مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک از پر طرفدارترین ویزاهای کشور چک است. ما در این مقاله به طور کامل مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک، قوانین مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت، هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت، شرایط و مالیات و هر اطلاعاتی که شما نیاز دارید در مورد ثبت شرکت در چک بدانید را در اختیارتان می گذاریم تا شما بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. این مقاله توسط متخصصین مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان گردآوری شده است.

شما می توانید از روش های مختلفی برای اخذ اقامت کشور چک اقدام نمایید. از جمله این روش ها مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق پناهندگی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق کار است.
که در این مقاله ما به بررسی مهاجرت از طریق ثبت شرکت چک می پردازیم و تلاش می کنیم به تمامی سوالاتی که در ذهن شما می گذرد پاسخ بدهیم. برای اطلاعات تکمیلی شما می توانید برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت با کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی در ارتباط با مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک داشته باشید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در چک 🔊

ثبت شرکت در چک و شرایط عمومی آن

کشور چک واقع در اروپای مرکزی است و هم مرز با آلمان، لهستان، اتریش و اسلواکی است و یکی از عضوهای اتحادیه اروپا می باشد. این کشور زیبا درسال 1993 از تقسیم چک اسلواکی سابق به وجود آمده است.
پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور پراگ است و واحد پول این کشور کرونا است. مردم این کشور به زبان چکی صحبت می کنند و مساحت کشور چک 78.866 کیلومتر مربع است. جمعیت کشور چک بیش از 10 میلیون نفر است. کشور چک از نظر شاخص توسعه انسانی در اروپا رتبه 27 را دارد و دارای آب و هوای معتدل است که برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت بسیار گزینه مناسبی می باشد.

مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک و شرایط عمومی آن
مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک و شرایط عمومی آن

کشور چک دارای اقتصاد قوی در بین کشورهای جهان است و همچنین این کشور از نظرفرهنگ واقتصاد مقام بالایی دارد و کشوری صلح جو است به همین دلایل مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت چک بسیار در بین سرمایه گذاران محبوب است.
یکی از کشورهای عضو شنگن است که می توانید برای اقامت هایی که کمتر از 90 روز طول می کشند بدون ویزا وارد این کشوربشوید. کشور چک دارای مناظر و مکان های توریستی بسیاری است که در نتیجه توریست ها و گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند که خود این امر در اقتصاد این کشور تأثیر گذار است.

شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت در چک

مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت یکی از روش های بسیار عالی و آسان برای اخذ اقامت است زیرا متقاضی در کنار اقامت دائم که اخذ می نماید می تواند از طریق کسب و کار خود سودآوری هم داشته باشد که شرایط زندگی در کشور چک را برای آن راحت تر می کند. برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک ابتدا باید درخواست متقاضی برای ثبت شرکت مورد قبول واقع شود و بعد از آن متقاضی می تواند با اسناد و مدارک به سفارت چک مراجعه کند و برای اخذ مجوز اقدام نماید.

شرایط مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت به این صورت است که بعد از آن که متقاضی شرکت خود را به ثبت رساند ابتدا اقامت موقت 3 ماه به متقاضی و خانواده آن (همسر و فرزندان زیر 18 سال) داده می شود که بعد از گذشت این 3 ماه می تواند برای اقامت موقت 1 ساله اقدام نماید.
در صورت داشتن شرایطی مانند نداشتن هیچ گونه جرم در این کشور، پرداخت مالیات، حق بیمه و حقوق اجتماعی و یادگیری زبان کشور چک بعد از گذشت 3 سال اقامت دائم داده می شود و برای شهروندی کشور چک بعد از گذشت 5 سال می تواند اقدام کند.

اخذ تابعیت کشور چک

یکی از مهم ترین دلایلی که سرمایه گذاران می خواهند مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت را انجام دهند اخذ تابعیت کشور چک است. اخذ تابعیت در کشور چک دارای  پیچیدگی است.

مدارکی که برای اخذ تابعیت نیاز است موارد زیر است:

  • تسلط کافی به زبان کشور چک
  • ارائه مدارک و اسناد اقامت دائم فرد
  • گواهی عدم سوء پیشینه در زمان 5 سال اقامت در کشور چک

ثبت شرکت در چک و انواع شرکت

کشور چک دارای اقتصادی پیشرفته است که باعث شده سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کند. سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند که چه نوع شرکتی را می خواهند تأسیس کنند. در کشور چک رایج ترین شرکت ها تجاری مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص هستند. انواع شرکت در کشور چک را در متن زیر برایتان توضیح می دهیم.

انواع ثبت شرکت در چک
انواع ثبت شرکت در چک

1. شرکت با مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود ازپرطرفدارترین شرکت ها در میان سرمایه گذاران است. این شرکت از 1 نفر تا حداکثر 50 نفر تشکیل می شود و 1 فرد می تواند هم صاحب شرکت و هم مدیر اجرایی در این شرکت باشد. شرکت مسئولیت محدود دارای 1 هیئت مدیره نمی باشد بلکه تمام اعضاء می توانند تصمیمات مستقلی بگیرند.
اگر این شرکت 1 مالک فقط داشته باشد باید مبلغ 200000 یورو سرمایه مستقل داشته باشد. اگر بخواهد شرکای بیشتری اضافه کند باید هر کدام از این شرکا 30 درصد سهام را خریداری کنند تا ثبت شرکت صورت بگیرد.

2. شرکت با سهام مشترک

این نوع از شرکت توسط 1 نفر تاسیس می شود و در این شرکت ها سهام داران هرکدام مسئولیت سرمایه خود را دارند بنابراین سهام شرکت به آسانی قابل فروش است.
این شرکت ها از یک هیئت مدیره و یک هیئت نظارت تشکیل شده اند. شرکت سهام مشترک از یک هیئت مدیره که حداقل 3 عضو دارد تشکیل شده که اعضاء آن در تمام امور می توانند تصمیم گیرنده باشند و هیئت نظارت، فعالیت های هیئت مدیره را کنترل و برعهده دارند.

3. شعبات و نمایندگی

 برای ثبت شرکت های شعبه در کشور چک که شعبه ای از شرکت های خارجی است می توان اقدام نمود. این مدل از شرکت ها نیازی به سرمایه گذاری با مبلغ خیلی زیاد نیست و شرکت های شعبه که در کشور چک تأسیس می شوند  در اصل نمایندگی از شرکت های خارج از کشور چک هستند.
شرکت شعبه در کنار مدیریت و حساب بانکی مستقلی که دارد به شرکت مادر یا دفتر مرکزی خود برای انجام کلیه فعالیت های خود وابسته است. برای تأسیس این نوع از شرکت ها باید ملکی خریداری شود و پس از راه اندازی باید طبق قوانین کشور چک فعالیت داشته باشند.

4. مشارکت تجارت عمومی

در این گونه شرکت ها تمام شرکا با دارایی خود در این شرکت مسئولیت دارند و این شرکت به شکل تجاری فعالیت دارد. هیئت مدیره حداقل از 2 نفر تشکیل می شود و به سرمایه گذاری اولیه احتیاجی نیست.

5. شرکت بازرگانی دولتی

 شرکت بازرگانی دولتی به این صورت است که دو طرف تحت یک اسم تجاری فعالیت می کنند و به همان مقدار نسبت به مشارکت های فردی مسئولیت دارند و شرکا نسبت به تمام دارایی خود مسئولیت دارند و شرکت هم نسبت به دارایی که دارد مسئولیت دارد.

مجوز تجاری برای اقامت از طریق ثبت شرکت در چک

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت در کشور چک نیاز به مجوز تجاری است که مجوزی که نوع معاملات را مشخص می کند را مجوز تجاری می نامند. بعد از در خواست برای ثبت شرکت مجوز توسط دادگاه در زمان 15 روز داده می شود.
بعضی از مشاغل  نیازی به داشتن مجوز تجاری ندارند مانند وکلا، پزشکان، روزنامه نگاران و مشاوران مالیاتی. مجوز عادی هم وجود دارد که وجود نماینده برای این نوع الزامی نیست. برای اخذ مجوز باید اقامت موقت صورت بگیرد و پس از آن باید ویزای این کشور اخذ شود. بعد از آن که مدارک تهیه شد باید به اداره مالیات برای تعیین مالیات مراجعه کرد.

مجوز تجاری برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت چک
مجوز تجاری برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت چک

مدارکی که برای اخذ مجوز تجاری نیاز است شامل موارد زیر است:

1. سند موسسه

2. نام تجاری و نشانی شرکت

3. اجاره نامه معتبر

4. پنج نمونه از امضا کارمندان

5. مدارک مربوط به سوء پیشینه کارمندان شرکت

6. تأییدیه سرمایه شرکت توسط بانک مرکزی

ثبت شرکت در چک و ویزای ثبت شرکت

در کشور چک برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت سرمایه گذار می تواند 2 نوع ویزا اخذ نماید. هرکدام از ویزاها دارای ویژگی ها و شرایط مخصوص به خود است. ویزا نوع اول در ارتباط با کسب و کارهای بلند مدت است و ویزای نوع دوم در ارتباط با سرمایه گذاری است که برای سرمایه گذاری های بزرگ داده می شود.

ویزای کسب و کار بلند مدت

ویزای کسب وکار بلند مدت کارآفرینان برای متقاضیانی که تمایل دارند در کشورچک شروع به یک تجارت جدید و کارآفرینی کنند داده می شود. اخذ ویزای بلند مدت حدود 120 روز طول می کشد و درابتدا این ویزا برای 6 ماه صادر می شود و پس از آن به مدت 1 سال می توانید آن را تمدید کنید.

ویزای سرمایه گذاری

ویزای دیگری که از طریق ثبت شرکت وجود دارد که اگر متقاضی شرکت را ثبت نماید و دارای شرایطی که خواهیم توضیح داد باشد می تواند برای سهامداران و مدیران اجرایی  ویزای سرمایه گذاری چک را اخذ نماید.

شرایط ویزای سرمایه گذاری بدین شرح است:

1. متقاضی باید برای سرمایه گذاری بیزنس پلنی را ارائه بدهد تا نوع و روش سرمایه گذاری خود در کشور چک را مشخص کند.

2. متقاضی باید حداقل 20 شغل تمام وقت برای افرادی که شهروند این کشور هستند ایجاد کرده و آنها را استخدام کند.

ثبت شرکت در چک و ویزای ثبت شرکت
ثبت شرکت در چک و ویزای ثبت شرکت

مدارکی که برای اخذ ویزا مهاجرت اقامت از طریق  ثبت شرکت باید ارائه شود شامل :

1. فرم درخواست ویزا را پر کرده و تحویل دهید

2. دو قطعه عکس 3/5 در 4/5 با پس زمینه سفید

3. رسید پرداخت هزینه ویزا

4. اصل و ترجمه کارت ملی و شناسنامه فرد

5. گذرنامه و کپی ویزاهای قبلی که دارای اعتبار باشند

6. نامه ای که هدف از بازدید کشور چک را توضیح دهید

7. اصل و کپی بیمه مسافرتی

8. اثبات کردن محل اسکان خود در چک

9. تمکن مالی و گردش حساب

مدارک مورد نیاز برای ویزای بلند مدت

1. مدارک مبتنی بر ثبت شرکت

2. مدارک مربوط به مسکن مورد اقامت و باید حداقل 2 ماه اجاره پرداخت شود

3. بیمه سلامت با حداقل پوشش 60000 یورو

4. ارائه مدرکی در ارتباط با تمکن مالی

ثبت شرکت در چک و اخذ کارت آبی

در این مقاله توضیح کوتاهی از کارت آبی می دهیم. یک قانون کلی و خاص در کشورهای اروپایی وجود دارد که اگر فردی اقامت یکی از کشورهای اروپایی را دارد و میانگین حقوق ماهیانه آن شخص حدود 4200 یورو باشد می تواند کارت آبی را اخذ نماید و در کشورهای اروپایی دیگر زندگی و کار کند. کارگران ساده نمی توانند این کارت را دریافت کنند اگر کمتر از این مبلغ داشته باشند.
متقاضیان باید از تحصیلات خوب در رشته ای که فعالیت دارند و همچنین باید دارای مهارت بالا باشند تا از طرف یک کارفرما انتخاب شوند و ماهیانه به این مقدار حقوق دست یابند. یک راهی که برای اخذ کارت آبی وجود دارد ثبت شرکت است.

ثبت شرکت در چک و اخذ کارت آبی
ثبت شرکت در چک و اخذ کارت آبی

 مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک از طریق کارت آبی  به این صورت است که متقاضیان می توانند با هزینه کمتر و ریسک کمتر شرکت خود را ثبت نمایند. متقاضی می تواند همسر خود را به عنوان کارمند استخدام کند و حقوقی ماهیانه به همسر خود پرداخت کند و با این روش کارت آبی را اخذ نمایند. کارت آبی از طریق ثبت شرکت 2 تا 4 هزار یورو هزینه دارد که سرمایه اولیه 35 هزار یورو است.
کارت آبی برای ثبت شرکت اینگونه عمل می کند که متقاضیان از طریق استخدام در شرکتی که ثبت شده است کارت آبی و پاسپورت و اقامت را اخذ می نمایند. پس متقاضی هم می تواند مهاجرت اقامت ثبت شرکت خود را بدست آورد و هم کارت آبی را اخذ نمایند.

قوانین مهاجرت به چک از طریق ثبت شرکت

کشور چک برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت قوانین خوبی را دایر کرده است تا سرمایه گذاران را برای ثبت شرکت جذب نماید و برای کسب و کارخود با مشکلات کمتری روبرو شوند. یکی از بهترین قوانین کشور چک مدت زمان کم و مراحل آسان ثبت شرکت در این کشور است که حدود 6 ماه طول می کشد و طبق قوانین کشور چک متقاضیان می توانند از هر تابعیتی که هستند برای ثبت شرکت در این کشور اقدام نمایند.

یکی دیگر از قوانین کشور برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک آدرس قانونی اولیه در مدت یک سال برای شرکت است. اگر سرمایه گذار ملکی را بخرد به صورت قانونی امکان تغییر آدرس وجود دارد و همچنین از نظر قانونی مجوز لازم است .

مالیات مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک

 برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت متقاضی باید مالیات خود را پرداخت کند. طبق قوانین این کشور بعد از ثبت شرکت متقاضی باید  برنامه ای در اداره مالیات برای مالیات بر درآمد ارائه بدهد. این ثبت نام بعد از گذشت 15 روز از زمانی که متقاضی شرکت خود را ثبت می نماید انجام می شود. مالیات بر درآمد شرکت در سال 2015 در کشور چک 19 درصد  ودر برخی مواقع مانند حقوق بازنشستگی و سرمایه گذاری صندوق ها 5 درصد نزول می یابد.

نرخ مالیات ثبت شرکت در چک
نرخ مالیات ثبت شرکت در چک

مالیات بر ارزش افزوده 21 درصد است. 8 روز پس از استخدام کارمندان ثبت نام برای امنیت اجتماعی و بیمه بهداشت و درمان انجام می شود. مالیات دیگر هم دراین کشور وجود دارد که مالیات بر جاده است و فقط زمانی که متقاضی بخواهد از وسیله نقلیه موتوری استفاده کند اجرا می شود که این نرخ متغیر است و سالانه بین 1000 تا 5000 کرون است.

 ثبت شرکت در کشور چک و وکیل ثبت شرکت

 شما برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت کشور چک علاوه بر داشتن سرمایه باید اطلاعات کامل و دقیقی از ثبت شرکت در این کشور داشته باشید و با داشتن آگاهی کامل اقدام کنید تا با کوچک ترین اشتباه اقامت خود را از دست ندهید. داشتن وکیلی مناسب در کنار شما می تواند با انجام دادن کارهای اقامت به درستی شما را در این راه یاری کند.

وکلای موسسه ما می توانند تمام مراحل، قوانین، مدارک و شرایط  لازم را مورد بررسی قرار دهند. وکلای ما با داشتن 18 سال تجربه و مجوز از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خدمت شما هموطنان عزیز هستند تا با راهنمایی درست در تمام امور و انجام دادن کارهای اقامت شما را به هدفتان که اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت است برسانند.

مراحل ثبت مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک

برای اخذ اقامت چک از طریق سرمایه گذاری اولین کار پرکردن فرم های شرکت است و تشکیل پرونده از طریق وکلا در کشور چک است و هماهنگی با وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی است. ارائه بیزنس پلن به دولت چک یکی از مراحلی است که باید انجام شود و بعد از تایید نیاز به اخذ مجوز برای فعالیت تجاری از دولت جمهوری چک است.

در ابتدا نیاز به یک نام مناسب که تکراری هم نباشد برای شرکت است که با نوع فعالیت سرمایه گذار تناسب داشته باشد . نوع شرکت باید مشخص شود که در این مقاله به طور کامل برایتان انواع شرکت در کشور چک را توضیح داده ایم. بعد از تایید طرح تجاری نوبت به افتتاح حساب بانکی می رسد و واریز کردن سرمایه اولیه به حساب بانکی است.

30 درصد از سرمایه اولیه باید به حساب واریز شود. متقاضی باید ثبت نام در دفتر صدور مجوز تجارت و درخواست های مجوز را انجام دهد. برای دریافت کد مالیاتی باید به یکی از ادارات مالیاتی مراجعه شود.
تعیین وقت مصاحبه در سفارت چک و دریافت ویزا برای خود و خانواده (همسر و فرزندان) و همچنین فرد باید در جمهوری چک حضور داشته باشد و اقامت 1 ساله خود را اخذ نماید و کارهای مربوط به ثبت شرکت را انجام دهد.

ثبت شرکت در چک و مراحل ثبت آن
ثبت شرکت در چک و مراحل ثبت آن

ثبت شرکت در کشور چک و طرح تجاری (بیزنس پلن)

 برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت نیاز به ارائه یک طرح تجاری (بیزنس پلن) است زیرا با طرح تجاری که متقاضی به سفارت چک و اتاق بازرگانی ارائه می دهد می تواند دولت چک را برای ثبت شرکت متقاعد کند و اقامت این کشور را اخذ نماید. طرح تجاری رابطه مستقیمی با اخذ اقامت دارد و همچنین این طرح باید برای اقتصاد کشور چک مفید باشد و باعث کسب سود شود. متقاضی می تواند از کسانی که در زمینه اقتصاد مهارت کافی را دارند مشاوره بگیرد.
این طرح باید شامل این موارد باشد: دیدگاه کلی از شغل متقاضی، توضیحات در ارتباط با خود متقاضی، توضیحاتی در مورد محصول و خدمات و نحوه ارائه آنها در بازار، سیاست قیمت گذاری، استراتژی تجاری فردی، برنامه بازاریابی، سود احتمالی، تامین اعتبار اضافی و سرمایه اولیه است. در بیزنس پلن باید تمامی مدارک و اسناد و مجوزها و توصیه نامه ها ضمیمه شود.

ثبت شرکت در چک و مدارک آن

 سرمایه گذاران برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت باید مدارکی را ارائه دهند که این مدارک شامل :

1. نام شرکت (خود متقاضی تعیین می کند)

2. مدارک هویتی  شامل شناسنامه و گذرنامه

3. مدارک اثبات کنند سابقه کاری

4. ارائه مجوز تجارت

5. تحویل اساسنامه شرکت

6. گواهی عدم سوء پیشینه

7. پرنمودن فرم ثبت شرکت در کشور چک

8. اسکن و کپی پاسپورت مدیرعامل و سهامداران

9. ارائه بیزنس پلن

10. پرینت حساب بانکی و سند مالکیت

11. کپی از مدرک تحصیلی

12. وکالتنامه (که باید وکیل آن را امضاء کرده باشد)

این مقاله توسط  کارشناسان” موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان” نوشته شده است و هرگونه کپی برداری ازآن بدون ذکر منبع غیر قانونی می باشد.

ثبت شرکت در چک و هزینه آن

 متقاضی برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کشور چک باید هزینه زندگی، هزینه مالیات، هزینه بیمه درمانی و ازهمه مهم ترهزینه ثبت شرکت را در نظر بگیرد. ثبت شرکت در کشور چک هزینه های ثبتی و اداری دارد و همچنین هزینه هر نوع از شرکت متفاوت است. هزینه زندگی در کشور چک بستگی به سبک زندگی و شهری که درآن زندگی می کنید دارد.
اگر بخواهیم به طور میانگین هزینه ماهیانه زندگی در کشور چک را برای یک خانواده تخمین بزنیم مبلغی حدود 1000 تا 1400 یورو می باشد. هزینه مسکن بیشترین مبلغ را به خود اختصاص داده است. به طور مثال هزینه رفت و آمد ماهانه 20 یورو، هزینه اجاره مسکن 400 تا 500 یورو، رستوران 1 وعده 5/5 یورو و… است.

هزینه بیمه درمانی برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک لازم است که قبل از اقامت در کشور چک باید بیمه درمانی را تهیه کنند. برای اخذ بیمه درمانی باید در کشور چک در دفاتر بیمه های درمانی و اجتماعی کشور چک ثبت نام کنند و بیمه اجتماعی برای تمام افرادی که در کشور چک فعالیت دارند و مشغول به کار هستند ضروری است و تمام مهاجرانی که در این کشور اقامت دارند باید بیمه درمانی را داشته باشند.

ثبت شرکت در چک و هزینه آن
ثبت شرکت در چک و هزینه آن

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک نیاز به پرداخت هزینه های اداری می باشد. هزینه های اداری برای صدور مجوز کار 1000 کرون، معامله های صنعتی 10000 کرون، معاملات انحصاری 2000 کرون و معاملات انحصاری صنعتی 20000 کرون است. اگر متقاضی برای ثبت شرکت وکیل اختیار کرده باشد هزینه وکیل جدا حساب می شود.

هزینه هایی که باید برای اخذ مجوز و فرآیند های اداری پرداخت شود شامل موارد زیر است:

1. هزینه ثبت نام مستقیم غیر عملیاتی 108 یورو

2. ثبت شرکت 80 یورو

3. صدور مجوز تجارت 160 یورو

مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت در چک

برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت چک ما توضیحاتی برایتان داده ایم. در این جا مزایا این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم تا سرمایه گذاربهتر با  شرایط این کشورآشنا شود و برای ثبت شرکت اقدام کند. مزایا ثبت شرکت چک موارد زیر می باشد :

1. روند ساده انجام کار (ثبت شرکت در کشور چک مسیر پیچیده ایی ندارد و بسیارآسان است و برای ثبت شرکت نیازی به طی کردن مراحل سخت نیست. زیرا دولت چک می خواهد برای رشد اقتصادی کشور خود سرمایه گذاران را به سمت خود جذب کند)

2. مالکیت 100 درصدی متقاضی بدون اینکه نیاز به شریک محلی باشد

3. سفر به تمام نقاط اروپایی شنگن

4. برخورداری از تسهیلات مختلف

5. اخذ پاسپورت پس از 5 سال

6. اخذ شهروندی و تابعیت اروپا

7. اخذ آسان ویزا برای تمام نقاط دنیا

8. افتتاح حساب شرکتی و شخصی

9. استفاده از برند تجاری اروپایی

10.اخذ وام بانکی (برای توسعه فعالیت اقتصادی می توان از بانک های کشورچک وام با بهره پایین اخذ نمود)

11. ارتباط تجاری با کشورهای عضو اتحادیه

12. همراه آوردن اعضاء خانواده با خود به کشور چک (با داشتن اقامت کشورچک فرزندان می توانند در کشورهای اروپایی ادامه تحصیل بدهند)

ثبت شرکت در چک و اقتصاد آن

یکی از دلایل مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت چک اقتصاد این کشور است. کشور چک از لحاظ اقتصادی یکی از پایدارترین کشورهای اتحادیه اروپا است. کشور چک با  صادرات به همسایه خود کشور آلمان و همچنین با سرمایه گذاری در بخش تولیدی باعث پیشرفت اقتصاد خود شده و اقتصاد را رو به رشد برده است.
از مهم ترین صنایع کشور چک صنعت خودرو می باشد و همچنین در بخش های ماشین آلات، فولاد، آهن، تولید مواد شیمیایی، متالوژی، الکترونیک، منسوجات، تجهیزات حمل و نقل، سرامیک، شیشه و دارو صنایع قوی این کشوراست.

حدود  84 درصد از اقتصاد کشور چک به حوزه صادرات اختصاص دارد  پس می توان گفت که اقتصاد کشور چک بر پایه صادرات بنا شده است و مهم ترین زمینه اقتصاد صنعت اتومبیل سازی است. کشور چک رتبه 51 در اقتصاد جهانی را دارد. تولید ناخالصی داخلی کشور چک 1.294 میلیارد دلار است. 4.2 درصد از این مبلغ به بخش کشاورزی و 7.39 درصد  در حوزه صنعت فعالیت می گردد و مابقی در قسمت خدماتی است. 

شاخص های اقتصادی کشور چک
شاخص های اقتصادی کشور چک

 از عوامل دیگری که در مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک تأثیر به سزایی دارد این است که این کشور دارای کمترین دستمزد ملی متوسط برای حقوق به کارمندان است که طبق این قوانین باعث می شود از فقر در این کشور جلوگیری شود.
کشور چک بالاترین نرخ رشد تولید ناخالصی داخلی را خود اختصاص داده است. پایین ترین نرخ بیکاری دراتحادیه اروپا را دارد که حدود 4 درصد است و در فهرست جهانی نوآوری رتبه 14 را به خود اختصاص داده است.

مشکلات ثبت شرکت در چک

سرمایه گذاران در کنار مزایایی که از طریق مهاجرت اقامت ثبت شرکت بدست می آورند باید به این نکته هم توجه داشته باشند که این کشور مانند بقیه کشورهای اروپایی معایبی هم دارد که بهتر است قبل از ثبت شرکت از آن اطلاع داشته باشند.
یکی از اصلی ترین مشکلات این کشور مالیات است زیرا برای ثبت شرکت مالیاتی طبق قوانین این کشور برای شرکت در نظر میگیرند که سرمایه گذار مؤظف به پرداخت آن است. تمام شرکت های جمهوری چک باید مالیات سالانه خود را پرداخت کنند.

مدت زمان اقامت در چک یکی دیگر از مشکلات است زیرا بعضی از سرمایه گذاران برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت اقدام می کنند و خود داخل ایران دارای بیزنس هستند و نمی توانند به مدت زیاد از کشور خارج شوند.
یکی از الزامات ثبت شرکت در کشور چک اقامت 6ماه  از سال در کشور چک است که همان طور که گفته شد برای برخی از سرمایه گذاران مشکل است.

مشکلات ثبت شرکت در چک
مشکلات ثبت شرکت در چک

هرینه ثبت شرکت از مشکلات دیگر است زیرا متقاضیان تا به این کشور وارد می شوند باید ملکی را اجاره کنند و مالیات را پرداخت کنند .هزینه کرایه ملک و راه اندازی یک کسب وکار واستخدام کارمند مبلغ نا چیزی نمی شود.

سخن پایانی ثبت شرکت در چک

مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در ارتباط با شرایط، مدارک، قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک توضیحانی داده شد. کشور چک دارای اقتصاد قوی است و یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت است که سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چک بهتر است که  کارشناسان حقوقی در تمام مراحل در کنار شما حضور داشته باشند تا به مشکل برخورد نکنید و در خواست مهاجرت اقامت ثبت شرکت شما رد نشود. کارشناسان “موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان”  با  داشتن آگاهی کامل به قوانین و شرایط ثبت شرکت چک می توانند به شما کمک کنند تا با خیالی راحت به هدفتان برسید.
در آخر این مقاله شما می توانید نظرات و پیشنهادات و همچنین سئوالات خود را در ارتباط با مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت را مطرح کنید.

سوالات متداول در مورد ثبت شرکت در چک

✳️ چه مدارکی برای اخذ تابعیت چک نیاز هست؟

تسلط کافی به زبان کشور چک.ارائه مدارک و اسناد اقامت دائم فرد. گواهی عدم سوء پیشینه در زمان 5 سال اقامت در کشور چک

✳️ انواع شرکت در چک کدامند؟

شرکت با مسئولیت محدود. شرکت با سهام مشترک. شعبات و نمایندگی. مشارکت تجارت عمومی

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
باقری

سلام وقتتون بخیر برای ثبت شرکت در چک نیاز به چه مدرک زبانی هست؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، برای پروسه ی ثبت شرکت الزامی به ارائه ی مدرک زبان نیست.

اسماعیلی

برای ثبت شرکت در چک مدرک زبان مورد نیازه؟

آتیه آفرینان

با سلام ، برای پروسه ی ثبت شرکت الزامی به ارائه ی مدرک زبان نیست.

سياوشى

سلام روز بخير. شرايط سرمايه گذارى در چك را ميفرماييد؟

آتیه آفرینان

با سلام ، برای اطلاع از شرایط و راه های سرمایه گذاری به مقاله ی "سرمایه گذاری در چک" مراجعه کنید.

اسلامی

سلام شرایط ثبت شرکت در چک که در مقاله نوشته شده بود خیلی کامل بود، ممنون

آتیه آفرینان

سلام ،ممنون از توجه شما. اگر به دنبال سرمایه گذاری هستید، پیشنهاد می کنم مقاله های ثبت شرکت در لهستان، ثبت شرکت اسلواکی را هم مطالعه کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button