ویزای تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی برای افرادی که در کنکور پزشکی ایران موفق نبودند بسیار قابل توجه است. ارائه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، که از رشته های مهم گروه پزشکی محسوب می شوند، در دانشگاه های معتبر و با شهریه بسیار مناسب در کشور مالزی، باعث افزایش رغبت دانشجویان برای تحصیل در مالزی شده است.

از طرفی بعد از تحصیل گروه پزشکی، امکان مهاجرت به کانادا و استرالیا فراهم است و فارغ التحصیلان گروه پزشکی دانشگاه های معتبر کشور مالزی، امکان ورود به رشته های تخصص پزشکی در اروپا، انگلستان، کانادا، استرالیا و آمریکا را دارند.
همچنین تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی کشور مالزی برای افرادی که اقدام به سرمایه گذاری، ثبت شرکت و یا خرید ملک در کشور مالزی را کرده اند، امکان پذیر است.

تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی

شرایط تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی

افرادی که دارای دیپلم متوسطه در رشته های تجربی و ریاضی هستند، امکان اخذ ویزای تحصیلی گروه پزشکی در کشور مالزی را دارند. تحصیل به زبان انگلیسی است و افراد برای ورود باید مدرک زبان ایلتس 6 یا 6.5 را ارائه دهند ولی جای نگرانی نیست در صورتی که متقاضی تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی، توانایی و دانش کافی در زبان انگلیسی را نداشت، باید اول در کالج های زبان انگلیسی در کشور مالزی، اقدام به گذراندن و کسب مهارت زبان انگلیسی در کالج های زبان انگلیسی کشور مالزی نموده و سپس مشغول به تحصیل در مالزی در گروه پزشکی شود.

طول دوره تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی 5 الی 6 سال است و مدارک صادر شده از دانشگاه های گروه پزشکی کشور مالزی در همه دنیا، از اعتبار برخوردار است. تحصیل تخصص رشته های پزشکی در کشور مالزی، هم برای فارغ التحصیلان گروه پزشکی در کشور مالزی و هم فارغ التحصیلان گروه پزشکی از سایر کشورها امکان پذیر است.

مزایای تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی

از جمله مزایای تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • امکان داشتن ویزای همراه برای دانشجویان و همراه بردن همسر و فرزندان
  • امکان اشتغال به کار همزمان با تحصیل
  • امکان اشتغال به کار پس از اتمام تحصیل
  • عدم نیاز به مدرک زبان و گذراندن دوره های زبان در کشور مالزی قبل از ورود به دانشگاه.
  • هزینه های ارزان تحصیل رشته پزشکی در مالزی
  • امکان تحصیل در دانشگاه های انگلستان، استرالیا، کانادا و آمریکا بعد از فارق التحصیلی.
مزایای تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی

شهریه دانشگاه های گروه پزشکی در کشور مالزی

شهریه تحصیل در مالزی در رشته پزشکی متغیر است و سالیانه بین 15000 دلار در سال تا 30000 دلار در سال متغییر است.

هزینه های زندگی دانشجویی برای دانشجویان بطور میانگین ماهیانه حدود 1000 دلار می باشد.

شرایط اخذ پذیرش گروه پزشکی در کشور مالزی

شرایط اخذ پذیرش گروه پزشکی در کشور مالزی به شرح زیر است:

  • تسلط کامل به زبان انگلیسی (در حد آیلتس 6 یا 6/5)، معمولا در موسسات و کالج های آموزش زبان در کشور مالزی که به دانشگاه ها وابسته باشند امکان آموزش زبان قبل از ورود دانشجو به کلاس های دانشگاه برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند، وجود دارد. اما بهتر است قبل از ورود به کشور مالزی، نسبت به یادگیری زبان انگلیسی اقدام کنید.
  • داشتن تمکن مالی با ارائه صورتحساب بانک به مبلغ 10000 دلار در یک بانک معتبر.
  • مدرک و دانشنامه فارغ التحصیل درمقطع قبلی بامعدل مناسب.

مراحل تحصیل در دانشگاه های گروه پزشکی در کشور مالزی

دوره تحصیل در کشور مالزی در گروه پزشکی بین 5 تا 6 سال می باشد که در دانشگاه های مختلف طی 3 فاز ارائه می شود. فاز اول شامل دو سال اول ورود به دانشگاه است که دانشجویان تمامی دروس علوم پایه مربوط به گروه پزشکی را می آموزند و تمامی دروس به طور تئوری می باشند.

فاز دوم، سال سوم و چهارم تحصیل را شامل می شود که صرفا فراگیری مهارت های بالینی است که این مهارت های بالینی هم در محیط دانشگاه و هم در محیط بیمارستان به دانشجویان آموزش داده می شود. تمامی ارائه های لازم از جمله پایان نامه و مهارت های عملی تز دانشجو در فاز سوم که سال آخر تحصیل هست، انجام می شود.

مراحل تحصیل در دانشگاه های گروه پزشکی در کشور مالزی

تحصیل تخصص دندانپزشکی در مالزی

تحصیل تخصص دندانپزشکی، برای دندانپزشکان عمومی که خارج از کشور مالزی یا در دانشگاه های کشور مالزی مدرک دندانپزشکی عمومی اخذ نموده اند امکان پذیر می باشد.
جهت تحصیل، باتوجه به اینکه مدرک دندانپزشکی گرفته شده در ایران به عنوان کارشناسی و یا کارشناسی ارشد قبول می شود، متقاضی ابتدا باید یک دوره کوتاه مدت 6 الی 8 ماهه را به عنوان دوره پرکتیکال (PRACTICAL) بگذرانند وپس از آن وارد تحصیل تخصص دندانپزشکی در کشور مالزی شوند. مدرک دندانپزشکی دانشگاه های دولتی مالزی توسط وزارت بهداشت ایران، ارزشیابی و تایید می شود. این دانشگاه ها عبارتند از:

  1. دانشگاه UK کشور مالزی
  2. دانشگاه UM کشور مالزی
  3. دانشگاه USM کشور مالزی

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور مالزی اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید.

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل در کشور مالزی یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است.
هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

تحصیل تخصص دندانپزشکی در مالزی

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور مالزی، تابعیت و اقامت تحصیلی در کشور مالزی را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی کشور مالزی می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button