کشور ایرلند واقع در شمال غرب قاره اروپا است، پایتخت و بزرگترین شهر ایرلند شهر دوبلین است. مردم ایرلند به زبان های ایرلندی، انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی صحبت میکنند.
گاهی اوقات به اسم ایرلند جنوبی هم نام این کشور را میبینید به خاطر این است که با ایرلند شمالی اشتباه گرفته نشود. ایرلند جنوبی و ایرلند شمالی با مرز باریکی از هم تفکیک شده اند. 

ایرلند یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، در اروپا سومین جزیره بزرگ و در جهان بیستمین جزیره بزرگ میباشد. ایرلند از 4 استان به نام های اولستر، کناخت، لینستر و مانستر تشکیل شده است. آب و هوای ایرلند نسبتا معتدل و پر بارش میباشد.

تحصیل گروه پزشکی ایرلند
تحصیل گروه پزشکی ایرلند

تحصیل گروه پزشکی ایرلند – تحصیل در ایرلند

ایرلند به دلایل زیادی نظیر بودن در اتحادیه اروپا ، کیفیت مناسب زندگی، انگلیسی زبان بودن، داشتن دانشگاه های معتبر مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. ایرلند با داشتن 9 دانشگاه برتر و 15 دانشگاه فنی پذیرای 35000 دانشجوی بین المللی میباشد. شما برای تحصیل در ایرلند ابتدا باید از طریق سیستم مرکزی به صورت آنلاین درخواست دهید که معمولا برای ثبت نام آنلاین تا 20 ژانویه و برای ثبت نام غیرآنلاین تا 1 فوریه فرصت دارید.
هزینه این ثبت نام بین 30 تا 80 یورو میباشد. شرایط پذیرش دانشگاه های مختلف با هم متفاوت است ولی تنها شرط لازم و اجباری برای همه آنها تسلط لازم به زبان انگلیسی است.

تحصیل گروه پزشکی ایرلند – هزینه های تحصیل در ایرلند

هزینه تحصیل در ایرلند برای دانشجویان بین المللی بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر متفاوت است.

هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه های ایرلند به شرح زیر میباشد:

کارشناسی: 10000-45000 یورو

گروه پزشکی: 10000-22000 یورو

کارشناسی ارشد و دکترا: 10000-37000 یورو

تحصیل گروه پزشکی ایرلند – شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ایرلند

ایرلند با داشتن 4 دانشگاه و دانشکده پزشکی و 2 مدرسه دندانپزشکی سالیانه حدودا 400 پزشک و 80 دندانپزشک فارغ التحصیل دارد. اولین دانشگاه دندانپزشکی که در ایرلند افتتاح شد کالج ترینیتی دوبلین نام دارد و بعد از آن کالج و دانشگاه کورک افتتاح گردید.

تحصیل گروه پزشکی ایرلند
تحصیل گروه پزشکی ایرلند

تحصیل گروه پزشکی ایرلند – دانشگاه های پزشکی ایرلند

دانشگاه های برتر پزشکی ایرلند عبارتند از: 1.کالج ترینیتی دوبلین 2.کالج کورک 3.کالج دوبلین 4.ملی ایرلند گالوی هر 4 دانشگاه ، دانشکده پزشکی دارند، همچنین کالج ترینیتی دوبلین و دانشگاه و کالج کورک دارای دانشکده دندانپزشکی هستند.

تحصیل گروه پزشکی ایرلند – دوره پزشکی ایرلند

تحصیل پزشکی در ایرلند  6 سال زمان میبرد. دانشجویانی که مدرک تحصیلیشان بالاتر از دیپلم است و در زمینه علوم آزمایشگاهی تحصیل کردند میتوانند از سال دوم شروع به تحصیل کنند.
دانشجویان در سال های اولیه تحصیل خود دروس علوم پزشکی، آناتومی عمومی، فیزیولوژی و بیوشیمی میگذرانند و در سال های بعد به دانشجویان پزشکی آموزش داده میشود که چگونگی معاینه بیمار، گوش دادن و گرفتن شرح حال آموزش داده میشود.

تحصیل گروه پزشکی ایرلند – دوره دندانپزشکی ایرلند

دوره دندانپزشکی در ایرلند 5 ساله میباشد که دانشجویان در سال های اول و دوم علوم پایه، آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، فیزیک و شیمی آموزش میبینند و در سال های بعد دوره های تخصصی دندانپزشکی را میگذرانند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button