تقسیمات کشوری ارمنستان

کشور ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان ، کشور در قفقاز جنوبی به پایتخت شهر ایروان می باشد که از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان همسایه است . کشور ارمنستان از نظر تاریخی به سه ناحیه تقسیم شده بود که عبارتند از : ارمنستان بزرگ ، ارمنستان کوچک و ارمنستان جدید . تاریخ ارمنستان بزرگ و کوچک به ارمنه قدیم مربوط می شود و این دو سرزمین مجزا از هم بودند . ارمنستان بزرگ وسیع تر از دو منطقه دیگر محسوب می شود و شامل 15 ایالت بود . ارمنستان کوچک یا هایک کوچک در ناحیه غربی ارمنستان بزرگ در محدوده شمال کاپادوکیه قرار داشت که در شمال شرق آناتولی در محدوده استان سیواس و استان گوموش خانه می باشد . ارمنستان جدید به سومین ناحیه تاریخی متعلق است که به سده یازدهم مربوط می شود و در جنوب غربی ارمنستان واقع شده است که به پادشاهی ارمنی کیلیکیه معروف است . این مقاله به شرح تقسیمات کشور ارمنستان و استان های کشور ارمنستان می پردازد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ارمنستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ارمنستان ” بیاندازید.

تقسیمات کشوری ارمنستان  – استان های کشور ارمنستان

استان های کشور ارمنستان به شرح زیر می باشد :

  • استان آراگاتسوتن کشور ارمنستان

استان آراگاتسوتن ، یکی از استان های کشور ارمنستان می باشد که در غرب این کشور قرار گرفته است .

  • استان آرماویر کشور ارمنستان

استان آرماویز ، استانی کوچک در غرب شهر ایروان ، میان ایروان و کوه آرارات است .

  • استان لوری کشور ارمنستان

استان لوری یکی از استان های کشور ارمنستان می باشد که در شمال این کشور واقع شده است و شهر وانادزور که سومین شهر بزرگ ارمنستان است مرکز این استان می باشد .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور ارمنستان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور ارمنستان ” را مطالعه نمایید.

تقسیمات کشوری ارمنستان

تقسیمات کشوری ارمنستان

  • استان شیراک کشور ارمنستان

این استان در شمال غربی کشور ارمنستان واقع شده است و با ترکیه در غرب و گرجستان در شمال همسایه است . مرکز استان شیراک و بزرگترین شهر آن ، گیومری است .

  • استان آرارات کشور ارمنستان

استان آرارات ، یکی از استان های ارمنستان می باشد که در شرق این کشور واقع شده است و از سمت جنوب با جمهوری خود مختار نخجوان و از سمت غرب با کشور ترکیه مرز مشترک دارد . مرکز استان آرارات ، شهر آرتاشات می باشد .

  • استان گغارکونیک کشور ارمنستان

یکی از استان های کشور ارمنستان می باشد که در شرق این کشور قرار گرفته است و مرکز این استان شهر گاوار است .

  • استان کوتایک کشور ارمنستان

استان کوتایک یکی از استان های کشور ارمنستان می باشد که در مرکز این کشور قرار گرفته است و مرکز آن ، شهر هرازدان است که رودخانه ای به همین نام نیز از میان این شهر عبور می کند و بزرگترین شهر این استان ، شهر آبوویان است . این استان از شمال با استان لوری ، از شمال شرقی با استان تاووش ، از شرق با استان گغارکونیک ، از غرب با استان آرگاتسوتن و از جنوب با استان آرارات و پایتخت ایروان مرز مشترک دارد .

  • استان سیونیک کشور ارمنستان

یکی از استان های ارمنستان می باشد که تنها استانی است که با کشور ایران هم مرز است و علاوه بر ایران ، با کشورهای آذربایجان شوروی و جمهوری خودمتار نخجوان نیز هم مرز است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در ارمنستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در ارمنستان ” است .

  • استان وایوتس جور کشور ارمنستان

یکی از استان های کشور ارمنستان می باشد که در جنوب غربی این کشور واقع شده است و مرکز این استان ، شهر یغگنادزور می باشد .

  • استان تاووش کشور ارمنستان

این استان ،یکی از استان های کشور ارمنستان می باشد که در جنوب غربی این کشور واقع شده است و مرکز این استان شهر یغگنادزور می باشد .

  • استان ایروان کشور ارمنستان

شهر ایروان پایتخت و بزرگترین شهر کشور ارمنستان می باشد که در امتداد رود هرازدان واقع شده است . این شهر مرکز اداری ، فرهنگی و صنعتی این کشور است . ایروان عضو وابسته به شهرهای اروپا می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تقسیمات کشوری لتونی تقسیمات کشوری لتونی

تقسیمات کشوری لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که یک کشور میانی دربین سه کشور ...

تقسیمات کشوری صربستان تقسیمات کشوری صربستان

تقسیمات کشوری صربستان کشور صربستان ، یک کشور محاط در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا می باشد ...

تقسیمات کشوری کره جنوبی تقسیمات کشوری کره جنوبی

کشور کره جنوبی، کشوری در بخش جنوبی شبه جزیره کره در شرق آسیا می باشد که پایتخت آن شهر سئول ا...

نظرات کاربران
Call Now Button