مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد ثبت شرکت در اتریش را داشته باشید، احتمالا با سوالاتی از این قبیل روبرو می شوید. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اتریش چیست؟ شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت اتریش و قوانین این کشور به چه صورت است؟ مالیات بر درآمد و مالیات شرکت ها در اتریش چه مقدار است؟
مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش به چه مقدار سرمایه اولیه نیاز دارد؟ برای ارائه بیزینس پلن ثبت شرکت اتریش چه مواردی باید رعایت شود؟ در این مقاله که توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، به تمام این سوالات پاسخ داده شده و توضیحات کاملی در مورد مهاجرت اقامت ثبت شرکت اتریش ارائه شده است. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز دارید، می توانید با کارشناسان گروه آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت اتریش 🔊 

ثبت شرکت در اتریش و شرایط عمومی آن

اتریش کشوری در اروپای مرکزی می باشد. این کشور دارای 9 ایالت است. پایتخت اتریش وین می باشد. حدود یک چهارم از جمعیت اتریش در وین زندگی می کنند. این شهر بزرگ ترین شهر اتریش بوده و در اتحادیه اروپا از لحاظ مساحت رتبه 9 را دارد.
از شهرهای مهم دیگر اتریش می توان به گراتس، لینس، زالتسبورگ، اینسبورگ و سالزبورگ اشاره کرد. اتریش از شمال با کشور آلمان و جمهوری چک، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی، از شرق با مجارستان و از غرب با سوئیس و لیختن اشتاین همسایه است.

زبان اکثریت مردم در اتریش آلمانی است. در برخی مناطق مردم به زبان اسلوونیایی و مجارستانی نیز صحبت می کنند. بیشتر مردم این کشور مسیحی بوده و تنها 7.4% از مردم اتریش مسلمان هستند. واحد پول اتریش یورو می باشد. تا قبل از سال 2002 واحد پول این کشور شیلینگ بود. اتریش از لحاظ اقتصادی شرایط مطلوبی دارد.
در سال 2015 در میان کشورهای ثروتمند از لحاظ تولید ناخالص داخلی این کشور رتبه 14 را به دست آورد. همچنین شهر وین در چندین سال بهترین شهر برای زندگی انتخاب شد. زندگی در اتریش از استانداردهای بالایی برخوردار است.
به همین دلیل هر ساله افراد زیادی برای مهاجرت به اتریش اقدام می کنند. شما با مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش می توانید در یک کشور با اقتصاد پیشرفته و استانداردهای بالای زندگی شرکت خود را ثبت کنید و از مزایای بسیار زیاد اقامت در اتریش بهره مند شوید. در ادامه مطلب در مورد مزایای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش و دریافت اقامت دائم این کشور توضیح می دهیم.

ثبت شرکت در اتریش و شرایط عمومی آن
ثبت شرکت در اتریش و شرایط عمومی آن

شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش برای افراد عضو اتحادیه اروپا کار بسیار ساده ای می باشد. اما افرادی که اقامت اروپا را ندارند، برای ثبت شرکت در اتریش باید شرایط خاصی داشته و مراحلی را طی کنند. افراد خارج از منطقه اتحادیه اروپا باید ابتدا اجازه اقامت اتریش را دریافت کنند. همچنین لازم است سن شخص حداقل 18 سال و سابقه کیفری نداشته باشد.
در صورت دارا بودن این شرایط می توانید برای ثبت شرکت در اتریش اقدام کنید و شرکت خود را در ثبت تجارت اتریش ثبت کنید.  برای ثبت تجارت باید اطلاعات شخصی، گذرنامه و جزئیات نوع شرکت را ارائه دهید. همچنین در مراحل ثبت شرکت هزینه هایی نیز باید پرداخت شود.

اجازه اقامت برای ثبت شرکت در اتریش بسیار اهمیت دارد. تنها افرادی که کارت قرمز – سفید – قرمز را دریافت کرده اند، می توانند تجارت خود را ثبت کنند. علاوه بر دارا بودن این کارت شما باید اثبات کنید شرکت مورد نظر در جهت ایجاد شغل و پیشرفت اقتصادی اتریش مفید بوده و فناوری های جدیدی را ارائه می دهد.

شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش | شرایط ثبت شرکت در اتریش
شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش | شرایط ثبت شرکت در اتریش

ویزای ثبت شرکت در اتریش

ثبت شرکت در خارج از کشور توسط ایرانیان داستانی طولانی است.این شرکت های ثبت شده هم به بازرگانان ایرانی امکان استفاده از نام های خارجی مردم پسند روی تولیدات خارجی می دهد.
اما این ثبت شرکت ها فرصت های پنهان دیگری نیز برای دوستان مهیا می نماید که می توان به اقامت و البته مهم تر از آن وام گرفتن (وام های کم بهره عالی) و … اشاره کرد.شهروندان خارجی مجاز به تأسیس شرکت و کارخانه، انجام معاملات تجاری و بازرگانی و نیز خرید شرکت در کشور اتریش هستند.
متقاضی برای ثبت شرکت نیازمند تاییدیه و موافقت دولت اتریش و اجازه فعالیت تجاری می باشد که با هماهنگی وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه انجام می شود که پس از ثبت شرکت فرد متقاضی و خانواده وی می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند.

انواع روش های ثبت شرکت در اتریش

کشور اتریش در راستای ثبت شرکت به متقاضیان زیر 2 نوع اقامت اعطا می نماید:

  1. افراد با تخصص های ویژه می توانند درخواست اقامت دائم نمایند که بار اول برای 18 ماه صادر گشته و به افراد متخصص در زمینه تخصص آنها مجوز کار بدون هیچ گونه محدودیت زمانی داده می شود . افرادی که جهت مشاغل مستقل مجوز دارند می توانند با محدودیت زمانی اقامت دائم دریافت نمایند مثلا برای پیوستن افراد خانواده به هم .
    این نکته حائز اهمیت است که برای مشاغل غیر مستقل باید از اداره کار اتریش مجوز دریافت نمود . برای کلیه کشورهای اتحادیه اروپا پس از ۵ سال اقامت بدون وقفه می توان اقامت دائم اخذ نمود و برای تمامی مشاغل اجازه کار صادر می گردد .
  2.  کارمندان عالی رتبه مانند مدیران شرکت ها و کارخانجات یا نمایندگان آن ها که بنا به دستور و صلاح دید کارفرمای خود مجبور به تغییر محل خدمت خود می باشند می توانند با داشتن مجوز و تاییدیه اشتغال به کار از سوی اداره کار در کشور اتریش اقامت موقت دریافت نمایند که مدت زمان اشتغال آنها نباید از 6 ماه کمتر باشد هم چنین اگر فردی غیر اتریشی برای انجام کاری در اتریش قرارداد ببندد و مدت زمان اجرای آن بالای 6 ماه باشد با احتمال ضرورت مجوز از سوی اداره کار می تواند اقامت موقت دریافت کند.

نکاتی در مورد مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش

شما می توانید با مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش و راه اندازی تجارت در این کشور اقامت اتریش را برای خود و خانواده دریافت کنید. این نوع اقامت یک ساله بوده و قابل تمدید است. در صورت تمدید اقامت به مدت 5 سال می توانید اقامت دائم اتریش و سپس تابعیت اتریش را به دست آورید.
برای تمدید اقامت لازم است فعالیتی که به دلیل آن اجازه اقامت برای شما صادر شده است، را ادامه دهید. در این صورت می توانید از طریق اقامت کاری اتریش، اقامت دائم این کشور را به دست آورید.
از مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اتریش این است که امکان اخذ اقامت برای افراد خانواده نیز وجود دارد. مطالب ارائه شده در این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه و گردآوری شده است.

قوانین ثبت شرکت در اتریش

ثبت شرکت در اتریش اولین قدم ثبت سوابق قانونی شرکت می باشد. در واقع قوانین اتریش افراد و شرکت ها را ملزم به پیروی از روش های دقیق حسابداری و ثبت سوابق شرکت می کند. به عنوان مثال مدیران شرکت موظف هستند، صورت های مالی سالانه شرکت را در پنج ماه اول سال مالی جدید تهیه کنند.
همچنین باید یادداشت هایی در مورد وضعیت حساب ها و گزارش های سالانه ارائه دهند.
تمام این موارد باید در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت طی 8 ماه اول سال مالی تصویب شود. در ماه نهم سال مالی باید صورت های مالی در اداره ثبت تجاری ثبت شود. اگر در این مهلت مشخص شده اسناد و صورت های مالی شرکت ارائه نشود، جریمه های سنگینی متوجه شرکت و اعضای آن می شود.

قوانین مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش
قوانین مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش

البته در اتریش شرکت های کوچک مجبور به حسابرسی نیستند. این شرکت های کوچک در صورت نداشتن هیئت مشاوره، استخدام کمتر از 50 کارمند، 5 میلیون یورو دارایی یا 10 میلیون گردش مالی در دو سال متوالی می توانند از این قانون مستثنی باشند.

قوانین صدور فاکتور در شرکت های اتریش

اگر شرکت شما جز شرکت هایی می باشد، که قرار است فاکتور صادر کند، باید دقت داشته باشید، فاکتور اطلاعات زیر را داشته باشد.

  • تاریخ صدور
  • شماره منحصر به فرد
  • شماره مالیات بر ارزش افزوده تأمین کننده
  • شماره مالیات بر ارزش افزوده مشتری (اگر میزان عرضه بیش از 10 هزار یورو باشد)
  • نام و آدرس کامل تأمین کننده و مشتری
  • توضیحات کامل کالاها یا خدمات ارائه شده
  • تاریخ عرضه
  • ارزش خالص و مشمول مالیات بودن
  • میزان مالیات بر ارزش افزوده به یورو
  • ارزش کل ناخالص

در صورتی که فاکتور صادر شده کمتر از 400 یورو باشد ، می توانید فاکتور ساده صادر کنید.

مالیات مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش

درآمد شرکت های مقیم اتریش به ویژه شرکت های سهامی خاص و شرکت ها با مسئولیت محدود مشمول قوانین مالیاتی شرکت ها می شود. بر طبق این قوانین سود شرکت ها با نرخ مالیاتی 23 تا 50% مشمول پرداخت مالیات هستند. مالیات بر درآمد شرکت ها با توجه به میزان سود سالانه و به صورت تصاعدی محاسبه می شود.
بدلیل کاهش نرخ مالیات شرکت ها در سال 2005، کشور اتریش بسیار بیشتر مورد توجه و علاقه سرمایه گذاران قرار گرفته است. در قلمرو اتحادیه اروپا کشور اتریش جزء کشورهای اروپای شرقی قرار گرفته است. از سال 2005 قوانین مالیاتی اتریش با کشور اسلونی و سایر کشورهای اروپای شرقی که دارای کمترین میزان مالیات هستند مانند مجارستان، اسلواکی و لهستان یکسان شده و میزان مالیات در این کشور را کاهش بیشتری داده است.

علاوه بر مالیات بر درآمد که با توجه به میزان سود شرکت باید پرداخت شود، مالیات دیگری به نام مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد. شرکت ها باید 20% از درآمد خود را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به اداره مالیات پرداخت کنند. با این وجود شرکت های مشارکتی و بازرگانانی که در سال کمتر از 30 هزار یورو درآمد دارند، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

مراحل ثبت شرکت در اتریش

  • برای ثبت شرکت در اتریش ابتدا باید به کمک وکیل و متخصصین تجارت در اتریش نوع شرکت خود را مشخص کنید. پس از تعیین نوع شرکت نیاز به ثبت نام تجاری شرکت می باشد. نام تجاری انتخاب شده نباید تکراری باشد.
    بهتر است از قبل چند نام برای شرکت انتخاب کنید و به وکیل خود ارائه دهید، تا نام های مورد نظر استعلام گرفته شده و در نهایت ثبت شود. بعد از انجام این کارها باید پروانه تجارت شرکت را دریافت کنید. برای دریافت پروانه تجارت باید اطلاعات شخصی، آدرس شرکت، نام و نوع شرکت را ارائه دهید. تمام اسناد و مدارک باید به آلمانی ترجمه شوند و دفتر اسناد رسمی نسخه های رسمی را تایید کند.
  • پس از انجام این مراحل می توانید تجارت خود را آغاز کنید. اما لازم است در اداره تامین اجتماعی و اداره مالیات اتریش نیز ثبت نام کنید، تا کارهای قانونی ثبت شرکت انجام شود. با ثبت نام در اداره مالیات یک شماره شناسایی مالیاتی دریافت می کنید و با این شماره می توانید سالانه مالیات شرکت را پرداخت کنید.
  • انجام اقدامات لازم برای دریافت بیمه نیز جز مراحل پایانی راه اندازی شرکت در اتریش است. شما به عنوان کارفرما باید کارمندان خود را بیمه کنید. بیمه مسئولیت عمومی نیز جز بیمه های واجب می باشد. این بیمه شما را در برابر خسارت های مالی محافظت می کند. بیمه ساختمان نیز نوع دیگری از بیمه است که با داشتن آن می توانید ساختمان شرکت را در مقابل حوادثی مثل آتش سوزی بیمه کنید. البته این بیمه جز موارد ضروری نمی باشد.

مراحل ثبت شرکت در اتریش
مراحل ثبت شرکت در اتریش

دریافت مجوزها برای ثبت شرکت در اتریش

برای شروع کار در اتریش نیاز به یک سری مجوز می باشد. برای دریافت مجوز باید نام تجاری شرکت و اطلاعات شخصی شرکا ارائه شود. علاوه بر این لازم است هزینه 47.30 یورو برای اخذ مجوز پرداخت کنید.
برای مشاغلی در زمینه داروسازی، مواد شیمیایی و اسلحه نیاز به مجوزهای دیگری نیز می باشد، که دریافت آن ها رایگان است. برای دریافت این نوع مجوزها نیاز به ارائه مدارکی مثل مدارک تحصیلی، آموزش حرفه ای و سابقه کار است.

ثبت شرکت در اتریش و طرح تجاری (بیزینس پلن)

یکی از موارد بسیار مهم برای ثبت شرکت در اتریش ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلن شرکت است. شما باید بتوانید با ارائه بیزینس پلن دولت اتریش را متقاعد کنید، که فعالیت تجاری شما برای این کشور مفید است. در بیزینس پلن ارائه شده لازم است اطلاعات شخصی و سوابق کاری خود را ذکر کنید. در واقع باید اثبات کنید، که می توانید یک تجارت موفق را راه اندازی کنید. همچنین باید جزئیات فعالیت شرکت و نحوه سود دهی شرکت را عنوان کنید.
در بیزینس پلن باید درآمد سالانه شرکت و میزان هزینه ها را پیشبینی کنید. در این صورت دولت اتریش مطمئن می شود، شما به طور دقیق برای فعالیت تجاری برنامه ریزی کرده اید. همچنین باید تعداد افرادی که قرار است در این شرکت مشغول به کار شوند، ذکر کنید. زیرا جنبه ایجاد شغل در اتریش برای دولت این کشور اهمیت دارد.

برای ارائه بیزینس پلن قوی می توانید خودتان اقدام به نوشتن آن کنید. اما بهترین راه این است، که نوشتن طرح تجاری را با پرداخت هزینه ای به افراد متخصص بسپارید. این افراد تمام جزئیات فعالیت شرکت را در طرح تجاری وارد می کنند. در این صورت شانس تایید بیزینس پلن شما و مجوز اقامت بالا می رود. لازم به ذکر است بیزینس پلن باید به زبان آلمانی ترجمه شود.

مدارک مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش باید مدارکی را آماده کنید. این مدارک لازم است به زبان آلمانی ترجمه شده و ارائه شوند. با ارائه این مدارک و تایید آن ها در کنار پرداخت هزینه های ثبت شرکت می توانید به طور قانونی شرکت خود را در اتریش ثبت کنید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در اتریش عبارتند از :

  • تنظیم اساسنامه شرکت
  • آدرس شرکت، موضوع و نوع فعالیت شرکت، میزان مبلغ سرمایه گذاری، میزان سهم هریک از سهامداران، تعیین مدیر عامل و…
  • داشتن اقامت با عنوان شغل آزاد
  • گواهی مجوز تاسیس شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه و ترجمه آن
  • مبلغ حداقل 35000 یورو (برایGmbH) در یکی از بانک های اروپایی اتریش ( که مبلغ 17500 یورو باید فورا بصورت نقدی پرداخت شود)
  • شناسنامه و ترجمه آن
  • تعیین حسابرس ، مشاوره حقوقی و مالیاتی و همچنین مدیرعامل و اعضای شرکت
  • پاسپورت

در مدارک ذکر شده سپرده گذاری سرمایه اولیه در حساب شرکت ذکر شد. برای این مورد باید حسابی به نام شرکت در اتریش افتتاح کنید. افتتاح حساب برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش نیاز به ارائه مدارکی دارد، که به شرح زیر است:

  • اسناد هویتی (شناسنامه ، گذرنامه)
  • اساس نامه شرکت
  • اثبات آدرس شرکت
  • مدارک مربوط به انطباق مالیاتی (برای دفاتر شعبه یا شرکت های تابعه)
  • اثبات عملکرد تجاری (ثبت نام ، فاکتورها ، حساب های مالی)

مدارک ثبت شرکت در اتریش
مدارک ثبت شرکت در اتریش | مدارک مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش

انواع ثبت شرکت در اتریش

در اتریش می توان انواع مختلف شرکت ها را ثبت کرد تفاوت این شرکت ها در سطح مسئولیت و همچنین میزان و نحوه پرداخت مالیات می باشد.معمول ترین نوع ثبت شرکت در اتریش GmbH یا شرکت با مسئولیت محدود می باشد. در ادامه انواع ثبت شرکت در اتریش که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، را توضیح می دهیم.

انواع ثبت شرکت در اتریش
انواع ثبت شرکت در اتریش

  • شرکت با مسئولیت محدود (GmbH)

متداول ترین نوع ثبت شرکت در اتریش شرکت با مسئولیت محدود می باشد. این نوع شرکت یک نهاد قانونی مستقل است و در صورت ورشکستگی شرکت، دارایی شخصی افراد از دست نمی رود. بزرگترین مزیت این نوع ثبت شرکت این است، که مالکان آن هیچ مسئولیتی جز سرمایه گذاری اولیه ندارند. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود 35 هزار یورو می باشد. اگر شرکت بیش از یک مالک داشته باشد و سهام شرکت بین شرکا تقسیم شود، نیاز به ارائه اساس نامه شرکت است.

  • شرکت سهامی خاص (AG)

عملکرد و قوانین کلی این نوع شرکت مشابه شرکت با مسئولیت محدود است. اما میزان سرمایه اولیه برای ثبت شرکت سهامی بیشتر از شرکت با مسئولیت محدود است. بنابراین برای ثبت شرکت های بزرگ این نوع شرکت مناسب است.

  • تشکیلات شرکتی مطابق با قوانین اروپا (SE)

چنین شرکتی دارای شرایط خاصی می باشد و همه افراد نمی توانند برای ثبت این نوع شرکت اقدام کنند. ثبت شرکت مطابق با قوانین اروپا تنها برای شرکت ها و اشخاصی که قبلا در اتریش تجارتی داشته اند، امکان پذیر است.

  • دفتر شعبه شرکت

دفتر شعبه در واقع زیر مجموعه ای از یک شرکت خارجی می باشد. این نوع شرکت مستقل نیست و شرکت مادر از نظر قانونی مسئول بدهی ها و تعهدات شعبه شرکت در اتریش می باشد. به همین دلیل نام شعبه شرکت باید با نام شرکت اصلی یکی باشد. ثبت دفتر شعبه شرکت در اتریش آسان است و شرایط پیچیده ای ندارد. برای ثبت دفتر شعبه باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • ثبت نام در اداره ثبت شرکت های اتریش
  • ارائه اساس نامه شرکت
  • ارائه مصوبه برای تاسیس شعبه
  • شواهد مربوط به شرکت اصلی که در کشور دیگری راه اندازی شده است.
  • بیانیه ای که توسط مدیر عاملان و نمایندگان داخلی شرکت امضا شده است.
  • ارائه شواهد فعالیت منظم شرکت در کشور مبدا
  • شرکت تابعه

شرکت تابعه نیز مانند دفتر شعبه زیر مجموعه ای از شرکت مادر در کشور دیگری می باشد. با این تفاوت که مسئولیت تمام بدهی ها و تعهدات شرکت بر عهده شرکت تابعه در اتریش می باشد و شرکت مادر هیچ مسئولیتی ندارد. بنابراین کلیه مراحل و قوانین ثبت شرکت تابعه مشابه شرکت با مسئولیت محدود است و باید به همان طریق برای ثبت شرکت اقدام کرد.

ثبت شرکت در اتریش برای بنیانگذاران استارت آپ

اگر شما به عنوان یک بنیانگذار استارت آپ بخواهید مهاجرت اقامت ثبت شرکت اتریش را دریافت کنید، باید درخواست کارت قرمز – سفید – قرمز را بدهید. با داشتن این کارت می توانید فعالیت خود را آغاز کنید. برای دریافت کارت قرمز – سفید – قرمز باید شرایط زیر را دارا باشید.

  • ایجاد یک شرکت به منظور توسعه و راه اندازی در بازار محصولات ، خدمات ، فرآیندها یا فن آوری های نوآورانه ( این موارد باید در بیزینس پلن ذکر شوند)
  • ارائه یک برنامه تجاری سازگار برای این منظور و راه اندازی و اداره شرکت
  • باید شخصاً مدیریت شرکت برنامه ریزی شده را بر عهده بگیرید.
  • ارائه شواهد سرمایه مورد نیاز برای تأسیس شرکت به مبلغ حداقل 50 هزار یورو ، که سهم سهام شما حداقل باید 50 درصد باشد.
  • طبق معیارهای دریافت کارت قرمز – سفید – قرمز بتوانید حداقل 50 امتیاز کسب کنید.

هزینه مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش

هزینه مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش را نمی توان به طور دقیق بیان کرد. اما همان طور که گفتیم متداول ترین نوع شرکت در اتریش شرکت با مسئولیت محدود است. برای ثبت این نوع شرکت باید حداقل 35 هزار یورو سرمایه اولیه داشت. از این سرمایه نصف آن باید در حساب شرکت و نصف دیگر آن در حساب شخصی سپرده گذاری شود.

هزینه مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش


علاوه بر این هزینه های جانبی دیگری نیز وجود دارد، که باید آن ها را نیز در نظر گرفت. به عنوان مثال هزینه اجاره یا خرید ملکی برای ثبت آدرس شرکت و هزینه هایی که برای پروسه ثبت شرکت در اتریش باید پرداخت کرد.
همچنین برای ارائه بیزینس پلن باید از افراد متخصص کمک گرفت، تا طرح تجاری مورد تایید قرار گیرد. این مورد نیز مقداری هزینه برای شما خواهد داشت.
از آن جایی که مهاجرت اقامت ثبت شرکت اتریش یک اقدام تخصصی می باشد، حتما باید در روند ثبت شرکت از افراد متخصص و وکیل خبره مشورت گرفت و برخی امور را به وکیل سپرد. به همین دلیل باید هزینه وکیل را نیز به لیست هزینه های خود اضافه کنید.

استانداردهای سرمایه گذاری ثبت شرکت در اتریش

ثبت شرکت در اتریش در واقع نوعی سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود. به همین دلیل لازم است استانداردهای سرمایه گذاری مثل ریسک مصادره اموال و نرخ کنترل فساد در اتریش بررسی شود.
برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هر کشوری حتما باید ریسک مصادره اموال را بررسی کنید. این شاخص از یک تا هفت تعریف شده است. اگر نرخ مصادره اموال در کشوری بالا باشد، احتمال مصادره تمام دارایی شما با هر گونه تغییرات سیاسی وجود دارد.
در این شرایط هیچ جبران خسارتی شامل حال شما نمی شود. خوشبختانه اتریش در سال های پیاپی نرخ مصادره اموال یک را داشته و شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور از این نظر بسیار مناسب است.

مورد مهم دیگر میزان کنترل فساد می باشد. اگر کشوری فساد را به خوبی کنترل کند، می تواند  جلوی استفاده از منابع عمومی را برای منافع شخصی بگیرد و امکان رشد برای همه افراد جامعه وجود خواهد داشت. در این شاخص عدد 2.5- کنترل فساد ضعیف و عدد 2.5 کنترل فساد مطلوب را نشان می دهد.
میانگین کنترل فساد اتریش از سال 1996 تا 2019 عدد 1.71 می باشد. اتریش در سال 2004 با کنترل فساد 2.05 شرایط بسیار مطلوبی را تجربه کرد. میزان کنترل فساد اتریش در سال 2019 عدد 1.55 ثبت شده است. مثبت بودن این عدد نشان دهنده شرایط مطلوب اتریش می باشد.

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار ثبت شرکت در اتریش

برای ثبت شرکت در اتریش باید شرایط اقتصادی این کشور را بررسی کنید. ثبت شرکت در کشوری که شرایط اقتصادی خوبی ندارد، مشکلات زیادی را برای شما رقم می زند.
یکی از موارد مهم بررسی رشد اقتصادی در سال های پیاپی است.

شاخص رشد اقتصادی

در واقع میزان رشد تولید ناخالص داخلی نسبت به سال قبل است. میانگین رشد اقتصادی اتریش از سال 1961 تا 2019 عدد 2.74 است. در ده سال گذشته کمترین رشد اقتصادی اتریش مربوط به سال 2009 می باشد که عدد 3.76- ثبت شد. در سال 2019 عدد 1.42 برای رشد اقتصادی به ثبت رسید. به طور کلی رشد اقتصادی اتریش در بیشتر سال ها شرایط خوبی را تجربه کرده است.

میزان تورم

تورم نشان دهنده میزان افزایش یا کاهش قدرت خرید مصرف کننده می باشد. اتریش با میانگین تورم 3.3 به نسبت بسیاری از کشورها تورم کمتری دارد. در سال 2019 میزان تورم 1.5 ثبت شد، که کمتر از سال های قبلی می باشد. این عدد نشان دهنده پیشرفت اقتصادی اتریش و شرایط خوب برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش است.

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار ثبت شرکت در اتریش
شاخص های اقتصادی تاثیرگذار ثبت شرکت در اتریش

مشاوره مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش

اگر قصد مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش را دارید، بهتر است با وکیل مهاجرت به اتریش مشورت کنید. یک وکیل مجرب با توجه به شرایط و مدارک شما شانس موفقیت برای اخذ اقامت را می سنجد و در صورت دارا بودن شرایط مسیر را برای شما هموار می کند.
به خصوص در مسئله ثبت شرکت در اتریش که موضوع تخصصی می باشد و مراحل اداری زیادی باید برای آن طی شود، نیاز به وکیل مهاجرت بیشتر حس می شود. شما می توانید به کمک مشاورین حرفه ای موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اتریش اقدام کنید.

مزایای ثبت شرکت در اتریش

قبل از اقدام برای ثبت شرکت در اتریش بهتر است مزایا و معایب ثبت شرکت در این کشور را بررسی کنید. مزایای ثبت شرکت در اتریش به شرح زیر می باشد :

  • مالکیت 100% (بدون نیاز به شریک محلی)
  • دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت، تجارت و اقامت طولانی مدت
  • امکان درخواست پاسپورت 5 سال بعد از اخذ اقامت دائم
  • افتتاح حساب شرکتی و شخصی
  • قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا
  • شخص می تواند به راحتی برای سفر به تمامی نقاط دنیا ویزا اخذ نماید .

سخن پایانی ثبت شرکت در اتریش

در این مطلب مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش مورد بررسی قرار گرفت. ثبت شرکت در اتریش نیازمند مقدار حداقل سرمایه برای راه اندازی شرکت و یک بیزینس پلن قوی می باشد. در هزینه های مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش باید مالیات در اتریش و هزینه های زندگی را نیز در نظر گرفت.
مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت شرکت در اتریش به طور کامل عنوان شد و انواع ثبت شرکت توضیح داده شد. شما می توانید با ارائه بیزینس پلن قوی و سپرده گذاری حداقل سرمایه مورد نیاز در حساب شرکت مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش را به دست آورید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت اقامت ثبت شرکت اتریش می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید. همچنین می توانید در پایین این بخش در قسمت دیدگاه ها سوالات خود را مطرح کرده تا در کوتاه ترین زمان پاسخ شما ارسال شود.

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در اتریش

✳️ هزینه ثبت شرکت در اتریش چقدر است؟

هزینه مهاجرت و اقامت ثبت شرکت اتریش را نمی توان به طور دقیق بیان کرد. اما همان طور که گفتیم متداول ترین نوع شرکت در اتریش شرکت با مسئولیت محدود است. برای ثبت این نوع شرکت باید حداقل 35 هزار یورو سرمایه اولیه داشت و…

✳️ شرایط ثبت شرکت در اتریش چیست؟

ثبت شرکت در اتریش برای افراد عضو اتحادیه اروپا کار بسیار ساده ای می باشد. اما افرادی که اقامت اروپا را ندارند، برای ثبت شرکت در اتریش باید شرایط خاصی داشته و مراحلی را طی کنند و…

✳️ مزایای ثبت شرکت در اتریش چیست؟

مالکیت 100% (بدون نیاز به شریک محلی)
دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت، تجارت و اقامت طولانی مدت
امکان درخواست پاسپورت 5 سال بعد از اخذ اقامت دائم
افتتاح حساب شرکتی و شخصی و…

✳️ چه کسی میتواند راه مهاجرت به اتریش را هموار کند؟

به خصوص در مسئله ثبت شرکت در اتریش که موضوع تخصصی می باشد و مراحل اداری زیادی باید برای آن طی شود، نیاز به وکیل مهاجرت بیشتر حس می شود. شما می توانید به کمک مشاورین حرفه ای موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان برای ثبت شرکت در اتریش اقدام کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
Call Now Button