثبت شرکت در لتونی

ثبت شرکت در لتونی – نحوه ثبت یک شرکت در لتونی

نحوه ثبت یک شرکت در لتونی به صورت زیر است :

  • انتخاب یک نام برای شرکت در لتونی
  • تهیه مدارک برای تاسیس شرکت در لتونی
  • وجود سرمایه قابل قبول و افتتاح یک حساب بانکی (در صورت نیاز) در کشور لتونی
  • ارائه مدارک تأیید شده توسط دفتر اسناد رسمی به دفتر ثبت اشخاص حقوقی
  • ارائه مدارک تاسیس به دفتر اسناد رسمی برای تایید

 

ثبت شرکت در لتونی نحوه خرید یک شرکت در لتونی

نحوه خرید یک شرکت در لتونی به شرح زیر می باشد :

  • توافق نامه و تهیه مدارک جهت خرید شرکت در لتونی
  • پرداخت سهام جهت خرید شرکت در لتونی
  • امضای مدارک خرید و فروش شرکت در لتونی
  • ثبت مدارک خرید و فروش در دفتر ثبت اشخاص حقوقی.
  • هزینه تاسیس و خرید و فروش یک شرکت ، حدود 750 یورو می باشد.

 

ثبت شرکت در لتونی – میزان مالیات شرکت ها در لتونی

به طور کلی میزان مالیات شرکت ها در کشور لتونی 15 درصد است و 5 درصد مالیات کمتر برای شرکت های کوچک (با 10 کارمند و 300000 یورو در درآمد در هر دوره مالیاتی) در نظر گرفته شده است. از این رو مالیات و هزینه های یک شرکت در لتونی در سال 2017 میلادی به شرح زیر می باشد :

  • حقوق؛ مالیات امنیت اجتماعی : 39.98 درصد
  • مالیات سود: 5 الی 15 درصد
  • مالیات بر درآمد : 15 درصد
  • مالیات ارزش افزوده : 21 درصد
  • مالیات املاک و مستغلات با توجه به ناحیه شهرداری : 0.3  الی 1 درصد
  • حداقل حقوق :380 یورو

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
Call Now Button