مهاجرت اقامت ثبت شرکت در فرانسه شرایط، قوانین، مدارک، مزایا و هر اقدامی که متقاضی برای اخذ اقامت این کشور از طریق ثبت شرکت باید از آن آگاه باشد را در این مقاله مورد بررسی قرارمی دهیم.
کشور فرانسه بسیار زیبا و بی نظیر است و همچنین یکی از بهترین کشورها از نظر اقتصادی برای زندگی کردن است. روش های مختلفی برای اخذ اقامت فرانسه وجود دارد مانند اخذ اقامت از طریق تحصیل، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، اخذ اقامت از طریق تولد، اخذ اقامت از طریق ازدواج، اخذ اقامت از طریق پناهندگی، اخذ اقامت از طریق کار و مهاجرت اقامت ثبت شرکت که به آن در این مقاله می پردازیم.

از بهترین روش ها برای اخذ اقامت ثبت شرکت بوده است که بین متقاضیان بسیار محبوب است. این مقاله توسط متخصصین مجرب “موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان” نوشته شده و قصد ما از نوشتن این مقاله راهنمایی و کمک به اشخاصی است که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند و ما تلاش می کنیم که جواب تمام سوالاتی که در ذهن متقاضی می گذرد را به طور کامل پاسخ بدهیم.
در صورت نیاز داشتن به اطلاعات تکمیلی در ارتباط با ثبت شرکت در فرانسه شما می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در فرانسه 🔊 

ثبت شرکت در فرانسه و شرایط عمومی آن

 مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه  نیاز به شناخت بیشتر کشور فرانسه دارد. نام رسمی کشور فرانسه جمهوری فرانسه است  که در اروپای غربی واقع شده است و پایتخت این کشور پاریس می باشد. کشور فرانسه از جنوب با آندورا واسپانیا، از شرق با ایتالیا وسوئیس و آلمان و بلژیک و لوکزامبورگ و از جنوب با کشور موناکو هم مرز زمینی است و از طریق کانال مانش با انگلستان هم مرز است. مساحت کل فرانسه 640.679  کیلومترمربع است. جمعیت فرانسه بیش از 65.2 میلیون نفر است.

کشور فرانسه دارای فرهنگ و تاریخی غنی است و چهارمین کشوری است که بیشترین میراث جهانی یونسکو را در جهان دارد و همچنین سومین کشور بزرگ در قاره اروپا است. فرانسه ازنظر تعداد گردشگرانی که دارد رتبه اول را به خود اختصاص داده است. واحد پول فرانسه یورو است. زبان رسمی این کشور فرانسوی است.
فرانسه از کشورهای مؤسس سازمان ملل متحد بوده و گروه و نهادهای دیگری مانند: گروه هشت، ناتو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، سازمان تجارت جهانی، گروه بیست و اتحادیه لاتین عضویت دارد وهمچنین دارای اقتصادی قوی می باشد که به همین دلیل مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه برای متقاضیان گزینه مناسبی می باشد.

ثبت شرکت در فرانسه و شرایط عمومی آن
ثبت شرکت در فرانسه و شرایط عمومی آن

شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت فرانسه

مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه دارای شرایط و مزایا بسیار زیادی است و ثبت کردن شرکت در کشور فرانسه علاوه براخذ اقامت باعث سود آوری هم می شود که تأثیر به سزایی در زندگی فرد در این کشور دارد.
کشور فرانسه از تجار بسیار استقبال کرده و همچنین شرایط مناسبی را درارتباط با فعالیت های اقتصادی متقاضیان ایجاده کرده است که باعث شده به دلیل این شرایط آمار ثبت شرکت های بین المللی در این کشور روز به روز افزایش یابد و سرمایه گذاران و کارآفرینان این کشور را با توجه به شرایط عالی که دارد برای کسب و کارخود انتخاب کنند. برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه ابتدا باید درخواست متقاضی مورد قبول واقع شود و بعد از آن متقاضی می تواند با ارائه مدارک و اسناد به سفارت فرانسه مجوز برای ثبت شرکت را اخذ نماید.

شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه طبق قوانین این کشور بدین صورت است که بعد از آن که متقاضی شرکت خود را در کشور فرانسه به ثبت رساند اقامت 1 ساله خود را اخذ می نماید و در این زمان باید به راه اندازی شرکت و استخدام کارمندان بپردازد و هر یک سال باید این اقامت را تمدید کند و بعد از گذشت 5 سال متقاضی می تواند اقامت دائم خود را اخذ نماید و حق شهروندی این کشور بعد از گذشت 10 سال به متقاضی تعلق می گیرد.

انواع شرکت مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه انواع مختلفی دارد که قوانین و شرایط متفاوتی دارند و مقدار سرمایه هر کدام متفاوت است. این شرکت ها عبارتند از:

انواع شرکت در فرانسه
انواع شرکت در فرانسه

1. شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود یکی از بهترین نوع شرکت ها و محبوب ترین شرکت در میان متقاضیان است. در این نوع از شرکت ها نیاز به حداقل 2 سهامدار و حداکثر 50 سهام دار است و حداقل سرمایه می تواند 1 یورو باشد. طبق قوانین و اساسنامه سرمایه اولیه برای هر نهاد مشخص می شود.

مدیریت شرکت را سهامداران تعیین می کنند که چه کسی باشد و همچنین مسئولیت هر سهامدار به مقدار سرمایه اولیه است که برای ثبت شرکت هزینه کرده اند. شرکت مسئولیت محدود برای  متقاضیانی که می خواهند شرکت های کوچک در فرانسه ثبت کنند توصیه می شود.

2. شرکت های سهامی ساده

شرکت سهامی ساده تشابه با شرکت سهامی خاص دارد و برای تشکیل شرکت نیاز به 2 شریک است و سهامدارن شرکت رئیس شرکت را مشخص می کنند که چه کسی باشد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی 23 هزار یورو می باشد.

3. انونیسم اجتماعی یا شرکت سهامی

این نوع شرکت ها برای کسب و کارهای بزرگ است و حداقل به 7 نفر نیاز است. سهامداران می توانند اشخاص حقیقی و حقوقی باشند. توجه داشته باشید که 1 نفر باید شخص حقیقی باشد.
سرمایه مشترک برای ثبت این نوع از شرکت باید حداقل 37000 یورو باشد که نیمی از آن در ثبت شرکت سپرده می شود و نیمی دیگر در زمان 5 سال باید پرداخت شود و سهامداران نسبت به آن سهمی که در شرکت دارند مسئولیت محدودی دارند.

4. مشارکت ساده

این نوع از شرکت ها توسط 2 نفر تأسیس می شوند یکی شریک خاموش و دیگری شریک عمومی است. وظیفه شریک خاموش تهیه سرمایه اولیه است و شریک عمومی نیازی به هزینه سرمایه ندارد و مسئولیت آن به مقدار سرمایه ای است که بعد خرج می کند و شریک عمومی می تواند تصمیمات اصلی را بگیرد.

 5. مشارکت تجمعی

این نوع شرکت با 2 شریک تأسیس می شود و مسئولیت هر یک از اعضاء به میزان سرمایه ای است که در آغاز ثبت شرکت هزینه می شود. برای ثبت شرکت مشارکت تجمعی نیازی به حداقل سرمایه اول نمی باشد. شرکا مسئولیت بدهی ها و تعهدات مشارکت را نسبت به دارایی خود بر عهده دارند.

6. شرکت مالکیت شخصی

 زمانی که 1 مؤسس برای تأسیس شرکت در فرانسه تصمیم می گیرد بهترین گزینه شرکت مالکیت شخصی است. تمام مسئولیت بدهی و ضررهای شرکت برعهده این شخص است و برای این نوع شرکت نیازی به سرمایه اولیه نیست.

انواع شرکت مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه
انواع شرکت مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

ویزای مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه و ویزای ثبت شرکت

 مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در مرحله اول نیاز به اخذ ویزا دارد. کشور فرانسه عضو پیمان شنگن است که به دلیل همین شرایط متقاضی نیاز به اخذ ویزا شنگن دارد و با اخذ این ویزا می تواند به راحتی به کشورهایی که عضو پیمان شنگن هستند سفر کند. اگر متقاضی عضو اتحادیه اروپا باشد نیازی به اخذ ویزا ندارد در غیر این صورت باید برای اخذ این ویزا اقدام کند.
متقاضی باید به سفارت فرانسه مراجعه کند و برای ویزا درخواست دهد.
مدارک لازم  برای اخذ ویزا شنگن به منظور مهاجرت و ثبت شرکت در فرانسه موارد زیر است:

1.عکس گذرنامه سیاه سفید (35 در 45 میلی متر)

2. فرم درخواست برای اقامت بلند مدت

3. شناسنامه (اگر نام و نام خانوادگی عوض شده است)

4. فرم درخواست ویزا را پر کرده و تحویل دهد

5. رسید پرداخت هزینه ویزا

6.اصل و ترجمه کارت ملی و شناسنامه فرد

7. گذرنامه و کپی ویزاهای قبلی که دارای اعتبار باشند

8. نامه ای که هدف از بازدید کشور فرانسه را توضیح دهد

9. اصل و کپی بیمه مسافرتی

10. اثبات کردن محل اسکان خود در فرانسه

11. تمکن مالی و گردش حساب

انواع روش های ثبت شرکت در فرانسه
انواع روش های ثبت شرکت در فرانسه

اخذ کارت آبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه و اخذ کارت آبی

قانونی در کشورهای اروپایی وجود دارد که اگر شخصی اقامت یکی از کشورهای اروپایی را داشته باشد و حقوق آن شخص ماهیانه 4200 یورو باشد می تواند کارت آبی اخذ نماید و می تواند در دیگر کشورهای اروپایی زندگی و کار کند.
متقاضیانی که خواهان اخذ کارت آبی هستند باید تحصیلات خوب در رشته ای که در آن فعالیت دارند و همچنین مهارت بالا داشته باشند. راه دیگری که ما در این مقاله به آن می پردازیم اخذ کارت آبی با ثبت شرکت است.

متقاضیانی که می خواهند برای ثبت شرکت با ریسک کمتر و همچنین هزینه کمتر شرکت خود را به ثبت برسانند می توانند با هزینه کم شرکت را ثبت کنند و پس از آن همسر خود را در شرکت استخدام کنند و حقوق ماهیانه بیشتر از 4200 یورو به آن پرداخت کنند و همسر متقاضی می تواند کارت آبی را اخذ نماید و از طریق همسر، متقاضی و فرزندان اقامت را دریافت می کنند. 

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

قوانین مهاجرت از طریق ثبت شرکت در فرانسه

قوانین مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در فرانسه برای متقاضیانی که عضو اتحادیه اروپا نباشند و تجار خارجی محسوب شوند به این صورت است که تجار خارجی و بیگانه برای اشتغال به تجارت خود در کشور فرانسه باید به دو شرط توجه داشته باشند.
یکی شرط رفتار متقابل و دیگری داشتن کارت شناسایی مخصوص است که شرط دوم بیشتر مورد توجه کشور فرانسه قرار گرفته است.

شرط رفتار متقابل اینگونه است که متقاضیان خارجی که اقامت در کشور فرانسه را اخذ نموده اند و تمایل دارند که در حرفه های صنعتی و تجاری مشغول شوند، طبق قوانین کشور فرانسه رفتار مساوی مانند رفتاری که در کشور خود متقاضی با سرمایه گذاران فرانسوی با همان حرفه رفتار می شود برخوردار می گردند.
البته لازم به ذکر است که این شرط در عمل اجرا نمی شود زیرا با منافع این کشور مغایرت دارد و کشور فرانسه برای رشد اقتصاد خود نیاز به جذب سرمایه گذاران خارجی دارد.

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه
قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

طبق قوانین مهاجرت از طریق ثبت شرکت فرانسه دارا بودن مجوز اداری برای متقاضیان خارجی حقیقی واجب است که توسط عهد نامه رم محدود شده است ولی برای این که تابعیت شخص حقوقی تعیین بشود. مرکز اصلی شرکت ملاک بوده است.
به طور مثال می توان گفت که اگرمرکز اصلی شرکت در کشور فرانسه باشد این شرکت فرانسوی حساب می شود و نیازی به کارت بازرگانی نمی باشد ولی اگر شرکا به صورت تضامنی مسئول بدهی شرکت باشند و مدیران خارجی باشند. 
طبق قوانین کشور فرانسه کسب مجوز اداری برای این شرکت ضروری است. از دیگر قوانین که برای ثبت شرکت واجب است رعایت شود طرز فعالیت تاجر خارجی در ارتباط با امور تجارتی است.

مالیات مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

کشور فرانسه در تلاش برای کاهش نرخ مالیات شرکت در سال 2021 بوده است و می خواهد تا سال 2025 این نرخ را از 33/33 درصد  به 25 درصد کاهش دهد.
همان طور که مشخص است برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در فرانسه مالیاتی از طرف دولت این کشور در نظر گرفته شده است که طبق قوانین این کشور متقاضی باید آن را پرداخت کند و در عوض پرداخت مالیات مزایا دریافت می کند. مزایایی که در قبال پرداخت مالیات به متقاضی تعلق می گیرد شامل کمک هزینه مخارج زندگی، حقوق بازنشستگی، بیمه بهداشت و درمان و.. است.
متقاضی پس از آن که ثبت شرکت را انجام داد ملزم به پرداخت مالیات بر شرکت و مالیات بر ارزش افزوده است. سرمایه گذار باید برای ثبت شرکت در فرانسه نرخ مالیات این کشور را بداند.

 نرخ مالیات بردرآمد این کشور به این صورت است که اگر در سال درآمد سرمایه گذار 9.964 یورو باشد صفر درصد مالیات است.
اگر درآمد در سال 27.519 یورو باشد 14 درصد مالیات، اگر درآمد در سال بین 27.519 تا 73.779 یورو باشد 30 درصد مالیات، اگر درآمد تا سقف  156.244 یورو باشد 41 درصد مالیات و درآمد بالای این مقدار ملزم به پرداخت 45 درصد مالیات است.

نرخ مالیات بردرآمد فرانسه
نرخ مالیات بردرآمد فرانسه

 ثبت شرکت در فرانسه و وکیل ثبت شرکت

برای مهاجرت و ثبت شرکت در فرانسه علاوه بر داشتن سرمایه باید به کلیه قوانین مهاجرتی و حقوقی آگاهی کامل داشته باشید که داشتن وکیل مورد اعتماد و با تجربه در کنارتان می تواند شما را به موفقیت در این راه برساند.

وکلای مؤسسه ما می توانند به شما کمک کنند که تمام مراحل، شرایط، قوانین و مدارک به درستی انجام شود و تمامی کارهای ثبت نام و مجوزهای لازم برای ثبت شرکت را انجام دهند.
تیم وکلای با تجربه و ماهر ما با 18 سال تجربه و مجوز از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خدمت شما هموطنان عزیز می باشند تا با راهنمایی صحیح و انجام درست کارها در تمام امورشما را به هدفتان برسانند.

مراحل ثبت مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

اولین گامی که متقاضی برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه باید بردارد کامل کردن فرم های ثبت شرکت است. پس از آن ارائه اساسنامه و طرح توجیه اقتصادی است که باید به وزارت اقتصاد فرانسه ارائه شود. در طرح توجیه اقتصادی یا (بیزنس پلن) باید شخص نحوه عملکرد و کار خود را به طور مفصل برای وزارت اقتصاد توضیح دهد.

در مرحله بعدی باید متقاضی نوع شرکت خود را مشخص کند. ما در این مقاله انواع شرکت را برایتان توضیح داده ایم. بعد از انتخاب نوع شرکت متقاضی باید آیین نامه خود را با وکیل یا نماینده شرکت ثبت تصویب کند. 
مبلغی که متقاضی می خواهد سرمایه گذاری کند باید تعیین شود و مدارک، سوابق کاری، گواهی تمکن مالی، گردش حساب بانکی 3 تا 6 ماه خود را باید تهیه کرده باشد.
گام بعدی افتتاح حساب بانکی است. پس از آن باید در روزنامه های معتبر اطلاعیه را منتشر کند. این نکته بسیار مهم است که درخواست ثبت شرکت متقاضی باید به تأیید رسمی ادارات دولتی فرانسه که شامل اداره مالیات و مرکز خدمات رسمی است برسد.

 برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت باید نشانی شرکت متقاضی ثبت شود و پس ازآن با دریافت کد گواهی ادغام به متقاضی شماره ثبت شده تعلق می گیرد که در واقع شماره شناسنامه شرکت است که باید برای همه فاکتورها و اسناد نوشته شود. با این کد مدیر بانک می تواند سرمایه شما را از حالت بلوکه خارج کند و حساب تجاری متقاضی را فعال کند.
از طرف اداره مالیات نامه ای متقاضی دریافت می کند که شماره مالیات بر ارزش افزوده است و پس از کسب پروانه ها و رعایت قوانین و همچنین تأیید تمامی مراحل ثبت، شرکت می تواند کارخود را آغاز کند.

مراحل ثبت مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه
مراحل ثبت مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه و طرح تجاری (بیزنس پلن)

مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه نیاز به ارائه یک طرح تجاری دارد که بسیار در اخذ اقامت این کشور مؤثر است زیرا متقاضی با بیزنس پلنی که ارائه می دهد باید سفارت فرانسه و اتاق بازرگانی کشور فرانسه را متقاعد کند. طرح تجاری باید برای اقتصاد کشور فرانسه سودآور باشد.
طرح تجاری متقاضی رابطه مستقیمی با اخذ اقامت دائم و پاسپورت  متقاضی دارد به علت آن که اخذ اقامت فرانسه به سودمند بودن شرکت وابسته است. مشاوره گرفتن ازافرادی که مهارت کافی درزمینه اقتصاد دارند در طرح تجاری شما بسیار می تواند تأثیرگذار باشد.

بیزنس پلنی که برای ثبت شرکت ارائه می شود باید موارد زیر را شامل  باشد:

1. دیدگاه کلی از شغل سرمایه گذار

2. توضیحاتی که درارتباط با متقاضی است که می خواهد ثبت شرکت را انجام دهد مانند مدارک تحصیلی، مهارت و تجربه

3. توضیح در ارتباط با خدمات و محصول و طرز مدلی که می خواهید در بازار آن ها را ارائه دهید

4. استراتژی تجاری فرد، یعنی سیاست قیمت گذاری، برنامه بازاریابی

 5. ارائه سرمایه اولیه، سود احتمالی، تأمین اعتبار اضافی و…

 6. در بیزنس پلن باید تمامی مدارک واسنادی که در مورد ثبت شرکت است ضمیمه شود و همچنین تأیید کتبی حمایت مالی، توصیه نامه ها و مجوزها

مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

متقاضیان برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه باید مدارکی را ارائه دهند که این مدارک شامل :

  1.  فرم انتخاب نام شرکت
  2. نوع شرکت و توضیح در ارتباط با زمینه کاری
  3. پاسپورت و آدرس و اسامی سهامداران شرکت
  4. نام مدیران و مدارک و پاسپورت آنها
  5. اطلاعاتی در ارتباط با نحوه تقسیم سهام
  6.  نام مدیر عامل در اساسنامه و اساس نامه شرکت
  7.  تست پزشکی
  8. مدرک تحصیلی 
  9. نامه رسمی عدم سوء پیشینه
  10. نشانی شرکت
  11. فرم پر شده  برای افتتاح حساب (mo)
  12. کپی گرفتن از اعلامیه ثبت شرکت که در روزنامه چاپ کرده اید.
  13. اگر شرکت از نوع مسئولیت محدود باشد نیاز است به دو نسخه از اساس نامه شرکت که به زبان فرانسه ارائه شود.
  14. کپی پاسپورت یا کارت هویت مدیر عامل

هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

یکی از بهترین شرکت ها در کشور فرانسه شرکت با مسئولیت محدود است که هزینه سرمایه اولیه 1 یورو می باشد که به همین علت این شرکت در میان متقاضیان پر طرفدار است. طبق قوانین این کشورهزینه اولیه ثبت شرکت گفته نشده است که این امر باعث می شود متقاضیان برای پرداخت  مقدار سرمایه آزاد باشند.

باید سرمایه گذار برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت سرمایه لازم برای کسب و کار و مخارج شرکت خود در طول 1 سال آینده را داشته باشد.
هزینه 1 سال که باید متقاضی در نظر داشته باشد شامل : 12 ماه حقوق خودش، هزینه یک سال برای اجاره دفتر، هزینه کارمند (اگر استخدام لازم باشد)، هزینه مالیات، هزینه حسابرسی، هزینه تبلیغات و… است. برای افتتاح حساب بانکی هم نیاز به 4000 یورو می باشد.

هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه
هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

یک نکته دیگر برای هزینه زندگی در کشور فرانسه این است که مخارج هر فرد در ماه به سبک زندگی شخص و شهری که در آن زندگی می کند بستگی دارد.
به طور مثال هزینه برق  48 دلار، هزینه مواد غذایی 600 دلار، تلفن ثابت 21 دلار، گاز 59 دلار، اینترنت 32 دلار، بیمه درمانی 29 دلار است که به طور کلی هزینه در ماه بین 2.083 تا 2.483 دلار است.

هزینه های ثبت انواع شرکت در کشور فرانسه به شرح زیر است:

1. ثبت شرکت خرد_ بنگاه اقتصادی

ثبت این گونه از شرکت ها رایگان است اما هزینه های اداری باید پرداخت شود.

2. شرکت صنایع دستی

(chambre de metiers) برای شرکت های صنایع دستی باید در ثبت نام کنید. باید متقاضی یه دوره آموزش 5 روزه را بگذارند و هزینه آن حدود 200 یورو است و مبلغ 180 یورو برای ثبت نام در فهرست صنعتگران باید پرداخت کند.

3. شرکت تجاری

 فعالیت های تجاری که در ارتباط با غذا و .. است برای اینگونه فعالیت ها متقاضی باید در اتاق تجارت و صنعت ثبت نام کند که هزینه حدود 100 یورو است.

 4. شرکت انحصاری با مسئولیت محدود

هزینه شرکت انحصاری با مسئولیت محدود این گونه از شرکت ها هزینه و قوانین بیشتری را در بردارند. تمامی کارهای ثبت نام و تبلیغات روزنامه  همگی توسط وکیل با هزینه 2000 یورو قابل اجرا است. هزینه در ارتباط با حسابداری بین 2000 تا 3000 یورو است.

مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت فرانسه در کنار مالیاتی که باید پرداخت کنید دارای مزایا است که برایتان شرح می دهیم:

  1. متقاضی با ثبت شرکت می تواند اقامت این کشور را اخذ نماید.

 2. امکان راه اندازی تجارت درکشورهای اروپایی

 3. خدمات پزشکی رایگان به متقاضی تعلق می گیرد

 4. اگر متقاضی اقامت دائم بگیرد می تواند تحصیل رایگان در فرانسه داشته باشد

 5. استفاده از وام های بانکی

 6. نیروی کار ماهر

 7. آسان بودن ثبت شرکت

  8. امکان اقامت در فرانسه 3 سال

 9. نیازی به وجود متقاضی در این کشور نیست

 10. همراه بودن همسر و فرزندان زیر 25 سال و همچنین والدین 

 11. برای ثبت شرکت نیازی به  سفر به کشور فرانسه نیست

 12. زندگی در اروپا

 13. بعد از گذشت 5 سال می توانید اقامت دائم داشته باشید

 14. زندگی در کشوری که از نظر اقتصادی دهمین کشور دنیا است

 15. زیر ساخت هایی در سطح  کلان جهانی در این کشور وجود دارد

 16. امکان سفر به مناطق شنگن

17. در اتحادیه اروپا قوانین تجاری و گمرکی آزاد است

 18. مالکیت 100 درصدی

 19. با پاسپورت کشور فرانسه متقاضی می تواند به 186 کشور بدون نیاز به ویزا سفر کند.

مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه
مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه

مهاجرت اقامت ثبت شرکت استخدام نیروی کار

مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه مزایا بسیاری دارد که یکی از مزایا  آسان بودن استخدام نیروی کار است. کشور فرانسه نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد بسیاری را دارا است و به همین علت پیدا کردن نیروی ماهر در فرانسه راحت تر است.

دولت فرانسه از سرمایه گذاران ثبت شرکت حمایت می کند به این دلیل که اقتصاد این کشور شرایطی را فراهم کرده که کشور فرانسه برای بالا بردن اقتصاد به جذب سرمایه گذاران خارجی بپردازد.
در نتیجه دولت فرانسه با دادن تسهیلات بانکی، سهولت در پروژه های سرمایه گذاری، سریع تر انجام دادن کارهای مربوط به ویزا و….حمایت خود را از سرمایه گذاران نشان می دهد.

معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت کشور فرانسه

در کنار مزایایی که کشور فرانسه برای متقاضیان مهیا کرده است معایبی هم وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم که متقاضی بتواند با آگاهی کامل برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت بپردازد و تصمیم درست را اخذ نماید. یادگیری زبان فرانسوی یکی از این مشکلات است.
متقاضی برای آن که بتواند در امور تجاری و شرکت خود پیشرفت داشته باشد باید بتواند به زبان فرانسوی صحبت کند. فرانسوی زبان سختی است به همین علت برای برخی از متقاضیان یک مشکل اساسی حساب می شود.

سیستم مالیاتی پیچیده فرانسه از مشکلات دیگر است که از لحاظ پیچیدگی رتبه ششم در جهان را به خود اختصاص داده است. کارفرما ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد کارمندان است که حدود 30 تا 35 درصد از حقوق آنها است و همچنین پرداخت مالیات مربوط به درآمد کلی شرکت هم خواهد بود. 

مشکل دیگر نظام سرمایه داری در این کشور است که در سیاست و اقتصاد این کشور نفوذ بالایی دارد. سرمایه داران کلان اغلب مشاغل سود ده را در اختیار دارند وهمین علت باعث می شود که کسب و کارهای کوچک تر ضرر ببینند.

مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه و اقتصاد آن

 برای اخذ اقامت ثبت شرکت فرانسه باید اطلاعاتی کامل از اقتصاد فرانسه داشته باشید تا بتوانید با  توجه به شرایط اقتصادی که وجود دارد و تأثیر به سزایی که در کسب و کار شما می گذارد اقدام نمایید.

کشور فرانسه دارای اقتصاد قوی است به طوری که اگر این اقتصاد را با آمار اسمی در نظر بگیریم ششمین اقتصاد جهان و براساس برابری قدرت خرید نهمین اقتصاد جهان به شمار می آید و پس از کشور آلمان دومین قطب اقتصادی در اتحادیه اروپا به شمار می آید. کشور فرانسه دهمین کشور پردرآمد جهان می باشد و یک پنجم از تولید ناخالصی داخلی اروپا را به خود اختصاص داده است.

از مهم ترین صنایع این کشور فلز کاری، ماشین آلات، شیمیایی، کشتی سازی، اتمی و نظامی، هواپیما سازی، خوراکی و… می توان اشاره کرد. مهم ترین معادن شامل: آهن، بوکسیت، زغال سنگ، نفت، سولفور و نمک و … است.

مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه و اقتصاد آن
مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه و اقتصاد آن

تولید ناخالصی داخلی کشور فرانسه 23 درصد در اروپا است. فرانسه در اقتصاد جهانی اقتصاد آزاد رتبه 72 را دارد. تولید ناخالصی داخلی کشور به معنی این است که تولید کالاها و خدمات در بخش خصوصی و دولتی است و نرخ رشد سالانه فرانسه از سال 1949 به طور متوسط 0.79 درصد است. تولید صنعتی معیار مهمی از قدرت بخش تولید آن کشور است و تولید صنعتی کشور فرانسه از سال 1981 به طور متوسط 0.16 درصد است.
نرخ بیکاری شاخص مهمی از فعالیت در اقتصاد کشور محسوب می شود. نرخ بیکاری از سال 1996 به طور متوسط 9.3 درصد است.  نرخ تورم براساس قیمت انرژی، مواد غذایی و خدمات اندازه گیری می شود و نرخ تورم کشور فرانسه در سال 1958 به طور متوسط سالانه 4/4 درصد است.
نرخ بهره بدین صورت است که نرخ بهره پایه فرانسه و نرخ بهره ای که توسط سیستم بانکی دراقتصاد اعمال می شود، توسط بانک مرکزی اروپا تعیین می شود و نرخ بهره منطقه اروپا از سال 1998 به طور متوسط 2/15 درصد است.  

سخن پایانی ثبت شرکت در فرانسه

 مهاجرت اقامت ثبت شرکت فرانسه را باهم در این مقاله بررسی کرده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که با توجه به سیستم مالیاتی مناسب و موقعیت کشور فرانسه و همچنین شرایط مطلوب فرانسه، متقاضیان بسیاری برای ثبت شرکت در این کشور اقدام می کنند وهمچنین ثبت شرکت از طرف متقاضیان خارجی از طرف دولت فرانسه مورد حمایت قرار گرفته است به دلیل اینکه باعث رشد و توسعه اقتصاد این کشور می شود.
در ارتباط با اخذ اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت ما تلاش خود را کرده ایم که اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم تا شما برای ثبت شرکت با مشکل روبرو نشوید.

برای ثبت شرکت در فرانسه بهتر است که  کارشناسان حقوقی در تمام مراحل در کنار شما باشند که مبادا در خواست شما رد شود.  کارشناسان” موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ” با آگاهی کامل به قوانین و شرایط کشور فرانسه و ثبت شرکت میتوانند در خصوص با این امر شما را یاری رسانند و همچنین در انتهای این مقاله در قسمت ثبت پرسش می توانید نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کنید.

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در فرانسه

✳️ قوانین اخذ کارت آبی چیست؟

قانونی در کشورهای اروپایی وجود دارد که اگر شخصی اقامت یکی از کشورهای اروپایی را داشته باشد و حقوق آن شخص ماهیانه 4200 یورو باشد می تواند کارت آبی اخذ نماید و می تواند در دیگر کشورهای اروپایی زندگی و کار کند

✳️ نرخ مالیات شرکتی در فرانسه چگونه است؟

کشور فرانسه در تلاش برای کاهش نرخ مالیات شرکت در سال 2021 بوده است و می خواهد تا سال 2025 این نرخ را از 33/33 درصد به 25 درصد کاهش دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در فرانسه تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه در سال 2024 برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ کشور فرانسه هر سال بیش از 23% بودجه م...

کار در فرانسه کار در فرانسه

کار در فرانسه یکی از روش های گرفتن اجازه زندگی در فرانسه است که با خیالی آسوده این فرآیند را...

تحصیل در رشته پرستاری فرانسه تحصیل در رشته پرستاری فرانسه

شغل پرستاری یکی از پر کاربردترین رشته ها بین کل مشاغل دنیاست، تحصیل در رشته پرستاری فرانسه ...

نظرات کاربران
یاسمن

با سلام ممنون از سایت و مطالب خوبتون

آتیه آفرینان

سلام، سپاس بیکران از لطف شما.

محمدی

سلام ممنون از سایت خوبتون.

آتیه آفرینان

با سلام،ممنون از محبتتون.

مزدک

ثبت شرکت در فرانسه چه مدارکی میخواد؟

آتیه آفرینان

با سلام. مدارک به طور کامل در این مقاله ذکر شده است.

مصطفی

سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت و اطلاعات مفیدتون.

آتیه آفرینان

سلام. ممنون از نگاهتون

ایزدی

سلام خسته نباشید. در حال حاضر امکان ثبت شرکت در فرانسه وجود دارد؟

آتیه آفرینان

با سلام، در حال حاضر گزینه های مناسب تری همچون ثبت شرکت در اسلواکی و ثبت شرکت لهستان وجود دارد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button