مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند و شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در فنلاند در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. اگر شما قصد ثبت شرکت در فنلاند را داشته باشید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند چیست؟ چه مدارکی برای ثبت شرکت در فنلاند مورد نیاز است؟ نرخ مالیات در فنلاند به چه صورت است؟ آیا با ثبت شرکت در فنلاند می توان اقامت فنلاند را به دست آورد؟ مزایا و معایب ثبت شرکت در فنلاند چیست؟

در این مقاله که توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، به سوالات شما پاسخ داده شده و توضیحات جامعی در رابطه با مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند ارائه شده است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت در فنلاند می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در فنلاند 🔊 

ثبت شرکت در فنلاند و شرایط عمومی آن

فنلاند کشوری در منطقه اسکاندیناوی و شمال اروپا می باشد، که آب و هوای بسیار سردی دارد. به دلیل سرمای بیش از حد در شمال فنلاند بیشتر جمعیت این کشور در جنوب فنلاند زندگی می کنند. جمعیت کشور فنلاند حدود 5/5 میلیون نفر است. میزان جمعیت به نسبت مساحت کشور پایین می باشد.
پایتخت فنلاند شهر هلسینکی است. نزدیک به یک میلیون نفر از جمعیت فنلاند در هلسینکی زندگی می کنند. از شهرهای مهم دیگر فنلاند می توان به تورکو، وانتا، اسپو و تامپره اشاره کرد. دین اکثریت مردم در فنلاند مسیحی لوتران است. زبان رسمی این کشور فنلاندی و بعد از آن سوئدی می باشد. حدود 93% از مردم به زبان فنلاندی صحبت می کنند.

واحد پول فنلاند یورو می باشد. اقتصاد فنلاند از وضعیت خوبی برخوردار است. بیشترین میزان تولید ناخالص داخلی فنلاند مربوط به بخش خدمات است و بعد از آن بخش صنعت درآمد زیادی را برای این کشور تامین می کند.
سومین بخش تولید ناخالص داخلی فنلاند بخش کشاورزی می باشد. برای ثبت شرکت در فنلاند بهتر است شرایط اقتصادی این کشور و شاخص های تاثیرگذار بر اقتصاد را بررسی کنید.
مردم کشور فنلاند به طور کلی از کیفیت زندگی بالایی برخوردار هستند. اما از آن جایی که هزینه های زندگی در فنلاند بالا است، زن و مرد باید شاغل باشند، تا بتوانند هزینه های زندگی را تامین کنند. سیستم درمان و بهداشت در فنلاند شرایط مطلوبی دارد و دولت تلاش های زیادی در این رابطه کرده است. شهروندان فنلاند در اکثر موارد برای بهداشت و درمان هزینه ای پرداخت نمی کنند.

ثبت شرکت در فنلاند و شرایط عمومی آن
ثبت شرکت در فنلاند و شرایط عمومی آن

نکاتی در مورد مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

کشور فنلاند معمولا به دلایلی نظیر حاکم بودن سیستم رفاه اجتماعی در آن، شرایط با ثبات اقتصادی و امکان کاریابی و امکان تحصیل  در دانشگاههای فنلاند، کشوری مهاجرپذیر می باشد.کشور فنلاند جز اتحادیه اروپا و حوزه شنگن می باشد بنابراین با داشتن اقامت فنلاند فرد قادر خواهد بود به تمامی کشورهای اتحادیه اروپا و شنگن بدون ویزا سفر نماید و ویزای بسیاری از کشورهای غربی مانند کانادا، استرالیا، نیوزلند و حتی آمریکا را به راحتی اقدام کنند.
برای مهاجرت به فنلاند روش های متعددی وجود دارد که برخی از این روش ها به اقامت فنلاند ختم می گردد و شخص می تواند اقامت دائم فنلاند را کسب نماید. راه های متعددی برای کسب و کار در کشور فنلاند وجود دارد و یکی از مهمترین گزینه ها ثبت شرکت در فنلاند می باشد.

کشور فنلاند از کشورهای صنعتی جهان است و معمولا فرصت های شغلی مورد نیاز برای نیروی کار این کشور فراهم می باشد.امکان ثبت شرکت نیز برای افراد خارجی و اخذ اقامت دائم فنلاند از این طریق وجود دارد.
وضعیت ثبات اقتصادی و پایه صنعتی فنلاند و فضای باز و رقابتی در این کشور از جمله عوامل جذب سرمایه گذاران به کشور فنلاند است. به طور کلی هرکسی می توان اقدام به ثبت شرکت در فنلاند نماید با این شرط که یکی از اعضای اصلی آن مقیم اتحادیه اروپا باشد(اتحادیه اروپا به علاوه کشورهای ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس). ثبت شرکت در فنلاند روند مشخصی دارد که به صورت خلاصه راه های ثبت شرکت در فنلاند را بررسی کنیم .

شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند شرایطی مثل سن شخص متقاضی، مدرک تحصیلی و مدرک زبان اهمیت زیادی ندارند. اولین شرط مهم برای ثبت شرکت در فنلاند ارائه بیزینس پلن قوی می باشد. این بیزینس پلن باید دارای نوآوری بوده و برای اقتصاد فنلاند مفید باشد. شرط دیگر برای ثبت شرکت در فنلاند سرمایه اولیه و توانایی تاسیس شرکت در این کشور است. موارد ذکر شده مربوط به مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند است.

اما به طور کلی برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در فنلاند حتما باید یک سری شرایط لازم را داشته باشید، تا اجازه اقامت شما صادر شود. مطالب ذکر شده در این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است.

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • منعی برای ورود شما به فنلاند وجود نداشته باشد.
  • عدم سوء پیشینه و نداشتن خطر برای امنیت عمومی، سلامت عمومی و روابط بین الملل فنلاند
  • ارائه بیزینس پلن و سودآور بودن شرکت
  • ثبت شرکت در اداره ثبت اختراعات و ثبت شرکت فنلاند

ویزای ثبت شرکت در فنلاند

احتمالا اولین سوالی که زمان اقدام برای ثبت شرکت در فنلاند برای شما ایجاد می شود، این است که، آیا می توان با ثبت شرکت در فنلاند، مهاجرت اقامت ثبت شرکت فنلاند را به دست آورد؟ این نکته را باید ذکر کنیم، که تنها ثبت شرکت در فنلاند امکان اخذ اقامت فنلاند را برای شخص متقاضی ایجاد نمی کند.
برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند و دریافت ویزا باید شخص متقاضی در شرکت ثبت شده مشغول به کار شود. در واقع شخص باید از طریق اقامت کاری فنلاند برای مهاجرت به این کشور اقدام کند.

ویزای ثبت شرکت در فنلاند
ویزای ثبت شرکت در فنلاند

مالیات مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

اگر قصد مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند را دارید، باید شاخص های اقتصادی مهم از جمله نرخ مالیات در فنلاند را بررسی کنید. با بررسی نرخ مالیات شرکت ها، مالیات شخصی و انواع دیگر مالیات در فنلاند و مقایسه آن با دیگر کشورهای اروپایی می توان میزان هزینه های شرکت را بررسی کرد و برای مهاجرت تصمیم گرفت. در فنلاند برای درآمدهای شرکتی و شخصی، ارزش افزوده و سود سرمایه مالیات تعیین شده است. این مالیات ها به صورت زیر هستند:

  • نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها – 20%
  • نرخ مالیات بر درآمد شخصی برای افراد غیر مقیم – 35%
  • مالیات بر ارزش افزوده – 24%
  • نرخ مالیات بر سود سرمایه – 30 تا 34%

شرکت ها در فنلاند موظف هستند، صورت های مالی خود را به صورت سالانه و طبق اصول حسابداری به سازمان مالیاتی فنلاند ارائه دهند. اگر شرکت از نوع سهامی عام باشد و بخشی از سهام خود را در بورس اوراق بهادار عرضه کرده باشد، باید طبق استانداردهای بین المللی گزارش مالیاتی خود را ارائه دهد.

مراحل ثبت شرکت در فنلاند

برای ثبت شرکت در فنلاند باید اقداماتی را برای ثبت شرکت انجام دهید. در انجام این پروسه می توانید از یک وکیل مجرب کمک بگیرید تا تمام مراحل بدون هیچ مشکلی انجام شود. افراد خارجی برای ثبت شرکت در فنلاند ابتدا باید مراحلی را برای دریافت مجوز تجارت طی کنند. بعد از اجازه اقامت می توانند مراحل ثبت شرکت در فنلاند را انجام دهند.

مراحل ثبت شرکت در فنلاند به شرح زیر می باشد :

  1. تکمیل فرم مربوطه و ارسال به وزارت بازرگانی
  2. هماهنگی با وزارت امور خارجه و دریافت تاییدیه ها
  3. هماهنگی و گرفتن اجازه دولت فنلاند نسبت به بیزینس پلن
  4. ارسال درخواست به سایت خدمات Enter Finland به صورت آنلاین و یا پر کردن فرم کاغذی
  5. بعد از ارسال درخواست به مدت سه ماه فرصت دارید، به کنسولگری فنلاند مراجعه کنید. این کار نیاز به تعیین وقت قبلی دارد.
  6. ابتدا مرکز توسعه اقتصادی فنلاند مدارک شما را بررسی کرده و سپس اداره مهاجرت فنلاند درخواست شما را پردازش و تصمیم گیری می کند.
  7. در صورت تایید درخواست، نتیجه به صورت آنلاین از طریق سایت Enter Finland یا از طریق پست و یا افسر اداره مهاجرت فنلاند به شما اعلام می شود.
  8. سپس عزیمت به کشور مقصد و تکمیل مراحل ثبت شرکت در کشور فنلاند.
  9. پس از گذشت یک سال و ارائه گزارش کاری شرکت اقامت یک ساله فرد قابل تمدید شدن است
  10. 10.  در صورت ادامه فعالیت شرکت تا 4 سال و درصورت ارائه فعالیت تجاری مثبت، فرد متقاضی و خانوداه او اقامت دائم فنلاند را به دست می اورند.

با دریافت اجازه اقامت در فنلاند به طور خودکار نام شما در سیستم اطلاعات جمعیت فنلاند ثبت می شود و کد هویت شخصی فنلاندی دریافت می کنید. بعد از مهاجرت به فنلاند باید برای ثبت نام به عنوان شخص مقیم فنلاند به نزدیک ترین آژانس خدمات داده های دیجیتال و جمعیت فنلاند مراجعه کنید.

مراحل ثبت شرکت در فنلاند به صورت زیر است:

  1. تنظیم یک بیزینس پلن قوی و تعیین الویت های کاری
  2. استعلام و انتخاب نام تجاری برای شرکت
  3. جمع آوری اطلاعات کامل در مورد موسسان شرکت و سهامداران
  4. ثبت آدرس شرکت
  5. تهیه اسناد و مدارک قانونی
  6. ارسال مجموعه اسناد و مدارک شرکت به اداره ثبت تجارت فنلاند
  7. ارائه اساس نامه شرکت
  8. ثبت نام برای اهداف مالیاتی و تامین اجتماعی
  9. افتتاح حساب بانکی به نام شرکت

مراحل ثبت شرکت در فنلاند
مراحل ثبت شرکت در فنلاند

ارائه اساس نامه شرکت در فنلاند

یکی از مراحل مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند ارائه اساس نامه شرکت می باشد. اساس نامه فرمی است، که باید نام شرکت، آدرس شرکت و حوزه فعالیت شرکت در آن ثبت شود. قوانین مربوط به شرکت باید در اساس نامه قید شود. در اساس نامه بندهای دیگری مثل حقوق نمایندگان شرکت و محدودیت هایی که برای انتقال سهام وجود دارد، ذکر می شود. در شرکت های خصوصی که بیش از یک سهامدار وجود دارد، باید برای توافق میان سهامداران و مواردی مثل انتقال سهام و مدیریت اساس نامه به طور دقیق تنظیم شود.

ثبت شرکت در فنلاند و طرح تجاری (بیزینس پلن)

یکی از اقدامات بسیار مهم در ثبت شرکت در فنلاند ارائه بیزینس پلن قوی است. بیزینس پلن ارائه شده باید دارای نوآوری بوده و توجیه اقتصادی داشته باشد. در واقع باید طرح تجاری شرکت علاوه بر خلاقیت در نوع کسب و کار برای شخص متقاضی و کشور فنلاند سود دهی داشته باشد. در بیزینس پلن باید به طور مختصر جزئیات فعالیت شرکت و نحوه اشتغال زایی توضیح داده شود. همچنین باید تجارت خود را شرح داده و تفاوت ایده تجاری خود با رقبا را بیان کنید.
علاوه بر این موارد باید صلاحیت، شایستگی و سابقه فعالیت خود را به طور کامل ذکر کنید. باید محصولات یا خدماتی که قرار است این شرکت ارائه دهد، عنوان شود و مشخص شود، مشتریان شما چه افرادی خواهند بود. تحلیلی از نقاط قوت و ضعف طرح تجاری خود ارائه دهید و برای اطمینان از سودآور بودن تجارت میزان درآمدها و هزینه ها را پیشبینی کرده و محاسبه کنید.

بیزینس پلن باید ترجمه شده و در اختیار اداره مهاجرت قرار گیرد. این مرحله برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند بسیار مهم می باشد. در صورتی که بیزینس پلن ارائه شده نوآور و سود ده نباشد، امکان ثبت شرکت در فنلاند وجود ندارد. از آن جایی که ثبت شرکت در فنلاند در مورد شرایطی مثل سن و میزان تحصیلات سختگیری ندارد، موضوع بیزینس پلن از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

مدارک مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند نیاز به ارائه مدارکی دارد. شما باید قبل از انجام مصاحبه مدارک خود را به طور کامل جمع آوری کنید تا در روند اقامت از طریق ثبت شرکت مشکلی برای شما ایجاد نشود. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس در ابعاد عکس پاسپورت
  • کپی صفحات پاسپورت
  • ارائه فرم اجازه اقامت

مدارک مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند
مدارک مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

هر شخصی برای مهاجرت به فنلاند باید مدارک ذکر شده را ارائه دهد. اما برای ثبت شرکت در فنلاند مدارک بیشتری نیاز است. مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در فنلاند و اقامت به شرح زیر می باشد :

  • نام شرکت (توسط خود شما ارائه می شود)
  • پر نمودن فرم ثبت شرکت در فنلاند
  • اسکن پاسپورت سهامداران و مدیرعامل
  • طرح توجیهی اقتصادی ( Business Plan ) که باید ترجمه شده باشد.
  • سند مالکیت و پرینت حساب بانکی
  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی‌
  • وکالتنامه (که باید توسط موکل امضا شود)
  • ارائه سند برای تایید آدرس شرکت
  • گزارشی در مورد تعداد کارمندانی که قرار است، استخدام شوند.
  • گواهینامه های صلاحیت شخصی
  • ارائه اسناد مربوط به دارایی ها و درآمدها
  • اگر شرکت تازه تاسیس نیست و در کشور دیگری فعالیت داشته، ارائه آخرین صورت های مالی و یا آخرین حساب های بروز شده شرکت لازم است.
  • اگر شرکت مورد نظر تازه تاسیس باشد، ارائه محاسبه سودآوری (برآورد هزینه ها و درآمدهای شرکت در دو سال آینده) و کپی از توافق نامه امضا شده میان شرکا لازم است.

انواع مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند و انجام پروسه ثبت شرکت باید در نظر داشت، که در فنلاند انواع مختلف شرکت وجود دارد. قوانین و سرمایه اولیه در این شرکت ها متفاوت است و شخص باید بعد از مشاوره با افراد متخصص و بررسی نوع کسب وکار و میزان سرمایه اولیه برای نوع ثبت شرکت تصمیم بگیرد. در ادامه انواع ثبت شرکت در فنلاند و امکان ثبت توسط افراد خارجی را بررسی می کنیم.

انواع ثبت شرکت در فنلاند
انواع ثبت شرکت در فنلاند

1. ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود جز متداول ترین انواع ثبت شرکت می باشد و بیشتر مناسب شرکت های کوچک است.  در این نوع شرکت نیاز به تعدادی شریک است، که هر کدام از شرکا به میزان سهام خود در شرکت مسئولیت و حق رای دارند.
تا سال 2019 برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به حداقل 2500 یورو سرمایه اولیه بود. اما این قانون تغییراتی داشته و می توان با هر میزان سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود اقدام کرد.

این نوع شرکت نیاز به یک نماینده دارد، تا احضاریه ها و اعلان های مربوطه را به نمایندگی از طرف شرکت دریافت کند. نماینده شرکت باید در فنلاند اقامت داشته باشد و اطلاعات کامل آن در زمان ثبت تجارت عنوان شده باشد.
اگر یکی از اعضای هیئت مدیره یا مدیر عامل شرکت اجازه امضا و دادرسی شرکت را داشته و این مورد به اطلاع سازمان ثبت تجارت رسیده باشد، نیازی به تعیین نماینده ای جداگانه نیست. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به حداقل یک عضو و یک معاون است. در تعداد و ملیت سهامداران هیچ محدودیتی وجود ندارد.

2. شرکت با مسئولیت محدود خصوصی

سرمایه مورد نیاز برای شرکت محدود خصوصی 8 هزار یورو می باشد. از دیگر شرایط لازم برای تأسیس این شرکت در فنلاند وجود حداقل یک سرپرست و یک جانشین هیئت مدیره می باشد. وجود یک دفتر محلی آماده به خدمت لازم است. نرخ مالیات شرکتی 26 درصد می باشد. یک الزم قانونی نیز برای حساب های حسابرسی شده وجود دارد.

3. ثبت شرکت سهامی عام

این نوع شرکت به شرکت با مسئولیت محدود شباهت دارد. شرکت های بزرگ اغلب این نوع شرکت را ثبت می کنند. در شرکت سهامی عام مقداری از سهام شرکت در بورس عرضه می شود. در این نوع شرکت میزان سرمایه اولیه باید حداقل 80 هزار یورو باشد. برای تاسیس شرکت سهامی عام یک نفر و یا تعداد افراد بیشتری می توانند اقدام کنند. برای ثبت شرکت سهامی عام باید هیئت مدیره و مدیر عامل تعیین شود.

4. ثبت شرکت خصوصی

شاید بتوان گفت ساده ترین نوع ثبت شرکت در فنلاند ثبت شرکت خصوصی می باشد. برای ثبت شرکت خصوصی حداقل سرمایه ای تعیین نشده است و شخص متقاضی به عنوان موسس شرکت می تواند به تنهایی شرکت را مدیریت کند. اما این نکته را نیز باید در نظر داشت، که تمام مسئولیت های شرکت به عهده شخص موسس می باشد.

5. ثبت شعبه شرکت اصلی

یکی دیگر از انواع ثبت شرکت در فنلاند تاسیس شعبه یک شرکت اصلی می باشد. در این نوع ثبت شرکت، یک شرکت خارجی شعبه ی خود را در فنلاند تاسیس کرده و خود را به عنوان شرکتی فنلاندی معرفی می کند. در این نوع شرکت تمام مسئولیت ها و هزینه های شرکت تاسیس شده در فنلاند بر عهده شرکت اصلی می باشد.

هزینه ثبت شرکت در فنلاند

هزینه ثبت شرکت در فنلاند را نمی توان به طور دقیق مشخص کرد. زیرا با توجه به نوع شرکت ثبت شده میزان سرمایه اولیه متفاوت است. برای شرکت هایی از نوع مشارکت عمومی، مشارکت محدود، دفاتر شعبه و شرکت هایی با مسئولیت محدود حداقل سرمایه ای تعیین نشده است. همان طور که در بخش انواع شرکت گفتیم برای ثبت شرکت سهامی عام باید حداقل 80 هزار یورو سرمایه اولیه داشت.

علاوه بر این مورد، هزینه های جانبی نیز برای ثبت شرکت در فنلاند وجود دارد. به عنوان مثال شما برای ثبت شرکت و انجام کارهای مالیاتی نیاز به استخدام یک وکیل دارید.
هزینه وکیل هزینه ثابتی نیست و در بیشتر موارد به طور ساعتی محاسبه می شود. برخی افراد برای ارائه بیزینس پلن هزینه ای پرداخت می کنند، تا افراد متخصص این کار را انجام دهند. هزینه نوشتن طرح تجاری و ترجمه آن را باید در لیست هزینه های ثبت شرکت اضافه کرد.

هزینه ثبت شرکت در فنلاند
هزینه ثبت شرکت در فنلاند

علاوه بر هزینه هایی که برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت فنلاند باید در نظر بگیرید. هزینه های روزمره نیز باید لحاظ شود. به خصوص اگر برای مهاجرت به فنلاند خانواده خود را نیز همراه برده باشید، میزان هزینه های زندگی بالا می رود. در جدول زیر می توانید هزینه های روزمره زندگی در فنلاند را مشاهده کنید.

غذا در رستوران ارزان قیمت11.50 یوروغذا برای دو نفر در رستوران متوسط70 یورو
یک لیتر شیر0.94 یوروقرص نان سفید1.95 یورو
یک کیلو گرم برنج2.02 یورو12 عدد تخم مرغ2.09 یورو
یک کیلو گرم پنیر محلی6.62 یورویک کیلو گرم فیله مرغ9.73 یورو
یک کیلو گرم گوشت گاو13.55 یورویک کیلو گرم سیب2.19 یورو
یک کیلو گرم موز1.59 یورویک کیلو گرم پرتقال1.97 یورو
یک کیلو گرم سیب زمینی0.99 یورویک کیلو گرم پیاز1.36 یورو

مشاوره مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

قبل از اقدام برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند بهتر است، با وکیل مهاجرت مشورت کرده تا از تمام شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در فنلاند و دریافت اقامت فنلاند مطلع شوید.
دریافت مشاوره از وکیل مجرب شانس ثبت شرکت در فنلاند را بالا برده و می توان با کمترین ریسک و با توجه به شرایط شخص متقاضی اقدامات لازم را انجام داد. موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان در این راستا با وجود کارشناسان و وکلای مجرب آماده ارائه هر گونه اطلاعات به روز در رابطه با مهاجرت به فنلاند و ثبت شرکت در این کشور می باشد.

مشاوره مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند
مشاوره مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار ثبت شرکت فنلاند

ثبت شرکت در فنلاند نوعی سرمایه گذاری در فنلاند محسوب می شود. به همین دلیل بهتر است قبل از هرگونه اقدامی برای ثبت شرکت در فنلاند شاخص های اقتصادی مهم مثل رشد اقتصادی، تورم و میزان تولید ناخالص داخلی در فنلاند را بررسی کنید.

شاخص رشد اقتصادی در فنلاند

رشد اقتصادی در فنلاند و دیگر کشورها در واقع میزان تولید ناخالص داخلی و افزایش یا کاهش میزان تولید می باشد. اگر کشوری رشد اقتصادی 2 تا 3% را تجربه کند، شرایط مطلوبی دارد. رشد اقتصادی بیشتر از 5% بسیار خوب بوده و نشان دهنده اقتصاد قوی آن کشور می باشد. در فنلاند اطلاعات مربوط به رشد اقتصادی در سال های 1961 تا 2019 جمع آوری شده و به طور میانگین 2.83% می باشد. فنلاند در سال 2009 با رشد اقتصادی 8.07-  کمترین میزان رشد را تجربه کرد. در طی ده سال گذشته بیشترین میزان رشد اقتصادی فنلاند مربوط به سال 2017 بوده، که به عدد 3.27% رسید. در سال 2019 شاخص رشد اقتصادی 1.15%  ثبت شد.

شاخص تولید ناخالص داخلی فنلاند

تولید ناخالص داخلی فنلاند و دیگر کشورها در واقع بزرگی اقتصاد کشور را نشان می دهد. این شاخص با دلار ثابت محاسبه می شود. در واقع تنها حجم تولید کالا و خدمات مورد بررسی قرار می گیرد و تغییر قیمت بر آن تاثیری ندارد. در فنلاند میانگین تولید ناخالص داخلی از سال 1960 تا 2019 به عدد 161 میلیارد دلار رسیده است. در ده سال گذشته میزان تولید ناخالص داخلی فنلاند افزایش داشته و در سال 2019 بالاترین میزان رشد را تجربه کرده است. در این سال تولید ناخالص داخلی به 272.7 میلیارد دلار رسیده است.

نرخ تورم در فنلاند

یکی از موارد مهمی که زمان مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند باید آن را بررسی کنید، نرخ تورم در این کشور می باشد. این مورد علاوه بر این که روی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند تاثیرگذار است، بر روی هزینه های روزمره زندگی نیز تاثیر بسزایی دارد. نرخ تورم به صورت سالانه محاسبه شده و میزان تغییر در شاخص قیمت برای مصرف کننده را بیان می کند. اکثر کشورها در شرایط مطلوب تورم 2 تا 3% را تجربه می کنند.
در فنلاند به طور میانگین از سال 1960 تا 2019 میزان نرخ تورم 4.6% بوده است. بیشترین میزان تورم در 10 سال گذشته مربوط به سال 2011 می باشد. نرخ تورم فنلاند در این سال به 3.4% رسید، که باز هم عدد مطلوبی است. کمترین میزان تورم فنلاند مربوط به سال 2015 با نرخ 0.2- می باشد. این عدد نشان دهنده شرایط مطلوب زندگی در فنلاند است.

نرخ تورم در فنلاند
نرخ تورم در فنلاند

استانداردهای سرمایه گذاری در فنلاند

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند و سرمایه گذاری در این کشور باید مطمئن شوید، که احتمال از دست دادن سرمایه بسیار پایین است و با این اقدام دارایی شما از دست نمی رود. دو مورد مهم برای شناخت بهتر استانداردهای سرمایه گذاری فنلاند میزان کنترل فساد و نرخ مصادره اموال در این کشور می باشد.

شاخص کنترل فساد در فنلاند

شاخص کنترل فساد در واقع میزان کنترل استفاده از منابع عمومی برای منافع شخصی را نشان می دهد. این شاخص از 2.5- تا 2.5 تعریف شده و منفی شدن این عدد به معنای ضعیف بودن میزان کنترل فساد می باشد. میانگین شاخص کنترل فساد در فنلاند در 20 سال گذشته عدد 2.29 بوده است. این عدد نشان دهنده کنترل بسیار خوب فساد در این کشور می باشد. در سال 2019 این عدد به 2.15 رسید، که پایین ترین میزان کنترل فساد در فنلاند است. در سال 2006 فنلاند بهترین حالت کنترل فساد را داشت و به عدد 2.46 رسید.

نرخ مصادره اموال در فنلاند

ریسک مصادره اموال و سرمایه افراد جز موارد مهم برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت فنلاند می باشد، که در صورت مساعد نبودن این مورد امکان مصادره اموال شخص توسط دولت وجود دارد. در کشوری که ریسک مصادره اموال بالا باشد، با تغییرات سیاسی و تغییر قوانین حکومت امکان مصادره اموال افراد بسیار بالا می رود. ریسک مصادره اموال در فنلاند در سال های پیاپی عدد یک بوده است. این عدد پایین ترین عدد تعریف شده برای این شاخص بوده و نشان دهنده شرایط مطلوب فنلاند برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت است.

مزایای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

اگر قصد مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند را دارید، خوب است مزایای ثبت شرکت در فنلاند را بدانید. با بررسی مزایا و معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت فنلاند می توان بهتر تصمیم گرفت.

مزایای ثبت شرکت در فنلاند به قرار زیر می باشد :

  • مالکیت ۱۰۰% (بدون نیاز به شریک محلی)
  • دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت، تجارت و اقامت طولانی مدت
  • امکان درخواست اقامت دائم پس از 4 سال
  • امکان درخواست پاسپورت 5 سال بعد از اخذ اقامت دائم(درخواست تابعیت پس از 5 سال)
  • امکان اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا
  • افتتاح حساب شرکتی و شخصی
  • استفاده از مارک تجاری (برند) اروپائی
  • قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا
  • امکان دسترسی به بازارهای بزرگ اروپا
  • ثبات سیاسی و اقتصادی فنلاند
  • مشوق های تجارت در فنلاند مثل نرخ پایین مالیات
  • امنیت بالا برای سرمایه گذاری
  • سطح درآمد بالا

معایب مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند

در کنار مزایای زیادی که مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فنلاند دارد، لازم است معایب ثبت شرکت در فنلاند را نیز بررسی کنیم. این معایب شامل موارد زیر می باشد.

معایب ثبت شرکت فنلاند
معایب ثبت شرکت فنلاند

دریافت اقامت دائم فنلاند

در صورتی که بعد از مهاجرت اقامت ثبت شرکت فنلاند و اشتغال در شرکت مورد نظر بتوانید اقامت کاری فنلاند را به دست آورید، می توانید با داشتن شرایط زیر برای اقامت دائم فنلاند اقدام کنید.

  • تمدید اقامت فنلاند حداقل به مدت 4 سال رسیده باشد.
  • در این مدت بیشتر از 2 سال خارج از فنلاند زندگی نکرده باشید.
  • دلایلی که بر اساس آن ها اقامت فنلاند را دریافت کرده اید، هنوز وجود داشته باشد.

در صورتی که شما در زمان اقامت در فنلاند جرمی مرتکب شده باشید و یا حتی متهم به ارتکاب جرمی باشید، که مجازات آن حبس است، امکان دریافت اقامت دائم فنلاند برای شما وجود ندارد. برای درخواست اقامت دائم نیز باید از طریق سایت Enter Finland اقدام کرده و مدارک مورد نظر را ضمیمه کنید. این درخواست نیاز به پرداخت هزینه ای دارد. این هزینه به صورت آنلاین پرداخت می شود. بعد از ثبت درخواست سه ماه فرصت دارید با تعیین وقت قبلی به اداره مهاجرت فنلاند مراجعه کنید.

سخن پایانی ثبت شرکت در فنلاند

مهاجرت اقامت ثبت شرکت فنلاند در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. توضیحات کاملی در مورد مراحل مهاجرت اقامت ثبت شرکت فنلاند و مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت فنلاند ارائه شد. شما می توانید در صورتی که قصد مهاجرت اقامت ثبت شرکت فنلاند را دارید، با مشاوره از وکیل مهاجرت مجرب و دارا بودن حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در فنلاند اقامت این کشور را دریافت کنید. البته ثبت شرکت در فنلاند به منزله دریافت اقامت این کشور نیست.
شما باید در شرکت مشغول به کار شده و از طریق اقامت کاری فنلاند به این کشور مهاجرت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت اقامت ثبت شرکت فنلاند می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. همچنین می توانید در پایین همین مطلب در بخش دیدگاه ها سوالات خود را با ما در میان گذاشته و در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید.

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در فنلاند

✳️ شرایط اخذ اقامت دائم فنلاند چیست؟

1. تمدید اقامت فنلاند حداقل به مدت 4 سال رسیده باشد
2. در این مدت بیشتر از 2 سال خارج از فنلاند زندگی نکرده باشید.
3. دلایلی که بر اساس آن ها اقامت فنلاند را دریافت کرده اید، هنوز وجود داشته باشد.

✳️ مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در فنلاند چیست؟

پاسپورت معتبر، عکس در ابعاد عکس پاسپورت، کپی صفحات پاسپورت، ارائه فرم اجازه اقامت

✳️ آیا با ثبت شرکت در فنلاند میتوان اقامت دائم گرفت؟

خیر، افراد می توانند با رعایت قوانین کشور فنلاند برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایند اما این موضوع باعث اقامت آنها نمی شود.

✳️ ایرانی ها هم می توانند در فنلاند ثبت شرکت کنند؟

بله، محدودیتی برای ایرانی ها وجود ندارد اما برای مواردی همچون افتتاح حساب و برخی موارد دیگر بهتر است تا از یک وکیل مجرب در این امور استفاده شود.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
همایونی

برای ثبت شرکت فنلاند چه مدرک زبانی مورد نیازه؟

آتیه آفرینان

با سلام ، برای پروسه ی ثبت شرکت الزامی به ارائه ی مدرک زبان نیست.

شاهد

سلام روزتون بخیر. میشه درمورد کار در فنلاند هم توضیح بدین

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر جهت دریافت اطلاعات مربوط به تحصیل و کار در فنلاند به مقاله های صفرتاصد تحصیل در فنلاند و مهاجرت کاری مراجعه کنید.

ابراهیم پور

سلام ثبت شرکت در فنلاند تقریبا چقدر طول میکشه؟

آتیه آفرینان

سلام ، جهت بررسی شرایطتان با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button