تقسیمات کشوری آمریکا

کشور ایالات متحده آمریکا ، کشوری بزرگ در آمریکای شمالی می باشد که مساحتی حدود 6.9 میلیون کیلومتر مربع دارد و سومین کشور پرچمعیت جهان است . این کشور ، شهرهای مهم پرتراکم و شلوغ با حومه وسیع و زمین های پهناور خالی از سکنه همراه با جاذبه های طبیعی دارد . کشور ایالات متحده آمریکا ، بزرگترین اقتصاد دنیا را دارا می باشد که با در نظر گرفتن تاریخ مهاجرت پرشمار به این کشور از قرن هفدهم آن را می توان نقطه تلاقی فرهنگ های مختلف دنیا دانست . کشور آمریکا به عنوان قوی ترین و تاثیر گذار ترین کشور در جهان که نقش کلیدی بر دورنمای فرهنگی جهان دارد ، مورد توجه قرار گرفته است . این مقاله در خصوص تقسیمات کشوری آمریکا و ایالت های آمریکا می باشد . کشور ایالات متحده آمریکا دارای 50 ایالت می باشد و شهر واشینگتن دی سی یکی از ناحیه های فدرال آن و پایتخت کشور است و همچنین دارای تعداد کمی قلمرو می باشد که شامل مناطق مشترک المنافع پورتوریکو می شود . در ادامه به شرح ایالت های آمریکا می پردازیم .

در مقاله ” اقامت در آمریکا ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت آمریکا اطلاعات کسب کنید .

تقسیمات کشوری آمریکا – ایالت های کشور آمریکا

برخی از ایالت های کشور آمریکا به شرح زیر می باشد :

  • ایالت آلاباما کشور آمریکا

یکی از ایالت های متحده آمریکا می باشد که به ایالات متحده آمریکا پیوست و از شمال باتنسی ،از شرق با جورجیا ، از جنوب با فلوریدا و خلیج مکزیک و از غرب با میسیسییی هم مرز می باشد . این ایالت سی امین ایالت بزرگ کشور آمریکا از نظر مساحت و بیست و دومین ایالت آمریکا از نظر جمیعت می باشد . مرکز این ایالت ، شهر مونتگمری و پرجمعیت ترین شهر ، شهر برمینگهم است .

  • ایالت آلاسکا کشور آمریکا

ایالت آلاسکا کشور آمریکا ، بزرگترین ایالت کشور ایالات متحده آمریکا می باشد که به دلیل وجود معادن غنی و نیز نفت یکی از ثروتمند ترین ایالت های این کشور محسوب می شود و پایتخت آن جوئو و شهرهای مهم آن فیربنکس ، نوم و انکوریج هستند .شمالی ترین شهر آلاسکا ، شهر برو (Barrow) و جنوبی ترین شهر ایالت آلاسکا ، کودیاک (Kodiak) می باشد .

  • ایالت آریزونا کشور آمریکا

یکی از ایالت های کشور آمریکا می باشد که در منطقه جنوب غرب کشور آمریکا واقع شده است و بخشی از منطقه غرب آمریکا و منطقه کوهستانی آمریکا نیز محسوب می شود . این ایالت ششمین ایالت بزرگ و شانزدهمین ایالت پر جمعیت آمریکا می باشد . پایتخت این ایالت ، شهر فینیکس و پرجمعیت ترین شهر آریزونا می باشد . ایالت آریزونا با ایالت‌ های نیومکزیکو، یوتا، نوادا، کالیفرنیا هم‌ مرز می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آمریکا شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به آمریکا ” بیاندازید.

تقسیمات کشوری آمریکا

تقسیمات کشوری آمریکا

  • ایالت آرکنسا یا آرکنسو یا آرکانزاس کشور آمریکا

ایالت آرکانزاس کشور آمریکا ، ایالتی است که در منطقه جنوبی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است . این ایالت سی و دومین ایالت آمریکا از لحاظ جمعیت می‌باشد. پایتخت و پرجمعیت‌ ترین شهر آرکانزاس لیتل راک می باشد که در بخش مرکزی ایالت قرار دارد. این ایالت در روز ۱۵ ژوئیه ۱۸۳۶ به عنوان بیست و پنجمین ایالت به ایالات متحده پیوست .

  • ایالت کالیفرنیا کشور آمریکا

این ایالت در غرب آمریکا بر کرانه اقیانوس آرام می باشد و مرکز این ایالت ساکرامنتو و شهرهای مهم آن لس‌ آنجلس، سن دیگو، سن خوزه و سان‌ فرانسیسکو هستند. ایالت کالیفرنیا کشور آمریکا ، پرجمعیت‌ ترین ایالت آمریکا است. کالیفرنیا پس از آلاسکا و تگزاس، سومین ایالت بزرگ آمریکا از نظر وسعت است. شهر لس آنجلس پرجمعیت‌ ترین شهر کالیفرنیا و بزرگترین شهر آمریکا پس از شهر نیویورک می باشد .

  • ایالت فلوریدا کشور آمریکا

ایالت فلوریدا کشور آمریکا ، ایالتی است در جنوب شرق آمریکا و یکی از ایالات های جنوبی آمریکا محسوب می شود . پایتخت این ایالت تالاهاسی و شهرهای مهم آن جکسون‌ ویل، اورلندو، تمپا، سن پترزبورگ و میامی هستند. این ایالت نزدیک‌ ترین ایالت آمریکا به کشور کوبا می باشد و جمعیت قابل توجهی کوبایی مخالف رژیم کاسترو را در خود جای داده ‌است.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آمریکا  ” را مطالعه فرمایید .

  • ایالت جورجیا کشور آمریکا

ایالت جورجیا کشور آمریکا یکی از ایالت‌ های جنوبی آمریکا و یکی از سیزده ایالتی است که در جریان انقلاب آمریکا علیه سلطه بریتانیا قیام کردند. پایتخت و شهرهای مهم آن ساوانا، آتلانتا و آگوستا می باشد .

  • ایالت تگزاس کشور آمریکا

ایالت تگزاس کشور آمریکا یکی از پنجاه ایالت آمریکا، دومین ایالت پرجمعیت این کشور (بعد از کالیفرنیا)  و همچنین دومین ایالت بزرگ آمریکا (بعد از آلاسکا) است. این ایالت در جنوب آمریکا واقع شده است و دارای مرز بین‌ المللی با کشور مکزیک است. این ایالت از طرف غرب با ایالت نیومکزیکو، شمال با اوکلاهما، شمال‌ شرق آرکانزاس و از طرف شرق هم با لوئیزیانا دارای مرزهای مشترک است. شهر هیوستون بزرگ‌ ترین شهر تگزاس و چهارمین شهر بزرگ در کل آمریکا می باشد در حالی که سان آنتونیو دومین شهر بزرگ تگزاس بوده و هفتمین شهر بزرگ آمریکا محسوب می‌ شود. از دیگر شهرهای مهم ایالت تگزاس می‌توان به ال پاسو و آستین اشاره کرد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تقسیمات کشوری لتونی تقسیمات کشوری لتونی

تقسیمات کشوری لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که یک کشور میانی دربین سه کشور ...

تقسیمات کشوری صربستان تقسیمات کشوری صربستان

تقسیمات کشوری صربستان کشور صربستان ، یک کشور محاط در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا می باشد ...

تقسیمات کشوری کره جنوبی تقسیمات کشوری کره جنوبی

کشور کره جنوبی، کشوری در بخش جنوبی شبه جزیره کره در شرق آسیا می باشد که پایتخت آن شهر سئول ا...

نظرات کاربران
Call Now Button