کشور سوئد به دلیل داشتن پیشرفته ترین نظام آموزشی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی و  همینطور مدارک تحصیلی معتبر در سراسر جهان بسیار پرطرفدار است و هر سال پذیرای دانشجویان بسیاری در رشته هایی نظیر پزشکی و دندانپزشکی از سرتا سر دنیا می باشد. اغلب دانشگاه های کشور سوئد مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشند.

برای رشته های گروه پزشکی کشور سوئد علاوه بر زبان سوئدی، زبان انگلیسی نیز مورد نیاز می باشد، از این رو داشتن مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی الزامی می باشد البته برای آن دسته از متقاضیان تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد که مدرک زبان ندارند امکان برگزاری کلاس های زبان انگلیسی مهیا می باشد.

تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در سوئد

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اعزام دانشجو و تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد

تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد در اغلب دانشگاه های کشور سوئد به یک شکل برنامه ریزی شده و تنظیم شده است. تحصیل پزشکی در کشور سوئد حدود 5 سال به طول می انجامد که 18 ماه آن به صورت کار آموزی و اجباری می باشد. دوره کار آموزی در کشور سوئد تحت نظارت اداره آموزش عالی و به صورت رسمی کنترل می شود.

در گروه پزشکی در کشور سوئد به دانشجویان، تمامی آموزش های لازم در رابطه با راه کارهای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها، کاهش بیماری و درمان بیماری ارائه می شود که البته کسب تمامی این مهارت ها نیازمند کسب تخصص علمی در رشته های گروه پزشکی و البته توانایی رویارویی با بیماران می باشد که تمامی این مهارت ها با آموزش های گسترده توسط اساتید مجرب در دانشگاه های گروه پزشکی کشور سوئد بدست آورده می شود.

مشاوره و تماس
021-72207

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های گروه پزشکی

تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد یکی از طولانی ترین دوره های تحصیل در سوئد می باشد و طی ۱۱ ترم که حدودا معادل 5 سال و نیم تحصیل به طور تمام وقت است، به طول می انجامد که منجر به اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه های معتبر کشور سوئد می شود.
در قسمت اول برنامه های آموزشی گروه پزشکی در کشور سوئد به دانشجویان چگونگی ساختار و کارکرد بدن انسان آموزش داده می شود.

مطالعات اولیه بر روی زیست شناسی سلولی، بافت شناسی، فیزیولوژی و ژنتیک متمرکز می شود. در قسمت دوم تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد دانشجویان با انواع بیماری ها و علت های ابتلا به آن ها و درمان بیماری ها  آشنا می شوند که موضوعات درسی اصلی آن ها در رابطه با آسیب شناسی، عفونت، میکروب شناسی، اختلالات پوستی، جراحی، مغز و اعصاب و… می باشد.
در تمامی دوره های تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد پس از اتمام دوره، آزمون های کتبی و یا شفاهی جهت بررسی وضعیت علمی دانشجویان برگذار می شود.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های گروه پزشکی کشور سوئد بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت بهداشت باشد.
شهریه دانشگاه های خصوصی سوئد معمولا بالا می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئد

تحصیل دندانپزشکی در سوئد طی یک برنامه آموزشی در زمینه های ارتودنسی، پریودنتولوژی و بیماری های دندان و دهان ارائه می شود.
 تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئد شامل یک دوره 5 ساله حدود 12 ترم می باشد و به صورت تحصیل، به طور تمام وقت است که شامل دوره های جراحی دندان، دوره های بالینی دندان و علوم پزشکی عمومی می باشد. دوره های آموزشی رشته دندانپزشکی در کشور سوئد در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی ارائه می شود که مستلزم ارائه مدرک زبان آیلتس حداقل 7 یا تافل معادل آن می باشد.

البته برای تحصیل گروه پزشکی در سوئد نیاز به دانش زبان سوئدی تا سطح B1 نیز الزامی می باشد. دوره های بهداشت دهان و دندان شامل 3 سال تحصیل تمام وقت می باشد که پس از اتمام دوره به دانشجویان مدرکی با عنوان متخصص بهداشت دندان و دهان اعطا می شود.

برنامه آموزش تکنسین دندانپزشکی کشور سوئد 3 سال به صورت تحصیل تمام وقت است که دانشجویان در آزمایشگاه های مجهز دندانپزشکی در کشور سوئد این دوره را به پایان می رسانند.
در رشته دندانپزشکی در کشور سوئد حداقل 2 سال آموزش برای عنوان دندانپزشکی عمومی احتیاج است و دانشجویان پس از اتمام این دوره باید مراحل ثبت نام دندانپزشکی تخصصی را بگذرانند.

تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئد

معتبرترین دانشگاه های پزشکی کشور سوئد

معتبرترین دانشگاه های پزشکی کشور سوئد عبارتند از:

  • دانشگاه گوتنبرگ (دانشگاه گوتنبرگ، موسسه پزشکی)
  • انستیتو کارولینسکا
  • دانشگاه لینشوپینگ (دانشگاه لینشوپینگ، گروه علوم پزشکی و بهداشت)
  • دانشگاه لوند (دانشگاه لوند، دانشکده پزشکی)
  • دانشگاه اومئو (دانشگاه Umea، دانشکده پزشکی)
  • دانشگاه اوربرو (دانشگاه اوربرو، دانشکده پزشکی و سلامت)
  • دانشکده پزشکی دانشگاه اوپسالا

دانشگاه های فوق مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشند. از برترین و بهترین مراکز علمی و تحقیقاتی گروه پزشکی کشور سوئد می توان به انستیتو کارولینسکا اشاره کرد که از معتبرترین مراکز تحقیقاتی کشور سوئد می باشد و کتابخانه آن بزرگترین کتابخانه علوم پزشکی در اسکاندیناوی می باشد.
انستیتو کارولینسکا دارای بیش از 22 دپارتمان علوم پزشکی از جمله پزشکی و دندانپزشکی می باشد. هزینه تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد سالانه 25000 کرون کشور سوئد می باشد.

مدارک لازم جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد

مدارک لازم جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئد به شرح زیر می باشد:

  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه انگیزه نامه تحصیل در سوئد
  • مدرک زبان
  • معرفی یک حساب بانکی جهت اثبات پشتوانه مالی
  • ارائه یک موضوع تحقیقاتی

شرایط تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد

زبان تحصیل گروه پزشکی در سوئد معمولا زبان سوئدی می باشد. البته بعضی از رشته ها به زبان انگلیسی هم ارائه می شوند که با توجه به محدود بودن تعداد آن ها امکان اخذ پذیرش برای تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد به زبان انگلیسی بسیار کم و در دانشگا های خصوصی می باشد.

دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 یا 7 و یا تافل معادل آن را ارائه بدهند. دانشگاه های مختلف، دوره های آموزش زبان سوئدی را برای آن دسته از متقاضیانی که به زبان سوئدی تسلط ندارند، برگزار می کنند. البته هزینه این دوره ها بطور جدا از شهریه دانشگاه از دانشجو دریافت می شود.

شرایط تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد

متقاضیان تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی باشند و اگر دیپلم آن ها تجربی نباشد حتما درس زیست شناسی را باید با گذرانده باشند.

بورسیه هم به دانشجویانی که رزومه تحصیلی قابل قبول و خوبی ارائه بدهند اعطا می شود. متقاضیان دریافت بورسیه می توانند درخواست خود را به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه دهند. اگر شخصی موفق به اخذ بورسیه شود می تواند به طور کاملا رایگان تحصیل کند.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در سوئد

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد به شرح زیر می باشد:

  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های گروه پزشکی کشور سوئد
  • انجام آزمایش پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • پاسپورت
  • گواهی مهارت زبان سوئدی ( توسط آزمون زبان سوئدی TISUS حداقل سطح B1)
  • ارائه یک موضوع تحقیقاتی
  • معرفی یک حساب بانکی جهت اثبات پشتوانه مالی
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات + ترجمه
  • ارائه انگیزه نامه جهت تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد

هزینه تحصیل پزشکی در سوئد

هزینه بررسی مدارک به صورت جداگانه از دانشجو دریافت می شود. میزان این هزینه متناسب با دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه ها متفاوت است. هزینه تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد حدودا بین 25 تا 30 هزار یورو در سال می باشد.

مزایای تحصیل پزشکی در کشور سوئد

مزایای تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد به شرح زیر می باشد:

  • سطح بالای کیفیت زندگی در کشور سوئد برای تمام شهروندان و دانشجویان
  • نرخ پائین بیکاری برای شهروندان و دانشجویان (اجازه 20 ساعت کار (مرتبط یا نا مرتبط) با رشته دانشجو در هفته)
  • امکان گرفتن اقامت و تابعیت دانشجو بعد از اتمام تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد
  • خوابگاه های بسیار مجهز
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و برتر اروپا
  • ثبات و امنیت بالای کشور سوئد
  • امکان اخذ ویزای همراه به صورت همزمان
مزایای تحصیل گروه پزشکی در کشور سوئد

انتقال دانشجویان گروه پزشکی در کشور سوئد

گاهی اوقات تبادلات دانشجویان گروه پزشکی که مشغول به تحصیل هستند و حداقل 3 سال از تحصیل خود را در یک دانشگاه معتبر گذرانده اند و همچنین دوره های زبان فنلاندی یا سوئدی را طی کرده اند در دانشگاه هلسینکی پزشکی امکان پذیر است. تبادل دانشجو با دانشگاه های دیگر نیاز به مذاکره خاص در این مورد را دارد.

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور سوئد اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید.

سخن پایانی

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل در کشور سوئد یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است.
هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد.
جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور سوئد، تابعیت و اقامت تحصیلی در کشور سوئد را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی کشور سوئد می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در سوئد تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد به دلیل در دسترس بودن امکانات رفاهی پیشرفته، رویای بسیاری از دانشجویان است. د...

کار در سوئد کار در سوئد

کار در سوئد برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مه...

مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد دقیقا چه مزایا و معایبی دارد؟ برای مهاجرت به کشور سوئد چه شرایطی باید داشته ...

نظرات کاربران
محسن

سلام.من ارتوپد هستم و همسرم متخصص گوش و حلق و بینی که طرح و سربازی هم رفتمایا شرایط کار برای ما وجود داره؟

سارا جوادی

با سلام بله خوشبختانه می تواندی اقدام نمایید.

zr

عااااااالی بود

شیوا ساریخانی

سپاس دوست عزیز

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button