تقسیمات کشوری هلند

کشور هلند ، کشوری کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت می باشد . پایتخت این کشور ، شهر آمستردام است اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارت خانه ها و سفارت خانه ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده اند . کشور هلند ، بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند به شمار می ورد که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می شود . این کشور از شرق با آلمان ، از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا همسایه است . بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند می باشد و از نظر مساحت و تعداد اسلکه هایی که دارد ، بزرگترین بندر اروپا نیز محسوب می شود . 25 درصد از زمین های کشور هلند پایین تر از سطح دریای آزاد قرار دارد و 21 درصد از جمعیت کشور در این مناطق زندگی می کنند . بخش بیشتر خاک هلند در ابتدا بر اثر رسوبات سه رودخانه بزرگ اروپایی از قبیل رودخانه های راین ، رود موز (ماس) و اسخلده در ریزشگاه آنها به دریا تشکیل شده است . بخش جنوب غربی کشور هلند تا به امروز همچنان دلتای این سه رودخانه می باشد و دلتای راین – موز – اسخلده نامیده می شود . در ادامه قصد داریم بیشتر به تقسیمات کشوری هلند و همچنین استان های کشور هلند بپردازیم .

در مقاله ” مهاجرت به هلند ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به هلند اطلاعات کسب کنید .

تقسیمات کشوری هلند استان های کشور هلند

در تقسیمات کشوری هلند ، استان های کشور هلند به شرح زیر می باشد :

  • استان درنته در کشور هلند

در تقسیمات کشوری هلند ، یکی از استان ‌های کشور هلند است که در شمال شرقی این کشور قرار دارد و مرکز آن شهر آسن است.  این استان با استان‌ های افریسل، فلیوولاند، خرونینگن و با کشور آلمان  همسایه می باشد .

  • استان فلیوولاند در کشور هلند

در تقسیمات کشوری هلند ، تازه‌ ترین استان کشور هلند می باشد که مرکز آن شهر لیلی ‌استاد است. این استان از سه منطقه پلدر شمال شرقی (نورداوست‌پُلدر)، فلفولانت شرقی و فلفولانت جنوبی تشکیل شده که هر سه زمین‌ هایی هستند که به طور مصنوعی و به دست انسان از دریا خشک شده ‌اند. زمین ‌های استان  فلیوولاند پیش از خشک شدن بخشی از دریای جنوبی بوده ‌اند.

  • استان فریس‌لاند در کشور هلند

در تقسیمات کشوری هلند ، یکی از ۱۲ استان های کشور هلند می باشد که در شمال غربی این کشور قرار دارد. شهر لیوواردن مرکز این استان است. ساکنان فریسلاند فریسی و هلندی هستند. سرزمین فریسلند در سده ‌های میانه بسیار بزرگ ‌تر بوده و در شمال هلند و شمال آلمان کنونی واقع شده است  .

تقسیمات کشوری هلند

تقسیمات کشوری هلند

 

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در هلند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در هلند توضیح دادیم .

  • استان خلدرلاند در کشور هلند

در تقسیمات کشوری هلند ، یکی از استان ‌های کشور هلند است که در مرکز و شرق این کشور قرار دارد و مرکز آن شهر آرنهم می‌باشد. نیمیخن و آپلدورن دو شهر دیگر پرجمعیت این استان نیز می ‌باشند. از دیگر شهرهای این استان، می توان به شهرهای واخنینگن، هیده، زوتفن، دوتینخم، هاردرویک، هیپه، ویخن، تل و زیفنار اشاره کرد . جنگل فلیوو نیز در این استان واقع شده است .

  • استان خرونینگن در کشور هلند

استانی در کشور هلند است که در شمال شرقی این کشور قرار گرفته است و از شرق با ایالت نیدرزاکسن آلمان، از جنوب با درنته، در غرب با فریسلاند و در شمال با دریای وادن همسایه می باشد . مرکز آن شهر خرونینگن است.

  • استان برابانت شمالی در کشور هلند

یکی از استان های کشور هلند می باشد که در جنوب این کشور واقع شده ‌است. و مرکز آن شهر سِرتوخِن‌بوس  و بزرگترین شهر آن شهر آیندهوون  می باشد . ۵۷ درصد از مردم استان برابانت شمالی، کاتولیک، ۶ درصد پروتستان و ۵ درصد مسلمان هستند.

  • استان هلند شمالی در کشور هلند

یک استان هلند می باشد که در دریای شمال و در شمال غربی این کشور قرار گرفته است و مرکز آن هارلم و بزرگترین شهر این استان آمستردام می باشد .

  • استان افریسل در کشور هلند

یکی از دوازده استان هلند می باشد که در شرق مرکزی این کشور قرار دارد و جمعیت آن ۱٬۱۰۵٬۸۰۰ نفر و مساحت آن ۳٬۳۳۷ کیلومتر مربع است. از جمعیت آن ۳۷ درصد بی‌دین، ۲۹ درصد پروتستان، ۲۶ درصد کاتولیک، ۲ درصد مسلمان و ۶ درصد بقیه ادیان می باشند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در هلند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در هلند ” می باشد .

  • استان هلند جنوبی در کشور هلند

در تقسیمات کشوری هلند ، یکی از استان ‌های کشور هلند می باشد که مرکز آن شهر لاهه و از دیگر شهرهای مهم آن بندر روتردام است.

  • استان اوترخت در کشور هلند

یکی از ۱۲ استان کشور هلند می باشد که مرکز استان اوترخت شهر اوترخت است.این استان با مساحت ۱۳۸۵ کیلومتر مربع کوچک‌ترین استان کشور هلند می باشد که ۱٫۲۳۴٫۷۴۱ نفر جمعیت دارد . دومین شهر اصلی این استان ،شهر  آمرسفورت و سومین شهر بزرگ آن فینن‌دال می باشد .

  • استان زیلاند در کشور هلند

در تقسیمات کشوری هلند ، یکی از استان‌ های کشور هلند می باشد که در جنوب غربی این کشور واقع شده ‌است و مرکز آن شهر میدل‌ بورخ است. جمعیت این استان ۳۸۰٬۰۰۰ نفر و مساحت آن در حدود ۲۹۳۰ کیلومتر مربع است که تقریباً ۱۱۴۰ کیلومتر از آن را آب و دریا تشکیل می‌دهد. استان زیلاند از تعدادی جزیره تشکیل شده و با کشور بلژیک نیز مرز دارد. نام زیلاند به معنای «سرزمین دریا» می باشد و بخش‌های بزرگی از این استان نیز در زیر سطح دریا واقع شده ‌است. نام کشور نیوزلند زلاند نو از نام این منطقه در هلند گرفته شده ‌است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تقسیمات کشوری لتونی تقسیمات کشوری لتونی

تقسیمات کشوری لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که یک کشور میانی دربین سه کشور ...

تقسیمات کشوری صربستان تقسیمات کشوری صربستان

تقسیمات کشوری صربستان کشور صربستان ، یک کشور محاط در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا می باشد ...

تقسیمات کشوری کره جنوبی تقسیمات کشوری کره جنوبی

کشور کره جنوبی، کشوری در بخش جنوبی شبه جزیره کره در شرق آسیا می باشد که پایتخت آن شهر سئول ا...

نظرات کاربران
Call Now Button