کشور سوئیس یکی از کشورهای اروپای غربی است که شهرت جهانیش را مدیون امنیت، ساعت و بانکهای مشهورش است. با این که سوئیس کشوری نسبتا کوچک می باشد اما یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. کشور سوئیس مقر بسیاری از سازمانها و ارگان های بین المللی مانند صلیب سرخ، سازمان تجارت جهانی و یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل متحد است. کشور سوئیس با کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اتریش و لیختن اشتاین همسایه است. پایتخت کشور سوئیس شهر برن است و شهرهای مهم آن عبارتند از: ژنو و زوریخ. در این کشور ۴ زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش را به عنوان زبان رسمی می شناسند. اولین و پر چمعیت ترین اقلیت های دینی در سوئیس مسیحی ها هستند و دومین اقلیت از نظر جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند. کشور سوئیس به دلیل امنیت بالا و شرایط رفاهی بسیار عالی مقصد مناسبی برای افرادی است که قصد تحصیل در یک کشور اروپایی را دارند. کشور سوئیس دارای آب و هوای معتدل است به همین دلیل گردشگران زیادی سوئیس را برای تفریح انتخاب می کنند. کشور سوئیس دارای دانشگاههای معتبر به خصوص در زمینه رشته های پزشکی است. طی تحقیقات به عمل آمده بهترین دانشگاه های پزشکی در سوئیس است و بیشترین حقوق ماهیانه در سوئیس به پزشکان تعلق دارد. رقابت سختی برای پذیرش دانشجویان در رشته های پزشکی در سوئیس است و برخی از دانشگاهها اجازه پذیرش دانشجوی خارجی را ندارند به همین دلیل  اخذ اقامت در سوئیس و همچنین مهاجرت به سویس دشوار است.

تحصیل گروه پزشکی در سوئیس
تحصیل گروه پزشکی در سوئیس

تحصیل گروه پزشکی در سوئیس – مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس عبارتند از:

  1. امنیت بالای اجتماعی در سوئیس
  2. شرایط رفاهی بسیار عالی در سوئیس
  3. تحصیل در معتبر ترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی
  4. اخذ اقامت بعد از تحصیل

تحصیل گروه پزشکی در سوئیس – شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

سوئیس مانند دیگر کشور های اروپایی نیست و هزینه تحصیل پزشکی در سوئیس برای دانشجویان مقیم سوئیس و دانشجویان خارجی متفاوت است. همچنین هزینه های تحصیل در کشور سوئیس بنا به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس علاوه بر ارسال مدارک دیپلم و زبان، ملزم به شرکت در آزمون ورودی در کشور سوئیس نیز هست. دارا بودن مدرک زبان آلمانی b2  برای پذیرش مهم است زیرا دانشگاه های این کشور اهمیت زیادی برای دانش زبان شخص متقاضی قائل اند. بعد از تائید شدن مدارک، باید خود را برای آزمون ورودی رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های سوئیس آماده کنید. اگر بار اول در آزمون ورودی قبول نشدید، دولت شما را ملزم به یادگیری زبان فرانسه می کند تا برای آزمون سال بعد آماده شوید. لازم است برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس ابتدا در رشته های علومی مانند کالبد شناسی، و زیست شناسی قبول شوید و بعد از آن در رشته ی پزشکی یا دندانپزشکی تحصیل خود را آغاز کنید. طول دوره پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس 5 تا 7 سال است و این مدت زمان با توجه به دانشگاه پذیرش شده متفاوت است.
با وجود آزمون ورودی برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس و ملزم بودن به یادگیری زبان آلمانی یا فرانسوی ، به نظر می اید تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس دشوار است. برای پذیرش گرفتن راحت تر در دو رشته پرمتقاضی پزشکی و دندانپزشکی، بهتر است تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا و تحصیل پزشکی در آلمان را بررسی کنید.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس
شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

 تحصیل گروه پزشکی در سوئیس – هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

سوئیس مانند دیگر کشور های اروپایی نیست و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس برای دانشجویان مقیم سوئیس و دانشجویان خارجی متفاوت است. این تفاوت در همه کشور ها وجود دارد اما در سوئیس آنقدر تفاوت زیاد است که به چشم می آید. هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس حدودا ۴ هزار تا ۸ هزار فرانک در سال است.

تحصیل گروه پزشکی در سوئیس – هزینه زندگی در سوئیس

اطلاع داشتن از هزینه های زندگی در کشوری که قصد تحصیل را در آن دارید، یکی از مسائل مهم و ضروری است. از آنجا که سوئیس کشوری ثروتمند و گران است، هزینه های زندگی در آن نسبت به سایر کشور ها بالاتر است. اگر قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس را داشته باشید و بخواهید در خوابگاه بمانید، باید هزینه ای معادل ۱۰۰۰ فرانک در ماه بپردازید اما اگر قصد سکونت در منزل اجاره ای را دارید، حداقل باید ماهی ۱۲۰۰ فرانک بپردازید. بعد از محل اسکان که بیشترین هزینه را برای دانشجو در پی دارد، هزینه خوراک و حمل و نقل در رتبه دوم هزینه ها قرار می گیرند. حداقل برای گذران یک زندگی دانشجویی متوسط باید ماهی ۲۰۰۰ فرانک در ماه کنار بگذارید. شهریه تحصیل در رشته های علوم پزشکی در سوئیس بسته به دانشگاه و رشته از سالیانه ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار متغیر می باشد. سوئیس گرچه عضو شهروندی اتحادیه اروپا نیست، اما اجازه می دهد که شهروندان اتحادیه اروپا در دانشگاه حضور یابند. علاوه بر این. از آنجا که سوئیس کشوری ثروتمند و گران است، هزینه های زندگی در آن نسبت به سایر کشور ها بالاتر است به همین دلیل برای زندگی دانشجویی در سوئیس ماهیانه 1000 تا ۲۰۰۰ دلار نیاز دارید.

تحصیل گروه پزشکی در سوئیس – شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس

کشور سوئیس به دلیل ارائه کیفیت زندگی بالا و داشتن برترین دانشگاه های پزشکی و بالاترین درآمد برای پزشکان هر ساله متقاضیان زیادی را برای ادامه تحصیل به سمت خود جذب می کند. اگر چه اخذ پذیرش دانشگاه های پزشکی این کشور بسیار سخت و رقابتی می باشد اما  بسیار ارزشمند است. همچنین امکان پذیرش دانشجویان بین المللی به صورت کمی آسان تر امکان پذیر می باشد. برای تحصیل پزشکی در سوئیس علاوه بر ارسال مدارک دیپلم و زبان، شرکت در آزمون ورودی کشور سوئیس امری ضروری است. در واقع دوره های تحصیلی دانشکده های پزشکی سوئیس از الگوی فرانسوی آموزش پزشکی تبعیت میکنند.

شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس
شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس

از آنجا که این کشور سه زبانه است باید از زبان آموزشی دوره ی پزشکی که انتخاب میکنید آگاه باشید. همچنین دارا بودن مدرک زبان آلمانی b2  برای پذیرش مهم است زیرا دانشگاه های این کشور اهمیت زیادی برای دانش زبان شخص متقاضی قائل اند. اگر دارای مدرک زبان نیستید با این حال میتوانید در دانشگاه مورد نظر خود آزمون زبان بدهید و مسئولین مربوطه تصمیم میگیرند که سطح زبان شما برای تحصیل در رشته ی مورد نظر بسنده میکند. البته بخاطر بسپارید که چنین امکانی در تمام دانشگاههای سوئیس وجود ندارد؛ بنابراین باید ابتدا از دانشگاه مورد نظر خود اطمینان یابید.

بعد از تائید شدن مدارک، باید خود را برای آزمون ورودی رشته پزشکی دانشگاه های سوئیس آماده کنید. اگر بار اول در آزمون ورودی قبول نشدید، دولت شما را ملزم به یادگیری زبان فرانسه می کند تا برای آزمون سال بعد آماده شوید. تحصیل پزشکی در سوئیس بین ۷-۵ سال به طول می انجامد. همچنین برای تحصیل پزشکی در سوئیس قبل از ورود به دانشگاه در رشته های علومی مانند کالبد شناسی، و زیست شناسی قبول شوید و سپس در رشته پزشکی به تحصیل بپردازید. دانشجویان در سوئیس با علوم پزشکی عمومی نظیر آناتومی و زیست شناسی آغاز کرده و بعد مطالعات پیش بالینی و در آخر یک تخصص را تحصیل میکنند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور سوئیس آب و هوای کشور سوئیس

کشور سوئیس دارای آب و هوای معتدل است و برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که آب و هوای کشو...

کار در سوئیس کار در سوئیس

کار در سوئیس و شرایط اخذ ویزای کار سوئیس در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر به دنبال مه...

بازار کار مهندسی برق در سوئیس بازار کار مهندسی برق در سوئیس

بازار کار مهندسی برق در کشور سوئیس شرایط خوبی دارد زیرا نرخ بیکاری این کشور صنعتی ، 0.09% است ...

نظرات کاربران
Call Now Button