تقسیمات کشوری سنگاپور

کشور سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا می باشد . پایتخت کشور سنگاپور ، شهر سنگاپور می باشد . این کشور در شمال خط استوا قرار دارد . کشورهای مالزی و اندونزی تنها کشورهای همسایه سنگاپور هستند . کشور سنگاپور ، کشوری ثروتمند و مدرن است . جمعیت این کشور در حدود 3.4 میلیون نفر است و زبان های رسمی کشور سنگاپور ، انگلیسی ، مالایی ، چینی و تامیل می باشد اما در مجموع ساکنان این کشور نزدیک به 20 زبان مختلف صحبت می کنند که این امر نشان دهنده تنوع گسترده زبانی و فرهنگی در کشور سنگاپور می باشد . این کشور، یک کشور چند مذهبی می باشد و طبق آمار سال 2010 میلادی ، 44 درصد از افراد مقیم سنگاپور پیرو مذاهب بودایی و تائو هستند و همچنین 18 درصد جمعیت این کشور ، 14 درصد مسلمان ، 5 درصد هندو و حدود 1 درصد پیرو ادیان دیگر هستند . 17 درصد از جمعیت سنگاپور نیز پیرو هیچ مذهبی نیستند . کشور سنگاور از تعدادی جزیره تشکیل شده و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است . کشور سنگاپور یکی از سه کشور مستقل در جهان است . در سال 1965 میلادی از زمان استقلال این کشور به یکی از پررونق ترین کشور جهان تبدیل شده و امروز یکی از پرتردد ترین بندرهای جهان می باشد . کشور از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر می باشد اما اقتصاد آن که متکی بر بخش خدمات و صنعت است ، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده است به طوری که هم اکنون چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا ، دومین بازار بزرگ قمار و کازینو و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا محسوب می شود . صنعت گردشگری ، یکی از منابع عمده درآمد سنگاپور را تشکیل می دهد . جاذبه های طبیعی فراوان ، تنوع قومی ، استفاده از زبان انگلیسی به عنوان زبان های اصلی و شبکه حمل و نقل گسترده و کارآمد از جمله دلایل محبوبیت این کشور در بین گردشگران می باشد . طبق تقسیمات کشوری سنگاپور ، این کشور علاوه بر سرزمین اصلی ، از 63 جزیره تشکیل شده است .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در سنگاپور ” را مطالعه فرمایید .

 

تقسیمات کشوری سنگاپور

تقسیمات کشوری سنگاپور

تقسیمات کشوری سنگاپور منطقه های کشور سنگاپور

منطقه های کشور سنگاپور ، بخش های برنامه ریزی شهری هستند که توسط اداره بازسازی شهری سنگاپور مشخص شده اند تا به تلاش های برنامه ریزی خود کمک کنند. اما با گذشت زمان، سایر سازمان های دولتی نیز پنج ناحیه را در کار اداری خود، به عنوان مثال وزارت آمار در سرشماری سال 2000 به تصویب رسانده اند. مناطق به 55 بخش برنامه ریزی تقسیم می شوند که شامل دو حوزه آبریز هستند. بزرگترین منطقه از نظر مساحت ، منطقه غرب با 201.3 کیلومتر مربع است، در حالی که منطقه مرکزی پرجمعیت ترین و با جمعیت 939.890 نفر در سال 2015 است. در حالی که توسط برخی از سازمان های دولتی استفاده می شود، این مناطق بخش های اداری نیستند . منطقه های کشور سنگاپور به شرح زیر می باشد :

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت سنگاپور مقاله ” اقامت در سنگاپور ” را مطالعه بفرمایید .

  • منطقه شمال در کشور سنگاپور
  •  منطقه شمال شرقی در کشور سنگاپور
  •  منطقه مرکزی در کشور سنگاپور

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به سنگاپور شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به سنگاپور ” بیاندازید.

  •  منطقه شرق در کشور سنگاپور
  • منطقه غرب در کشور سنگاپور

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تقسیمات کشوری لتونی تقسیمات کشوری لتونی

تقسیمات کشوری لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که یک کشور میانی دربین سه کشور ...

تقسیمات کشوری صربستان تقسیمات کشوری صربستان

تقسیمات کشوری صربستان کشور صربستان ، یک کشور محاط در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا می باشد ...

تقسیمات کشوری کره جنوبی تقسیمات کشوری کره جنوبی

کشور کره جنوبی، کشوری در بخش جنوبی شبه جزیره کره در شرق آسیا می باشد که پایتخت آن شهر سئول ا...

نظرات کاربران
Call Now Button