اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور اوکراین (Ukraine)

اگر قصد اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشورهای اروپائی را دارید، در این مقاله می خواهیم در رابطه با اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور اوکراین صحبت کنیم. ثبت شرکت در کشور اوکراین می تواند به گونه‌های مختلفی انجام بپذیرد و از راه‌های حقوقی متعددی انجام شود.. یک شخص خارجی می تواند برای سرمایه گذاری در کشور اوکراین راه های مختلفی را انجام دهد که یکی از آنها ثبت شرکت در کشور اوکراین می باشد.

 ثبت شرکت در کشور اوکراین-نمای کلی اقتصاد درکشور اوکراین

کشور اوکراین در یک منطقه بسیار سودمند در شرق اتحادیه اروپا، هم مرز با دریای سیاه قرار گرفته است، و فرصت های عالی و خوبی برای سرمایه گذارانی که می خواهند یک شرکت جدید را راه اندازی کنند، فراهم می کند. اگر شما علاقه مند به ثبت شرکت در کشور اوکراین می باشید، باید بدانید که نیروی کار کشور اوکراین به خوبی آموزش دیده هستند و کشور اوکراین در جهان رتبه ۵ را از نظر متخصصان IT داراست.
۳۰ درصد از خاک های جهان در مالکیت کشور اوکراین است، که باعث سرمایه گذاری های متعددی در زمینه کشاورزی شده است. این بخش برای افرادی که قصد ثبت شرکت در کشور اوکراین را دارند، جالب توجه است. همچنین، کشور اوکراین دارای ذخایر عمده تیتانیوم، زیرکونیوم، آهن و منگنز است.

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور اوکراین – ثبت شرکت درکشور اوکراین

سایت تأسیس و ثبت شرکت Ukraine.com تمام موارد لازم برای ثبت شرکت در کشور اوکراین مانند معرفی دفاتر ثبت، افتتاح حساب بانکی، تهیه پیش نویس اسناد اصلی را فراهم و ارائه می کند.
روند ثبت شرکت در کشور اوکراین با انتخاب تجارت مناسب شروع می شود. کارآفرینان کشور اوکراین می توانند از میان انواع تجارت ها ی زیر دست به انتخاب بزنند.
انواع راه های تجاری در کشور اوکراین:
ایجاد TOV اوکراینی- شرکتی با مسئولیت محدود در کشور اوکراین، این شرکت با مسئولیت محدود، شکلی از تجارت است که به واسطه کسب و کارهای کوچک ایجاد می شود و حداکثر تعداد سهام داران آن نباید بیشتر از نفر۱۰ باشد و سرمایه سهام هم به میزان حداقل۱۰۰ حقوق در زمان ثبت شرکت است و نباید کمتر باشد.
حداقل نیمی از این سرمایه باید در زمان ثبت شرکت و نیمی دیگر حداکثر تا یک سال پس از ثبت آن پرداخت شود. سرمایه TOV به سهام هایی تقسیم می شود که تنها با رضایت کامل اعضای شرکت قابل انتقال است. مدیریت TOV اوکراین، در جلسه عمومی شرکت کنندگان، هیئت مدیره و مدیر کل انتخاب شده از سمت اعضای هیئت مدیره، مشخص می شود.
نوع دیگری از شرکت اوکراینی شرکت با مسئولیت محدود اضافی است. بنیان گذاران یک شرکت اوکراینی با مسئولیت محدود اضافی باید سهام حداقل ۱۰۰ حقوق را ارائه دهند و دارایی های شخصی آنها را می توان در صورت نیاز برای پوشش بدهی های قابل توجه استفاده کرد.
PrAT اوکراینی – شرکت سهامی خاص و یا شرکت سهامی عام PuAT به خصوص برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ طراحی شده است. هر دو نوع این شرکت باید سرمایه حداقل ۱۲۵۰ حقوق در لحظه ثبت شرکت داشته باشند و تفاوت اصلی در این است که این شرکت سهامی خاص نمی تواند آزادانه سهام خود را به عموم مردم واگذار کند، در حالی که شرکت سهامی خاص PuAT می تواند سهام خود را بطور آزاد انتقال دهد و در بورس اوراق بهادار حضور داشته باشد. اشخاص اصلی که شرکت های سهامی را مدیریت می کنند مجمع عمومی در بدنه اجرایی و بدنه نظارتی شرکت می باشند.
در شرکت تضامنی ثبت شده در کشور اوکراین تمام اعضا تحت هدف های اقتصادی مشترک اتحاد دارند و مسئولیت و تعهد یکسانی برای بدهی های شرکت به اشتراک می گذارند.
شرکت غیر سهامی ثبت شده در کشور اوکراین حداقل توسط یک شریک تضامنی با تعهد نامحدود برای بدهی های شرکت و یک شریک سرمایه رسان تشکیل می شود که مسئولیت آنها محدود به سهم آنها در سرمایه شرکت است.
سرمایه گذاران خارجی اجازه اخذ اقامت در کشور اوکراین را دارند.

در اکتبر ۲۰۱۶ شورای عالی کشور اوکراین پیش نویس قانونی را در رابطه با اصلاحات مربوط به قوانین قوه مقننه کشور اوکراین در زمینه اقامت و اشتغال اتباع خارجی و لغو نیاز به ثبت سرمایه گذاری های خارجی به تصویب رساند.
پیش نویس قانون فوق سبب کاهش موانع برای جذب سرمایه گذاری خارجی شد و قوانین زیر تصویب شد:
• لغو نیاز به ثبت سرمایه گذاری خارجی.
• در نظر داشتن گرفتن حق اجازه اقامت موقت کشور اکراین به سرمایه گذاران خارجی که علاقه قابل توجهی به شرکت های اوکراینی دارند، اما در این شرکت ها کار و فعالیتی ندارند. چنین تغییراتی به خارجی ها امکان گذراندن زمان کافی در کشور اوکراین برای نظارت و پیگیری فعالیت های شرکت را می دهد.
• تسهیل روند صادر کردن مجوز اشتغال و اجازه اقامت به طور موقت برای خارجی ها.
• تعیین لیست کاملی از موارد گرفتن مجوز اشتغال طبق قانون کار کشور اوکراین.
• ایجاد اصلاحات مناسب در قانون تجارت و قانون های مرتبط با آن.
صرف نظر از تابعیت و محل اقامت، اگر تصمیم به آغاز تجارت خود در کشور اوکراین دارید، انتخاب بانک مناسب برای افتتاح حساب بانکی شرکت بسیار ضروری است.
برای انتخاب بانک مناسب باید نیازهای خود را مشخص کنید و در مورد میزان ثبات و قابلیت اطمینان بانک، سودآوری و نقدینگی و همچنین مقدار سپرده های افراد و اشخاص حقوقی، شرایط استفاده از خدمات، ظرفیت و اعتبار بانک اطلاعات مناسب را بدست آورید.
مجله فوربس با توجه به میزان اعتبار سپرده های بانکی افراد و اشخاص حقوقی در سال ۲۰۱۶ بانک ها را رتبه بندی کرده است.
امروزه بانک های خصوصی، و همچنین دو بانک دولتی Oschadbank و Ukreximbank بر اساس سپرده های افراد برتری دارند. بانک های آلفا و Ukrsotsbankmerged با اختلاف اندک در رتبه های بعدی قرار دارند.
با توجه به آمار مجله فوربس نمایندگان تجاری بانک های خصوصی و بانک های دولتی مانند Oschadbank، Ukreximbank و Ukrgasbank را برای باز کردن حساب بانکی شرکت مورد نظر خود در کشور اوکراین ترجیح می دهند. بانک های CréditAgricole، آلفا بانک، UkrSibbank، اولین بانک های بین المللی کشور اوکراین، بانک Raiffeisen و بانک Aval و Sberbank نیز در فهرست ۱۰ بانک برتر و اول لیست قرار دارند.

ثبت شرکت در کشور اوکراین – شروع تجارت در کشور اوکراین

در زیر خلاصه ای  از موانع اداری و قوانینی که کارآفرینان خواهان ثبت شرکت در کشور اوکراین با آن مواجه می شوند، ارائه شده است. به بررسی راه، زمان و هزینه های مربوط به راه اندازی شرکت تجاری یا صنعتی با ۱۰ تا ۵۰ کارمند و سرمایه اولیه ۱۰ برابر سرانه درآمد ناخالص ملی می پردازیم.
این اطلاعات به عنوان قسمتی از پروژه اقدام برای تجارت در کشور اوکراین جمع آوری شده است. آخرین زمان از جمع آوری اطلاعات در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ انجام شده است.

  1. ثبت نام در اداره ثبت
    ثبت نام دولتی، دفتر اسناد رسمی
    در حال حاضر، بنیانگذاران LLC برای اجرای ثبت نام باید به اداره ثبت یا دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده و مدارک زیر را با توجه به ماده ۱۷ قانون کشور اوکراین در رابطه با ثبت نام دولتی اشخاص حقوقی، کارآفرینان فردی و سازمان های عمومی به شماره ۷۵5-IV در تاریخ ۱۵ می ۲۰۰۳ ارائه دهند:
    • فرم درخواست (فرمت فرم درخواست استاندارد است و مورد تأیید وزارت دادگستری کشور اوکراین به تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۱۶ به شماره ۱۵/۵ است).
    • منشور شرکت LLC که توسط بنیانگذاران اجرا می شود.
    اطلاعات در مورد صاحبانی که سهیم هستند و سود می برند باید در متن فرم درخواست مشخص و ارائه شود و مانند سال ۲۰۱۵ یک سند جداگانه نیست. مدت زمان جلسات عمومی شرکت کنندگان در مورد تصمیم گیری برای تعیین شخص حقوقی در لیست گفته شده شامل نمی شود، اما با این وجود، اداره ثبت (یا ثبت دولتی و یا دفتر اسناد رسمی) معمولاً از شما می خواهد که این سند را ارائه دهید. مدت ارائه این مدارک ۳ روز و بدون پرداخت هیچ هزینه ای است.
  2. آماده کردن مهر شرکت
    استفاده از مهر برای شرکت طبق قوانین الزامی نیست اما در واقع به طور گسترده از مهر استفاده می شود. مدارک ارائه شده در روند ثبت نام باید مهر شده باشند.
    دادگاه ها و مقامات دولتی معمولاً وکالت صادر شده از طرف اشخاص حقوقی را تنها در صورتی که مهر شده باشد، قبول می کنند. در غیر این صورت آنها خواستار محضری شدن POA می باشند. پرداخت های بانک فقط در حالتی نیاز به مهر دارند که کارت نمونه امضا (یکی از اسنادی که شرکت باید برای افتتاح حساب به بانک ارائه دهد) نه تنها شامل امضای مقامات مورد تایید و مجاز شرکت، بلکه شامل مهر شرکت نیز باشد.
    گواهی ها و درخواست هایی که از طرف یک شرکت رسمی امضا میشود اما مهر نداشته باشند، همچنان از نظر مقامات دولتی فاقد اعتبار هستند، مگر اینکه در حضور یک مقام دولتی امضا شده باشند. برخی موارد استثنا شامل پرونده مالیاتی می شود، چرا که مقامات مالیاتی آنها را در قالب کاغذ بدون مهر قبول می کنند، اگر با نشانه با ( “w/s”فاقد مهر) امضا شده باشد. این مرحله بسته به پیچیدگی مهر ۱ روز زمان می برد.
  3. افتتاح حساب بانک دائمی
    با توجه به قوانین شماره ۲۱۲ بانک ملی کشور اوکراین در رابطه با اصلاح برخی قوانین بانک ملی کشور اوکراین به تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۱۳، فهرستی از مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی برای نهاده ای قانونی به شرح زیر نیاز است:
    الف) کارت نمونه امضای بانکی مورد تایید دفاتر اسناد رسمی جایگزین کارت حاوی نمونه امضاء و اثر مهر شده است
    ب) کپی ثبت نام دولتی نهادها و کارآفرینان.
    ج) درخواست افتتاح حساب بانک.
    د) کپی محضری منشور شخص حقوقی.
  4. ثبت مالیات بر ارزش افزوده (VAT) در سازمان امور مالیاتی کشور و اخذ شماره VAT                                                                                                                                                 طبق قانون شماره ۷۱ در رابطه با اصلاحات مربوط به قوانین مالیات کشور اوکراین و برخی از مصوبات کشور اوکراین در مورد اصلاحات مالیاتی که در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۵ تصویب شد، اگر مقدار کل معاملات با تحویل کالا یا/ و خدمات، شامل استفاده از شبکه های کامپیوتری محلی و یا جهانی، در طول ۱۲ ماه گذشته، به طور کلی بیش از ۱ میلیون گریونا باشد (به استثنای مالیات بر ارزش افزوده)، چنین شرکتی وطیفه دارد به عنوان مالیات دهنده ی مالیات بر ارزش افزوده ثبت شود. تنها شرکت های پرداخت کننده مالیات از این قانون مستثنا هستند. در واقع، ماده ۱۸۲ از قانون مالیات مذکور در بالا همچنین گزینه ای را برای ثبت نام داوطلبانه به عنوان مالیات دهنده مالیات بر ارزش افزوده ارائه کرده اند.

دولت کشور اوکراین اطلاعیه ای به وزارت مالی در تاریخ ۲ فوریه، ۲۰۱۵ به شماره ۱۸۵/۲۶۶۳۰ در زمینه اصلاحات مربوط به قوانین ثبت نام مالیات دهندگان مالیات بر ارزش افزوده ارائه کرد که در ۳۰ مارس ۲۰۱۵ اجرایی شد. اطلاعیه فوق اعلام می کند که ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده باید ظرف ۳ روز کاری پس از تشکیل پرونده ثبت نام باید به مقامات دولتی ارائه شود.

ثبت شرکت در کشور اوکراین

ثبت شرکت در کشور اوکراین

ثبت شرکت در کشور اوکراین – شرایط ثبت شرکت در کشور اوکراین

• میزان سهام شرکت ۱۰۰ سهم است و شرکت میتواند از ۱ تا ۵ نفر سهام دار داشته باشد.
• مدیر عامل شرکت باید شهروند کشور اوکراین یا دارنده اقامت دائم کشور اوکراین باشد. شرکت آتیه آفرینان نسبت به معرفی ‌و انتصاب مدیر عامل شرکت اقدام مینماید در غیر اینصورت اگر مدیر عامل از طرف شما معرفی شود شرکت ما در کشور اوکراین اقدام به دریافت مجوز کار برای ایشان کرده تا پس از دریافت اجازه کار برای این سمت منصوب گردد.
• حداقل میزان سرمایه ‌شرکت ۸۰۰۰۰ گریونی معدل ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا می‌باشد که حداقل باید نیمی از این میزان در زمان افتتاح حساب شرکت واریز گردد و الباقی در مدت زمان یکسال از ثبت شرکت قابل واریز به حساب است که البته این مبلغ بلافاصله پس از واریز به حساب قابل استفاده در جهت اهداف شرکت قرار می‌گیرد.
• برای ثبت شرکت نیاز به حضور فیزیکی ‌سهام داران در کشور اوکراین نیست و از طریق فرم وکالتی که از طرف شرکت ما در اختیار آنها قرار می‌گیرد می‌توانند اساس نامه شرکت را تنظیم کرده و اقدام به دریافت کلیه مدارک شرکت نمایند، اما حضور مدیر عامل شرکت در کشور اوکراین اجباری است.
• برای ثبت شرکت احتیاج به داشتن آدرس حقوقی می‌باشد که این آدرس از طریق اجاره یا خرید دفتر کار در کشور اوکراین انجام شده و با در دست داشتن اجاره نامه یا قرارداد خرید ملک از همان آدرس می‌توان برای ثبت آدرس حقوقی اقدام کرد.
• مدت زمان ثبت شرکت از ۲۰ روز تا یک ماه کاری است، پس از ثبت شرکت کلیه مدارک ثبتی و بانکی‌ در اختیار سهام داران قرار می‌گیرد.

گمرکات:
برای ورود کالا به کشور اوکراین نیاز به ثبت شرکت در یکی‌ از گمرک های کشور اوکراین است. البته محدودیتی برای انتخاب محل گمرک وجود ندارد. بطور مثال شرکت بازرگانی می تواند در شهر کیف پایتخت کشور اوکراین ثبت شده باشد اما کالای خود را از گمرک بندر ادسا ترخیص کند. هزینه ترخیص کالا با توجه به اینویس ارسال شده از طرف شخص صادر کننده کالا و ارزیابی کارشناس گمرک صورت می‌پذیرد
NDS.
مالیات با ارزش افزوده ۲۰ درصد از قیمت کالا را شامل میگردد که در زمان ترخیص کالا از وارد کننده گرفته می شود و در هنگام فروش کالا این مبلغ از خریدار به فروشنده یا وارد کننده کالا برگشت داده می شود.

مجوز بهداشت و استاندارد کالا:
برای ورود هر کالا به کشور اوکراین نیاز به دریافت مجوز استاندارد و بهداشت است که می‌توان این مجوز را یک بار برای مدت ۵ سال دریافت کرد. هزینه ثبت کالا و گرفته شدن مجوز بهداشت و استاندارد کالا بسته به نوع کالا دارد و متفاوت می‌باشد.

انتقال پول از کشور اوکراین به ایران:
از طریق حساب بانکی ‌شرکت توسط یکی ‌از بانک‌ های واسطه که با بانک ‌های ایرانی ‌مبادلات ارزی دارند انجام می گیرد. واحد پول کشور اوکراین گریونی می‌باشد که در حل حاضر هر ۸ گریونی معدل ۱ دلار آمریکا می‌باشد.

هزینه‌های جانبی:
اجاره دفتر کار بسته به موقعیت محل از ۳۰۰ دلار به بالا در ماه می‌باشد.
هزینه هر دقیقه مکالمه از کشور اوکراین به ایران با موبایل ۱ گریونی است.
اجاره انبار بسته به موقعیت انبار و محلش از هر متر مربع 30 گریونی شروع و به بالا می‌باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
احسان مقدم

سلام هزینه اقامت موقت اکراین با ثبت شرکت چقدر میشه ؟ فعالیت من همکاری در فروش از طریق اینترنت هست

سارا جوادی

با سلام جناب آقای مقدم ، هزینه های ثبت شرکت در اوکراین به شرح زیر است : داقل میزان سرمایه ‌شرکت ۸۰۰۰۰ گریونی معدل ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا می‌باشد که حداقل باید نیمی از این میزان در زمان افتتاح حساب شرکت واریز گردد و الباقی در مدت زمان یکسال از ثبت شرکت قابل واریز به حساب است که البته این مبلغ بلافاصله پس از واریز به حساب قابل استفاده در جهت اهداف شرکت قرار می‌گیرد. و هزینه های جانبی : اجاره دفتر کار بسته به موقعیت محل از ۳۰۰ دلار به بالا در ماه می‌باشد. اجاره انبار بسته به موقعیت انبار و محلش از هر متر مربع 30 گریونی شروع و به بالا می‌باشد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button