مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد ثبت شرکت در رومانی را داشته باشید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت رومانی چیست؟ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در رومانی چه مواردی است؟ آیا با مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی می توان اقامت این کشور را به دست آورد؟ نرخ مالیات در رومانی برای شرکت ها چه میزان است؟ آیا هزینه های ثبت شرکت در رومانی زیاد است؟ مزایای ثبت شرکت در رومانی چیست؟

اگر قصد مهاجرت به رومانی را دارید، اقامت رومانی از طریق ثبت شرکت می تواند راهی مطمئن برای مهاجرت باشد. این کشور توسعه یافته به روش های مختلفی اجازه کار و ثبت شرکت به افراد می دهد. همچنین قوانین مهاجرت به رومانی پیچیدگی های مخصوص به خود دارد. این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تالیف شده است. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بهتر است برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در رومانی 🔊 

ثبت شرکت در رومانی و شرایط عمومی آن

کشور رومانی در جنوب شرقی قاره اروپا و در حاشیه دریای سیاه، واقع شده است که در حدود 21 میلیون نفر جمعیت دارد و از نظر مساحت نهمین کشور اتحادیه اروپا محسوب می شود. این کشور از سال 2007 به اتحادیه اروپا پیوست. کشور رومانی از زیباترین کشورهای قاره اروپا به شمار می رود که دارای جاذبه های تاریخی فراوان، معماری زیبای قرون وسطی و فرهنگ و تمدنی غنی است. پایتخت آن نیز شهر زیبای بخارست است.
زبان رسمی کشور رومانی، رومانیایی است که بیشترین شباهت را به زبان ایتالیایی و لاتین دارد. دین اکثریت مردم این کشور مسیحیت است. واحد پول این کشور، لئو (leu) رومانی است و تمام امور تجاری و بازرگانی داخلی این کشور براساس این واحد پول صورت می گیرد. در اروپای شرقی کشور رومانی مرکز اصلی امور مالی و تجاری محسوب می شود که در صنایعی همچون صنایع ماشین آلات، مواد شیمیایی و داروسازی، صنایع هوایی و ساخت سلاح، پیشرفت های موفقیت آمیزی حاصل کرده است.

کشور رومانی به عنوان هفتمین اقتصاد اتحادیه اروپا به حساب می آید و از مهم ترین دلایلی که توجه مهاجران زیادی را برای مهاجرت به خود جلب کرده است، امنیت اجتماعی بالا، ثبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین بالا بودن کیفیت زندگی و آرامش این کشور است. اکثر مهاجران برای تحصیل یا کار و یا سرمایه گذاری به این کشور سفر می کنند.
همچنین این کشورتا حد زیادی به پیشرفت انرژی هسته ای وابسته است. با توجه به این که جمعیت این کشور رشد منفی دارد، با کمبود نیروی ماهر و متخصص حرفه ای روبرو است. کشور رومانی با شرایط و تغییراتی که در روند مهاجرت داده است در تلاش است تا رشد مهاجر پذیری این کشور را افزایش دهد.

ثبت شرکت در رومانی و شرایط عمومی آن
ثبت شرکت در رومانی و شرایط عمومی آن

شرایط ثبت شرکت در رومانی

کشور رومانی در زمینه های مختلف اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته است و همین امر سبب شده است که مهاجران بین المللی به این کشور اروپایی جذب شوند. این کشور نیز همانند دیگر کشورها، شرایط کلی برای ثبت شرکت در رومانی اتخاذ کرده است و متقاضیان در صورتی که این شرایط را دارا باشند، می توانند برای ثبت شرکت در رومانی و مهاجرت به این کشور اقدام کنند. شرایط لازم به شرح زیر است:

  • سن فرد متقاضی باید بالای 18 سال باشد
  • عدم سابقه کیفری (برای امنیت رومانی و سلامت مردم این کشور تهدیدی محسوب نشود)
  • اثبات محلی برای زندگی (اجاره و یا خریداری کرد، تا اجازه اقامت رومانی صادر شود)
  • بیمه درمانی برای فرد متقاضی و خانواده (در صورت همراه بودن اعضای خانواده)
  • داشتن تمکن مالی و باید حداقل دارایی و سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت (از عهده هزینه های ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در رومانی بربیاید)
  • ارائه بیزینس پلن یا طرح تجاری قوی و نوآورانه (باید به دولت رومانی اثبات کرد که می توان در این کشور اشتغال زایی کرده و برای اقتصاد رومانی مفید باشند. بیشتر افراد نوشتن طرح تجاری را به افراد متخصص و حرفه ای می سپارند، تا احتمال مهاجرت اقامت ثبت شرکت رومانی را بالا ببرند)

اگر متقاضی شرایط فوق را داشته باشد مدت پروسه دریافت اقامت از این طریق حدوداً 6 تا 8 ماه به طول می انجامد. روند کار به این صورت است که به فرد در ابتدا اقامت موقت اعطا می نمایند، سپس بعد از گذشت چند سال در صورت موفقیت در فعالیت تجاری متقاضی، می تواند برای اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور اقدام نماید.

ویزای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی

یکی از روش های مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در این کشور اروپایی است که به موجب آن، سود دو طرفه ای بین دولت رومانی و فردی که شرکتی را در این کشور به ثبت رسانده است، می شود. برای ثبت شرکت، متقاضی ابتدا باید اقدام به ثبت یک شرکت تجاری در کشور رومانی کند. برای این کار داشتن یک بیزنس پلن یا طرح تجاری کامل و جامع لازم است که مورد تایید دولت رومانی قرار گیرد و سود دهی بالایی برای کشور رومانی دربر داشته باشد.
این شرکت نیاز به یک مدیر عامل و دو کارمند دارد. این روش نسبت به روش های دیگر سرمایه گذاری نیاز به تمکن مالی کمتری دارد اما با این احوال متقاضی باید بتواند هزینه های مالی شرکت و هزینه های جانبی دیگر را تامین کند.

 همچنین متقاضیان می توانند به صورت سهامی یا شراکتی نیز اقدام به ثبت شرکت نمایند. پس از اینکه فرد متقاضی شرکت را به بهره برداری رسانید و فعالیت های اقتصادی خوبی را در برداشت، در صورتی که شرکت از گردش مالی خوبی نیز برخوردار باشد و هزینه های مربوط به خود و کارمندان خود را به خوبی تامین کند و برای کشور رومانی سود دهی داشته باشد، فرد می تواند بعد از 3 سال برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نماید.

ویزای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی
ویزای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی

نکاتی در مورد ثبت شرکت در رومانی

افرادی که متقاضی ثبت شرکت و سرمایه گذاری در رومانی هستند معمولا به دنبال اخذ اقامت دائم این کشور و سپس اخذ تابعیت و اجازه شهروندی آن هستند.
همان طور که پیش تر به آن اشاره شد افراد زیادی به دلایل شرایط خوب اقتصادی و فضای امن اجتماعی، بالا بودن رفاه شهروندی و وجود فضای کاری مناسب، موجب شده است تا مهاجران در این کشور احساس آرامش و رضایت کنند.
یکی از نکاتی که برای مهاجران اهمیت بسیاری دارد، این است که افراد می توانند با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در رومانی به اقامت دائم و تابعیت رومانی دست پیدا کنند و از این طریق می توانند به دیگر کشور های عضو اتحادیه اروپا سفر کنند و همچنین با بازارهای جهانی مراودات اقتصادی داشته باشند. برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی شرایطی را کشور رومانی در نظر گرفته است و در صورتی که متقاضی ای شرایط را دارا باشد می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

شرکتی که فرد سرمایه گذار در رومانی به ثبت می رساند، ابتدا باید کسب و کاری مناسب و پرسود باشد و شرایط زیر را داشته باشد:

شرایط ثبت شرکت در رومانی
شرایط ثبت شرکت در رومانی

لازم به ذکر است در صورتی که متقاضیان به مدت 8 سال در کشور رومانی حضور داشته باشند و زندگی کرده باشند، می توانند برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور نیز درخواست نماید.

قوانین مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی

حداقل دستمزد در کشور رومانی ۱۵۰ یورو در ماه می باشد. میزان بیمه در این کشور هم ۶۰٪ حقوق افراد است که که کارفرما باید ۳۵٪ و کارگر ۲۵٪ آن را پرداخت کند. آنچه باید مورد توجه متقاضیان ثبت شرکت با مسئولیت محدود در رومانی باشد این است که قوانین این کشور اجازه استفاده از سهام شرکت ها را برای وام یا سایر عملیات بانکی نمی دهد.
علاوه بر این، سهام شرکت های مختلف آزادانه مورد معامله قرار نمی گیرد و این باعث می شود تا شرکت های با مسئولیت محدود کم و بیش شبیه شرکت های خصوصی کشورهای دیگر باشند.

علاوه بر این نام هیچ شرکتی نمی تواند دارای حروف برجسته و اعداد باشد. افراد مجاز به استفاده از کلمه “رومانی” و کلمات انگلیسی در نام شرکت مورد نظر خود نیستید. افراد متقاضی باید حداقل 5 نسخه به صورت آماده داشته باشد تا در صورتی که دفتر ثبت نام اسام مورد نظر را رد کرد آن را جایگزین نماید. استفاده از نام شرکتی که فقط شامل ۳ الی ۴ حرف است، غیر ممکن است. زیرا بین نام شرکت موجود یا ثبت شده و نام شرکت انتخابی باید دو حرف تفاوت وجود داشته باشد.

مالیات ثبت شرکت در رومانی

افرادی که قصد ثبت شرکت در رومانی را دارند و می خواهند در این کشور زندگی کنند و کسب و کار خود را راه بیاندازند، ابتدا باید میزان مالیات در رومانی را بررسی کنند. زیرا هرچه مالیات کشور پایین تر باشد، سرمایه گذاران سود بیشتری خواهند داشت.
سرمایه گذاران علاوه بر مالیات شرکت مورد نظر موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر سود سرمایه هستند.

نرخ مالیات در رومانی به شرح زیر است:

مالیات بر سود خالص: پس از کسر هزینه ها و هزینه های ثبت شرکت باید ۱۶ درصد مالیات پرداخت کرد.

مالیات بر ارزش افزوده: نرخ این مالیات در رومانی ۱۹ درصد است. لازم به ذکر است که ثبت شرکت در رومانی تا زمانی که درآمد سالانه به ۶۵۰۰۰ یورو نرسد می توان از مالیات بر ارزش افزوده معاف بود.

مراحل مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی ابتدا باید نوع شرکت را انتخاب کرد که بتوان قوانین و الزامات شرکت مورد نظر را به دقت مورد بررسی قرار داد تا در روند مهاجرت اقامت ثبت شرکت رومانی مشکلی پیش نیاید. بهتر است قبل از اقدامات دیگر، پیش نویسی از اساس نامه شرکت تهیه شود و دفتر شرکت و حسابدار انتخاب شوند.
سپس متقاضیان باید نام شرکت را انتخاب و در اتاق بازرگانی رومانی بررسی کنند. اگر نام تجاری رزرو شده، تایید شد، گواهی ثبت نام برای شرکت صادر می شود. اساس نامه شرکت ابتدا باید تهیه شود و سپس باید توسط مالکان شرکت و یا از طریق وکالت در دفاتر اسناد رسمی به امضا برسد.

همچنین موسس شرکت باید مسائل مربوط به مالیات را انجام دهد تا شماره شناسایی مالیات و مجوزهای مالیاتی برای ثبت شرکت صادر شود. مرحله بعد، افتتاح حساب بانکی به نام شرکت در یکی از بانک های تجاری محلی است تا سرمایه گذار بتواند حداقل سرمایه مورد نیاز برای سهام شرکت را به عنوان سپرده اولیه به حساب شرکت منتقل کند. موضوع دیگر که باید در اتاق بازرگانی و صنایع رومانی بررسی شود، نسخه اصلی اساس نامه شرکت است. سپس خلاصه ای از اساس نامه شرکت باید در روزنامه دولت رومانی منتشر شود. پس از تایید در آخرین مرحله باید در اتاق بازرگانی و صنایع رومانی ثبت نام انجام شود.

مدارکی که ضمن درخواست لازم است شامل مواردی مانند، کپی کارت اقامت یا پاسپورت همه شرکا، آگهی چاپ شده در روزنامه دولت، مجوز کار و نسخه معتبر اساس نامه شرکت  می شود که باید به اتاق بازرگانی و صنایع ارائه شود. بعد از انجام تمام مراحل ثبت شرکت باید مهر شرکت نیز ساخته شود زیرا فاکتورهای شرکت و دفتر حسابداری از این مهر ویژه استفاده می شود. سازمان مالیات رومانی این مهر را صادر می کند. در آخر نیز شرکت می تواند برای استخدام نیروی انسانی اقدام نماید و به فعالیت خود ادامه دهند.

مراحل مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی
مراحل مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی

ثبت شرکت در رومانی و طرح تجاری (بیزینس پلن)

متقاضیان جهت اقدام برای ثبت شرکت در رومانی باید بتوانند در اولین قدم برای کار خود، بیزینس پلن قوی ارائه دهند. بهتر است برای نوشتن بیزینس پلن از افراد متخصص کمک گرفت، تا در این فرآیند با مشکلات فراوان مواجه نشوند. به طور کلی طرح تجاری یا بیزینس پلن، طرحی است که در آن متقاضی اهداف و برنامه های خود را برای ثبت شرکت در رومانی مطرح می کند. در بیزینس پلنی که ارائه می شود، متقاضیان باید جزئیات فعالیت شرکت و نحوه سود دهی آن را با جزئیات کامل ذکر نمایند.

همچنین لازم است اطلاعات کاملی درباره متقاضی و شرکای شرکت مورد نظر ارائه شود. باید میزان هزینه ها و درآمد شرکت را بتوان پیشبینی کرد و در بیزنس پلن مطرح کرد. نکته قابل توجه این است که حداقل چند نفر از شهروندان رومانی می توانند در این شرکت مشغول به کار شوند. اطلاعات کامل طرح تجاری شرکت کمک می کند تا افراد بتوانند دولت رومانی را بهتر متقاعد کنند و میزان سود دهی شرکت و مفید بودن آن برای کشور رومانی را به اثبات برسانند.

مدارک مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی

برای اخذ ویزای ثبت شرکت و اقامت در رومانی مدارکی مورد نیاز سفارت این کشور است که در زیر بر اساس نوع ثبت شرکت، به آن اشاره شده است.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود (SRL) در رومانی:

  • اطلاعات شخصی سهامداران: نام و نام خانوادگی ، محل و تاریخ تولد ، اقامت و ملیت
  • مدیر کل که مسئولیت مدیریت و اداره شرکت ، اشخاص حقوقی یا اشخاص دیگر را بر عهده دارد
  • نام شرکت و دفتر ثبت شده
  • نوع خدمات و مشاغلی که شرکت با ارائه زمینه اصلی فعالیت و فعالیتهای ثانویه تجاری ارائه خواهد کرد
  • اطلاعات مربوط به درصد سود و کسر درآمد هر سهامدار یا شریک
  • اطلاعات منتسب به سرمایه ثبت شده هر سهامدار ، تعداد و ارزش اسمی سهام ، تعداد سهام تعیین شده برای هر سهامدار.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی در رومانی

  • گذرنامه سرمایه گذار
  • کارت شناسایی فرد سرمایه گذار
  • نام شرکت و محل دفتر ثبت شده
  • اثبات تمکن مالی
  • نام سهامداران و اطلاعات شخصی مانند اقامت، ملیت، مسئولیت ها، توانایی های فوق العاده یا امتیازات مدیران
  • اطلاعات در مورد محصولات تجاری و مدیریت
  • ارائه هدفنامه شرکت (انواع فعالیت های انجام شده توسط این تجارت)
  • تعداد، ارزش اسمی و نوع سهام
  • سهام مشترک تعیین شده و سرمایه مشترک پرداخت شده. حداقل سهام سرمایه گذاری تغییر یافته برای هر سهامدار در زمان راه اندازی شرکت ها نمی تواند کمتر از ۳۰٪ از مبلغ کل باشد. ۷۰٪ سهام باید ظرف ۱۲ روز پس از ثبت شرکت پرداخت شود.

مدارک لازم جهت ثبت یک شعبه از شرکت تجاری در رومانی:

  • گذرنامه سرمایه گذار
  • کارت شناسایی فرد سرمایه گذار
  • داشتن اهداف نامه
  • داشتن توان مالی کافی
  • ذکر نام و محل شرکت
  • ذکر اسامی سهامداران
  • ذکر اسامی سران ریاست
  • ذکر سیستم کاری در اساسنامه شرکت
  • ذکر نام و مشخصات کامل مدیر عامل شرکت

همچنین کارشناسان خبره ما می توانند در صورت نیاز در کنار شما باشند تا در ارسال مدارک خود دچار مشکل نشوید و مرحله به مرحله شما را همراهی می کنند تا به مقصد مورد نظرتان برسید.

انواع ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی به صورت های مختلفی انجام می شود که به عنوان یکی از آسان ترین راه های مهاجرت برای افرادی که شرایط مهاجرت از دیگر طرق را ندارند، شناخته شده است. متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در رومانی را دارند باید شرایطی را  داشته باشند تا بتوانند برای ثبت شرکت در رومانی اقدام نمایند که در نهایت می تواند منجر به اخذ اقامت و تابعیت کشور رومانی شود.

انواع ثبت شرکت در رومانی
انواع ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت به صورت سهامی در رومانی

متقاضیان باید در نظر داشته باشند برای ثبت شرکت سهامی در رومانی شرایطی به شرح زیر را باید داشته باشند:

  • یک طرح اقتصادی و بیزنس پلن
  • انتخاب یک نام تجاری برای شرکت
  • ارائه آدرس شرکت
  • وجود دو سهامدار و ارائه سهام آن ها در این شرکت
  • تامین سرمایه اولیه مورد نیاز مبلغی به میزان  ۲۵.۰۰۰ یورو
  • تهیه اساسنامه ای برای شرکت (شامل مواردی چون نام سهامداران، میزان سرمایه آن ها و همچنین تعداد سهام آن ها می شود)

لازم به ذکر است که تصمیمات اصلی شرکت با رای هر یک از سهامداران در مجمع عمومی سهامداران اتخاذ می شود.

این امکان وجود دارد که یک شرکت سهامی از طریق ثبت کامل و همزمان سرمایه به نام کلیه امضا کنندگان قانونی یا از طریق اشتراک عمومی تأسیس شده باشد. علاوه بر این، برای ایجاد یک شرکت خصوصی از طریق اشتراک عمومی، لازم است که کل سرمایه مشخص شده در سند ثبت شده و هر پذیرنده نیمی از هزینه های سهام ثبت شده خود را پرداخت نماید. این هزینه ها می بایست باید توسط یک بانک تجاری یا یکی از شرکت های تابعه آنها تأمین شود.

ثبت شرکت با مسولیت محدود در رومانی

نوع دیگری از ثبت شرکت در رومانی ، مسولیت محدود است که در این نوع شرکت حق تقسیم سهام وجود ندارد.  متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • حداکثر پنجاه نفر تعداد سهامداران و یک مدیر
  • مدیر این شرکت مسول همه امور شرکت است
  • ارائه طرح تجاری قابل اجرا توسط مدیر شرکت
  • ارائه مدارک شناسایی سرمایه گذار
  • آدرس شرکت
  • گواهی تمکن مالی
  • تامین سرمایه اولیه برای تاسیس به میزان حداقل 200 RON

لازم به ذکر است که قوانین این کشور اجازه نمی دهد تا افراد از سهام این شرکت ها برای وام یا سایر عملیات بانکی استفاده کنند. علاوه بر این، سهام شرکت به صورت آزادانه مورد معامله قرار نمی گیرد. همچنین  تنها یک نفر می تواند این نوع شرکت را تأسیس کند. تصمیمات اصلی شرکت، با رای هر سهامدار در مجمع عمومی سهامداران اتخاذ می شود. تصمیم گیری برای اصلاح اساسنامه نیز باید توسط کلیه سهامداران پذیرفته شود، در غیر این صورت این اسناد فاقد اعتبار است.

ثبت یک شعبه از شرکت تجاری در رومانی

در این نوع ثبت شرکت، در صورتی که سرمایه گذار در کشور خود یک شرکت تجاری را دارا باشد، می تواند شعبه ای از این شرکت را در کشور رومانی به ثبت برساند. متقاضی ثبت شعبه در کشور رومانی، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • ارائه اساسنامه تائید شده شرکت اصلی
  • شرح فعالیت های شرکت
  • نام سهامداران
  • آدرس شرکت
  • اثبات این که شرکت اصلی هیچ گونه بدهی و مشکل مالی ندارد

لازم به ذکر است که همه قراردادها در شرکت اصلی انجام می شود و این شعبه از شرکت، نقش چندانی در امور تجاری ندارد و تنها برای توسعه شرکت مادر تاسیس شده است. در نتیجه نیاز به هیچ شخصیت حقوقی ندارد و استقلال در عملکرد خود نیز برای این نوع شرکت وجود ندارد.

هزینه مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی

به طور کلی نمی توان هزینه ها را برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی به صورت دقیق مشخص نمود اما از آنجایی که عموما ثبت شرکت از دو طریق نیاز به سرمایه اصلی دارد یکی برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود و دیگری شرکت سهامی، که به شرح زیر است:

  • سرمایه لازم جهت تاسیس شرکت با مسئولیت محدود 200 leu لئو رومانی است. در این نوع ثبت شرکت امکان تقسیم سهام و دریافت وام نیز وجود ندارد.
  • سرمایه لازم جهت تاسیس شرکت سهامی به میزان 25.000 € یورو است که امکان تقسیم سهام و دریافت وام نیز وجود دارد و تعداد نفرات لازم به عنوان سهامدارحداقل 2 نفر است.

هزینه مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی
هزینه مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی

استانداردهای ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است و از آنجایی که ثبت شرکت در رومانی نیاز به سپرده گذاری سرمایه شخصی دارد، اگر در کشوری که کنترل فساد به خوبی صورت نگیرد و ریسک مصادره اموال وجود داشته باشد، احتمال از دست رفتن دارایی و سرمایه متقاضیان بسیار زیاد می شود. به همین دلیل حتما باید قبل از مهاجرت به کشور رومانی از طریق ثبت شرکت، این دو مورد بررسی شود.

کنترل فساد در کشور رومانی

نرخ کنترل فساد برای سرمایه گذاری در کشور رومانی بسیار تاثیرگذار است و از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی بازه این نرخ بین 2.5 تا 2.5- محاسبه می شود و هر قدر این نرخ به عدد 2.5 نزدیک تر باشد نشان می دهد که وضعیت کنترل فساد در این کشور بهتر است و فرد می تواند سرمایه گذاری مطمئن تری داشته باشد. متاسفانه این نرخ در کشور رومانی منفی است به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در رومانی، شرایط برخی دیگر از کشور های اروپایی را نیز مورد بررسی قرار دهید.

ریسک مصادره اموال در کشور رومانی

برای هرگونه سرمایه گذاری و به خصوص ثبت شرکت در رومانی، این نرخ نیز حائز اهمیت است زیرا میزان امنیت سرمایه گذاری و برابری قوه قضائیه یک کشور را نشان می دهد. به طور کلی این نرخ بیانگر میزان خطری است که سرمایه فرد را تهدید می کند و امکان مصادره کامل اموال و سرمایه فرد را به دلیل وجود عواملی چون تحریم یا تغییر رژیم حکومت در کشور رومانی نشان می دهد. این نرخ در بازه ای بین 1 تا 7 محاسبه می شود و هر قدر این نرخ به عدد یک نزدیک تر باشد نشان می دهد که خطر کمتری سرمایه فرد را تهدید می کند و هر قدر این نرخ به عدد 7 نزدیک تر باشد نشان می دهد که این کشور، مکان مناسبی برای سرمایه گذاری نیست. نرخ ریسک مصادره اموال در کشور رومانی در سال اخیر برابر با عدد 1 بوده است که نشان دهنده ریسک کم در نقض قرارداد و مصادره اموال است.

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار رومانی

از دیگر شاخص هایی که برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در رومانی باید به آنها توجه کرد و مورد بررسی قرار داد، شاخص های اقتصادی تاثیرگذار هستند و سرمایه گذاری را تحت تاثیر خود قرار می دهند که شامل مواردی چون: تولید ناخالص داخلی، مالیات و سود و بهره بانکی می شوند که هرکدام نقش موثری در شناخت شرایط اقتصادی کشور رومانی دارند. نرخ مواردی که مطرح شده است به صورت تقریبی در سال های اخیر در زیر آورده شده است:

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار رومانی
شاخص های اقتصادی تاثیرگذار رومانی

تولید ناخالص داخلی (GDP) در کشور رومانی

مهمترین نشانه سلامت اقتصادی یک کشور تولید ناخالص داخلی آن است. GDP به معنای بهای کالاهای تولید شده و خدمات ارائه شده در داخل کشور در یک زمان مشخص است. در سال اخیر نرخ تولید ناخالص داخلی در کشور رومانی 12,919.53 دلار آمریکا است که نشان می دهد در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته است.

نرخ تولید ناخالص داخلی رومانی
نرخ تولید ناخالص داخلی رومانی

نرخ تورم در کشور رومانی

نرخ تورم یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی تاثیر گذار بر سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در رومانی است. این نرخ بیانگر ارزش پول در این کشور در سال های اخیر بوده و توان مالی مردم این کشور را نیز نشان می دهد. نرخ تورم کشور رومانی طی سال های اخیر حدوداً برابر 2.8 درصد است که نسبت به برخی از کشور های اروپایی نرخ مناسبی می باشد.

نرخ تورم در کشور رومانی
نرخ تورم در کشور رومانی

نرخ بیکاری کشور رومانی

نرخ بیکاری یکی از مهم ترین و اساسی ترین شاخص هایی است که با بررسی آن می توان به نتایج خوبی در رابطه با وضعیت اقتصادی آن کشور دست یافت. در حقیقت از طریق نرخ بیکاری یک کشور می توان متوجه شد که چه مقدار نیروی کار آزاد در این کشور وجود دارد و چه مقدار شرکت ها و موسسات در این کشور موفق هستند. نرخ بیکاری در کشور رومانی در سال جاری به میزان 5.1% است.

نرخ بیکاری کشور رومانی
نرخ بیکاری کشور رومانی

مشاوره مهاجرت و اقامت ثبت شرکت رومانی

متقاضیانی که علاقه مند به کار و ثبت شرکت در رومانی و اخذ ویزای کاری این کشور هستند بهتر است قبل از هر اقدامی از یک متخصص این کار کمک بگیرند تا در انجام تمام مراحل در کنارشان باشد و بتوانند به درست ترین و متناسب ترین شکل ممکن در روند کار و اتخاذ تصمیم درست عمل کنند.
اگر خواهان مهاجرت و اخذ اقامت کاری رومانی هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا به تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت کنید. کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با بررسی دقیق و تخصصی شرایط فعلی شما، بهترین راهنمایی ها را می توانند در اختیار شما عزیزان قرار دهند تا هدفی که در سر دارید را تحقق بخشند.

در این راه دشوار یک وکیل حرفه ای با توجه به اینکه نسبت به قوانین مهاجرتی آشنایی کامل دارند می تواند تمامی فرآیند های مربوط به مهاجرت را به راحتی برای افراد انجام دهد زیرا وکلای مهاجرتی در این زمینه مطالعات به روز دارند و به علم آن آشنایی کامل دارند و می توانند سریع ترین و کم هزینه ترین راه در عین حال امن و مطمئن، برای مهاجرت افراد به کشور رومانی را برایشان رقم بزنند.

مزایای ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی دارای مزایا و نقاط مثبتی است که افراد زیادی را در جهت جذب سرمایه آنها، به خود جلب کرده است. تاسیس و ثبت شرکت در رومانی مزایای زیر را در بر دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  • دریافت اقامت کشور رومانی برای افراد خارج از اتحادیه اروپا
  • توسعه کسب و کار شخصی در کشور رومانی و امکان دسترسی به بازارهای جهانی
  • دریافت ویزای شنگن
  • بهره مندی از امکانات بهداشتی و درمانی در سراسر اروپا
  • امکان درخواست برای اجازه تحصیل در رومانی
  • قابلیت تاسیس شرکت در سایر کشور های اروپایی
  • دریافت گذرنامه رومانی پس از سپری کردن دوره چند ساله
  • امکان افتتاحیه حساب بانکی در بانک های رومانی و سایر کشورهای اروپایی
  • میزان پایین مالیات شرکت در کشور رومانی

مزایای ثبت شرکت در رومانی
مزایای ثبت شرکت در رومانی

سخن پایانی ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت رومانی به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به راه های ثبت شرکت در رومانی و استانداردهای مربوط سرمایه گذاری در رومانی مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
شاخص های اقتصادی تأثیر گذار، هزینه های مورد نظر برای سرمایه گذاری در رومانی از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت. کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در رومانی را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هرگونه سوال در زمینه مهاجرت به کشور رومانی از این طریق می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در رومانی

✳️ مزایای ثبت شرکت در رومانی چیست؟

دریافت ویزای شنگن، بهره مندی از امکانات بهداشتی و درمانی در سراسر اروپا، امکان درخواست برای اجازه تحصیل در رومانی، قابلیت تاسیس شرکت در سایر کشور های اروپایی و…

✳️ سرمایه لازم برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود چقدر نیاز است؟

سرمایه لازم جهت تاسیس شرکت با مسئولیت محدود 200 leu لئو رومانی است. در این نوع ثبت شرکت امکان تقسیم سهام و دریافت وام نیز وجود ندارد.

✳️ با ثبت شرکت می توان اقامت رومانی را بدست آورد؟

بله. در صورتی که بتوانید کسب و کاری پر سودی در رومانی احداث کنید و مالیات و … را پرداخت نمایید می توانید اقامت رومانی را بدست آورید.

✳️ با اخذ اقامت رومانی می توانم به تمام اروپا سفر کنم؟

با اخذ اقامت رومانی می توانید به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید ولی به دلیل عضو نبودن رومانی در ناحیه شنگن برای سفر به کشورهای ناحیه شنگن نیاز به ویزا دارید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
Call Now Button