ثبت شرکت در لوکزامبورگ (Luxembourg)

کشور لوکزامبورگ، یک کشور اروپایی کوچک و عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن می باشد. وسعت کشور لوکزامبورگ حدود استان البرز در ایران است.این کشور دومین کشور ثروتمند جهان پس از کشور قطر می باشد.کشور لوکزامبورگ میان کشورهای بلژیک، فرانسه و آلمان قرار گرفته است و زبان رسمی کشور لوکزامبورگ، ۳ زبان آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگ می باشد.

ثبت شرکت در لوکزامبورگ – سرمایه گذاری در کشور لوکزامبورگ بدون پرداخت مالیات

سرمایه گذاری بدون پرداخت مالیات در کشور لوکزامبورگ به طور کلی به ۳ قسمت تقسیم میشود .افرادی که در این ۳ شاخه سرمایه گذاری انجام میدهند در درآمد,جمع آوری سهم ها,انتقال سهم ها و … معاف از پرداخت مالیات هستند.
۱- سرمایه گذارانی که متعهد به سرمایه گذاری دسته جمعی میشوند
۲-سرمایه گذاری در بازار اوراق بهادار قابل انتقال به صورت دسته جمعی
۳-سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری تخصصی

ثبت شرکت در لوکزامبورگ – مزایای ثبت شرکت در لوکزامبورگ:

  • موقعیت مکانی بسیار مناسب کشور لوکزامبورگ و همچنین فاصله ی کوتاه آن با پایتخت های مهم اروپای مرکزی و مراکز
  • بازارهای اقتصادی مهم اروپا و همینطور ثروت فراوان و ثبات اقتصادی و سیاسی در این کشور
  • شرایط و انواع شرکت هایی که میتوان در کشور لوکزامبورگ تاسیس نمود برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی کاملا یکسان است.
  • پروسه ی ثبت شرکت در این کشور بسیار ساده و سریع انجام میپذیرد.
  • لوکزامبورگ در رتبه ی دومین کشور از نظر میزان سرمایه گذاری و تاسیس شرکت های خارجی در آن قرار دارد.بین سال های ۱۹۵۹ تا ۲۰۱۱ قریب به ۳۵۰۰ شرکت جدید در این کشور ثبت و تاسیس شد.که ارزش دارایی آنها بیش از ۲ ترلیون یورو است.
  • دولت لوکزامبورگ از سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی به شدت استقبال میکند و روند کار آنها را بسیار سرعت میبخشد.
  • مالکیت ۱۰۰% (بدون نیاز به شریک محلی)
  • دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت، تجارت و اقامت طولانی مدت
  • امکان درخواست اقامت دائم پس از ۳ سال
  • امکان درخواست پاسپورت ۵ سال بعد از اخذ اقامت دائم
  • امکان اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا
  • افتتاح حساب شرکتی و شخصی
  • استفاده از مارک تجاری (برند) اروپائی
  • قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا

انواع شرکت هایی که افراد خارجی میتوانند در کشور لوکزامبورگ ثبت کنند:

انواع زیادی از شرکت ها در کشور لوکزامبورگ قابل تاسیس میباشند.انتخاب نوع مناسب شرکت برای تاسیس کاملا به اهداف و زمینه ی فعالیت سرمایه گذار بستگی خواهد داشت.به صورتی که بعضی از کمپانی ها مناسب بیزینس های کوچک و یا متوسط و بعضی از انواع شرکت ها مانند سهامی عام برای بیزینس های بزرگ و با سرمایه اولیه بالا مناسب تر هستند.
اداره ثبت شرکت های لوکزامبورگ Luxembourg Companies Law انواع کمپانی های زیر را تعریف میکند:

  • شرکت مسئولیت محدود شراکتی the public limited liability company (S.A.)
  • شرکت مسئولیت محدود فردی the private limited liability company (S.á.r.l.)
  • شرکت شراکت کلی the general partnership (S.e.N.C.)
  • شرکت شراکت محدود the limited partnership (S.e.C.S.)
  • شرکت سهامی شراکت محدود the partnership limited by shares (S.e.C.A.)
  • شرکت های تعاونی the co-operative company (S.C.)

ثبت شرکت در لوکزامبورگ – بهترین گزینه ها برای افراد خارجی که خواستار ثبت شرکت در کشور لوکزامبورگ هستند:

  1. شرکت های مسئولیت محدود عمومی و مسولیت محدود خصوصی: ساده ترین و پر طرفدار ترین نوع شرکت های ثبتی در لوکزامبورگ و جهان هستند.این شرکت ها دارای سهم اولیه مشخص برای شروع هستند و نیاز به مدیر و سوپروایزر دارند.
  2. ثبت یا خرید یک شعبه در لوکزامبورگ: بهترین گزینه برای افرادی است که در کشور خود کارفرما بوده و دارای یک بیزینس متوسط یا بزرگ هستند.شعبه ی تازه تاسیس شده در کشور لوکزامبورگ ماهیت وجودی قانونی نخواهد داشت و کاملا وابسته به شرکت اصلی هستند.

شرکت های تابعه در لوکزامبورگ:یکی از گزینه های مناسب برای افراد حقوقی خارجی می باشد.بر خلاف گزینه ی قبلی(ثبت شعبه) شرکت های تابعه دارای ماهیت وجودی قانونی در لوکزامبورگ هستند و نیازی به اتکا به شرکت مادر ندارند.

ثبت شرکت در لوکزامبورگ – پروسه و مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکت در کشور لوکزامبورک:

هر شرکت در کشور لوکزامبورگ نیازمند مدارک مشخصی است که بتواند ماهیت وجودی و قانونی خود را نشان دهد.
اولین مدرک مورد نیاز اساسنامه شرکت میباشد که میبایست نوشته شده و به امضای تمامی سرمایه گذاران و شرکا برسد.
مدرک بعدی پاسپورت و مدارک هویتی است.این مدارک باید توسط مترجم رسمی ترجمه شده و در یک دفتر اسناد رسمی-notary-ثبت شوند.همچنین اساسنامه ی شرکت پس از طی مراحل قانونی در روزنامه ی رسمی کشور لوکزامبورگ — Luxembourg Official Gazette-منتشر خواهد شد.
همچنین سرمایه گذاران نیازمند افتتاح یک حساب بانکی در کشور لوکزامبورگ هستند که حداقل سرمایه ی اولیه را در آن واریز نمایند.نام شرکت نیز باید در راستای نیاز های کشور بوده و مورد تایید قرار بگیرد.این تاییدیه باید در اداره ی ثبت شرکت ها صورت بگیرد. Trade Register
برای تاسیس شرکت های مسئولیت محدود شراکتی حداقل سرمایه ی ۳۱۰۰۰ یورو مورد نیاز است که این مبلغ اولیه میتواند متشکل از چند سهم باشد.برای ثبت این نوع شرکت به حداقل ۳ سرپرست نیاز است.که نیاز به شریک محلی وجود ندارد.
یک شرکت در لوکزامبورگ همچنین نیازمند یک مکان جهت انجام فعالیت های تجاری خود میباشد.اما بسیاری از افرادی که دراین زمینه به متقاضیان مشاوره میدهند ایجاد یک دفتر مجازی virtual office– را به آنها پیشنهاد میکنند که فقط دارای آدرس معتبر باشد .که البته وکلای رسمی این کار را توصیه نمیکنند.
قابل ذکر است که شخص برای مراحل ثبت شرکت خود و همچنین افتتاح حساب میبایست شخصا به لوکزامبورگ سفر کرده و به این امر مبادرت ورزد.برای این کار متقاضی ابتدا درخواست یک ویزای توریستی شنگن به سفارت لوکزامبورگ و یا کشورهای دیگر عضو شنگن ارایه میدهد.پس از اخذ این ویزا و سفر به لوکزامبورگ متقاضی به همراه یک وکیل رسمی لوکزامبورگی اقدام به ثبت شرکت خود مینماید.شرکت در اداره ی تجارت و ثبت شرکت های لوکزامبورگ Luxembourg Trade and Companies Register ثبت خواهد شد.
برای اینکه متقاضی-ایرانی- بتواند شرکت خود را در لوکزامبورگ تاسیس نماید میبایست طرح اقتصادی business plan خود را به سفارت لوکزامبورگ در آنکارا و یا سفارات نزدیک به ایران ارایه نماید.بخش اقتصادی سفارت لوکزامبورگ بعد از بررسی طرح اقتصادی آن را تایید و یا برای بررسی بیشتر به اداره ی کار لوکزامبورگ ارجاع میدهد.و در نهایت اداره ی اقتصاد اجازه ی بیزینس را برای متقاضی صادر میکند. Ministry of the Economy.
پس از تاییدیه ی سفارت و انجام کارهای لازم شخص ابتدا اقامت یک ساله موقت دریافت کرده و پس از آن در صورت تمدید سالانه تا ۳ سال میتواند اقامت دایم لوکزامبورگ را اخذ نماید.

ثبت شرکت در لوکزامبورگ

ثبت شرکت در لوکزامبورگ

ثبت شرکت در لوکزامبورگ – شرایط تمدید اقامت پس از سال اول:

  • مدیریت دایمی و موثر شرکت توسط شخص اصلی اقدام کننده به صورت عادی و روزانه
  • حتی اگر یک شخص سوم متعهد به اداره ی شرکت در لوکزامبورگ شود و خود متقاضی اصلی در این کشور حضور نداشته باشد,اقامت بعد از سال اول تمدید نخواهد شد
  • متقاضی باید با شرکت خود در تعامل باشد(اداره ی شرکت را رها نکند)
  • شخص متقاضی نباید در دوران کاری قبلی و فعلی خود فرار از مالیات داشته باشد

ارایه بیزینس پلن:

شما به عنوان یک کارفرما یا سرمایه گذار میتوانید در هر زمینه ای فعالیت خود را آغاز نمایید.اما بهترین زمینه برای ارایه ی یک بیزینس پلن موفق را میتوان در این ۳ شاخه جستجو کرد:
۱-فعالیت های تبلیغاتی
۲-حرفه های آزاد(معماری-طراحی-خدمات مالی-خدمات مشاوره ای درساخت و ساز و…)
۳-بخش های ساخت و ساز و تولید

ثبت شرکت در لوکزامبورگ – شرایط ثبت شرکت در لوکزامبورگ

اگر شما خودتان کار می کنید و یا می خواهید یک شرکت ایجاد کنید، فرقی نمی کند باید شرایط کسب و کار و ویزای کار لوکزامبورگ داشته باشید. برای این کار شما می توانید یک شرکت یا یک دفتر را اجاره کنید یا کسب و کار خود را در خانه خود ثبت کنید.با این حال از نظر مالیات، شما باید ثابت کنید که مدیریت کسب و کار در لوکزامبورگ را دارید که این روند اثر ممنوعیت “شرکت های صندوق پستی” را دارد.همچنین اگر می خواهید شرکت خود را در خانه خود ثبت و یا دفتر آن را اجاره کنید، باید اطمینان داشته باشید که قرارداد اجاره ی فعالیت های تجاری را ممنوع نکرده باشد از این رو محل سکونت برخی خطرات مالیاتی را نیز هشدار می دهد.

ثبت شرکت در لوکزامبورگ – مالیات در لوکزامبورگ

اگر فعالیت شما مالیات بر ارزش افزوده داشته باشد، باید کسب و کار خود را در اداره مالیات بر ارزش افزوده (اداره ثبت احوال و دامنه) ثبت کنید. اگر درآمد سالانه شما کمتر از یک مقدار مشخص باشد، می توانید برای معافیت درخواست کنید.همچنین ثبت نام برای تامین اجتماعی به این صورت است که،اگر شما خودتان صاحب شرکت هستید به صورت خودکار ثبت می شوید، زیرا مجبور خواهیدشد که مجوز کسب و کار خود را در اداره تامین اجتماعی اعلام کنید.

اگر شما مدیر شرکت هستید و بیش از 25 درصد سهام دارید، از نقطه نظر مشارکت اجتماعی به عنوان خود کارمند در نظر گرفته می شود.حداقل مبلغی از هزینه های اجتماعی،برای پرداخت هزینه زندگی لوکزامبورگ وجود دارد. اما اگر درآمدتان کمتر از مقدار معینی باشد، می توانید برای این معافیت نیز درخواست کنید.هر کس بدون در نظر گرفتن ملیت، که به عنوان یک شهروند معمولی در شهرداری لوکزامبورگ ثبت می شود باید پس از ورود به شهرداری حضور خود را به اداره جمعیت شهرداری شهری که در آن ساکن است، اعلام کند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری لوکزامبورگ تحصیل در رشته پرستاری لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ به دلیل وسعت کم ، تنها دارای یک دانشگاه است که آن هم دانشگاه لوکزامبورگ نام...

تحصیل در لوکزامبورگ تحصیل در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ و شرایط پذیرش و مدارک و هزینه های تحصیل در این مقاله مورد بررسی قرار گر...

بازار کار رشته زبان در لوکزامبورگ بازار کار رشته زبان در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ ، یکی از کوچکترین کشورهای قاره اروپاست که پایتخت این کشور ، شهر لوکزامبورگ...

نظرات کاربران
Call Now Button