ثبت شرکت در مالتا(Malta)

کشور جمهوری مالتا جزیره ای در جنوب اروپا می باشد که شامل چند جزیره در دریای مدیترانه (در حدود 80 کلیومتری جنوب سیسیل) می باشد.پایتخت کشور مالتا، مالتا است و به طور مؤثر کوچکترین سرمایه های ملی در اتحادیه اروپا را دارا می باشد.زبان های رسمی کشور مالتا، مالتی و انگلیسی می باشد.راه های مختلفی برای اخذ اقامت و تابعیت در کشور مالتا وجود دارد. یکی از این راهها ثبت شرکت در مالتا می باشد.از این رو افرادی که واجد شرایط برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت هستند می توانند بدین روش برای اخذ اقامت اقدام نمایند.در مرحله ی نخست فرد متقاضی ثبت شرکت در مالتا، باید تحقیقاتی را صرف شناخت این نوع از اقدام برای اخذ اقامت انجام دهد.از آنجا که این کشور بخشی از اتحادیه اروپا است، شرکتهای ثبت شده در مالتا از همه مزایای یک شرکت اروپایی بهره مند می شوند، حتی می توانند از مزایای مالیات بر ارزش افزوده با یک نرخ مالیات بسیار پایین نیز برخوردار شوند.

کشور مالتا در میان کشورهای مرفه در اتحادیه اروپا و رتبه بندی شده توسط صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و تایید شده به عنوان یک کشور با اقتصاد پیشرفته، به مکانی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی در امر سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مالتا تبدیل شده است. قدرت اقتصادی مالتا به دلیل محل استراتژیک، سیستم مالیات آن، نیروی کار ماهر و چند زبانه بودن و توسعه مالی، گردشگری و صنعت فناوری ، دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را را برای رقابت در امر سرمایه گذاری  و ثبت شرکت در مالتا به چالش کشیده است. مالتا نه تنها دارای روابط اقتصادی قوی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد، بلکه با کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز روابط اقتصادی پایداری دارد، که همین امر به عنوان یک مزیت بزرگ برای سرمایه گذاران خارجی که تمایل به ثبت شرکت در مالتا دارند، محسوب میگردد.

ثبت شرکت در مالتا – انواع ثبت شرکت در مالتا

انواع اصلی از شرکت های موجود برای ثبت شرکت در مالتا عبارتند از:

  • شرکت با مسئولیت محدود،
  • مشارکت محدود،
  • شرکت تضامنی.

شرکت خصوصی با مسئولیت محدود مناسب ترین نوع شرکت همراه با کسب و کار در مالتا است. با توجه قانون ثبت شرکت در مالتا ، یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه معادل ۱۱۶۵ € دارا باشد. با این حال، اگر سرمایه از حداقل نیازمندیهای شرکت تجاوز نکند، آن را باید به طور کامل برای سپرده اولیه شرکت در نظر گرفت، در حالی که اگر مبلغ سرمایه گذاری شده در شرکت بیش از حداقل سرمایه باشد، حداقل ۲۰٪ از مقدار سپرده خواهد شد. شرکت خصوصی بایستی حداقل دو سهامدار داشته باشد ، یک مدیر، یک منشی شرکت و دفتر ثبت شده. این قانون برای مدیران شرکتی است که میخواهند در مالتا ساکن شوند. شرکت با مسئولیت محدود نیز ممکن است به عنوان شرکت های دولتی ثبت شود. در این نوع شرکت برای حداقل دو سهامدارباید  حداقل سرمایه ای به عنوان سهم در حدود ۴۶،۶۰۰ € که حداقل ۲۵٪ باید بر الحاق شرکت پرداخت شود در نظر گرفته شود. در مقایسه با شرکت های خصوصی، شرکت های عمومی باید حداقل دو کارگردان یا مدیر داشته باشند که ممکن است سهام خود را در بورس اوراق بهادار مالتی در عرصه تجارت قرار دهند. برای افراد خارجی که میخواهند شعبه شرکتهای خارجی  خود را راه اندازی کنند، مالکیت انحصاری بهترین گزینه است.

ثبت شرکت در مالتا – مراحل ثبت شرکت در مالتا

مهمترین امر در هنگام به ثبت رساندن یک شرکت در مالتا ارائه تفاهم نامه و اساسنامه می باشد. این باید شامل:

  • نوع شرکت،
  • نام و محل اقامت هر یک از سهامداران،
  • نام شرکت که در دفتر ثبت شده در مالتا است،
  • اشیاء و وسایل مورد نیاز برای فعالیت،
  • سرمایه،
  • تعداد و نام مدیران،
  • نام و محل اقامت وزیر شرکت.

کپی از گذرنامه یا مدارک شناسایی از مدیران و دبیران نیز باید برای ثبت نام ارسال شود. شهروندان خارجی لازم نیست برای آمدن به مالتا در زمان به ثبت رسیدن شرکت حضور پیدا کنند. آنها می توانند یک نماینده منصوب به عنوان جانشین انتخاب کرده که او قدرت وکیل با عنوان نماینده قانونی را دارا باشد.

هنگامی که روند ثبت نام انجام شد، این شرکت باید برای مجوز کسب و کار و دیگر مجوزهای لازم بسته به نوع فعالیت شرکت و طرح توجیه اقتصادی آن اقدام کند. شرکت همچنین باید یک شماره شناسایی مالیات (TIN) دریافت کرده و برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کند. آخرین مرحله این است که برای به دست آوردن شناسه کارفرما (تعداد PE) و کارکنان خود با اشتغال  به آموزش  و فعالیت شرکت (و غیره) ثبت نام کنند.

ثبت شرکت در مالتا – مزایای ثبت شرکت در مالتا

مزایای ثبت شرکت در مالتا به شرح زیر می باشد :

  • معافیت های سخاوتمندانه مالیاتی ( 5 درصد مالیات بر سودهای حاصل از فعالیت های تجاری شرکت در مالتا، معافیت تام در هلدینگ های مشارکتی)
  • هیچگونه مالیات بر حقوق و دستمزد، تمبرهای مالیاتی یا محدودیت های کنترل مبادله در توزیع سودهای حاصل از شرکت مالتی به سهامداران غیر مقیم به کار نمی رود و این سودهای سهام می تواند بدون هیچ محدودیتی از کشور خارج شوند.
  • بی نام بودن (خدمات نامگذاری ارائه می شود)
  • بالا بردن سطح حفاظت از حریم خصوصی
  • تعهدات محدود با حداقل سرمایه پرداختی برای شرکت مالتی، مورد نیاز می باشد (بسیار کم در حدود 250 یورو)
  • کسب و کار می تواند به صورت بین المللی و یا حداقل تغییرات بوسیله شرکت در مالتا انجام شود.
  • شرکت درمالتا با نام مد نظر شما ثبت خواهد شد (مشروط به تایید توسط اداره ثبت شرکت ها)
  • شرکت های ثبت شده در مالت بدون توجه به جایی که مالکیت یا مدیریت وجود دارد یا کسب وکار انجام می شود به عنوان مقیم این کشور در نظر گرفته می شوند.
  • غیر مقیم ها آزادانه دارای حق داشتن سهام یا دفتر در یک شرکت مالتا می باشند.
  • جلسه های مجموع عمومی سالیانه شرکت مالتی ممکن است خارج از مالتا برگزار شوند.
  • شرکت ها در مالتا ممکن است سرمایه های خود را در بانک های خارج ازمالت نگهداری نمایند.
  • شرکت ها می توانند محل اقامت خود را به مالت انتقال دهند.

ثبت شرکت در مالتا – سایر ویژگی های ثبت شرکت در مالتا

سایر ویژگی های اصلی شرکت ها و انجام کسب و کار در مالت عبارتند از:

  • شرکت های پیش ساخته در دسترس می باشند.
  • شرکت های محدود خصوصی جدید می توانند ظرف 24 ساعت ثبت شوند.
  • شرکت های تک سهامدار مجاز می باشند.
  • شرکت های تک سرپرست، مجاز می باشند، سرپرست های شرکت نیزمجاز هستند.
  • یک منشی شرکت مورد نیاز است
  • حسابها به صورت سالیانه آماده سازی، نگهداری وحسابرسی شوند.

ثبت شرکت در مالتا – ثبت شعبه شرکت در مالتا

شرکت های خارجی نیز ممکن است شعبه های شرکت خود را در مالتا ثبت کنند ، در حالی که برای افرادی که به دنبال راهی ساده تر برای انجام کسب و کار در کشور هستند، مالکیت فردی بهترین گزینه است. کارشناسان ما در ثبت شرکت در مالت می توانند به شما در انتخاب نوع مناسب شرکت کمک کنند. شرکت خارجی باید همچنین ترازنامه شرکت، حساب سود و زیان و اظهارات حسابرسی را ثبت کند. هر گونه تغییری که در مقررات شرکت یا مؤسسه شرکت خارجی رخ می دهد، و نیز تغییرات مربوط به نمایندگان شرکت یا نماینده مجاز، باید به ثبت رسیده باشد.

این شعبه باید فعالیت های مشابه با شرکت مادر در سرزمین مالتی انجام دهد. این شرکت همچنین نیاز به رعایت قوانین مالتی برای ارائه صورت های مالی سالانه و همچنین اصول مالیاتی در کشور دارد.اگر شرکت مادر بخواهد تمام فعالیت های خود را در مالت تمام کند، شعبه می تواند به عنوان شرکت دیگری در کشور محصور شود. تصمیم برای بستن شعبه باید یک ماه قبل از شروع آن به ثبت کننده ارسال شود.بخش های بسیاری وجود دارند که شعبه های مالت ممکن است در آن فعالیت نمایند: داشتن سهام در شرکت های غیرمالی، نگهداری و اجاره کالا، بانکی، بیمه، سرمایه گذاری، فعالیت های تجاری با ساکنین یا غیر ساکنین. بسیاری از فعالیت های فوق در کشورهای دیگر ممنوع است.

ثبت شرکت در مالتا – ثبت شرکت های مشارکتی در مالتا

شرکت های مشارکتی در مالتا تنها می تواند توسط دو طرف در یک پروانه مشارکت در مالت آغاز شود. قانون تجارت در مالتا دو نوع مشارکت را به رسمیت می شناسد: مشارکت عمومی و خصوصی. در صورت مشارکت عمومی ، اعضاء به طور مشترک و جدی مسئولیت بدهی و تعهدات شرکت مالت را به عهده خواهند داشت. مشارکت های محدود از یک شریک کلی و یکپارچه تشکیل می شود. شریک عمومی مسئولیت کامل بدهی ها و تعهدات شرکت را بر عهده خواهد داشت در حالی که شریک خصوصی به میزان مشارکت خود پاسخگو خواهد بود.

همچنین ثبت شرکت در مالتا، به بیزنس پلن یا طرح توجیهی فعالیتی که قصد راه اندازی آن را دارید، نیاز دارد. یعنی شما قصد دارید چه فعالیتی را در مالتا انجام دهید؟ آیا ثبت شرکت در مالتا با این طرح می تواند برای شما سود آور باشد یا خیر؟ آیا منجر به کارآفرینی در مالتا خواهد شد یا خیر؟ چه میزان سرمایه برای ثبت شرکت در مالتا در نظر گرفته اید؟ محل شرکت شما در کدام نقطه از خاک مالتا قرار است باشد؟ و غیره. این ها مسائلی هستند که در بیزنس پلن یا طرح توجیهی فعالیت شما باید درج شود و به تایید دولت مالتا برسد.

ثبت شرکت در مالتا

ثبت شرکت در مالتا

ثبت شرکت در مالتا – مزایای ثبت شرکت در مالتا و قراردادهای دو گانه مالیاتی

مالت قراردادهاي دوگانه مالياتي را با 70 کشور امضا کرده است تا از پرداخت ماليات دوگانه درآمد جلوگيري کند و ماليات کمتري را در مورد سود سهام و درآمد براي شرکت هاي خارجي که به طور غيرواقعي هستند، اما فعاليت هاي تجاري دارند، قرار دهد.

معاهدات مالی دوگانه، سرمایه گذاران خارجی را جهت ثبت شرکت و سرمایه گذاری در مالتا تشویق می کند و با تمام کشورها، از جمله کشورهای نو ظهور امضا می شوند. بسیاری از معاهدات در حال حاضر به اجرا در می آیند و برخی دیگر تنها امضا شده اند، اما هنوز به اجرا در نیامده اند. نمونه هایی از آن قراردادهایی با کوراکائو یا اوکراین است و همچنین معاهدات چندگانه ای که با آذربایجان، بوسنی و هرزگوین یا عمان منعقد شده است. مالت همچنین توافقنامه های مالیاتی با سایر کشورها امضا کرده است.

در اینجا چند مثال در مورد نحوه استفاده از مقررات معاهدات مالیاتی دوگانه وجود دارد : اگر یک موسسه به طور غیرمستقیم دارای حداقل 25 درصد از سرمایه یک شرکت مالتی است که از اعضای آن ساکن کشور آلبانی، چین، فنلاند، آلمان، مجارستان، کره، کویت، لتونی، لوکزامبورگ یا هلند باشد ، مالیات بر سود سهام 5٪ است، در حالی که در موارد دیگر 15٪ است. شرکتی که حداقل 25 درصد از سرمایه یک شرکت در دانمارک را دارد، هیچ مالیاتی برای سود سهام و همچنین 15 درصد دیگر را در سایر موارد پرداخت نخواهد کرد.

یک شرکت مالتایی که با حداقل 10٪ از سرمایه ای که توسط ساکنان فرانسه، لهستان، سوئد یا سوئیس تشکیل می گردد، معافیت مالیات بر سود سهام خواهد داشت. مالیات منصفانه برای منافع و حقوق و دستمزد از 15٪ تجاوز نمی کند.همانگونه که در معاهدات مالیات دوگانه مالت تعریف شده است در رابطه با شرکت ها، محل اقامت شرکت در مالت می تواند یک محل مدیریت، یک شعبه در مالت ، یک دفتر، کارخانه یا کارگاه و همچنین سایر موسسات مانند معادن، چاه های نفت یا گاز یا معادن باشد.

کشورها و حوزه های قضایی که معاهدات دوگانه مالیاتی با مالت را امضا کرده اند عبارتند از: آلبانی، استرالیا، اتریش ، بحرین، باربادوس، بلژیک، بلغارستان، کانادا ، چین، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، مصر، استونی، فنلاند، فرانسه ، گرجستان، آلمان، یونان، گورنسی، هنگ کنگ، مجارستان، ایسلند، هند، ایرلند، جزیره من، ایتالیا، جرسی، اردن، کره، کویت، لتونی، لبنان، لیبی، لیختناشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ ، مالزی، موریس، مونتانگو، مراکش، هلند، نروژ، پاکستان، لهستان، پرتغال، قطر، رومانی، روسیه، سان مارینو، عربستان سعودی، صربستان، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، سوریه، تونس، ترکیه، متحده امارات متحده عربی ، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و اروگوئه.همچنین ثبت شرکت در مالتا می تواند پس از گذشت مدتی حدود 3 الی 4 سال از ثبت شرکت، رعایت قوانین لازمه و پرداخت مالیات های تعیین شده به دولت مالت، منجر به اخذ اقامت دائم مالت شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با تحصیل و ویزای کار کشور مالتا مقاله “تحصیل در مالتا ” و “ویزای کار کشور مالتا” مطالعه فرمایید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
Call Now Button