ثبت شرکت در کشور ایتالیا را به طور کامل بررسی می کنیم و تمام شرایط، قوانین، مدارک، مزایا و هرآن چه که برای ثبت شرکت لازم است را توضیح می دهیم. روش های مختلفی برای اخذ اقامت کشور ایتالیا وجود دارد که انواع این روش ها شامل اخذ اقامت از طریق کار، اخذ اقامت از طریق تحصیل، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا، اخذ اقامت از طریق تولد، اخذ اقامت از طریق ازدواج، اخذ اقامت از طریق پناهندگی و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت که بسیار در میان سرمایه گذار محبوب و پرطرفدار است. زیرا کشور ایتالیا دارای اقتصاد قوی است.

در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان و متخصصان مجرب ما در ” موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان ”  تماس تلفنی گرفته و مشاوره رایگان در ارتباط با مهاجرت به ایتالیا از طریق ثبت شرکت دریافت کنید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

شرایط ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت شرکت در ایتالیا نیاز به شناخت بیشتر ازاین کشور دارد. کشور ایتالیا (معروف به کشور چکمه) در اروپای جنوبی است. کشور ایتالیا یکی از قدرت های اقتصادی دنیا است و از نظر تولید ناخالصی داخلی  رتبه 8 را در اقتصاد بزرگ جهان به خود اختصاص داده است.

پایتخت کشور ایتالیا رم است. کشور ایتالیا از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. این کشورعضو گروه هشت است. زبان این کشور ایتالیایی است. مساحت کشور ایتالیا 301.340 کیلومتر مربع است. جمعیت این کشور 60.472.000 میلیون نفر است.

کشور ایتالیا با کشورهای فرانسه، اتریش، واتیکان (که داخل شهر رم است)، سان مارینو (که داخل ایتالیا است)، اسلوونی و سوئیس مرز مشترک دارد. دو کشور کوچک در داخل مرزهای ایتالیا قرار گرفته اند یکی سان مارینو و دیگری واتیکان است که زبان رسمی این دو کشورهم ایتالیایی است.
واحد پول این کشور یورو می باشد. از نظر جمعیت در اروپا رتبه 5 را به خود اختصاص داده است و در جهان رتبه 23 را دارد. آب و هوای این کشور معتدل فصلی است. آب و هوای مناطق کوهستانی این کشور با آب و هوای مناطق ساحلی آن متفاوت است.

ثبت شرکت در ایتالیا و شرایط عمومی آن
ثبت شرکت در ایتالیا و شرایط عمومی آن

شرایط اخذ اقامت ثبت شرکت ایتالیا

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا دارای شرایط مربوط به خود است. شخص برای ثبت شرکت باید به دفتر اسناد رسمی برای نام نویسی مراجعه کند و این ثبت نام باید طبق شرایط و قوانین کشور ایتالیا باشد.

  • برای ثبت شخصیت حقوقی باید ثبت نام شرکت در دفتر بیمه حوادث و تامین اجتماعی را انجام داده و امکان ثبت آگهی برای استخدام نیرو از مراحل دیگر است.
  •  مدت زمانی که طول می کشد که ویزا خود را در کشور ایتالیا اخذ نمایید بین 2 تا 4 هفته است که بستگی به نوع شرکت و مدارک و… دارد. بعد از اخذ ویزا باید 3 سال در شرکت فعالیت مثبت داشته باشید و همچنین باید در این مدت مالیات پرداخت شود و عملکرد شرکت خوب باشد. در این صورت شما می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید و می توانید اقامت خود و همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را اخذ نمایید.
  • یکی از شرایط ثبت شرکت ایتالیا این است که ثبت شرکت در این کشور توسط 19 اتحادیه استانی،13 مرکز منطقه ای و صد دفتر به صورت خصوصی انجام می شود. اداره ثبت شرکت در ایتالیا وظیفه دارد که اطلاعات و خدمات ثبت را  به افراد (حقیقی و حقوقی) که  می خواهند شرکت را ثبت کنند به آن ها ارائه دهد.
  • ثبت شرکت در دفاتر تجاری کشور ایتالیا به دو صورت انجام می شود یکی به صورت  تکمیل فرم های اینترنتی و دیگری به صورت دستی است.

انواع شرکت در ایتالیا

انواع شرکت در ایتالیا وجود دارد که برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ایتالیا باید آن ها را بشناسید و نسبت به فعالیت تجاری که می خواهید داشته باشید انتخاب کنید. یکی دیگر از مهم ترین مراحل ثبت شرکت انتخاب نوع شرکت است که باهم در این جا به بررسی کامل هزینه ها و شرایط و مدارک و هر آن چه لازم است برای شرکت ها می پردازیم.

 انواع شرکت در ایتالیا موارد زیر است:

انواع روش های ثبت شرکت در ایتالیا
انواع روش های ثبت شرکت در ایتالیا

1. شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود در میان سرمایه گذاران بسیار محبوب و پرطرفدار است. شرکت با مسئولیت محدود به گونه ای است که هر چند تا سهام دار بخواهید می توانید در این شرکت داشته باشید و محدودیتی در تعداد سهامدران ندارید. حداقل مبلغ  برای ثبت این شرکت 10.000 یورو است.
شرکت به صورت مسئولیت محدود برای شرکت های کوچک است و حسابرسی شرکت به صورت سالانه است. شرکت با مسئولیت محدود نیاز به 1 مدیر دارد. اگر تعداد سهامداران زیاد باشد مسئولیت در میان سهامداران تقسیم می شود. هر سهامدار بر اساس سهمش مسئولیت دارد.

2. شرکت سهامی عام

 ثبت شرکت به صورت سهامی عام برای شرکت های بزرگ است. حداقل سرمایه برای این شرکت 120000 یورو است. در این نوع از شرکت می توانید هر چند تا سهامدار که بخواهید داشته باشید و محدودیتی در تعداد سهامدار ندارید. حداقل 2 سهامدار برای شرکت واجب است. حسابرسی این شرکت به صورت ماهانه و پس از ثبت شرکت است. سرمایه به سهام تقسیم می شود که می تواند در بازار سهام وارد بشود.

3. شرکت شعبه

ثبت شرکت به صورت شعبه  این گونه است که اگر سرمایه گذار شرکتی در خارج از کشور ایتالیا داشته باشد می تواند شعبه ای از آن شرکت را در کشور ایتالیا داشته باشد. برای این شرکت باید 1 مدیر اعلام شود. تمام بدهی های مالیاتی این شرکت بر عهده شرکت مادر است.

4. شرکت مشارکت عمومی

این نوع شرکت به این صورت است که حداقل 2 نفر یا دو شخص حقوقی باهم مشارکت کرده باشند و قراردادی تحت نام یک شرکت را باهم امضاء کنند.
سرمایه اولیه برای این مدل از شرکت ها نیاز نیست. در مقابل ضررها و بدهی های شرکت تمام شرکا مسئول هستند و باید تمام اعضاء شرکت باهم پرداخت کنند.

5. مشارکت محدود

 ثبت شرکت با مشارکت محدود به این صورت است که حداقل 1 نفر با مسئولیت محدود و 1 نفر با مسئولیت کامل  برای تعهدات شرکت لازم است. که تمام مسئولیت بدهی ها و ضررات با آن یک نفری که مسئولیت کامل را دارد است. شریک با مسئولیت محدود حق تصمیم گیری در شرکت را ندارد و مسئولیت آن به اندازه مقدار سهمش در شرکت است.

ویزای ثبت شرکت در ایتالیا

 برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا اول باید ویزای شنگن را بگیرید زیرا کشور ایتالیا عضو پیمان شنگن است. اگر شما شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشید نیازی به اخذ این ویزا ندارید ولی اگر شهروند عضو اتحادیه اروپا نباشید باید ویزای شنگن اخذ نمایید. همچنین با اخذ ویزای شنگن می توانید به تمام کشورهای اروپایی سفر کنید. برای کسانی که می خواهند برای ثبت شرکت در ایتالیا اقدام کنند باید ویزای تجاری ایتالیا را داشته باشند.

برای اخذ ویزای ایتالیا باید اول وقت سفارت ایتالیا را بگیرید. وقت سفارت را هم می توانید آنلاین و هم به صورت عادی بگیرید. یک نکته فراموش نشود همراه با مدارکی که برای ویزا نیاز است باید هزینه ویزا هم پرداخت کنید.

ویزای ثبت شرکت در ایتالیا
ویزای ثبت شرکت در ایتالیا

 برای اخذ ویزای شنگن نیاز به ارائه مدارکی است که موارد زیر می باشد:

1. عکس گذرنامه سیاه سفید (35 در 45 میلی متر)

2. فرم درخواست برای اقامت بلند مدت

 3. شناسنامه (اگر نام و نام خانوادگی عوض شده است)

4. فرم درخواست ویزا را پر کرده و تحویل دهید

5. رسید پرداخت هزینه ویزا

6. اصل و ترجمه کارت ملی و شناسنامه فرد

 7. گذرنامه و کپی ویزاهای قبلی که دارای اعتبار باشند

 8. نامه ای که هدف از بازدید کشور ایتالیا را توضیح دهد

9. اصل و کپی بیمه مسافرتی

 10. محل اسکان خود در کشور ایتالیا را اثبات کنید

 11. تمکن مالی و گردش حساب

ثبت شرکت در ایتالیا و کارت آبی (بلوکارت)

طبق قانونی که در کشورهای اروپایی وجود دارد اگر فردی اقامت یکی از کشورهای اروپایی را داشته باشد و حقوق آن شخص بیش از 4200 یورو در ماه باشد به این شخص کارت آبی تعلق می گیرد و می تواند در تمام کشورهای اروپایی زندگی و کار کند.
کشور ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی برای اینکه نیروی ماهر و تحصیل در ایتالیا کرده را به سمت کشور خود جذب کنند شرایط کارت آبی را ایجاد کرده اند. اخذ کارت آبی به 2 صورت است یکی به صورت کار و دیگری ثبت شرکت که ما در این جا به ثبت شرکت می پردازیم.

اخذ کارت آبی از طریق ثبت شرکت به این صورت است که بعد از آن که  شرکت خود را ثبت کردید می توانید همسر خود را در شرکت استخدام کنید و سالانه حقوقی  بیش از 25 هزار یورو به آن بپردازید و از این طریق همسر شما می تواند کارت آبی را بدست آورد و از طریق همسرتان شما و فرزندانتان (زیر 18 سال) اقامت را دریافت می کنید.

قوانین مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ایتالیا

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ایتالیا دارای قوانین خاص خود است که باید آن ها را بدانید.

  • طبق قوانین ایتالیا برای ثبت شرکت هر فرد حقیقی یا حقوقی که می خواهد شرکت را ثبت کند یا با خرید سهام از شرکت هایی که از قبل ثبت شده اند  می تواند سهامدار یک شرکت ایتالیایی شود یا 100 درصد سهام را داشته باشد.
  •  در کشور ایتالیا برای ثبت شرکت گزینه های قانونی مختلفی وجود دارد که بر اساس مدل سازمانی شرکت، اهداف تجاری آن، میزان سرمایه، مسئولیت پذیری و الزامات مالی و مالیات است.
  • طبق قانون مدنی ایتالیا شرکت برای اساس توافق نامه ای ثبت می شود که در این توافق نامه 2 یا چند نفر با هدف اینکه به صورت مشترک فعالیت اقتصادی انجام دهند و تقسیم بر سود کالا و خدمات را ارائه دهند است.
قوانین مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ایتالیا
قوانین مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ایتالیا

مالیات ثبت شرکت در کشور ایتالیا

کشور ایتالیا مانند اکثر کشورهای دنیا نیاز به  پرداخت مالیات دارد و برای ثبت شرکت بهتر است که شما با انواع مالیاتی که در این کشور است بیشتر آشنا شوید زیرا کشور ایتالیا در میان کشورهای اروپایی بالاترین نرخ مالیات را دارد.

انواع مالیات در این کشور موارد زیر است:

1. مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد به این معنی است که نسبت به درآمدی که شخص دارد از آن شخص مالیات دریافت می شود و هرچه درآمد آن شخص بیشتر باشد مالیات بر درآمد آن بیشتر می شود. به غیر از مالیاتی که در ادامه توضیح می دهیم باید برای مالیات بر درآمد، مالیات منطقه ای هم بپردازید که این مالیات هم بستگی به درآمد شما دارد و از 1.23 درصد تا 3.33  درصد است.

  •  اگر درآمد شما  تا 15000 یورو باشد باید 23 درصد مالیات پرداخت کنید.
  • اگر درآمد شما بین 15000 تا 28000 یورو باشد باید 27 درصد مالیات پرداخت کنید.
  • اگر درآمد بین 28000 تا 55000 یورو باشد باید 38 درصد مالیات پرداخت شود.
  • اگر درآمد بین 55000 تا 75000 باشد باید 41 درصد مالیات پرداخت شود.
  • اگر درآمد بالای 75000 باشد باید 43 درصد مالیات پرداخت شود.

به غیر از موارد گفته شده شاید مالیات شهری هم به شما  نسبت به مکانی که زندگی می کنید تعلق بگیرد که از 0 تا 0.9 درصد است.

2. مالیات بر درآمد شرکت

این مالیات برای سرمایه گذارانی که می خواهند ثبت شرکت در این کشور داشته باشند بسیار مهم است.  پایین ترین نرخ این مالیات 24 درصد است و بالاترین نرخ مالیات 53.20 درصد است. یعنی هر چقدر درآمد شرکت شما بیشتر باشد میزان مالیات بر درآمد شرکت بیشتر می شود.

3. مالیات بر ارزش افزوده

در کشور ایتالیا در ازای استفاده از خدمات یا کالا باید مالیاتی را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنید. در ایتالیا مالیات بر ارزش افزوده  پایین ترین نرخ 20 درصد و بالاترین نرخ 22 درصد است.

وکیل ثبت شرکت در ایتالیا

برای ثبت شرکت در ایتالیا باید سرمایه داشته باشید ولی این سرمایه به تنهایی باعث اخذ اقامت نمی شود و اگر کوچکترین خطایی در ارتباط با کارهای اقامت انجام شود، امکان دارد که درخواست شما رد شود و کشور ایتالیا درخواست شما را قبول نکند. بهتر است که شما وکیلی اختیار کنید که در تمام مراحل، شما را راهنمایی و یاری کند و شرکت شما را به ثبت برساند. زیرا وکیل تمام موارد مربوط به امور شرکت و شرایط، قوانین، هزینه ثبت شرکت در ایتالیا را به آن آگاه است.

وکلای موسسه ما با 18 سال تجربه در امور مهاجرتی و مجوز از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی می توانند شما هموطنان عزیز را به هدفتان که مهاجرت اقامت ثبت شرکت ایتالیا می باشد برسانند. این نکته قابل ذکر است که شما می توانید با استخدام وکیل به صورت غیر حضوری شرکت خود را به ثبت برسانید.

وکیل ثبت شرکت در ایتالیا
وکیل ثبت شرکت در ایتالیا

مراحل مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ایتالیا

  • مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ایتالیا در گام اول باید ویزا گرفته شود که  شرایط اخذ ویزا را برایتان توضیح داده ایم و بعد از اخذ ویزا وارد این کشور بشوید.
  • بعد از آن باید نام شرکت (نامی که تکراری نباشد) و نوع فعالیت شرکت (انواع شرکت را در قسمت بالای مقاله توضیح داده ایم) را انتخاب کنید.
  • همچنین ارائه یک طرح تجاری (بیزنس پلن) عالی مهم است تا دولت ایتالیا را متقاعد کنید تا شرکت شما سودآور است. زیرا بیزنس پلن خوب هم برای اقتصاد ایتالیا مفید است و هم شرکت شما را می تواند به سود برساند.
  • همچنین برای ثبت شرکت باید اساسنامه را تکمیل کنید که در اساسنامه باید نام شرکت، آدرس شرکت، اسامی اعضای هیئت مدیره ذکر شود.
  •  حساب بانکی را افتتاح کنید و سرمایه اولیه شرکت را به این حساب واریز کنید. ثبت نام در دفتر بیمه حوادث و تأمین اجتماعی را باید انجام دهید.
  • بعد از آن باید در اداره مالیات ثبت نام کنید زیرا تمام شرکت ها باید مالیات پرداخت کنند و بعد کد مالیاتی را از کشور ایتالیا بدست آورید تا شرکت شما بتواند فعالیت تجاری خود را شروع کند.

ثبت شرکت در ایتالیا و طرح تجاری (بیزنس پلن)

  لازمه اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا این است که باید طرح تجاری (بیزنس پلن) را حتماً به صورت عالی ارائه دهید تا شرکت شما دوام داشته باشد و همچنین شما بتوانید دولت را متقاعد کنید تا اقامت را به شما بدهد. یک طرح تجاری رابطه مستقیمی با اقتصاد کشور ایتالیا خواهد داشت.

زیرا اگر طرح تجاری شما عالی باشد باعث می شود که شرکت شما به سود خوبی برسد و همچنین باعث پیشرفت اقتصادی کشور ایتالیا هم می شود. بهتر است برای ارائه طرح تجاری از افراد ماهری که در زمینه اقتصاد فعالیت دارند کمک بگیرید تا طرح شما مورد قبول دولت ایتالیا قرار بگیرد.

بیزنس پلنی که می خواهید ارائه دهید باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

1. دیدگاه کلی از شغل سرمایه گذار

2. توضیحاتی که درارتباط با شما است که می خواهید ثبت شرکت را انجام دهید مانند مدارک تحصیلی، مهارت و تجربه

3. توضیح در ارتباط با خدمات و محصول و طرز مدلی که می خواهید در بازار آن ها را ارائه دهید

4. استراتژی تجاری فرد، یعنی سیاست قیمت گذاری، برنامه بازاریابی

 5. ارائه سرمایه اولیه، سود احتمالی، تأمین اعتبار اضافی و…

 6. دربیزنس پلن باید تمامی مدارک واسنادی که در مورد ثبت شرکت است ضمیمه شود و همچنین تأیید کتبی حمایت مالی، توصیه نامه ها و مجوزها

ثبت شرکت در ایتالیا و طرح تجاری (بیزنس پلن)
ثبت شرکت در ایتالیا و طرح تجاری (بیزنس پلن)

مدارک مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ایتالیا

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ایتالیا نیاز به ارائه مدارکی دارد که باید به دولت ایتالیا تحویل دهید تا بتوانید شرکت را به ثبت برسانید.

 این مدارک موارد زیر است:

1. مدارک تشخیص هویت فرد (پاسپورت)

2. اساسنامه شرکت و سرمایه شرکت

3. ارائه فرم های بیمه کارمندان

4. انتخاب مکان فعالیت

5. افتتاح حساب بانکی برای واریز سرمایه اولیه

6. ارائه مدارک هویتی اعضای هیئت مدیره و تعداد آن ها

7. فرم مالیاتی

8. ارائه فرم تأیید شده در خواست ثبت شرکت و مدارک هویتی به اتاق بازرگانی

9. ارسال فرم تکمیل شده به صورت آنلاین

10. اسکن کردن از مدارک

11. کپی از مدارک تحصیلی

12. وکالتنامه

13. کد اقتصادی  

هزینه ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت کردن شرکت نیاز به پرداخت هزینه دارد که این هزینه با توجه به نوع شرکت و فعالیتی که می خواهید داشته باشید فرق دارد. هزینه زندگی در کشور ایتالیا هم بستگی به شخص دارد و می تواند متفاوت باشد.
این هزینه به سبک زندگی و شهر یا محله ای که در آن زندگی می کنید متفاوت است. 1 نکته دیگر در ارتباط با هزینه ثبت شرکت این موضوع است که هر چقدر تعداد کارمندان بیشتر باشد هزینه بیشتر می شود.

هزینه ثبت شرکت

  1. هزینه ثبت شرکت در سال 2021 حدود 2300 یورو است.

2. هزینه حسابداری تقریباً 130 یورو در ماه است.

3. سرمایه مورد نیاز شرکت سهامی خاص 50000 یورو است.

هزینه اجاره ملک

1. اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 602.29 یورو است.

2. اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر 452.11 یورو است.

3. اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 1.051.28 یورو است.

4. اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر 755.83 یورو است.

هزینه خرید ملک

1. خرید آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 600.64  یورو برای هر متر مربع است.

2. خرید آپارتمان 1 خوابه در خارج شهر 451.86 یورو برای هر متر مربع است.

هزینه خوراک

1. یک وعده غذا در رستوران معمولی برای 1 نفر بین 10.00 تا 20.00 یورو است.

2. شیر 1 لیتری 1.50 یورو است.

3. یک کیلوگرم گوشت گاو 22.00 یورو است.

4. یک کیلو سیب زمینی 2.00 یورو است.

هزینه حمل و نقل

 1. بلیط یک طرفه مترو 1.50 یورو است.

2. یک ساعت استفاده از تاکسی 28.32 یورو است.

3. یک لیتر بنزین 1.54 یورو است.

هزینه ثبت شرکت در ایتالیا
هزینه ثبت شرکت در ایتالیا

مزایای ثبت شرکت در ایتالیا

با ثبت شرکت در ایتالیا به شما مزایایی داده می شود که ثبت شرکت در این کشور را برای شما جذاب تر می کند. در این جا مزایای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ایتالیا را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایا ثبت شرکت در ایتالیا موارد زیر است:.

  • دسترسی آزادانه به تمام نقاط اروپا
  • افتتاح حساب بانکی درایتالیا و کشورهای اروپایی دیگر
  • کشور ایتالیا کم ترین مالیات بر شرکت را اروپا دارد
  • اخذ اقامت دائم
  • معافیت مالیاتی محلی در مناطقی با نرخ بیکاری بالا به مدت 10 سال
  • کمک های مالی دولت
  • وام های کم بهره
  • دریافت اقامت پس از 3 سال فعالیت شرکت

 ثبت شرکت در ایتالیا و اقتصاد آن

کشور ایتالیا در اروپا رتبه 3 را از نظر اقتصاد به خود اختصاص داده است. همچنین از نظر تولید ناخالصی داخلی رتبه 8 در دنیا را بخود اختصاص داده است. کشور ایتالیا روابط نزدیکی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد و حدود 59 درصد از تجارت را با این کشورها دارد. بزرگترین شرکای ایتالیا کشور آلمان (12.6 درصد)، فرانسه (11.1 درصد)، ایالات متحده آمریکا (6.8 درصد)، سوئیس (5.7 درصد)، انگلستان (4.7 درصد) و اسپانیا (4.4 درصد) است.

  • سازمان های تجاری که کشور ایتالیا در آن ها عضو است اتحادیه اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری  و توسعه است.
  • تولید ناخالصی داخلی کشور ایتالیا 2.149 تریلیون دلار است. تولید ناخالصی داخلی بخش خدمات 74 درصد، بخش صنعت 24 درصد، بخش کشاورزی 2 درصد است.
  • صنایع اصلی کشور ایتالیا آهن و فلزات، سیمان، مواد شیمیایی، مواد پلاستیکی، ماشین آلات تولیدی، وسایل نقلیه، کشتی سازی، صنایع هوا فضا، ماشین ابزار، جنگ افزار، مخابرات، تجهیزات پزشکی، دارو، غذا و نوشیدنی، پوشاک، مد، تجهیزات اتمی، سرامیک است.
  • از مهم ترین محصولات بخش کشاورزی کشور ایتالیا می توان به انگور، برنج، ذرت، چغندرقند، سیب و سیب زمینی اشاره کرد. تولیدات دامی این کشور می توان به تولید گاو، خوک و ماهی اشاره کرد.

ثبت شرکت در ایتالیا و شاخص های تأثیر گذار اقتصادی

شاخص های تأثیرگذار اقتصادی ایتالیا را باید حتماً مورد بررسی قرار دهید زیرا برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ایتالیا باید این موارد را بدانید زیرا تأثیر به سزایی در شرکت شما دارند.

شاخص ها اقتصادی تأثیرگذار ایتالیا موارد زیر است:

شاخص های اقتصادی ایتالیا
شاخص های اقتصادی ایتالیا

1. نرخ مالیات بر درآمد

نرخ مالیات بر درآمد بستگی به میزان در آمد شما دارد که باید به دولت پرداخت کنید. کم ترین مقدار 23 درصد و بیشترین مقدار 43 درصد است. یعنی هر چقدر درآمد شما بیشتر باشد مالیات بیشتری باید پرداخت کنید.

2. نرخ سرانه تولید ناخالصی داخلی

 نرخ تولید ناخالصی داخلی ارتباط مستقیمی با اقتصاد کشور دارد و نرخ  تولید ناخالصی ایتالیا درسال 2019 (2.026 تریلیون دلار) است. افزایش این نرخ باعث می شود اقتصاد رو به رشد رود.

3. نرخ تورم

نرخ تورم نشان دهنده درآمد و هزینه کشور است. تورم می تواند بر قیمت محصولات و یا خدماتی که شرکت شما می خواهد ارائه بدهد تأثیر بگذارد. نرخ تورم بر پایه درصد قیمت در کشور ایتالیا 0.70 است.

نرخ تورم در ایتالیا
نرخ تورم در ایتالیا

4 . نرخ بیکاری

نرخ بیکاری یک کشور را باید نظر بگیرید زیرا نشان از بازار کارآن کشور است و نرخ بیکاری ایتالیا 9 است که نسبت به کشورهای اروپایی بالا است.

معایب مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ایتالیا

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ایتالیا بسیار عالی است و مزایا خوبی دارد ولی در کنار تمام این ها دارای مشکلاتی هم است که باید برای ثبت شرکت ایتالیا از این مشکلات آگاه باشید. مشکلات ایتالیا به شرح زیر است:

بیکاری

کشور ایتالیا دارای نرخ بیکاری بالایی است. که این نرخ بالاتر از کشورهای اروپایی دیگر است. این نرخ 9 درصد است. به همین دلیل پیدا کردن کار در این کشور مشکل است.

نرخ بیکاری در ایتالیا
نرخ بیکاری در ایتالیا

اجاره نامه طولانی

اجاره نامه برای مدت زمان طولانی در این کشور نوشته می شود یعنی از 18 ماه تا 4 سال که این خود یک مشکل است زیرا برای اینکه بخواهید بعد 1 سال جابه جا شوید باید قرارداد خود را فسخ کنید. که فسخ قرار داد هم مشکلات خود را دارد.

خیابان های کثیف

کشور ایتالیا با اینکه توریستی است اما این کشور دارای خیابان های کثیفی است. دلیل کثیفی این خیابان ها سن، جمعیت زیاد و عدم برنامه ریزی درست برای جمع آوری زباله ها است.

زبان

در ایتالیا باید زبان ایتالیایی را یاد بگیرید زیرا انگلیسی  صحبت کردن بیشتر در شهرهای بزرگ است و در شهرهای کوچک ایتالیایی صحبت می شود.

آب و هوا

کشور ایتالیا دارای آب و هوای مختلف است زیرا کشور پهناوری می باشد. شمال کوهستانی دارای زمستان سرد است این در حالی است که جنوب این کشور در زمستان معتدل است و در تابستان ها گرم و خشک است. با این تفاسیر در طول تمام سال آب و هوای مطلوبی وجود ندارد.

سخن پایانی

ثبت شرکت در ایتالیا را مورد بررسی قرار داده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که کشورایتالیا با اقتصادی رو به رشد و همچنین شرایط عالی که دارد برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت بسیار عالی است.
در این مقاله مطالبی در مورد مهاجرت اقامت ثبت شرکت ایتالیا، قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت ایتالیا و مدارک مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا گفته شد. ما تلاش کرده ایم در این مقاله اطلاعات مهمی در اختیار شما قرار بدهیم تا شما با آگاهی کافی برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت اقدام نمایید.

بهتر است که از افرادی که تخصص در این راه دارند مشورت بگیرید و کارشناسان و مشاوران با تجربه ما در” موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان” با داشتن آگاهی کامل از قوانین، شرایط و مدارک و هر آنچه لازم است برای ثبت شرکت ارائه دهید در خدمت شما سرمایه گذاران عزیز می باشند و همچنین می توانید ازمشاوره رایگان تلفنی ما استفاده کنید. همچنین می توانید در قسمت دیدگاه که پایین این مقاله  قرار دارد سئوالات خود را عنوان کرده تا در کوتاه ترین زمان ممکن به شما پاسخ داده شود.

مزایای ثبت شرکت در ایتالیا چیست؟

دسترسی آزادانه به تمام نقاط اروپا، افتتاح حساب بانکی درایتالیا و کشورهای اروپایی دیگر
کشور ایتالیا کم ترین مالیات بر شرکت را اروپا دارد. و …

هزینه ثبت شرکت در ایتالیا چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در سال 2021 حدود 2300 یورو است.

پس از چه مدت با ثبت شرکت میتوان اقامت ایتالیا دریافت کرد؟

در صورتی که فرد شرکت خود را به ثبت برساند، در صورت پرداخت مالیات و رعایت قوانین، پس از 2 سال اقامت ایتالیا را بدست خواهد آورد.

مهمترین صنایع ایتالیا جهت ثبت شرکت چیست؟

ماشین آلات، صنایع فلزی، صنایع کشتی سازی و صنایع هوایی مهم ترین صنایع ایتالیا هستند.

5/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

نظرات کاربران
نیما

با سلام ممنون از توضیحات کامل و خوبتون

آتیه آفرینان

با سلام، ممنون از شما.

مهدی

ثبت شرکت در ایتالیا چقدر سرمایه میخواد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر سرمایه بسته به نوع ثبت شرکت 10.000_120.000یورو متغیر است.

مرادی

سلام روزتون بخیر. با ثبت شرکت در ایتالیا میتوان اقامت دائم گرفت؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر بعد از گذشت 3-5سال امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد.

سارا

سلام وقتتون بخیر میزان سرمایه لازم برای اقامت ثبت شرکت در ایتالیا چقدر است؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر سرمایه بسته به نوع ثبت شرکت 10.000_120.000یورو متغیر است.

آسیابی

سلام من برای مهاجرت به ایتالیا میتونم شرکت نرم افزاری توی کشور ایتالیا ثبت کنم؟ یعنی با ثبت شرکت نرم افزاری میتونم اقامت ایتالیا بگیرم؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله ابتدا شما اقامت موقت این کشور را دریافت میکنید. ثبت شرکت در اسلواکی و ثبت شرکت در لهستان پیشنهاد میشود.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button