ثبت شرکت در قبرس (Cyprus)

کشور قبرس یک سبک زندگی مدرن در یک محیط تمیز و سالم با استانداردهای بالای زندگی را ارائه می دهد. زندگی و کار در قبرس بسیار مطلوب می باشد به طوری که آب و هوا، طبیعت زیبا، هنر و فرهنگ، ایمنی، امنیت و از همه مهمتر مردم مهمان نواز و گرم از عوامل مؤثر در کیفیت زندگی در کشور قبرس است. ترکیبی از تمامی این عوامل باعث می شود تجربه زندگی در این جزیره بسیار مطلوب و جذاب باشد.تعادل بین کار و خانواده از دیگر عوامل مهم در سبک زندگی و کار در کشور قبرس است.

کشور قبرس یک مرکز کسب و کار پویا می باشد که هزینه های عملیاتی آن نسبت به کشور های دیگر اروپا پایین و خدمات حرفه ای آن از جمله حسابداری، حسابرسی،  مالیاتی، مدیریت کسب و کار،  حقوقی و مدیریت منابع مالی با کیفیت بالا ارائه می شود . استعداد های انسانی در کشور قبرس یکی از مزیت های مهم سرمایه گذاری در این کشور می باشد به طوریکه تقریبا تمام مردم قبرس دارای تحصیلات عالی بوده و دارای دو زبان و حتی چند زبان می باشند . قبرس در میان کشورهای اروپایی از بالاترین سرانه آموزش عالی برخوردار است که یکی از بالاترین درصد ها را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است . در سال های اخیر، دولت قبرس در جهت رشد اقتصادی و کمک به تجارت قبرس، اعلام به جذب سرمایه گذار خارجی نموده است و تحت شرایطی به اتباع خارجی اجازه ثبت شرکت می دهد. ازجمله رشته های تجاری مورد نیاز که امروزه در کشور قبرس زمینه رشد و پیشرفت دارند عبارتند از رشته های توریسم، مدیریت مالی، شرکت های خدمات مالی و شرکت های ساختمانی (ساخت و ساز املاک)و…

در جهان بسیاری از مردم قصد مهاجرت به قبرس و قصد کسب تابعیت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس را دارند. اما آگاهی های لازم و اطلاعات کافی در مورد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس را ندارند .در حال حاضر با افزایش شدت سرمایه گذاری خارجی سیاست FDI در این بخش اعمال می شود به نحوی که روند سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا با سختگیری کمتری صورت می پذیرد و مراحل اداری این امر ساده تر و و محدودیت کمتری در بخش های اقتصادی صورت گرفته است .

ثبت شرکت در قبرس با مزایای استفاده از حساب بانکی در خارج از کشور و امکان مبادله آسان ارز و حواله وجوه مورد نیاز تجار به کشورهای دیگر، می تواند راهگشای تجار و بازرگانان ایرانی باشد. یکی از راههای مهاجرت به قبرس، ثبت شرکت در قبرس می باشد. علاقمندان به اخذ اقامت و تابعیت در قبرس در صفحات مجازی در پی اطلاع از شرایط ثبت شرکت گاها اطلاعاتی کسب می نمایند که چندان با قوانین تجاری و شهروندی قبرس مطابقت ندارد، چرا که برخی تصور می نمایند که به صرف ثبت شرکت می توانند اقامت دایم یا تابعیت قبرس را اخذ نمایند. درحالی که ثبت شرکت به تنهایی نمی تواند منجر به تابعیت قبرس شود و پس از ثبت شرکت با شرایطی که در پی آن با پرداخت مالیات و عدم ارتکاب جرم به ویژه جرایم مالی پس از 10 سال می تواند درخواست اقامت دایم قبرس را نمایند. نرخ مالیات شرکت در قبرس ۱۲.۵ درصد می باشد .

5 نوع از شرکت های قانونی کسب و کار در قبرس را بررسی خواهیم کرد

  • مسئولیت محدود خصوصی یا شرکت دولتی
  • عمومی یا محدود در مشارکت
  • کسب و کار/تجارت
  • شرکت اروپایی (Societas Europeas)
  • واحدی از یک شرکت خارجی

ثبت شرکت در قبرس – شرایط ثبت شرکت در قبرس

اشخاص حقیقی و حقوقی چه از اتحادیه اروپا و چه غیر از اتحادیه اروپا می توانند در زمینه ثبت شرکت در قبرس فعالیت نمایند . طبق قوانین کشور قبرس افراد علاقه مند و واجد شرایط در ثبت شرکت قبرس با مسئولیت محدود به خدمات یک وکیل که توسط کانون وکلای قبرس تعیین می گردد نیازمند هستند که تنها این وکیل مجاز به انعقاد تفاهم نامه و اساسنامه و امضای فرم اظهار نامه (HEI) می باشد .

ثبت شرکت در قبرس – مراحل فرآیند ثبت شرکت در قبرس

مراحل فرآیند ثبت شرکت در قبرس به شرح زیر می باشد :

  • اخذ وکیل برای ارائه خدمات
  • تهیه و ارائه درخواست ثبت نام
  • پردازش درخواست توسط ثبت شرکت
  • مسائل پس از ثبت نام

ثبت شرکت در قبرس – زمان انجام فرآیند ثبت شرکت در قبرس

زمان پردازش و ثبت شرکت در قبرس حدودا ۲ تا ۵ روز کاری زمان می برد . که اصولا ۲ تا ۳ روز از آن به پر کردن فرم ها و ارسال رزومه اختصاص می یابد .

ثبت شرکت در قبرس

ثبت شرکت در قبرس

ثبت شرکت در قبرس – مزایای ثبت شرکت در قبرس

ثبت شرکت در قبرس این امکان را به متقاضی می دهد که پس از اتمام 3 سال از ثبت شرکت، اقامت قبرس را دریافت نماید. ( البته به متقاضی و موسسین شرکت، اقامت موقت 2 ساله داده می شود. ) که تحت شرایطی از جمله پرداخت مالیات و هزینه های بیمه اقامت موقت قابل تمدید است. مطابق قوانین تجاری قبرس، فعالیت های شغلی در قبرس می بایست در قالب یک شرکت تجاری یا غیر تجاری ثبت شده راه اندازی شود و کلیه حساب های بانکی متقاضی و موسسین جهت جلوگیری از جرایم مالی مثل کلاهبرداری و پولشویی مورد بررسی قرار می گیرند.

ثبت شرکت در قبرس – سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در قبرس

در مجموع دو نوع شرکت در کشور قبرس می توان به ثبت رساند:

شرکت تجاری (Trading company):

شرکت هایی که در زمینه واردات، صادرات، خرید و فروش و به طور کلی ارایه خدمات تجاری جهت کسب درآمد ایجاد می شوند. در این نوع شرکت ها مطابق قوانین تجارت قبرس، هیچگونه محدودیت جهت ارایه طرح توجیهی اقتصادی وجود ندارد. سرمایه مورد نیاز جهت ثبت شرکت و اخذ اقامت در شرکت های تجاری قبرس، حداقل 170 هزار یورو می باشد.

شرکت خدماتی (Service company):

به شرکت هایی گفته می شود که تنها می توانند خدمات ارایه دهند و از این روش درآمد کسب نمایند. سرمایه مورد نیاز جهت شرکت خدماتی در قبرس 65 هزار یورو می باشد.بعد از اتمام مراحل مربوط به ثبت شرکت، اجازه ی افتتاح حساب بانکی در قبرس به متقاضی داده می شود و مبالغ 170 هزار یورو یا 65 هزار یورو باید در حساب شرکت به عنوان سپرده گذاشته شود و تایید پرداخت به بانک به اداره مهاجرت قبرس ارایه شود.مبالغ فوق تا زمان اخذ اقامت متقاضی در بانک خواهد ماند و پس از اخذ اقامت موقت قبرس، متقاضی می تواند مبلغ را از بانک دریافت نماید.

ثبت شرکت در قبرس – ارکان ثبت شرکت در قبرس

چهار مدیر که عضو هییت مدیره باشند:

  • رییس هیت مدیره
  • مدیرعامل شرکت
  • منشی شرکت
  • بازرس

تمامی شرکت هایی که در کشور قبرس به ثبت می رسد می بایست دارای هییت مدیره و در راس آنها مدیرعامل و رییس هییت مدیره باشند. برای شرکت حداقل یک منشی و یک بازرس می بایست انتخاب شود.در اساسنامه شرکت باید وظایف هر یک از مدیران و مسوولین شرکت قید شود. به عنوان مثال تکالیفی برعهده منشی شرکت است ازجمله اینکه منشی می بایست مکاتبات و اسناد قانونی را دریافت نموده و در اختیار مدیران شرکت قرار دهد.

ثبت شرکت در قبرس – مشاغل مورد نیاز جهت ثبت شرکت در قبرس

زبان اصلی کسب و کار انگلیسی است، اکثر کارفرمایان به برخی از دانش یونانی نیاز دارند. کسانی که دارای مدرک تحصیلی در زمینه مهندسی برق، امور مالی، فناوری اطلاعات و مخابرات هستند نیز تقاضای بالا هستند.

صنعت گردشگری بزرگترین بخش تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد و کارگران بین المللی معمولا فرصت هایی را در این بخش پیدا می کنند. سایر صنایع عمده عبارتند از:

  • بنگاه مشاور املاک
  • شرکت های توریست و گردشگری
  • تصدی حمل و نقل دریایی

ثبت شرکت در قبرس – مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در قبرس

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در قبرس به شرح زیر می باشد :

  1. تکمیل فرم ها و پرسش نامه های مربوط به ثبت شرکت در قبرس
  2. انتخاب نام شرکت (باید با مشورت وکیل رسمی قبرس انجام شود)
  3. تصویر پاسپورت که حداقل 3 سال اعتبار داشته باشد (تصویر پاسپورت حتما باید به صورت رنگی باشد)
  4. تاییدیه عدم سو پیشینه که می بایست ترجمه رسمی شده و با مهر سفارت قبرس قابل قبول است
  5. ترجمه ی آخرین مدرک تحصیلی متقاضی ثبت شرکت
  6. گواهی اشتغال به کار (چنانچه متقاضی در کشور مبدا شرکت یا تجارتی داشته است می بایست مدارک شرکت را ترجمه نموده و به تاییده سفارت قبرس برساند.)
  7. تهیه طرح توجیهی بیزینس پلان که به تایید اداره بازرگانی رسیده باشد
  8. ترجمه ی مدارک شناسایی متقاضی و همراهان وی

ثبت شرکت در قبرس – اخذ اقامت و تابعیت از طریق ثبت شرکت در قبرس

همانطور که می دانید ثبت شرکت به تنهایی باعث اخذ تابعیت قبرس نخواهد شد. منتها متقاضی ثبت شرکت می تواند جهت مهاجرت به قبرس درخواست ویزای همراه نماید. ویزای همراه شامل، همسر و فرزند زیر 18 سال می باشد. همراه می تواند همزمان با متقاضی، اقامت موقت قبرس را اخذ نماید و فرزندان متقاضی از مزایای تحصیل رایگان یا کم هزینه برخوردار خواهند شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با تحصیل رایگان و تحصیل در قبرس مقاله “تحصیل رایگان در قبرس” ، “تحصیل در قبرس”  و “تحصیل پزشکی در قبرس” را مطالعه فرمایید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در قبرس اقامت پس از تحصیل در قبرس

کشور قبرس کشوری جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است و پایتخت آن نیکوزیا می با...

بورسیه تحصیلی در قبرس بورسیه تحصیلی در قبرس

کشور قبرس دارای مکان های گردشگری و آثار تاریخی زیادی است . هر ساله افراد زیادی به کشور قبرس ...

مهاجرت به قبرس مهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس و شرایط عمومی قبرس و هزینه زندگی در قبرس را در این مقاله مورد بررسی و تحلیل ق...

نظرات کاربران
مهدی اسفندیاری

برای ثبت شرکت، افتتاح حساب بانکی و اخذ یک درگاه پرداخت نیاز به راهنمایی دارم

سارا جوادی

با سلام جناب اسفندیاری برای ثبت شرکت در کشور قبرس نیاز به اطلاعات بیشتری دارید؟ ما به اطلاعات بیشتری از شرایط و رزومه شما نیاز داریم. پیشنهاد میکنم با شماره 02172207 تماس بگیرید و یا از طریق فرم ارزیابی آنلاین اقدام نمایید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button