ثبت شرکت در بلژیک

همان طور که می دانید کشورهای اروپایی به عنوان بهترین مقصد برای مهاجرانی است که قصد اخذ اقامت این کشورها را در سر دارند ، یکی از این کشورهای اروپایی و زیبا ، بلژیک می باشد که سالانه افراد بسیاری از روش های مختلف وارد این کشور می شوند . یکی از روش های مهاجرت به بلژیک ، ثبت شرکت در بلژیک و راه اندازی کسب و کار در این کشور می باشد اما لازم است بدانید که ثبت شرکت در بلژیک امری دشوار و پیچیده می باشد و باید تمام مراحل را بدانند و مدارک لازم را تکمیل کرده و برای دریافت اجازه فعالیت تجاری از طریق ثبت شرکت در بلژیک ارائه دهند . به همین دلیل ما در این مقاله اطلاعاتی به صورت کلی در اختیار متقاضیان ثبت شرکت در بلژیک قرار خواهیم داد تا با شرایط آشنا شوند .

افرادی که قصد ثبت شرکت در بلژیک را دارند حتما می دانند که برای انجام فعالیت تجاری و ایجاد کسب و کار باید قوانین مربوط به کار و قوانین تجارت این کشور را به صورت کامل به آورده باشند تا بتوانند طبق مقررات این کشور ثبت شرکت در بلژیک را به صورت موفق انجام دهند . امر ثبت شرکت ها در سراسر دنیا کمی پیچیده است و تنها از عهده افرادی که در این امر تخصص و مهارت دارند برخواهد آمد. به همین خاطر به افرادی که قصد ثبت شرکت در بلژیک را دارند ، توصیه می شود قبل از هر اقدامی بهتر است که از شرایط خود و نوع فعالیت و کاری که قرار است در این کشور راه اندازی کرد . بهتر است برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در بلژیک باید ابتدا اطلاعات کاملی از اقتصاد این کشور ا به صورت کامل دانست و اگر شرایط این را دارد که از طریق ویزای توریستی بلژیک یک سفر کوتاه مدت به این کشور داشته باشد تا از نزدیک شرایط اقتصادی و بازار کار و نیروی کار را بسنجید ، بی شک این سفر به فرد کمک شایانی در زمینه ثبت شرکت در بلژیک خواهد کرد زیرا می توان براساس اطلاعات به دست آمده یک برنامه ریزی دقیق برای موفقیت خود انجام داد .

ثبت شرکت در بلژیک شرایط ثبت شرکت در بلژیک

جهت ثبت شرکت در بلژيک، به طور کلي مديران شرکت بايد داراي دانشنامه و يا مدرک در رشته تحصيلي خود باشند.حقوق کارکنان در بلژيک بالا می باشد و مزاياي رفاهي بسياري به کارکنان و کارمندان تعلق مي گيرد. منطقه فلاندرز بلژيک که هلندي زبان است، موفق ترين منطقه بلژيک می باشد و در آن تقاضاي زيادي براي نيروي کار ماهر به ويژه در زمينه فناوري اطلاعات و ديگر بخش هاي فني وجود دارد.

ثبت شرکت در بلژیک انواع ثبت شرکت در بلژیک

انواع ثبت شرکت در بلژیک عبارتند از :

  • ثبت شرکت در بلژیک با مسئولیت محدود :این نوع شرکت ها که مناسب کسب و کارهای کوچک مناسب است نیاز به حداقل سرمایه ۱۹ هزار یورویی دارد که نیازی به پرداخت کامل آن در ابتدای کار نیست اما باید مبلغ ۶۰۰۰ یورو آن مبلغ در ابتدا پرداخت شود و مابقی را بعدا در حساب شرکت واریز کنند . این نوع از شرکت ها با حداقل یک سهامدار نیز تاسیس می شوند و تنها با یک مدیر می توان کارهای ثبت شرکت را انجام داد و لازم ذکر است که هر سهامدار به میزان دارایی که وارد شرکت می کند دارای تعهد می باشد .
  • ثبت شرکت در بلژیک محدود به سهام :برای ثبت این نوع شرکت از نوع محدود به سهام در بلژیک فرد باید حداقل سرمایه ۶۲ هزار یورو داشته باشد که باید به صورت کامل در همان بدو تاسیس شرکت پرداخت کرد . باید توجه کرد که ثبت باید در دفاتر رسمی انجام پذیرد و برای انجام این عمل برنامه مقدماتی 2 ساله نیاز است ، همچنین باید اساسنامه شرکت در روزنامههای رسمی این کشور منتشر شود . برای تاسیس این گونه شرکتها حداقل 2 سهامدار نیاز می باشد و همچنین باید 3 مدیر انتخاب شوند که در این نوع شرکت ها باید طبق قوانین کار در بلژیک حساب های شرکت به صورت سالانه حسابرسی شوند .
  • ثبت شرکت در بلژیک با تاسیس شعبه :افرادی هستند که در کشور خود و یا سایر کشورها شرکتی را به ثبت رسانده اند و می خواهند فعالیت تجاری خود را نیز در کشور بلژیک هم ادامه دهند این افراد می توانند با تاسیس شعبه در بلژیک به این هدف دست یابند ولی باید طبق قوانین کار و اداره مهاجرت بلژیک این عمل صورت پذیرد و طبق قوانین شرکت شعبه تنها به عنوان یک واسطه با شرکت های خارجی و شرکت مادر عمل خواهد کرد و هیچ گونه مسئولیتی در قبال کارها نخواهد داشت .
ثبت شرکت در بلژیک

ثبت شرکت در بلژیک

ثبت شرکت در بلژیک مزایای ثبت شرکت در بلژیک

از جمله مزایای ثبت شرکت در بلژیک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مهمترین مزیت ثبت شرکت در بلژیک ، مالکیت صد در صد می باشد که نیازی به شریک محلی نیست .
  • با ثبت شرکت در بلژیک به راحتی می توان در این کشور حساب شخصی و یا شرکتی افتتاح کرد .
  • بعد از گذشت 3 سال و با پرداخت مالیات می توان اقامت دائم بلژیک را اخذ کرد.
  • بعد از ۵ سال می توان برای دریافت پاسپورت دوم اقدام کرد .
  • با ثبت شرکت در بلژیک به راحتی می توان به راحتی و بدون دریافت ویزا به کشورهای اروپایی رفت و آمد کرد .
  • با ثبت شرکت در بلژیک از خدمات رفاهی و درمانی در سراسر اتحادیه اروپا بهره مند شد .
  • با ثبت شرکت در بلژیک به آسانی می توان برای تمام نقاط دنیا ویزا اخذ کرد .
  • مشکلی به نام تحریم برای همیشه خط خواهد خورد .
  • به راحتی می توان در اتحادیه اروپا به تجارت پرداخت .
  • مالیات 10 درصدی بر درآمد شرکت به عنوان یکی از جذاب ترین موضوعاتی می باشد که سرمایه گذران خارجی را جذب این کشور کرده است .
  • با ثبت شرکت در بلژیک به راحتی می توان به بازارهای اروپا دسترسی داشت .
  • هزینه های اداره شرکت در بلژیک بسیار پایین می باشد .

 

ثبت شرکت در بلژیک هزینه لازم جهت ثبت شرکت در بلژیک

براي تأسيس شرکت شرکت محدود به سهام در بلژيک حداقل سرمايه مورد نياز 61500 يورو است و  براي تأسيس شرکت خصوصي داراي اعتبارات محدود نيز حداقل سرمايه مورد نياز 18600 یورو می باشد .

ثبت شرکت در بلژیک مراحل ثبت شرکت در بلژیک

مراحل ثبت شرکت در بلژیک به شرح زیر می باشد :

  1. در اولین مرحله باید برای شرکت نامی مناسب با فعالیت تجاری خود انتخاب کرد که این نام به هیچ عنوان نباید قبلا ثبت شده باشد .
  2. تهیه طرح توجیهی اقتصادی در مرحله بعدی قرار گرفته است که فرد باید گزارشی از برنامه کاری شرکت ارائه دهد و این گزارش باید به تایید اداره بازرگانی و دولت بلژیک برسد . در این طرح فرد باید فعالیت تجاری شرکت را معرفی کرد و اهداف فعالیت شرکت را باید ذکر کند همچنین باید انتظاراتی که از این طرح در سالهای آینده می رود ، نیز قید کند .
  3. بعد از این مرحله باید اساسنامه شرکت را در دفاتر رسمی به ثبت برساند و در اساسنامه شرکت باید نام شرکت میزان سرمایه ، تعداد سهامداران ، تیم مدیریت ، آدرس دقیق محل کار ، شماره تلفن و فکس شرکت ، مشخصات کامل سهامداران ، ساعات کاری ، میزان مرخصی و غیره قید شود .
  4. فرد باید از اداره مالیات بلژیک کد شناسایی دریافت کند که برای این کار وی باید ثبت نام کند . در واقع با این عمل به فرد کد هویتی داده خواهد شد که اگر این کد را نداشته باشد نمی توان فعالیت خود را از طریق ثبت شرکت در بلژیک آغاز کرد .
  5. بعد از انجام کلیه مراحل بالا و با مجوز کار در این کشور از سفارت وقتی را اخذ کرد تا برای دریافت ویزا مدارک خود را ارائه داد .

بعد از بررسی مدارک شما سفارت به فرد و همراهان (همسر و فرزندان زیر 18 سال ) یک ویزای اقامت 1 ساله صادر می کند . لازم به ذکر است که این ویزا به معنای دریافت اقامت دائم نیست بلکه باید مدت این ویزا را تمدید کرد و تمدید این ویزا منوط به گزارش مثبتی از عملکرد شرکت می باشد . بعد از گذشت 3 سال می توان در صورت پرداخت به موقع مالیات ها و عدم تخلف مالی و عدم جرمی برای اقامت دائم این کشور اقدام کرد و بعد از گذشت 5 سال می توان برای دریافت پاسپورت دوم خود نیز اقدامات لازم را به عمل آورد .

ثبت شرکت در بلژیک مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در بلژیک

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در بلژیک به شرح زیر می باشد :

  •  گذرنامه معتبر متقاضی (در صورت منقضی شدن باید گذرنامه جدید را همراه با گذرنامه منقضی شده ارائه داد)
  • گذرنامه تمامی سهامداران
  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی جهت ثبت شرکت در بلژیک
  • سند مالکیت
  • پیرینت حساب جهت ثبت شرکت در کشور بلژیک
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی جهت ثبت شرکت در بلژیک
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه ثبت شرکت در بلژیک
  • تکمیل فرم جهت ثبت شرکت در بلژیک
  • طرح توجیهی اقتصادی

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در بلژیک تحصیل پزشکی در بلژیک

کشور بلژیک، کشوری واقع در غرب اروپا است که پایتخت آن شهر بروکسل می باشد. بلژیک از جمله کشوره...

مهاجرت به بلژیک مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک و روش های مختلف اقامت در بلژیک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. در سال 1995...

تحصیل در بلژیک تحصیل در بلژیک

تحصیل در بلژیک به عنوان چند فرهنگی ترین کشور در اروپا یک تجربه عالی برای تحصیلات بین الم...

نظرات کاربران
Call Now Button