همانطور که در مقاله های “ ویزای تحصیلی” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اخذ ویزای تحصیلی” که یکی از روش های اخذ تابعیت و اقامت و همچنین مهاجرت به اروپا می باشد. توضیحات کاملی ارائه دادیم و همانطور که قول داده بودیم به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کشورهای مختلف مقاله قرار دهیم یک مقاله مرجع در زمینه اخذ ویزای تحصیلی گروه پزشکی در کشور فنلاند را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم.

تحصیل گروه پزشکی در کشور فنلاند
تحصیل گروه پزشکی در کشور فنلاند

شرایط پذیرش و تحصیل گروه پزشکی در کشور فنلاند

کشور فنلاند یکی از کشور های پیشرفته و در حال توسعه می باشد که در حوزه اسکاندیناوی یکی از کشورهای بسیار امن و با کیفیت زندگی اجتماعی بسیار بالاست. کشور فنلاند یکی از بهترین گزینه ها برای زندگی افراد در حوزه اتحادیه اروپا به شمار می رود اما جوری که تصور میکنیم اخذ پذیرش تحصیلی کشور فنلاند کار ساده ای نیست و نیاز به تخصص دارد.

اگر افراد بتوانند به زبان بومی کشور فنلاند در دانشگاه های دولتی تحصیل نمایند امکان اخذ بورسیه یا کمک هزینه های دولتی و نیمه دولتی برای آن ها وجود دارد و در عمل انگار تحصیل پزشکی در کشور فنلاند برای این گونه از افراد نیمه رایگان تا رایگان انجام می شود و متقاضیان از امکانات خوب و مناسبی می توانند بهره ببرند.

لازم به ذکر است افرادی که متقاضی تحصیل در فنلاند در گروه پزشکی  هستند و البته تمایل دارند بخش تخصص و فوق تخصص خود را در کشور فنلاند بگذرانند بهتر است برای این امر ابتدا جای اخذ پذیرش گروه پزشکی در کشور فنلاند به اخذ پذیرش پزشکی در یکی دیگر از کشور های اتحادیه اروپا مثل جمهوری چک، مجارستان، اسلواکی، اتریش یا آلمان بپردازند و پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی در این کشور ها برای تخصص در کشور فنلاند اقدام نمایند.

نکته دیگری که در زمینه متقاضیان تحصیل گروه پزشکی در کشور فنلاند لازم به ذکر است این است که اگر فردی در اتحادیه اروپا به تحصیل در یکی از رشته های پزشکی مشغول باشد این امکان را دارد که اگر واحدهای پاس شده  بعد از حداقل 2 سال تحصیل و مطابق با نظام تحصیل گروه پزشکی در کشور مورد نظر و مقصد او باشد و نمرات بسیار بالا کسب کرده باشد، با مکاتبه با دانشگاه های پزشکی کشور فنلاند درخواست انتقالی بدهد.
مدت زمان تحصیل دوره های گروه پزشکی در کشور فنلاند در حدود 6 الی 7 سال زمان می برد و فارغ التحصیلان می توانند تحت نظارت پزشکان دیگری مشغول به کار در کشور فنلاند شوند.

شرایط پذیرش و تحصیل گروه پزشکی در کشور فنلاند
شرایط پذیرش و تحصیل گروه پزشکی در کشور فنلاند

تحصیل رشته پزشکی در کشور فنلاند – دانشگاه های مورد تایید کشور فنلاند

گروه الف (ممتاز)

  1. دانشگاه هلسینکی در فنلاند
  2. دانشگاه ایسترن فنلاند
  3. دانشگاه اولو
  4. دانشگاه تمپر
  5. دانشگاه تورکو
  6. دانشگاه ییواسکیلا

یکی مهمترین دانشگاه های گروه پزشکی کشور فنلاند، دانشگاه هلسینکی می باشد.

گروه ب (خوب)

  1. University of Helsinki
  2. University of Lapland
  3. University of Vassa
  4. Hanken Svenska Handelshogskolan(Hanken School of Economics)
  5. University of Art  Helsinki

یکی مهمترین دانشگاه های گروه پزشکی کشور فنلاند، دانشگاه هلسینکی می باشد.

دانشگاه هلسینکی:

دانشکده پزشکی دانشگاه هلسینکی، لیسانس پزشکی، مجوز دندانپزشکی و کارشناسی ارشد علوم (فارغ التحصیلان برنامه کارشناسی ارشد بین المللی در علوم تربیت) را ارائه می دهد.

تعداد دانشجویان  که در چند سال اخیر در مدارس و کالج های پزشکی پذیرفته شده اند، متغیر بوده اما آمار نشان داده است که به علت زیاد بودن دانشجویان پزشکی و افزایش حقوق پزشکان عمومی در کشور فنلاند، تعداد کافی پزشک عمومی برای کشور فنلاند فراهم شده است.

دانشگاه های مورد تایید کشور فنلاند
دانشگاه های مورد تایید کشور فنلاند

دانشکده های دانشگاه هلسینکی در کشور فنلاند:

  • دانشکده پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند
  • دانشکده دامپزشکی و داروسازی در فنلاند
  • دانشکده علوم زیست و علوم کشاورزی در فنلاند
  • دانشکده فلسفه و حقوق در فنلاند
  • دانشکده هنر در فنلاند
  • دانشکده علوم پایه در فنلاند

هزینه تحصیل در دانشگاه هلسینکی به طور میانگین بین 13000 تا 18000 یورو در سال بسته به رشته و مقطع تحصیلی متغیر می باشد.

 تحصیل گروه پزشکی در کشور فنلاند – تحصیل دندانپزشکی در کشور فنلاند

دندانپزشکی در کشور فنلاند به زبان بومی کشور فنلاند ارائه می شود و افراد متقاضی باید مدرک زبان فنلاندی خود را جهت ادامه تحصیل در این رشته ارائه دهند. تحصیل دندانپزشکی در کشور فنلاند مثل کشور های دیگر علاوه بر داشتن معدل بالا و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی نیاز به ارائه مدرک زبان دارد و دوره تحصیل پزشکی در این کشور 6 سال می باشد که بر این اساس تحصیل دندانپزشکی در کشور فنلاند در حدود 5 سال به طول می انجامد.

دوره تحصیل دندانپزشکی در فنلاند مانند کشورهای دیگر نیاز به گذراندن دوره کالج پریمدیکال یا پیش دانشگاهی مجدد با نظام آموزشی کشور فنلاند را دارد.
پس از گذراندن دوره کالج از افراد متقاضی آزمون ورودی گرفته می شود که پس از موفقیت در این آزمون می توانند وارد دانشگاه های پزشکی کشور فنلاند شوند.
با توجه به موارد گفته شده کشور فنلاند هیچ دوره زبانی را برای دانشجویان برگذار نمیکند و ارائه مدرک زبان فنلاندی برای ورود و تحصیل در فنلاند در گروه پزشکی الزامی است. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که تحصیل در دیگر رشته ها در کشور فنلاند به زبان انگلیسی امکانپذیر خواهد بود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

تحصیل در فنلاند در دانشگاه های پزشکی پرداخت هزینه های تحصیل می باشد که بر این اساس هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی به طور میانگین چیزی در حدود 8000 الی 25000 یورو سالیانه می باشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فنلاند
هزینه تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

هزینه زندگی در کشور فنلاند

هزینه زندگی در کشور فنلاند برای یک نفر در طول هر ماه در حدود ماهیانه 800 الی 1000 یورو می باشد. کشور فنلاند هم مانند دیگر کشورها اجازه کار حین تحصیل را به دانشجویان بین المللی می دهد و بسته به مقطع تحصیلی دانشجویان می توانند 25 ساعت در هفته به طور پاره وقت کار کنند و بخشی از هزینه های خود را در کشور فنلاند تامین کنند.

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل در کشور فنلاند یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است.
هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور فنلاند، تابعیت و اقامت تحصیلی در کشور فنلاند را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی کشور فنلاند می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button