تمکن مالی اسپانیا یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده است. کشور اسپانیا، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و عضو پیمان شینگن می باشد. راه های مهاجرت به اسپانیا همانند سایر کشورها متعدد است اما آسان ترین راه مهاجرت، مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی می باشد.

در این مقاله می خواهیم شرایط ویزای خود حمایتی اسپانیا را بررسی کنیم، همچنین به سوالاتی درباره قوانین مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی و سوالاتی همچون، چگونه می توان در اسپانیا سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی انجام داد؟ تمکن مالی در کشور اسپانیا چه مزیت و معایبی را دارد؟ آیا امکان اخذ ویزای خود حمایتی اسپانیا وجود دارد؟ توضیحاتی کافی و دقیق به شما عزیزان در این باره ارائه می دهیم.

مهاجرت به اسپانیا مورد علاقه بسیاری از افراد است که قصد مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت و تابعیت اتحادیه اروپا را دارند. اگر قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید، اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی می تواند راهی مطمئن برای مهاجرت باشد. این کشور ثروتمند و توسعه یافته به روش های مختلفی اجازه کار و سرمایه گذاری به افراد می دهد. همچنین قوانین مهاجرت به اسپانیا پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد.

این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تالیف شده است. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و پاسخ سوالات خود را در رابطه با مهاجرت اقامت کار اسپانیا می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید، و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط تمکن مالی اسپانیا 🔊 

تمکن مالی اسپانیا و شرایط عمومی آن

اسپانیا در جنوب غربی قاره اروپا قرار گرفته است و با کشورهایی مانند فرانسه، پرتغال، اندورا هم مرز است و به دریای مدیترانه و جبل و طارق و اقیانوس اطلس راه آبی دارد. زبان رسمی مردم اسپانیا، اسپانیایی است، اما مردم این کشور تا حدودی به زبان انگلیسی تسلط دارند. واحد پول این کشور نیز یورو است.

اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپا، پر جمعیت بوده و حدوداً 46 میلیون نفر جمعیت دارد. کشور اسپانیا دارای تنوع فرهنگی زیادی است که بیش از 5.5 میلیون مهاجر را در خود جای داده و یکی از کشورهایی است که سالیانه مورد درخواست مهاجران بسیاری قرار می گیرد. پایتخت کشور اسپانیا شهر زیبا و محبوب مادرید، بزرگترین شهر آن است و پس از آن، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای اسپانیا، می توان بارسلونا و والنسیا را نام برد.

کشور اسپانیا یکی از زیباترین و پر طرفدار ترین کشورهای اروپایی می باشد. مردم کشور اسپانیا بسیار شاد و خوش گذران هستند و در تمامی ایام سال فیستوال های متعددی در این کشور برپا می شود به طوری که مردم این کشور به شب بیداری و تحرک زیاد معروفند. درآمد حاصل از توریسم در اسپانیا، بزرگترین منبع در آمد این کشور به حساب می آید.

دولت اسپانیا به منظور تقویت صنعت توریسم از سرمایه گذاری و خرید ملک توسط توریست ها حمایت کرده و با صدور ویزاهای مهاجرتی قبل تبدیل به اقامت دائم در جذب بیشتر توریست های تلاش می کند. افراد مقیم ایران هم در سایه پوشش تسهیلات برای توریست ها در اسپانیا، امکان اخذ ویزای توریستی بلند مدت اسپانیا را دارند و می توان از طریق این نوع ویزاها به اقامت دائم اتحادیه ی اروپا دست یافت. (تمکن مالی اسپانیا)

تمکن مالی اسپانیا و شرایط عمومی آن
تمکن مالی اسپانیا و شرایط عمومی آن

شرایط اخذ اقامت از طریق ویزای خود حمایتی اسپانیا

تمکن مالی اسپانیا، همان مهاجرت از طریق ویزای خود حمایتی است و همان طور که از عنوانش مشخص است، متقاضی باید بتواند از پس تمام هزینه های زندگی خود و خانواده در کشور مقصد برآید بدون اینکه نیازی به کار کردن و حمایت مالی و کمک هزینه دولت داشته باشد.
اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی ریسک بسیار پایینی دارد و نیازی نیست فرد متقاضی اموال خود را در کشور اسپانیا سرمایه گذاری کند و پول خود را به این کشور منتقل کند. اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی شرایطی را دارد که آگاهی از آنها می تواند شما را در این امر یاری رساند. همچنین کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان آماده اند تا در این زمینه شما را از جزییات کار آگاه سازند.

شرایط لازم جهت اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

  • اثبات وجود درآمد ثابت ماهیانه در ایران
  • ‎نیاز به حضور و زندگی در کشور اسپانیا به جهت تمدید اقامت اروپا
  • نکته جالب درباره این روش این است که در این روش شرایط سنی برای فرزندان مطرح نیست و همسر و تمامی فرزندان مجرد شما (با هر سنی) مجاز به زندگی در اسپانیا هستند.
  • همه اشخاصی که درخواست اقامت کشور اسپانیا را دارند باید حداقل مدرک دانشگاهی لیسانس و یا مدرک زبان (A1) اسپانیایی از مراکز معتبر داشته باشند.
  • همه اشخاصی که موفق به اخذ اقامت می‌شوند، باید حداقل شش ماه در سال در کشور اسپانیا زندگی نمایند.
  • اشخاص بعد از اخذ اقامت اسپانیا حتماً می‌بایست در کشور اسپانیا ملکی مستقل اجاره و یا خریداری کنند.
  • فرزندان اگر در سن مدرسه رفتن باشند، می‌بایست در کشور اسپانیا به مدرسه بروند.

اخذ تمکن مالی اسپانیا

تمکن مالی اسپانیا دارای ویژگی های مثبت و روشی امن و کم خطر بخصوص برای سرمایه مالی متقاضی است، به همین دلیل بسیاری از افراد که از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند، تمایل دارند از طریق ویزای خود حمایتی به اسپانیا مهاجرت کنند. متقاضیان اخذ اقامت پس از این که مدارک خود را به سفارت اسپانیا ارائه دادند.
در صورت موافقت با درخواست، ویزای یک ساله اقامت اسپانیا به شما داده می شود. شما باید حداکثر تا ۹۰ روز پس از دریافت ویزا به اسپانیا سفر کرده و تا ۳۰ روز پس از ورود به اسپانیا، به اداره مهاجرت مراجعه کرده و درخواست دریافت کارت اتباع خارجی کنند. این اقامت تا ۵ سال و در هر نوبت برای مدت یک سال تا دو سال تمدید خواهد شد. پس از ۵ سال تمدید اقامت، به شما اقامت دائم اسپانیا داده می شود. طی این مدت شما باید حد اقل ۳۰ ماه را در اسپانیا زندگی کنید و در هیچ برهه ای بیش از ۱۲ ماه متوالی به بیرون از اسپانیا سفر نکرده باشید. شخص می‌ تواند بعد از مدت ۵ سال از زمان اخذ اقامت، درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و به تبع آن درخواست گذرنامه را ارائه کند.

شرایط تمدید اقامت اسپانیا

این نوع اقامت تا 5 سال است و در ابتدا به صورت یک اقامت یک ساله و سپس 2 ساله تمدید می شود و مجددا 2 ساله دریافت می کنند با این نوع اقامت ابتدا نوع اقامت موقت خواهد بود و شرط تمدید اقامت وابسته به چند فاکتور اصلی است. در فرایند اخذ اقامت در اسپانیا از طریق تمکن مالی اسپانیا، جهت تمدید کارت اقامت اسپانیا که در واقع کارت اقامت اتحادیه اروپا می باشد، شرایطی لازم است که عبارتند از:

  • حفظ درآمد ثابت ماهیانه که در زمان تمدید جمع سالانه آن باید اثبات شود یعنی سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال، سالانه ۳۰ هزار یورو همسر ۱۵ هزار یورو و فرزندان زیر ۱۸ سال هرکدام ۷۵۰۰ یورو، به طور واضح تر یک خانواده ۳ نفره با فرزندان زیر ۱۸ سال در زمان تمدید ملزم به نشان دادن درامد سالانه ۵۲٫۵ هزار یورو هستند.
  • گواهی سلامتی
  • اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی الزاما پیوسته نیست و فقط حضور شش ماه در سال دراسپانیا ولو به دفعات، کفایت می کند.
  • فرد متقاضی و همراهان جهت تمدید اقامت اسپانیا و تبدیل اقامت اسپانیا به تابعیت اسپانیا لازم است در هر سال 183 روز در اسپانیا اقامت داشته باشند.
  • عدم ارتکاب تخلف، جرم وجنایت دراسپانیا وسایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • تحصیل فرزندان بالای 18 سال جهت تمدید اقامت اسپانیا، ضروریست.
  • رعایت شرط اقامت 6 ماه درسال در اسپانیا
  • داشتن آدرس واقعی در کشور اسپانیا
  • داشتن بیمه پزشکی معتبر

شرایط تمدید اقامت اسپانیا
شرایط تمدید اقامت اسپانیا

روش های اثبات درآمد ویزای خود حمایتی اسپانیا

برای متقاضیان دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی یا ویزای خود حمایتی، راه هایی برای اثبات تمکن مالی و درآمد حاصل از سرمایه که بتواند زندگی خود را اداره کند، وجود دارد. زیرا متقاضی باید ثابت کند که نیازی به کار کردن و کسب درآمد دیگری در کشور اسپانیا ندارد. برای این منظور متقاضیان باید گردش بانکی خود را به عنوان مدرک برای اثبات تمکن مالی خود به سفارت اسپانیا ارائه دهند. گردش حساب بانکی باید به اسم متقاضی یا همسر او باشد و همچنین در بازه زمانی تعیین شده و مبلغ قابل توجه و مشخصی ارائه شود. این حساب می تواند یک یا چند حساب بانکی مشترک، بین فرد متقاضی و همسرش باشد. گواهی تمکن مالی برای اقامت اسپانیا، خود شرایطی دارد که به آن اعتبار می دهد.

گواهی تمکن مالی باید در سربرگ رسمی بانک، همراه با مهر و امضا و همچنین تمام اطلاعات تماس از جمله آدرس، شماره تماس و آدرس ایمیل باشد. همچنین در گواهی تمکن باید تاریخ باز شدن حساب بانکی، شماره حساب بانکی و آخرین موجودی نیز ذکر شده باشد. علاوه بر این متقاضیان باید مدارک معتبر دیگری از جمله اجاره نامه ملک، سود سهام شرکت بورسی، سود سپرده بانکی و حقوق بازنشستگی خود را نیز ارائه دهند. به طور کلی درآمد شخص متقاضی می‌ تواند از منابع مختلفی تأمین شود که تمکن مالی او را به اثبات رساند که به روش های زیر می توان اشاره کرد:

روش های اثبات درآمد ویزای خود حمایتی اسپانیا
روش های اثبات درآمد ویزای خود حمایتی اسپانیا

متقاضی می تواند با اثبات این مدارک از طریق تمکن مالی، اقامت کشور اسپانیا را برای خود و همراهانش دریافت نماید و به این کشور مهاجرت کنند.

قوانین و هزینه های تمکن مالی اسپانیا

به طور کلی قوانین مشخصی برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی وجود دارد که متقاضی باید آنها را به اثبات برساند و به شرح زیر است:

  • در یک حساب بانکی مبلغی به ارزش 27000 یورو پس انداز داشته باشد که به ازای هر نفر از اعضای خانواده این مبلغ افزایش می یابد
  • تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده خود در طول اقامت در کشور اسپانیا، از این رو متقاضی اصلی باید نشان دهد که در کشور خود به میزان 2130 یورو برای خویش و به ازای هر کدام از اعضای خانواده 532 یورو در ماه درآمد دارد
  • در کشور خود سند ملکی دارد

لازم به ذکر است که حداقل درآمد سالانه رسمی افراد باید نشان دهد که می توانند از خود حمایت کنند. این میزان درآمد معمولا به صورت سالانه به روز می شود. اداره مهاجرت اسپانیا بر اساس شهری که متقاضی قصد دارد در آن زندگی کند مبلغ را تخمین می زنند و تقریباً از مبلغ رسمی بالاتر خواهد بود. به طور کلی میانگین این مبلغ حداقل 2000 یورو در ماه است و با توجه به شهر مورد سکونت این مبلغ افزایش می یابد. این مقاله به کوشش تیم تحقیقاتی موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تهیه و تنظیم گردیده است و هرگونه کپی برداری از مطالب آن قانونی نیست.

مزایای اخذ ویزای خود حمایتی اسپانیا

ویزای خود حمایتی اسپانیا دارای مزایا و نقاط مثبتی است که افراد زیادی را به خود جلب کرده است. در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  • معافیت از پرداخت مالیات سالانه
  • امکان گشایش حساب بانکی دراروپا و دریافت کارت اعتباری بین المللی
  • امکان اخذ تابعیت کشور اسپانیا پس از مدت ۱۰ سال اقامت قانونی بدون وقفه در این کشور
  • امکان اخذ اقامت دائم کشور اسپانیا پس از ۵ سال زندگی و اقامت در این کشور
  • جهت اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا، هیچ محدودیتی از نظر سنی وجود ندارد.
  • مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی، جهت اخذ اقامت ازطریق تمکن مالی اسپانیا، لازم نیست وتمدید اقامت کاملا آسان است.
  • امکان راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در کشور اسپانیا و همین طور بهره مندی از بیمه کامل
  • متقاضی با اخذ اقامت کشور اسپانیا از راه تمکن مالی حق هیچ گونه کار استخدامی را نخواهد داشت و از طریق ثبت شرکت می تواند به کار بپردازد.
  • عدم الزام به راه اندازی هر گونه تجارت، پیشه یا شغل در کشور اسپانیا؛ متقاضی بدون نیاز به سرمایه گذاری یا انتقال سرمایه به این کشور امکان اخذ اقامت در اسپانیا را خواهد داشت.
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان در کشور اسپانیا، بلافاصله پس از اقامت در اسپانیا
  • آزادی سفر بدون مرز و محدودیت در تمامی کشورهای حوزه ی شنگن
  • حق زندگی و سکونت در کشور اسپانیا
  • استخدام فرد یا افرادی جهت اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا، ضرورتی ندارد.
  • سهولت در اخذ ویزای دیگر کشورها

متقاضیانی که علاقه مند اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا هستند بهتر است قبل از هر اقدامی از یک متخصص این کار کمک بگیرند تا در انجام تمام مراحل در کنارشان باشد و بتوانند به درست ترین و متناسب ترین شکل ممکن در روند کار و اتخاذ تصمیم درست عمل کنند. اگر خواهان مهاجرت و اخذ اقامت اسپانیا هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا برای تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت کنید. کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با بررسی دقیق و تخصصی شرایط فعلی شما، بهترین راهنمایی ها را می توانند در اختیار شما عزیزان قرار دهند تا هدفی که در سر دارید را تحقق بخشند.

مزایای اخذ ویزای خود حمایتی اسپانیا
مزایای اخذ ویزای خود حمایتی اسپانیا

معایب مهاجرت از طریق تمکن مالی اسپانیا

به طور طبیعی هر کشوری برای زندگی و کار دارای نقاط منفی است که بهتر است افراد قبل از اقدام به بررسی مفصل آن بپردازند، چرا که ممکن است بر روی تصمیم گیری افراد برای اقدام به تمکن مالی و سرمایه گذاری در این کشور تاثیر بگذارد.
همچنین سرمایه گذاری های اسپانیا از نوع فعال است به این معنا است که متقاضیان برای حفظ اقامت خود باید روند و میزان سرمایه خود را حفظ کنند و میزان حمایت مالی که دارند ادامه پیدا کند. محدودیت ها و معایب اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی به قرار زیر می باشد:

  • نیاز به داشتن درآمد بسیار بالا
  • نیاز به داشتن سپرده با مبلغ بسیار بالا
  • الزام تحصیل فرزندان در اسپانیا (با توجه به اجباری بود تحصیل در سنین بین ۶ الی ۱۶ سال، فرزندانی در سن تحصیل باشند، می بایست در اسپانیا به تحصیل بپردازند)
  • نداشتن اجازه کار و استخدام ( تا زمانی که مجوز اقامت دائم گرفته شود که آنها هم منوط به ارائه درخواست جهت اخذ مجوز کار است)
  • شرط حضور به مدت حداقل 6 ماه در اسپانیا

هزینه مهاجرت از طریق تمکن مالی اسپانیا

همان‌ طور که پیش تر اشاره شد متقاضیانی که قصد دارند از روش تمکن مالی به کشور اسپانیا مهاجرت کنند، باید به ‌قدری توانایی مالی داشته باشند تا بتوانند هزینه‌ های زندگی خود و خانواده را بدون کار کردن در این کشور تأمین کنند. این امر باید برای افسران مربوطه در سفارت اسپانیا به اثبات برسد. علاوه بر اثبات مدارکی که در قبل به شرح آنها پرداختیم، اگر سرپرست خانواده درآمد ثابت ماهیانه 2500 یورو برای خود، 1000 یورو برای همسر و 500 یورو برای هر یک از فرزندان تحت تکفل خود را به اثبات برساند، شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی را برخوردار می باشد.

میزان این مبلغ بر مبنای همه هزینه هایی از جمله هزینه رفت و برگشت به اسپانیا، هزینه اقامت در هتل یا هزینه اجاره خانه، هزینه حمل و نقل و هزینه های خورد و خوراک و اقامت افراد در اسپانیا تعیین می‌ شود.

مراحل اخذ تمکن مالی اسپانیا

با توجه به شرایط و قوانین اخذ تمکن مالی اسپانیا متقاضیان باید ابتدا شرایط خود را در نظر بگیرند تا بررسی کنند که امکان اقدام را دارند یا خیر. کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان نگاهی دقیق به قوانین اخذ اقامت اسپانیا داشته اند. علاوه بر این شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی را نیز در نظر گرفته و در نهایت پروسه اقدام برای این شیوه مهاجرتی را استخراج کرده اند. به همین سبب مشاوره با وکلای ما می تواند روند کار را برای شما تسهیل کنند. به طور کلی مراحل اخذ ویزای تمکن مالی به شرح زیر است:

  • عقد قرار داد با موسسه مهاجرتی در خصوص پیگیری و ارسال مدارک
  • آماده‌ سازی مدارک متقاضی و همراهان
  • ترجمه مدارک
  • تحویل مدارک به شرکت یا سفارت
  • دعوتنامه سفارت
  • تهیه آدرس اقامتی در اسپانیا
  • تهیه پوشش بیمه ای درمانی در اسپانیا
  • تکمیل مدارک مربوطه و پیگیری امور توسط وکیل معتبر مهاجرتی
  • رفتن به سفارت کشور اسپانیا و انجام انگشت نگاری در کشورهای همسایه مانند ترکیه
  • صدور ویزا

مراحل اخذ تمکن مالی اسپانیا
مراحل اخذ تمکن مالی اسپانیا

مدارک مورد نیاز ویزای خود حمایتی اسپانیا

متقاضیانی که قصد دارند از طریق ویزای خود حمایتی یا تمکن مالی به کشور اسپانیا مهاجرت کنند باید به سفارت این کشور مدارکی ارائه دهند که نشان دهد استطاعت مالی کافی برای زندگی در آن کشور را دارند. در ادامه به مدارک مورد نیاز سفارت کشور اسپانیا اشاره شده است:

  • پاسپورت معتبر و قانونی
  • چند قطعه عکس پرسنلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدارکی که نسبت کلیه افراد وابسته اقتصادی را نشان می دهد
  • مدارک مربوط به ازدواج (در صورت وجود)
  • مدارک اثبات کننده تمکن مالی به ویژه پرینت حساب بانکی
  • یک درآمد ثابت و منظم بدون استفاده از کمک ها یا عواید رفاهی دولتی
  • موجودی حساب بانکی که باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد
  • بیمه نامه سلامت (مدارک بیمه سلامت باید تمام خطرات و درمان ها را پوشش دهد)
  • تکمیل فرم درخواست ویزای اسپانیا
  • رسید پرداخت هزینه اخذ ویزا
  • ارائه مدارک محل اقامت همچون اجاره نامه خانه جهت محل سکونت در اسپانیا که آدرس آن ثبت شده باشد

همچنین کارشناسان خبره ما می توانند در صورت نیاز در کنار شما باشند تا در ارسال مدارک خود دچار مشکل نشوید و مرحله به مرحله شما را همراهی می کنند تا به مقصد مورد نظرتان برسید.

استانداردهای سرمایه گذاری در اسپانیا

تمکن مالی در اسپانیا مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. با توجه به این که مهاجرت اقامت تمکن مالی اسپانیا در واقع نوعی روش سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود، به همین سبب نیاز به بررسی در زمینه های مختلف و مسائل مربوط به بحث مصادره اموال (Expropriation risk) و امنیت سرمایه دارد. البته مباحث دیگری نیز نیاز به بررسی دارد که در بخش های دیگر به آنها می پردازیم.

1. نرخ مصادره اموال در اسپانیا

برای هر گونه سرمایه گذاری، این نرخ نیز حائز اهمیت است زیرا میزان امنیت سرمایه گذاری و برابری قوه قضائیه یک کشور را نشان می دهد. به طور کلی نرخ مصادره اموال بیانگر میزان خطری است که سرمایه فرد را تهدید می کند و امکان مصادره کامل اموال و سرمایه فرد را به دلیل وجود عواملی چون تحریم یا تغییر رژیم حکومت در کشور اسپانیا را نشان می دهد.
این نرخ در بازه ای بین 1 تا 7 محاسبه می شود و هر قدر این نرخ به عدد یک نزدیک تر باشد نشان می دهد که خطر کمتری سرمایه فرد را تهدید می کند و هر قدر این نرخ به عدد 7 نزدیک تر باشد نشان می دهد که این کشور، مکان مناسبی برای سرمایه گذاری نیست. نرخ ریسک مصادره اموال در کشور اسپانیا در سال اخیر معادل عدد 1 بوده است که نشان دهنده ریسک کم در نقض قرارداد و مصادره اموال است.

2. شاخص کنترل فساد در اسپانیا

نرخ کنترل فساد برای سرمایه گذاری در کشور اسپانیا بسیار تاثیرگذار است و از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع یکی از شاخص های مهم که بیشتر به سیاست های حکومتی و دولتی کشورها بستگی دارد. به طور کلی بازه این نرخ بین 2.5 تا 2.5- محاسبه می شود و هر قدر این نرخ به عدد 2.5 نزدیک تر باشد نشان می دهد که وضعیت کنترل فساد در این کشور بهتر است و فرد می تواند سرمایه گذاری مطمئن تری داشته باشد. در سال های اخیر نرخ فساد این کشور به تدریج کاهش یافته است. نرخ کنترل فساد اداری معادل 0.6 درصد است که می توان گفت رقم متعادلی برای سرمایه گذاری است.

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار اسپانیا

از دیگر شاخص هایی که برای تمکن مالی اسپانیا باید به آنها توجه کرد و مورد بررسی قرار داد، شاخص های اقتصادی تاثیرگذار هستند و تمکن مالی را تحت تاثیر خود قرار می دهند که شامل مواردی چون: تولید ناخالص داخلی، مالیات و سود و بهره بانکی می شوند که هرکدام نقش موثری در شناخت شرایط اقتصادی کشور اسپانیا دارند. نرخ مواردی که مطرح شده است به صورت تقریبی در سال های اخیر در زیر آورده شده است:

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار اسپانیا
شاخص های اقتصادی تاثیرگذار اسپانیا

نرخ مالیات در اسپانیا

نرخ مالیات در واقع درصدی است که بر درآمد شخصی و همین طور درآمد شرکت اعمال می شود. در سال های اخیر نرخ مالیات بر شرکت ها به 35 درصد و نرخ مالیات بر درآمد شخصی به 43 درصد رسیده است. از آنجایی که ممکن است متقاضی در اسپانیا برای اقامت خانواده اش ملک بخرد یا اجاره کند باید به مالیات بر کالاها و خدمات را نیز توجه نمود. در حال حاضر بر اساس آمار میزان مالیات بر کالاها و خدمات 48.6 درصد است که نسبت به سال های پیش افزایش داشته است.

نرخ مالیات در اسپانیا
نرخ مالیات در اسپانیا

نرخ تورم در اسپانیا

از دیگر شاخص های تاثیرگذار در امر سرمایه گذاری در هر کشوری نرخ تورم آن کشور است. این نرخ بیانگر ارزش پول در این کشور در سال های اخیر می باشد و همچنین توان مالی افراد با هزینه های معیشتی در یک جامعه را در این کشور نشان می دهد. نوسان یا ثبات قیمت خدمات و کالاها از دیگر مواردی است که بر روی نرخ تورم تاثیر مستقیم می گذارد. در سال اخیر نرخ تورم در اسپانیا به 1.1 درصد رسیده است که نشان از تدبیر دولت در این زمینه است.

نرخ تورم در اسپانیا
نرخ تورم در اسپانیا

نرخ بیکاری در اسپانیا

نرخ بیکاری یکی از مهم ترین و اساسی ترین شاخص هایی است که با بررسی آن می توان به نتایج خوبی در رابطه با وضعیت اقتصادی یک کشور دست یافت. در حقیقت از طریق نرخ بیکاری یک کشور می توان متوجه شد که از تعداد جمعیت ساکن در این کشور، چه مقدار نیروی کار آزاد در این کشور وجود دارد و چه مقدار شرکت ها و موسسات در این کشور موفق هستند. نرخ بیکاری در کشور اسپانیا در سال جاری به میزان  14.41% درصد است.

نرخ بیکاری در اسپانیا
نرخ بیکاری در اسپانیا

نرخ تولید ناخالص داخلی اسپانیا

مهمترین نشانه سلامت و رونق اقتصادی یک کشور تولید ناخالص داخلی آن است. به معنای بهای کالاهای تولید شده و خدمات ارائه شده در داخل کشور در یک زمان مشخص است. این نرخ پیشرفت و رشد اقتصادی اسپانیا را نشان می دهد، با توجه به آن و تحلیل کاهش و افزایش این نرخ می توان برای سرمایه گذاری در اسپانیا با کمترین هزینه ممکن اقدام کرد. نرخ رشد اقتصادی اسپانیا با توجه به آمار در حدود 1.89 درصد است. نرخ تولید ناخالص داخلی اسپانیا در چند سال اخیر افزایش داشته و سیر صعودی را در پیش گرفته است.

نرخ تولید ناخالص داخلی اسپانیا
نرخ تولید ناخالص داخلی اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا

یکی از راه ‌های سرمایه گذاری در اسپانیا خرید ملک است که روش های مخصوص به خود را دارد. متقاضیان می توانند با خرید ملک صاحب اقامت دائم شوند که البته باید توجه داشت که خرید ملک نیاز به نقدینگی بالایی دارد. به دو روش می توان در این زمینه اقدام کرد، یکی با سرمایه گذاری به ارزش 100 هزار یورو به بالا برای خرید ملک، در ابتدا می توان اقامت یک ساله دریافت کرد و پس از گذشت یک سال متقاضی می تواند دو مرتبه اقامت کشور اسپانیا به مدت 2 سال را دریافت نماید و پس از گذشت پنج سال متقاضی می تواند برای دریافت اقامت دائم کشور اسپانیا درخواست نماید.

روش دیگر، سرمایه گذاری به ارزش 500 هزار یورو برای خرید ملک و مستغلات در کشور اسپانیا است که منجر به اخذ گلدن ویزا می شود. متقاضیان می توانند از این طریق برای خود و خانواده خود اجازه اقامت را کسب نمایند. این ویزا باید هر دو سال تمدید گردد و متقاضیانی که با این روش به مدت 5 سال در اسپانیا حضور داشته باشند می توانند اقامت دائم کشور اسپانیا را به دست آورند. نکته ای که در این بین قابل توجه است، این است که متقاضیان برای اخذ ویزای موقت کشور اسپانیا نیاز به حضور در کشور اسپانیا را ندارند اما اگر بخواهند اقامت دائم کشور اسپانیا را داشته باشند  باید در این کشور حضور داشته باشند و پس از گذشت 10 سال در صورت داشتن شرایط لازم موفق به اخذ پاسپورت و اقامت دائم این کشور می شوند.

هزینه های زندگی در اسپانیا

برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور اسپانیا و بخصوص از طریق تمکن مالی را دارند هزینه های زندگی در این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا تقبل تمام هزینه ها به عهده شخص متقاضی است و چنانچه نتواند از پس هزینه های زندگی بر بیاید، موفق به اخذ اقامت اسپانیا نمی شود. هزینه های زندگی در اسپانیا به سبک زندگی و محل اقامت افراد بستگی دارد.
برخی هزینه ها به صورت ثابت در هر ماه پرداخت می شوند که شامل هزینه هایی که متقاضی برای خرید وسایل روزمره، خوراک، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، استفاده از انرژی برق، گاز، تلفن، اینترنت، پوشاک، مالیات و غیره می پردازد، می شود. همچنین هزینه های دیگری با اقامت در کشور اسپانیا به وجود می آید مانند: بیمه عمر، هزینه بیماری‌ های سخت، پس انداز برای زمان بیکاری، هزینه سفر و غیره.

هزینه های زندگی در اسپانیا
هزینه های زندگی در اسپانیا

با توجه به اینکه افراد از طریق تمکن مالی اجازه کار در این کشور را ندارند بهتر است هزینه ای که برای هر نفر طی هر ماه نیاز است را بدانند:

  • هزینه های تخمینی ماهیانه 4 نفره خانواده 2،563.89 $ دلار (2،154.39 € یورو) بدون اجاره است.
  • یک نفر مجرد هزینه ماهانه تخمینی 727.25 $ دلار (611.09 € یورو) بدون اجاره را تعیین می کند.

با توجه به این که کسانی که از طریق روش تمکن مالی اقامت کشورهای مختلف را اخذ می نمایند اجازه کار در آن کشور را نخواهند داشت باید از قبل نحوه تامین هزینه های زندگی خود را از طریق سرمایه گذاری، اجاره منزل و غیره در کشور مبدا در نظر گرفته باشند. زندگی در اسپانیا در سال 2021 به شرح ذیل هزینه خواهد داشت:

  • آب (بطری کوچک) 1.18 یورو
  • شیر (معمولی 1 لیتر) 2.98 یورو
  • قرص نان تازه سفید (1 کیلو) 0.90 یورو
  • برنج سفید (1 کیلو) 0.45 یورو
  • تخم مرغ (12 عدد) 1.86 یورو
  • پنیر محلی (1 کیلو) 4.31 یورو
  • فیله مرغ (1 کیلو) 2.71 یورو
  • گوشت گاو (1 کیلو) 4.71 یورو
  • سیب (1 کیلو) 0.78 یورو
  • موز (1 کیلو) 0.72 یورو
  • پرتقال (1 کیلو) 0.64 یورو
  • گوجه فرنگی (1 کیلو) 0.74 €
  • سیب زمینی (1 کیلو) 0.51 €
  • پیاز (1 کیلو) 0.52 €
  • کاهو (1 عدد) 0.94 یورو

حمل و نقل عمومی

  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 1.40 €
  • شروع تاکسی 3.50 یورو
  • تاکسی 1 مایل 1.74 یورو
  • تاکسی 1 ساعت انتظار 20.20 یورو

هزینه اجاره یا خرید ملک در اسپانیا

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر:  645 یورو و میانگین آن بین 450 تا 1000 یورو
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 496 یورو و میانگین آن بین 350 تا 750 یورو
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 1،028 یورو و میانگین آن بین 700 تا 16000 یورو
  • آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر: 757 یورو و میانگین آن بین 500 الی 1200 یورو
  • هزینه خرید یک مترمربع ملک مسکونی در مرکز شهرهای اسپانیا 273 € و به طور متوسط بین 167 تا 510 یورو
  • هزینه خرید یک مترمربع ملک مسکونی خارج از مرکز 181 € و به طور متوسط بین 111 تا 325 یورو

سخن پایانی تمکن مالی اسپانیا | ویزای خود حمایتی اسپانیا

مهاجرت و اقامت تمکن مالی اسپانیا و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت اسپانیا به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به راه های تمکن مالی در اسپانیا و استانداردهای مربوط سرمایه گذاری در اسپانیا مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. شاخص های اقتصادی تأثیر گذار، خرید ملک، مزایا و مدارک و هزینه های مورد نظر برای تمکن مالی در اسپانیا از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت تمکن مالی در کشور اسپانیا را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق ویزای خود حمایتی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول در زمینه ویزای خود حمایتی اسپانیا

✳️ مزایای ویزای خود حمایتی اسپانیا چیست؟

معافیت از پرداخت مالیات سالانه، امکان گشایش حساب بانکی دراروپا و دریافت کارت اعتباری بین المللی
امکان اخذ تابعیت کشور اسپانیا پس از مدت ۱۰ سال اقامت قانونی بدون وقفه در این کشور و…

✳️ اعتبار ویزای تمکن مالی اسپانیا چقدر است؟

این ویزا 1 ساله می باشد و بعد از 1سال باید آن را تمدید کرد.

✳️ مراحل مهاجرت و تمکن مالی اسپانیا به چه صورت است؟

کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان نگاهی دقیق به قوانین اخذ اقامت اسپانیا داشته اند. علاوه بر این شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی را نیز در نظر گرفته و در نهایت پروسه اقدام برای این شیوه مهاجرتی را استخراج کرده اند.

✳️ هزینه اثبات و اخذ تمکن مالی اسپانیا چقدر است؟

اگر سرپرست خانواده درآمد ثابت ماهیانه 2500 یورو برای خود، 1000 یورو برای همسر و 500 یورو برای هر یک از فرزندان تحت تکفل خود را به اثبات برساند، شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی را برخوردار می باشد.


منبع : is.gd ، bitly

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق تمکن مالی مهاجرت از طریق تمکن مالی

مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط اخذ ویزای خود حمایتی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. م...

اقامت و تابعیت پرتغال اقامت و تابعیت پرتغال

اقامت و تابعیت پرتغال و روش های مختلف اخذ تابعیت پرتغال در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد....

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بر...

نظرات کاربران
زهرا

سلام وقتتون بخیر ممنون از مطالب مفیدتون

آتیه آفرینان

با سلام، سپاس از نگاهتون.

احمدی

سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت و مطالب خوبتون.

آتیه آفرینان

سلام، ممنون از نگاهتون.

حسین

با تمکن مالی اسپانیا میشه با خانواده مهاجرت کرد؟

آتیه آفرینان

سلام، بله به ازای همسر و فرزند مبلغی را باید اثبات کنید.

غریب

سلام من 3 میلیارد سرمایه دارم از طریق تمکن مالی اسپانیا میتونم اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام، بله دوست عزیز امکان اقدام برایتان وجود دارد.

حسن

سلام وقتتون بخیر آیا به وسیله اقامت تمکن مالی اسپانیا می‌توان اقامت دائم اسپانیا را دریافت کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام از ابتدا خیر اما می تواند منجر به اقامت شود.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button