ثبت شرکت در مکزیک(Mexico)

بزرگترین چالش در تاسیس یک شرکت جدید در مکزیک در باب ثبت شرکت در مکزیک، انطباق با تفاوت های فرهنگی و مقررات دولتی کشور مکزیک است.اختلاف در نوع حکومت 31 ایالت این کشور نیز ممکن است مشکل آفرین باشد زیرا هر یک از آنها به شیوه متفاوتی عمل می کنند.یادگیری زبان اسپانیایی نیز به منظور تعامل با همکاران خود حائز اهمیت است.امروزه ثبت شرکت در مکزیک به دنبال توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی در سال 1994 کار چندان دشوار نیست.دولت مکزیک با درک اهمیت سرمایه گذاری خارجی در سال 1993 قانون سرمایه گذاری خارجی  را با هدف آسان تر نمودن تملک زمین توسط سرمایه گذاران خارجی تصویب و اجرا کرد. به طور کلی وکیل ها شرایط و ضوابط را به هر دو زبان اسپانیایی و انگلیسی بررسی می کنند.با این حال مشورت با یک وکیل مکزیکی و اطلاع از صحت آن به عنوان یک اقدام احتیاطی توصیه می شود.

ثبت شرکت در مکزیک – فرایند های ثبت شرکت در مکزیک

فرایند های ثبت شرکت در مکزیک به شرح زیر می باشد :

  • حصول مجوز برای استفاده از نام شرکت از وزارت امور خارجه که این مرحله طی ۲ روز انجام می شود و هزینه ۶۴۰ پزو است.
  • ثبت اسناد شرکت در یک دفتر اسناد رسمی و اخذ شماره ثبت مالیات که این فرایند طی ۲ روز انجام می شود و هزینه آن ۹۰۰۰ پزو است.
  • ثبت اسناد شرکت در اداره ثبت تجارت که این کار ۱۷ روز طول می کشد و هزینه آن ۱۴۰۲ پزو است.
  • اخذ شماره شناسه مالیاتی با ثبت نام در وزارت مالی و اعتباری که این مرحله ۱ تا ۳ روز طول می کشد.
  • ثبت نام در موسسه تامین اجتماعی مکزیک (IMSS)، و افتتاح حساب پس انداز بازنشستگی فردی برای کارکنان شرکت که این مرحله بین ۲ تا ۵ روز طول می کشد.
  • ثبت نام برای مالیات بر حقوق در اداره مالیات محلی که این مرحله طی یک روز انجام می شود.
  • پس از دریافت شماره ثبت مالیات، به دولت محلی در مورد افتتاح شرکت بازرگانی خود اطلاع دهید که این کار ۱ روز طول می کشد.
  • ثبت نام در اداره ثبت اطلاعات ملی شرکت ها که هزینه آن بسته به تعداد کارکنان و فعالیت شرکت، به شرح زیر متفاوت است:

ثبت شرکت در مکزیک – شرکت خدمات تجاری مکزیک

تا ۲ کارمند: ۱۰۰ پزو        ۳ کارمند: ۳۰۰ پزو            ۴ کارمند یا بیشتر: تقریبا ۶۵۰ پزو

  1. شرکت صنعتی

تا ۲ کارمند: ۱۵۰ پزو          ۳ کارمند: ۳۰۰ پزو           ۶ کارمند یا بیشتر: تقریبا ۷۰۰ پزو

ثبت شرکت در مکزیک – انواع شرکت های رایج در مکزیک

انواع شرکت های رایج در مکزیک عبارتند از :

  • شرکت سهامی با مسئولیت محدود :این نوع شرکت باید حداقل دو سهامدار داشته باشد. سرمایه ثابت ۵ میلیون پزو برای تاسیس این نوع شرکت مورد نیاز است. در صورت وجود گزینه سرمایه متغیر، یک شرکت سهامی با سرمایه متغیر با هر دو بخش ثابت و متغیر سرمایه قابل تاسیس است، مادامی که کل سرمایه کمتر از ۵ میلیون پزو نباشد.
  • شرکت با مسئولیت محدود: این نوع شرکت مشابه شرکت های سهامی خاص در ایالات متحده است. حداقل سرمایه آن تنها ۳۰۰ هزار پزو است، اما شرکای این شرکت باید حداکثر ۵۰ نفر باشد.
  • شرکت عمرانی :وکلا و حسابداران به استفاده از این ساختار شرکت تمایل دارند، که فاقد شرط حداقل سرمایه است. هیچ محدودیتی در تعداد شرکای آن وجود ندارد، اما هر فرد بردر قبال هر گونه بدهی شرکت به طور مشترک و شخصاً مسئول است.
  • شعبه: یک شرکت در ایالات متحده می تواند یک شعبه جدید در مکزیک با تصویب کمیسیون ملی سرمایه گذاری خارجی و دبیرخانه امور خارجه افتتاح کند. آن را همچنین باید در اداره ثبت عمومی بازرگانی ثبت نمود.
  • شرکت تابعه :بر خلاف شعبه، یک شرکت تابعه دارای بدن حقوقی جداگانه از شرکت مادر خود است. با تاسیس یک شرکت تابعه مکزیکی، شرکت مادر فاقد مسئولیت است.شرکت تابعه رایج ترین شکل شرکت ثبت شده از طرف سرمایه گذاران خارجی است. این نوع شرکت طبق قانون تاسیس می شود و دارای حقوق و مسئولیت های خاصی است. سرمایه این شرکت به سهام تقسیم می شود. سهامداران تنها از نظر قانونی مسئول همکاری خود هستند. شرکت تابعه متشکل از سهامداران است، که تنها تعهد قانونی آنها پرداخت سهام خود است. هر یک از شرکا در شرکت تابعه باید یک سهم از سهام را خریداری کند.با این حال، برخی از سرمایه گذاران خارجی شرکت تابعه با سرمایه متغیر را ترجیح می دهند که فاقد حداکثر مقدار سرمایه ثابت است، و در حالی که هر گونه افزایش یا کاهش در سرمایه باید در سند رسمی شرکت تابعه ذکر شود، شرکت تابعه با سرمایه متغیر دارای سرمایه متغیر نامحدود است و طبق قوانین شرکت با کاهش یا افزایش در سرمایه نیازی به اصلاح اسناد عمومی ندارد.
ثبت شرکت در مکزیک

ثبت شرکت در مکزیک

ثبت شرکت در مکزیک – روش های ثبت شرکت در مکزیک

هر شرکت تجاری باید در اداره عمومی بازرگانی ثبت شود. وکیل شرکت از طریق اسناد عمومی و مراجعه به یک دفتر اسناد رسمی، همکاران را در مورد الزامات و انجام اقدامات لازم مطلع می سازد و تضمین قانونی لازم به شرکای شرکت ارائه می دهد.پس از ثبت شرکت، یک ثبت سابقه برای آن ایجاد خواهد شد تا هر گونه اقدامات و فعالیت های شرکت در وارد شود.

ثبت شرکت در مکزیک – یادداشت از صورتهای مالی در مکزیک

برخی زمینه هایی که قبلاً در مالکیت دولت بوده است، به خصوص در بخش های زیر ساختی، در حال حاضر برای سرمایه گذاری خصوصی در دسترس است. همچنین، برخی زمینه های خاص مانند خدمات مالی که برای سرمایه گذاران مکزیکی رزرو شده بود در حال حاضر برای سرمایه گذاران خارجی در دسترس است.

ثبت شرکت در مکزیک – شرکت  مشاوره زالدیوار در مکزیک

شرکت زالدیوار مکزیک در ژانویه سال ۲۰۰۳ با هدف ارائه راه حل های مالیاتی و حسابداری تاسیس شده است. این شرکت همچنین به شرکت های خارجی در ثبت یک شرکت مکزیکی و شروع فعالیت خود کمک می کند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری مکزیک تحصیل در رشته پرستاری مکزیک

بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مکزیک هستند . اولین ...

تحصیل دندانپزشکی در مکزیک تحصیل دندانپزشکی در مکزیک

کشور مکزیک در دانشگاه های خود رشته های متفاوتی را از جمله رشته دندانپزشکی ارائه می دهد. در ...

تحصیل در مکزیک تحصیل در مکزیک

تحصیل در مکزیک دارای متقاضیان زیادی است. این کشور دارای آب و هوای مرطوب و مساعد است، لذا ...

نظرات کاربران
Call Now Button