مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد ثبت شرکت در یونان را داشته باشید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان چیست؟ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در یونان چه مواردی است؟ آیا با مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان می توان اقامت این کشور را به دست آورد؟ نرخ مالیات در یونان برای شرکت ها چه میزان است؟ آیا هزینه های ثبت شرکت در یونان زیاد است؟ مزایای ثبت شرکت در یونان چیست؟

در صورتی که نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این مورد دارید، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید، و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

ثبت شرکت یونان

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد. این کشور پیوند بین 3 قاره آسیا، اروپا و آفریقا است. یونان از شمال با کشور آلبانی، بلغارستان و مقدونیه و از شرق با ترکیه مرز مشترک زمینی دارد. پایتخت یونان شهر آتن است. جمعیت این کشور بیش از ده میلیون نفر می باشد. بیشتر مردم یونان مسیحی هستند و حدود 3% از آن ها مسلمان می باشند. زبان رسمی در این کشور یونانی است و بیش از 90% مردم به این زبان صحبت می کنند. اما از آن جایی که یونان کشوری توریستی است و حدود 7% از جمعیت افراد خارجی هستند، زبان های فرانسوی و انگلیسی نیز در برخی مناطق رایج است.

کشور یونان در سال های اخیر رشد اقتصادی خوبی داشته و به خصوص در جهت گردشگری درآمد مناسبی به دست آورده است. حدود 76% از تولید ناخالص داخلی یونان مربوط به بخش خدمات است. صادرات یونان بیشتر در بخش شیمیایی و منسوجات می باشد. همچنین در زمینه مواد غذایی نیز صادرات دارد. از آن جایی که یونان کشوری توریستی می باشد، مشاغل و درآمدزایی در این زمینه بسیار گسترش پیدا کرده است. یونان در زمینه گردشگری رتبه سوم را در جهان دارد.

همچنین شرکت های خصوصی و دولتی در یونان با تغییر استانداردها شرایط مطلوبی دارند و سرمایه گذاری های استراتژیک در این کشور رشد کرده است. زندگی مردم یونان از لحاظ رفاه شرایط خوبی دارد و بیش از 69% از مردم از استانداردهای زندگی در یونان و اقتصاد این کشور راضی هستند.
با وجود این مزیت ها می توان گفت مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان یکی از راه های مناسب برای سرمایه گذاری در کشورهای خارجی می باشد. یونان علاوه بر رفاه مناسب برای زندگی و اقامت شرایط مطلوبی برای ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار حرفه ای را دارد.

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان شرایط عمومی آن
مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان شرایط عمومی آن

شرایط ثبت شرکت در یونان

برای ثبت شرکت در یونان یک سری شرایط کلی وجود دارد. در صورت دارا بودن این شرایط می توان برای ثبت شرکت در یونان و مهاجرت به این کشور اقدام کرد. سن فرد متقاضی باید بالای 18 سال باشد. سابقه کیفری نداشته و برای امنیت یونان و سلامت مردم این کشور تهدیدی محسوب نشود.

برای مهاجرت به یونان از هر روشی باید محلی برای زندگی اجاره و یا خریداری کرد، تا اجازه اقامت یونان صادر شود. همچنین ویزای شما بررسی شده و نباید نقصی داشته باشد.

لازم است بیمه درمانی برای خود و خانواده (در صورت همراه بودن اعضای خانواده) تهیه کنید. بعد از مهیا بودن این شرایط باید برای ثبت شرکت در یونان نیز شرایطی را دارا باشید. برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان باید حداقل دارایی مورد نیاز را داشته و بتوانید از عهده هزینه های ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در یونان بربیایید.
شرط اصلی و مهم برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان ارائه بیزینس پلن یا طرح تجاری قوی و نوآور می باشد. در واقع شما باید به دولت یونان اثبات کنید، که می توانید در این کشور اشتغال زایی کرده و برای اقتصاد یونان مفید باشید. بیشتر افراد نوشتن طرح تجاری را به افراد متخصص و حرفه ای می سپارند، تا احتمال مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان را بالا ببرند. برای اطلاع از شرایط اقامت کاری یونان و پیدا کردن شغل در این کشور می توانید روی مهاجرت و اقامت کاری یونان کلیک کنید.

ویزای ثبت شرکت در یونان

یونان منطقه ای جذاب برای سرمایه گذاران است. یونان عضو اتحادیه اروپا بوده و مزیت های زیادی با مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان شامل حال افراد می شود. همچنین این کشور با ترکیه، آلبانی، مقدونیه و بلغارستان مرز مشترک دارد و فرصت های تجاری نامحدودی را برای افراد ایجاد می کند. یونان با داشتن ثبات اقتصادی و نرخ ارز ثابت برای کسانی که به دنبال راه اندازی شرکت در کشورهای اتحادیه اروپا هستند، گزینه مناسبی است.

در صورتی که تمام شرایط و مدارک برای ثبت شرکت در یونان مهیا باشد، پروسه ثبت شرکت در یونان حدود 10 روز طول می کشد. بعد از ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار می توان برای دریافت اقامت یونان اقدام کرد و اقامت 1 ساله به دست آورد. این اقامت قابل تمدید بوده و در صورت ادامه دار بودن فعالیت شرکت اقامت شما و افراد خانواده تمدید می شود.

ویزای ثبت شرکت در یونان
ویزای ثبت شرکت در یونان

قوانین مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان لازم است یک سری قوانین رعایت شود. برای اطلاع از این قوانین تخصصی بهتر است با وکیل مهاجرت و افراد متخصص مشورت کنید. یکی از قوانین مهم در روند ثبت شرکت در یونان مسئله دریافت شماره شناسایی مالیاتی می باشد. بنیان گذاران شرکت می توانند افراد حقیقی یا حقوقی باشند. افرادی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، باید پاسپورت معتبر و اجازه اقامت داشته باشند و اگر فعالیت اصلی آن ها در کشور دیگری است، لازم است نماینده مالیاتی خود را در یونان منصوب کنند.

موضوع مهم دیگر تهیه اساس نامه شرکت می باشد. برای این مورد ابتدا باید یک حسابدار مجرب استخدام کنید. برای نوشتن اساس نامه شرکت استخدام وکیل واجب نیست. اما بسیاری از افراد پیشنهاد می کنند از وکیل متخصص در این زمینه استفاده شود، تا مشکلی در روند کار پیش نیاید.

این اساس نامه باید به زبان یونانی و انگلیسی ترجمه شود و برای انجام مراحل مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان ارائه شود. در اساس نامه شرکت مواردی مثل مشخصات مالکان و شرکای شرکت ثبت می شود. همچنین سهم افراد و وظایف و حقوق اعضای شرکت به طور دقیق ذکر می شود. در صورت نیاز برخی شرکت ها قوانین خاصی برای شرکت وضع کرده و این مورد را در اساس نامه شرکت ذکر می کنند.

از سال 2013 در یونان قوانینی برای سرمایه گذاری ایجاد شد. طبق این قوانین افراد می توانند با سرمایه گذاری 250 هزار یورویی در یونان برای خود و خانواده اجازه اقامت دریافت کنند. یکی از روش های سرمایه گذاری در یونان مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان می باشد.

البته این نکته لازم به ذکر است، که تنها با ثبت شرکت نمی توان اقامت یونان را به دست آورد. بلکه فرد باید تمام مراحل ثبت شرکت را انجام داده و در آن شرکت مشغول به کار در سطوح بالای مدیریتی شود. برای تمدید اقامت باید دولت یونان اطمینان حاصل کند، که فعالیت تجاری ادامه داشته و برای کشور یونان سود ده است. در این صورت بعد از 5 سال امکان اخذ اقامت دائم یونان برای فرد و اعضای خانواده وجود دارد.

مالیات مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان

اگر قصد مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان را دارید و میخواهید در این کشور زندگی کنید، ابتدا باید میزان مالیات در یونان را بررسی کنید. علاوه بر مالیات شرکت شما موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر سود سرمایه هستید. نرخ مالیات در یونان به شرح زیر است.

نرخ مالیات در یونان
نرخ مالیات در یونان

برای پرداخت مالیات بر درآمد شرکت لازم است، ابتدا شماره شناسایی مالیاتی دریافت کنید. برای این مورد باید به نزدیک ترین اداره مالیات یونان بروید و مدارکی مثل پاسپورت، شناسنامه، مدارک تایید محل اقامت، آدرس شرکت و ویزای معتبر خود را ارائه دهید.

مراحل ثبت شرکت در یونان

اولین قدم برای ثبت شرکت در یونان انتخاب نوع شرکت است. باید قوانین و الزامات انواع شرکت بررسی شود، تا در روند مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان مشکلی پیش نیاید. بهتر است قبل از اقدامات دیگر، پیش نویسی از اساس نامه شرکت تهیه شده و دفتر شرکت و حسابدار انتخاب شوند.
مرحله بعد انتخاب نام و بررسی آن در اتاق بازرگانی یونان است. در صورت تایید، نام تجاری رزرو شده و گواهی ثبت نام صادر می شود.
این مدارک باید نزد مقامات محلی بایگانی شود. پس از انجام این مراحل باید اساس نامه شرکت و اسناد مربوطه توسط وکیل مجرب تهیه شود. اساس نامه شرکت باید توسط مالکان شرکت و یا از طریق وکالت در دفاتر اسناد رسمی امضا شود.
علاوه بر ارائه اساس نامه موسس شرکت باید اقدامات مالیاتی را انجام دهد، تا شماره شناسایی مالیات و مجوزهای مالیاتی را برای ثبت شرکت ارائه دهد. همچنین باید حسابی به نام شرکت در یکی از بانک های تجاری محلی افتتاح شود و حداقل سرمایه مورد نیاز برای سهام شرکت به عنوان سپرده اولیه به حساب شرکت منتقل شود.

مرحله بعدی بررسی نسخه اصلی اساس نامه شرکت در اتاق بازرگانی و صنایع یونان است. بعد از انجام این کارها باید خلاصه ای از اساس نامه شرکت در روزنامه دولت منتشر شود. در آخرین مرحله باید در اتاق بازرگانی و صنایع یونان ثبت نام کرد.
درخواست ثبت نام باید به همراه کپی کارت اقامت یا پاسپورت همه شرکا، آگهی چاپ شده در روزنامه دولت، مجوز کار و نسخه معتبر اساس نامه شرکت به اتاق بازرگانی و صنایع ارائه شود. بعد از ثبت در اتاق بازرگانی باید مهر شرکت تهیه شود.
این مهر از سازمان مالیات دریافت می شود و برای مدارکی مثل فاکتورهای شرکت و دفتر حسابداری از این مهر ویژه استفاده می شود. پس از انجام تمام این مراحل باید به سازمان استخدام نیروی انسانی اطلاع رسانی کرده و ظرف 8 روز اولین کارمند خود را استخدام کنید.

ثبت شرکت در یونان و طرح تجاری (بیزینس پلن)

جهت اقدام برای ثبت شرکت در یونان باید در اولین قدم بیزینس پلن قوی ارائه دهید. برای نوشتن بیزینس پلن بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید، تا در این پروسه با مشکل مواجه نشوید. در بیزینس پلن ارائه شده باید جزئیات فعالیت شرکت و نحوه سوددهی آن ذکر شود. همچنین لازم است اطلاعات کاملی در مورد خودتان و دیگر مالکان شرکت ارائه دهید. هدف از ارائه طرح تجاری شرکت متقاعد کردن دولت یونان و اثبات سود دهی شرکت و مفید بودن آن برای کشور یونان است. شما باید میزان هزینه ها و درآمد شرکت را پیشبینی کنید و در طرح تجاری قید کنید، که حداقل چند نفر از شهروندان یونان می توانند در این شرکت مشغول به کار شوند.

شما به عنوان یک کارآفرین باید طرحی نوآور و خلاقانه داشته باشید، تا دولت یونان برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان به شما اجازه فعالیت بدهد. این بخش اهمیت زیادی داشته و لازم است برای ثبت شرکت برنامه دقیقی داشته باشید، تا شانس شما برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان بالا برود. علاوه بر مهم بودن بیزینس پلن برای ثبت شرکت، ارائه طرح تجاری به برنامه ریزی دقیق و اجرای دقیق هر مرحله از پروژه کمک می کند. با داشتن بیزینس پلن می توان برای وام های بانکی اقدام کرد. همانطور که می دانید امکان استفاده از انواع وام بانکی برای راه اندازی کسب و کار یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

ثبت شرکت در یونان و طرح تجاری (بیزینس پلن)
ثبت شرکت در یونان و طرح تجاری (بیزینس پلن)

مدارک مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان

افرادی که قصد زندگی در یونان را دارند، باید ابتدا از کنسولگری یونان در کشور مبدا درخواست ویزا کنند. فرقی ندارد، بخواهید اقامت یونان را از چه طریقی دریافت کنید. برای اقامت بیش از 90 روز باید اجازه اقامت توسط مقامات یونان صادر شود. درخواست مجوز اقامت باید در دو ماه اول پس از ورود به یونان انجام شود. مدارک لازم برای اجازه اقامت به شرح زیر است:

  • دریافت ویزا از سفارت یونان
  • کپی پاسپورت
  • دو قطعه عکس در ابعاد عکس پاسپورت
  • بیمه درمانی
  • گواهی بهداشت از بیمارستان دولتی یونان که ثبت کند، بیماری مسری ندارید.
  • اثبات محل اقامت
  • اثبات تمکن مالی برای زندگی در یونان
  • اثبات پرداخت مالیات به اداره مربوطه

تمام اسناد ذکر شده باید به زبان یونانی ترجمه شود. ترجمه اسناد رسمی مثل گواهی تولد یا ازدواج باید توسط وزارت ترجمه امور وزارت خارجه یونان یا وکیل و یا مترجم معتبر انجام شود.
علاوه بر موارد ذکر شده برای ثبت شرکت در یونان لازم است پس از مهاجرت به یونان مراحل ثبت شرکت را انجام داده و مدارک زیر را ارائه دهید:

مدارک ثبت شرکت در یونان
مدارک ثبت شرکت در یونان

انواع مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان باید ابتدا نوع شرکت مشخص شود. در یونان انواع مختلفی از شرکت وجود دارد، که سرمایه اولیه و قوانین آن ها با هم متفاوت است.

1. شرکت با مسئولیت محدود Eteria Periorismenis Efthynis (E.P.E)

این نوع شرکت رایج ترین نوع شرکت برای کارآفرینی های کوچک و متوسط است. در یونان هزینه و زمان پروسه ثبت شرکت با مسئولیت محدود کم است. برای تاسیس این نوع شرکت به حداقل دو شریک حقیقی یا حقوقی نیاز است. سرمایه مشترک باید حداقل 4500 یورو باشد. حداقل نیمی از این مقدار سرمایه باید در زمان ثبت شرکت به صورت نقدی پرداخت شود. اگر مدیر یا یکی از شرکا مقیم اتحادیه اروپا نباشد، باید اجازه اقامت یونان را دریافت کند. مسئولیت شرکا در این نوع شرکت به میزان سرمایه و سهم آن ها از شرکت بستگی دارد.

2. شرکت با مسئولیت محدود Anonymos Eteria (A.E)

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان و راه اندازی شرکت های بزرگ این نوع شرکت بسیار متداول است. در واقع این نوع شرکت یک شرکت سهامی عام است. برای تاسیس این نوع شرکت به حداقل دو شخص حقیقی یا حقوقی نیاز است. حداقل سرمایه مورد نیاز 25 هزار یورو است. سرمایه شرکت به سهام تقسیم می شود. ارزش اسمی سهام می تواند حداقل 0.3 یورو و حداکثر 100 یورو باشد. این نوع شرکت در یونان توسط مجمع عمومی سهامداران مدیریت می شود. لازم به ذکر است که سرمایه این شرکت می تواند در هر زمان افزایش پیدا کند و سهام این شرکت در بورس قابل انتقال یا معامله می باشد. مسئولیت اعضای این شرکت با مشارکت در سرمایه محدود می شود.

3. مشارکت عمومی (Opening Greek partnerships)

راه دیگر برای ثبت شرکت در یونان شرکت های مشارکت عمومی می باشد. این نوع شرکت به حداقل دو عضو نیاز دارد. برای سرمایه گذاری هیچ مبلغی مشخص نشده است. مشارکت بر اساس توافق نامه ای که بین مالکان شرکت امضا شده است، ایجاد می شود. اعضای شرکت در مقابل بدهی ها و تعهدات شرکت مسئول هستند. همچنین به همین میزان می توانند در سود شرکت شریک باشند. این نوع شرکت دارای اعضای عمومی و شرکای ساکت است. شرکای عمومی می توانند در تصمیم گیری ها شرکت کنند. اما شرکای ساکت در این خصوص محدودیت دارند.

4. دفتر شعبه شرکت

سرمایه گذاران خارجی علاوه بر شرکت های ذکر شده می توانند، دفتر شعبه در یونان افتتاح کنند. در واقع افرادی که شرکتی در کشور دیگر دارند، می توانند برای گسترش فعالیت خود دفترشعبه به عنوان زیر مجموعه شرکت مادر در یونان ثبت کنند. دفتر شعبه یک شرکت مستقل نیست و تمام بدهی ها و تعهدات دفتر شعبه متوجه شرکت مادر می شود. هزینه راه اندازی دفاتر شعبه کمتر از دیگر شرکت ها است. مدیریت این نوع شرکت تحت نظارت یک نماینده قانونی است، که توسط شرکت مادر انتخاب می شود.

5. شرکت تابعه

شرکت های تابعه همانند دفاتر شعبه هستند و برای گسترش فعالیت شرکت اصلی در کشوری دیگر راه اندازی می شوند. اما تفاوت اصلی شرکت های تابعه با دفاتر شعبه در این است، که شرکت تابعه مسئول تمام بدهی ها و تعهدات خود است و شرکت مادر مسئولیتی در این موضوع ندارد. سهامداران شرکت تابعه همچون شرکت با مسئولیت محدود می توانند در تصمیم گیری ها و انتخاب مدیر مشارکت داشته باشند.

قوانین و روند ثبت شرکت تابعه مشابه شرکت با مسئولیت محدود از نوع EPE یا AE (که در بخش بالا به طور کامل توضیح داده شد.) است. اگر شرکت تابعه از نوع AE باشد به یک هیئت مدیره نیاز دارد، که حداقل سه عضو داشته باشد. اگر شرکت تابعه از نوع EPE باشد، به یک شخص به عنوان مدیر نیازمند است.

6. دفتر نمایندگی شرکت

دفاتر نمایندگی نیز زیر مجموعه شرکت مادر در کشوری دیگر هستند. اما تفاوت این نوع دفاتر در این است، که اجازه فعالیت تجاری در یونان ندارند. این دفاتر توسط نمایندگان شرکت اصلی اداره می شود. وظیفه دفتر نمایندگی بررسی بازار و مشتریان است. همچنین می تواند در جهت تبلیغ و آشنایی مشتری با شرکت فعالیت داشته باشند.

هزینه ثبت شرکت در یونان

هزینه ثبت شرکت در یونان را نمی توان به طور دقیق مشخص کرد. اما از آن جایی که گفتیم بیشتر شرکت ها در یونان ار نوع شرکت با مسئولیت محدود EPE و AE هستند، برای سرمایه اولیه در شرکت های کوچک باید حداقل 4500 یورو برای ثبت شرکت های بزرگ حداقل 25 هزار یورو دارایی داشت. اما هزینه ثبت شرکت در یونان تنها به سرمایه اولیه شرکت خلاصه نمی شود.

شما باید برای ترجمه مدارک و اسناد خود به زبان یونانی هزینه ای پرداخت کنید. همچنین هزینه های روزمره زندگی در یونان و مخارج خانواده را نیز باید در نظر گرفت. در مراحل ذکر شده برای ثبت شرکت باید هزینه هایی را پرداخت کنید، که در بخش های مختلف از شما دریافت می شود.

هزینه ثبت شرکت در یونان
هزینه ثبت شرکت در یونان

برخی افراد بیزینس پلن شرکت را خودشان نوشته و تهیه می کنند. اما بهتر است برای بالا بردن شانس مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان از افراد متخصص کمک گرفت. این موضوع نیز خود هزینه های اضافی برای شما در بر دارد.

پس از ثبت شرکت باید هزینه های حسابرسی، مالیات و بیمه را به لیست هزینه های خود  اضافه کنید. برخی هزینه های جانبی مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان به شرح زیر است:

  • هزینه دفتر اسناد رسمی و وکالت
  • درخواست ثبت شرکت (70 یورو)
  • هزینه ثبت نام تجارت عمومی (10 یورو)
  • مالیات تجمع سرمایه (1% از کل سرمایه)
  • هزینه ثبت نام اتاق بازرگانی
  • هزینه ثبت نام در صندوق تامین اجتماعی

استانداردهای سرمایه گذاری ثبت شرکت در یونان

ثبت شرکت در یونان نیاز به سپرده گذاری سرمایه شخصی دارد. اگر در کشوری سرمایه گذاری و ثبت شرکت انجام شود، که کنترل فساد به خوبی صورت نمی گیرد و ریسک مصادره اموال وجود دارد، احتمال از دست رفتن دارایی زیاد است. به همین دلیل حتما باید قبل از مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان این دو مورد بررسی شود.

1. کنترل فساد در یونان

در کشوری که فساد به خوبی کنترل نشود، منابع دولتی و عمومی برای منافع شخصی برخی افراد استفاده می شود. به همین دلیل امکان پیشرفت برای سایر افراد کمتر می شود. این شاخص از عدد 2.5- تا 2.5 تعریف می شود.
اگر کشوری بتواند به خوبی فساد را کنترل کند، شاخص به عدد 2.5 نزدیک می شود. کشورهایی که در کنترل فساد ضعیف هستند، به سمت شاخص های منفی می روند. میانگین کنترل فساد در یونان از سال 1996 تا سال 2019 عدد 0.16 ثبت شده است.
در سال 2012 یونان شاهد کنترل فساد منفی بود و عدد 0.19- به ثبت رسید. در سال 2018 عدد 0.07- و در سال 2019 عدد 0.01- در این شاخص ثبت شد.

2. ریسک مصادره اموال در یونان

یکی از موارد بسیار مهم قبل از مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان ریسک مصادره اموال می باشد. در کشوری که میزان ریسک مصادره اموال بالا باشد، امکان هر گونه مصادره با تغییرات سیاسی بالا می رود. در این حالت هیچ جبران خسارتی از طرف دولت آن کشور انجام نمی شود. این شاخص از عدد 1 تا 7 تعریف می شود.
هرچه عدد ثبت شده به یک نزدیک تر باشد، احتمال مصادره اموال پایین تر می آید. یونان در سال های اخیر در این رابطه عملکرد خوبی داشته است. از سال 2015 تا سال 2017 ریسک مصادره اموال در یونان عدد 2 بود. اما از سال 2017 تا امروز یونان توانسته با ثبت عدد یک شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت داشته باشد.

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار ثبت شرکت در یونان

ثبت شرکت در یونان نوعی سرمایه گذاری در یونان محسوب می شود. شما با ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در واقع دارایی خود را در یونان سرمایه گذاری می کنید. به همین دلیل باید اقتصاد این کشور را به طور کامل بررسی کنید تا با شروع فعالیت تجاری در یونان با مشکل روبرو نشوید. در ادامه چند مورد از شاخص های مهم اقتصادی که در راه اندازی شرکت و سرمایه گذاری در یونان تاثیر گذار است، توضیح داده می شود.

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار ثبت شرکت در یونان
شاخص های اقتصادی تاثیرگذار ثبت شرکت در یونان

شاخص رشد اقتصادی یونان

رشد اقتصادی در واقع میزان تولید ناخالص داخلی کشور را در سال های پیاپی نشان می دهد. اگر کشوری نسبت به سال گذشته تولیدات خود را افزایش داده باشد، رشد اقتصادی مثبتی را تجربه خواهد کرد. میانگین رشد اقتصادی یونان از سال 1961 تا سال 2019 عدد 2.85 در صد ثبت شده است.

در سال 2011 یونان کمترین میزان رشد اقتصادی را تجربه کرد و میزان تولید ناخالص داخلی به شدت کاهش یافت. در آن سال میزان رشد اقتصادی به عدد 9.13- رسید. در 20 سال گذشته بیشترین میزان رشد اقتصادی مربوط به سال 2006 می باشد، که عدد 5.65 در صد ثبت شد. در سال 2019 یونان به رشد اقتصادی 1.87 رسید. لازم به ذکر است میانگین رشد اقتصادی در تمام کشورها حدود 2 تا 3 در صد می باشد.

شاخص تورم در یونان

بررسی میزان تورم قبل از مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان بسیار مهم می باشد. به خصوص اگر بخواهید همراه خانواده به یونان مهاجرت کنید، میزان تورم در هزینه های شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. تورم در واقع قدرت خرید مصرف کننده نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. در بیشتر کشورها هر ساله تورم 2 تا 3 در صد مشاهده می شود.
این میزان تورم کاملا طبیعی بوده و در زندگی افراد تاثیر بسزایی ندارد. میزان تورم یونان از سال 1960 تا 2019 حدود 8.1 درصد می باشد.
البته این نکته لازم به ذکر است که تورم در یونان سیر نزولی داشته و در بیست سال گذشته شرایط نسبتا مطلوبی را تجربه کرده است. کمترین میزان تورم مربوط به سال 2015 می باشد. در این سال یونان تورم منفی را به ثبت رساند و عدد 1.7- را تجربه کرد. در سال 2018 میزان تورم یونان 0.6 و در سال 2019 میزان تورم 0.3 به ثبت رسیده است.

شاخص تورم در یونان
شاخص تورم در یونان

مشاوره مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان

قبل از اقدام برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت یونان از یک وکیل مهاجرت به یونان مشاوره بگیرید. یک وکیل مجرب از تمام قوانین و مقررات به روز آگاهی کامل دارد و می تواند در این پروسه تخصصی شما را راهنمایی کند. وکیل به شما در انتخاب ساختار شرکت کمک کرده و هزینه های پیش رو را به طور دقیق به شما اعلام می کند.

همچنین خطرات قانونی، مالیاتی و مالی را به شما توضیح می دهد. شما می توانید با مشاوره و کسب اطلاعات کامل از کارشناسان حرفه ای موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان اقدام کرده و بدون نقض قانون از طریق آسان ترین روش ها برای مهاجرت اقدام کنید.

مزایای ثبت شرکت در یونان

قبل از ثبت شرکت در یونان خوب است مزایای این نوع کسب و کار را بررسی کنید. در این صورت انتخاب کشور خارجی برای ثبت شرکت آسان تر خواهد بود. مزایای ثبت شرکت در یونان به شرح زیر است:

  • موقعیت جغرافیایی خوب یونان (نقطه اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا)
  • سهولت دستیابی به بازارهای امن اتحادیه اروپا
  • زیرساخت های توسعه یافته در یونان
  • شرایط مناسب برای سرمایه گذاری های خارجی
  • هزینه های نسبتا کم برای ثبت شرکت و فعالیت تجاری در یونان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی
  • در یونان نیروی کار آموزش دیده و توانمند برای استخدام به راحتی پیدا می شود.
  • اجازه سفر و اقامت در کشورهای حوزه شنگن بدون ویزا
  • فرصت تحصیل برای خود و خانواده در موسسه های آموزشی کشورهای شنگن
  • دسترسی به سیستم بهداشتی و درمانی پیشرفته در اروپا

سخن پایانی ثبت شرکت در یونان

در این مطلب ثبت شرکت در یونان مورد بررسی قرار گرفت. در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در یونان و شرایط لازم برای ثبت شرکت در این کشور ارائه شد. شما می توانید با داشتن حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت و ارائه بیزینس پلن قوی برای ثبت شرکت در یونان اقدام کنید. قبل از اقدام برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان بهتر است اطلاعات دقیقی در مورد نرخ مالیات در یونان، قوانین ثبت شرکت در یونان و شرایط فعالیت تجاری در این کشور به دست آورید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی داشته باشید. همچنین این امکان وجود دارد، که در بخش پایین همین مطلب در قسمت دیدگاه ها سوالات خود را با ما در میان گذاشته و پاسخ خود را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول

مزایای ثبت شرکت در یونان چیست؟

1. موقعیت جغرافیایی خوب یونان ( نقطه اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا)
2. سهولت دستیابی به بازارهای امن اتحادیه اروپا
و…

پروسه ثبت شرکت در یونان چقدر طول می کشد؟

در صورتی که تمام شرایط و مدارک برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت یونان مهیا باشد، پروسه ثبت شرکت در یونان حدود 10 روز طول می کشد

مهمترین اقدام برای ثبت شرکت در یونان چیست؟

ارائه یک بیزینس پلن برای ثبت شرکت در یونان الزام است.

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به یونان مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان و روش های اقامت در یونان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به یونا...

تحصیل در رشته پرستاری یونان تحصیل در رشته پرستاری یونان

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری یونان می باش...

خرید ملک در یونان خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور، می توانند با شرایط ویژ...

نظرات کاربران
یاسمن

سلام وقتتون بخیر شرایط کار برای ایرانی ها در یونان به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، مقاله ی "مهاجرت کاری به یونان" کمک بسیاری به شما می کند.

محمدی

آیا امکان اقدام به وسیله شیوه تمکن مالی برای اقامت در یونان وجود دارد؟

آتیه آفرینان

با سلام ، بله .

مصطفی

سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت خوبتون.

آتیه آفرینان

سلام،ممنون از شما دوست عزیز

ماهان

سلام خسته نباشيد. ممنون از اطلاعات كامل و سايت خوبتون❤️

آتیه آفرینان

باسلام، ممنون از نگاهتون

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button