همانطور که در مقاله های “ویزای تحصیلی” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اخذ ویزای تحصیلی” که یکی از روش های اخذ تابعیت و اقامت و همچنین مهاجرت به اروپا می باشد.
توضیحات کاملی ارایه دادیم و همانطور که قول داده بودیم به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کشورهای مختلف مقاله قرار دهیم یک مقاله مرجع در زمینه اخذ ویزای تحصیلی گروه پزشکی در کشور لیتوانی را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم.

کشور لیتوانی در شمال شرقی قاره اروپا واقع شده و یکی از کشورهای بالتیک محسوب میشود و به آن لتونی نیز گفته می شود. در این مقاله ما به بررسی شرایط تحصیل گروه پزشکی در کشور لیتوانی می پردازیم.

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور لیتوانی اقدام نمایید، موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید.

تحصیل گروه پزشکی در کشور لیتوانی
تحصیل گروه پزشکی در کشور لیتوانی

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل گروه پزشکی در کشور لیتوانی

در طول ۳ سال اول، مطالب آموزشی در دانشگاه ها به طور کلی، در رابطه با مسائل مهم و اصلی و بالینی پزشکی تدریس می شود، که دانشجو با داشتن اطلاعات کافی درباره ساختار و عملکرد بدن انسان سالم و بدن فرد بیمار آشنا و وارد مرحله  بعد تحصیل خود می شود و زمینه برای مطالعات بیشتر فراهم می شود.

در طول بخش دوم تحصیلات، دانشجویان در مورد علت بیماری ها، مکانیزم بدن انسان، علائم بیماری، روش های تشخیصی و اصول درمان عمومی آشنا می شوند.
و در نهایت مهارت های عملی و کار آموزی مورد نیاز را در دوره کارآموزی بالینی در طول سال ششم به طور کامل می آموزند. در طول 3 سال اول تمام دوره های گروه پزشکی در کشور لیتوانی به زبان لتونیایی تدریس می شود.

دانشگاه های گروه پزشکی در کشور لیتوانی

  • دانشگاه لتونیایی علوم بهداشت (Kaunas)
  • دانشگاه ویلنیوس

دانشگاه علوم بهداشت کشور لیتوانی

دانشگاه علوم بهداشت کشور لتونی در سال 1922 در شهر کاوناس تاسیس شد و در سال 1998 دانشکده پزشکی وضعیت تحصیلی مستقلی را دریافت کرد، که از دانشگاه کاوناس جدا شد و به “دانشگاه علوم بهداشت لتونی” تبدیل شد و امروزه یکی از دانشکده های پزشکی برتر در کشور لتونی است.

برنامه بین المللی ارائه شده توسط دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی

  • پزشکی عمومی: طول دوره 6 سالاست و منجر به اعطای درجه MUDr”. – “Medicinae Universae” دکترا” یا (M.D.) دکترای پزشکی عمومی می شود.
  • دندانپزشکی: طول دوره 5 سال با اعطای درجه ” – “Medicinae Dentalis “دکترا” یا دکتر دندانپزشک
  • فارماکولوژی: طول دوره 5 سال با اعطای درجه یا Doctor یا دکتری داروسازی
  • داروهای دامپزشکی: طول دوره 5.5 سال با اعطای درجه کارشناسی ارشد دامپزشکی، جراح دامپزشک

دانشگاه علوم بهداشت کشور لیتوانی
دانشگاه علوم بهداشت کشور لیتوانی

شهریه دانشگاه های گروه پزشکی در کشور لیتوانی

  • پزشکی عمومی: 10.000 یورو سالانه
  • دندانپزشکی: 12.000 یورو سالانه
  • فارماکولوژی: 6.000 یورو سالانه
  • دامپزشکی: 6.000 یورو سالانه

شرایط پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

  • تکمیل تحصیلات متوسطه (دیپلم دبیرستان)
  • شرکت و پذیرش در آزمون ورودی: آزمون در دروس زیست شناسی و شیمی و زبان برگزار می گردد.

تحصیل گروه پزشکی در کشور لیتوانی – هزینه زندگی در لیتوانی

حدود 700 یورو در هر ماه برای هر دانشجو می باشد (دانشگاه خوابگاه ارائه می دهد)

دانشگاه ویلنیوس لیتوانی

دانشگاه ویلنیوس در سال 1579 تاسیس شد و این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های مرکز و شرق اروپا است. دانشکده پزشکی دانشگاه ویلنیوس، در سال 1781 تاسیس شد، که این دانشگاه شامل بیش از 20 گروه تحصیلی مختلف می باشد و یکی از بزرگترین و بهترین دانشگاه های گروه پزشکی در اتحادیه اروپا است.

دانشگاه ویلنیوس لیتوانی
دانشگاه ویلنیوس لیتوانی

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش گروه پزشکی در کشور لیتوانی

مدارک بایستی به زبان انگلیسی ترجمه و ارسال شوند:

  • گواهی پایان دوره دبیرستان (12سال دیپلم) به همراه ریز نمرات
  • فرم درخواست
  • گذرنامه و یا ID سفر.
  • گواهی بهداشتی بر اساس معاینه کامل پزشکی
  • 3 عکس مناسب گذرنامه ای (3×4 سانتی متر)
  • پرداخت هزینه درخواست ( 350 EUR) غیر قابل استرداد
  • شهریه: تقریبا 10.000 یورو سالیانه

شرایط پس از فارغ التحصیلی گروه پزشکی در کشور لیتوانی

پس از اتمام دوره های گروه پزشکی در کشور لیتوانی مدرک معادل ارائه میشود، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در زمینه های مختلف پزشکی و مربوط به رشته شان شروع به کار کنند. فارغ التحصیلان همچنین ممکن است تصمیم داشته باشند به انجام مطالعات و اقامت بیشتر به جهت تحصیل در کشور لیتوانی بمانند، که در نتیجه تحصیلات بیشتر منجر به گرفتن مدرک تحصیلی تحت عنوان پزشک متخصص خواهند شد.

دسترسی به اقامت از طریق تحصیل با استفاده از روش های قانونی و با مراجعه به وزارت سلامت عمومی کشور لیتوانی و یا دیگر نهادهای قانونی در کشور لیتوانی امکان پذیر است.

هزینه درخواست داد: برای هر درخواست پذیرش برابر با 100یورو باید پرداخت شود. دادن درخواست به صورت آنلاین امکان پذیر می باشد و پس از پرداخت هزینه امکان پذیر است.

مدرک زبان:

جهت اثبات مهارت های زبانی اشخاص بایستی مدرک آیلتس 5.5 و یا تافل 70 را حداقل داشته باشند.

اگر زبان درخواست تحصیل شما انگلیسی باشد و اگر مدرک دانشگاهی به زبان انگلیسی  داشته باشید از شرکت در آزمون زبان معاف خواهید شد.

جهت شرکت در برنامه های روسی: پیشنهاد می شود که افراد مدرک c1 روسی را در اختیار داشته باشند.

اگر زبان اول شما روسی باشد و یا اگر شما مدرک دانشگاهی به زبان روسی در اختیار داشته باشید، از شرکت در آزمون زبان روسی نیز معاف خواهید شد.

شرایط پس از فارغ التحصیلی گروه پزشکی در کشور لیتوانی
شرایط پس از فارغ التحصیلی گروه پزشکی در کشور لیتوانی

شرایط فارغ التحصیلی رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی

بخاطر داشته باشید که در پایان یک آزمون از اشخاص گرفته می شود که از دو بخش نوشتاری (تئوری) و عملی نیز تشکیل شده است که شخص باید این آزمون را با موفقیت سپری کند تا مدرک به او اعطا شود.

درانتها توجه داشته باشید برخی از رشته ها به زبان روسی هم در این دانشگاه ها ارائه می شوند که متقاضی برای ورود به آنها باید مدرک پادفک یا زبان روسی را داشته باشد.

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل در لیتوانی یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است.
هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور لیتوانی، تابعیت و اقامت تحصیلی در کشور لیتوانی را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی کشور لیتوانی می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button