افرادی که به کشور سریلانکا مهاجرت می کنند دو هدف دارند یکی برای کار کردن و دیگری برای اخذ پذیرش تحصیلی کشور سریلانکا. دانشگاه های گروه پزشکی کشور سریلانکا دانشجویان بین المللی زیادی را در سراسر جهان برای رشته های پزشکی پذیرش می نمایند. کشور سریلانکا برای جذب دانشجویان بین المللی بیشتر، مناطق آزادی را برای سرمایه گذاری، مختص به آموزش و ایجاد دانشگاه های بین المللی در کشور سریلانکا ایجاد کرده است.

کشور سریلانکا قصد دارد 6 دانشگاه بین المللی را در کشور سریلانکا احداث نماید تا دانشجویان بین الملل از کیفیت عالی آموزش با هزینه های مناسب و بسیار کم برخوردار شوند. میتوان گفت اولین کالج و موسسه آموزش عالی مدرن در کشور سریلانکا در سال 1921 به عنوان کالج سیلان تاسیس شد. همین طور اولین دانشگاه هم تحت عنوان دانشگاه سیلان با چند دانشگاه در جزایر دیگر مثل کلمبو تاسیس شدند. برترین موسسه کشور سریلانکا موسسه آموزش و فناوری است که تحت نظر وزارت آموزش عالی کشور سریلانکا قرار دارد.

کشور سریلانکا با وجود جنگ های زیادی که داشته یکی از کشورهایی است که دارای با سوادترین جمعیت در جهان است. تقریبا 91 درصد از افراد بزرگسال در کشور سریلانکا و بیش از 97 درصد از جوانان با توجه به آمار موسسه یونسکو و طبق آمار جهانی در کشور سریلانکا با سواد هستند و نرخ سواد آموزی و سطح تعلیم در سریلانکا رو به رشد است. زبان تدریس آنها سینهالی است و زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در کشور سریلانکا تدریس می شود.

شرایط پذیرش در دانشگاه های کشور سریلانکا

اشخاصی که قصد تحصیل گروه پزشکی در کشور سریلانکا را دارند باید دوره دیپلم 12 ساله را اخذ کرده باشند تا بتوانند از دانشگاه های گروه پزشکی سریلانکا پذیرش تحصیلی اخذ نمایند، همچنین تحصیل در تمامی رشته ها در دانشگاه های کشور سریلانکا امکان پذیر است و افراد به راحتی می توانند در هر رشته ای به تحصیل بپردازند اما افرادی که تحصیلات خود را در رشته های فنی و مهندسی گذرانده اند از شانس بالایی برای پذیرش برخوردارند. تحصیل در مقطع مهندسی در کشور سریلانکا از نظر بازه زمانی چهار سال می باشد .

سیستم فعلی کشور سریلانکا هنوز هم مثل قیل استعماری است و کشور بریتانیا تاثیر خیلی زیادی بر سیستم آموزش و پرورش کشور سریلانکا دارد.

در کشور سریلانکا 2 نوع دانشگاه وجود دارد:

دانشگاه خصوصی و همچنین دانشگاه دولتی. هزینه دانشگاه دولتی خیلی کم است ولی هزینه دانشگاه خصوصی گرانتر است.

معرفی دانشگاه های کشور سریلانکا

اولین کالج و موسسه آموزش عالی مدرن در کشور سریلانکا در سال 1921 به عنوان کالج سیلان در کشور سریلانکا تاسبیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد. دانشگاه سیلان و چند دانشگاه دیگر در کلمبو تاسیس شد.

دانشگاه های کشور سریلانکا عبارتند از:

دانشگاه Colombo، دانشگاه  peradeniya، دانشگاه سری Jayewardenepura، دانشگاه Kelaniya

دانشگاه Moratuwa، دانشگاه جافنا، دانشگاه  Ruhuna، دانشگاه آزاد سریلانکا، دانشگاه ها Rajarata سریلانکا

دانشگاه ساباراگاموا سریلانکا، دانشگاه وایامبا سریلانکا، دانشگاه UVA Wellassa، دانشگاه هنر و تصویری و نمایشی.

به بسیاری از دانشگاه های دولتی توسط کمیسیون کمک های مالی کشور سریلانکا بودجه تعلق می گیرد که میزان بودجه بستگی به سطح دانشگاه دارد که می تواند از بودجه به عنوان منبع اصلی مالی بهره ببرد و گاهی اوقات تنها همان بودجه مورد استفاده قرار می گیرد.

هزینه دانشگاه های گروه پزشکی در کشور سریلانکا

هزینه دانشگاه های گروه پزشکی در کشور سریلانکا برای کل دوره حدود 200،000 تا 550،000 LKR روپیه سریلانکا می شود.

هزینه های دیگر شامل هزینه اجاره آپارتمان حدود 50 هزار روپیه

هزینه برای اجاره یک اتاق در خوابگاه دانشجویی حدود 10 تا 15 هزار روپیه

جدای از آن مسافرت و سرگرمی، سالن بدن سازی و غیره ماهانه حدود 6 هزار روپیه هزینه دارد.

با در نظر گرفتن موارد گفته شده کشور سریلانکا یک کشور مناسب و تقریبا ارزان و به صرفه برای زندگی و تحصیل کردن است و همچنین افرادی که به کشور سریلانکا مهاجرت میکنند دو هدف دارند یکی تحصیل و دیگری کار در کشور سریلانکا است، کشور سریلانکا از جمله کشور هایی می باشد که با توجه به اینکه توسعه نیافته است آمار بیکاری در آن خیلی کم است و همه مشغول به کار هستند. چنانچه به دنبال کشوری هستید با این خصوصیات ما به شما  کشور سریلانکا را پیشنهاد می دهیم.

تحصیل گروه پزشکی در کشور سریلانکا از مواردی است که خواهان زیادی دارد. دانشگاه های این کشور به دانشجویان بین المللی از سرتاسر جهان پذیرش می دهند. مهاجرت تحصیلی به کشور سریلانکا به دلیل هزینه های مناسب و همچنین رنکینگ بسیار خوبی که این دانشگاه ها دارند مورد توجه و استقبال بسیاری از افراد قرار می گیرد.

در سال های قبل کشور سریلانکا جزء کشورهایی بوده که برای تحصیل مورد توجه و استقبال افراد نبوده است اما در حال حاضر کشور سریلانکا از دانشگاه های فوق العاده و معتبری برخوردار می باشد و افراد به راحتی می توانند در دانشگاه های کشور سریلانکا به تحصیل بپردازند.
با توجه به اینکه دانشگاه های کشور سریلانکا در حال حاضر با چندین دانشگاه در استرالیا و آمریکا قرارداد همکاری دارد برای مهاجرت و تحصیل افراد به عنوان جایگاه مناسبی مورد توجه قرار گرفته است و همه ساله افراد بسیاری خواهان تحصیل در دانشگاه های کشور سریلانکا می باشند که می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور سریلانکا به تحصیل در برترین دانشگاه ها بپردازند.

تحصیل در سریلانکا برای افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می تواند بهترین گزینه باشد.

کشور سریلانکا برای افرادی که قصد تحصیل در کشور سریلانکا را دارند در حدود 25 دانشگاه و دانشکده فنی تاسیس کرده است تا افراد بتوانند با ورود به این دانشگاه ها و تحصیل در رشته های فنی به راحتی وارد بازار کار شوند و کار مناسب را بیابند.

گروه پزشکی در کشور سریلانکا
گروه پزشکی در کشور سریلانکا

در نهایت می توان گفت معرفی دانشگاه های کشور سریلانکا به افراد کمک می کند تا بتوانند بهترین دانشگاه ها را انتخاب نمایند و همچنین با ورود به دانشگاه های کشور سریلانکا به راحتی بتوانند وارد بازار کار شوند.

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور سریلانکا اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید.

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل در سریلانکا یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است.
هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور سریلانکا ، تابعیت و اقامت تحصیلی در کشور سریلانکا را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی کشور سریلانکا می توانید با ما در ارتباط باشید.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button