تحصیل گروه پزشکی انگلیس یکی از بهترین روش های مهاجرت به انگلستان است. طبق آمار QS، انگلیس دارای بیش از 50 دانشگاه برتر با رتبه زیر 500 جهانی است.
هر ساله، دانش آموزان بین المللی بسیاری از سرتاسر جهان برای اخذ پذیرش از کشور انگلستان اقدام میکنند. دانشجویانی که موفق به ورود به سیستم آموزشی انگلستان میشوند از امکانات رفاهی مناسب، کار با پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی و دوره های تجربی و عملی پزشکی آکادمیکی بهره می برند.
علاوه بر تحصیل گروه پزشکی در انگلستان که یکی از روش های اخذ اقامت در انگلیس می باشد همچنین تحصیل داروسازی در انگلستان یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت در انگلستان می باشد.

تحصیل گروه پزشکی انگلیس
تحصیل گروه پزشکی انگلیس

شرایط تحصیل گروه پزشکی انگلیس

براساس پورتال رسمی Scimago Journal & Country Rank، انگلستان در رتبۀ دوم تحقیقات پزشکی دنیا قرار دارد که نشان دهندۀ حجم زیاد آزمایش‌ها و تحقیق‌های پزشکی در این کشور است، و به عنوان یکی از پیشروترین کشورهای دنیا در علوم پزشکی به شمار می رود.
دانشجویان با تحصیل در انگلستان در رشته پزشکی می توانند از مجهزترین و بهترین بیمارستان‌های آموزشی در جهان بهره ببرند.پس اگر تمایل دارید تا اطلاعاتی بیشتری در خصوص تحصیل رشته پزشکی در کشور انگلستان داشته باشید با ما همراه شوید.

دوره GCSE انگلیس

این دوره برای دانش آموزان 14 تا 17 سال و معادل مقطع دبیرستان است، دانش آموزی که قصد تحصیل گروه پزشکی انگلیس را دارد، ابتدا پس از ورود به انگلیس باید دوره GCSE را بگذراند، دروس این دوره شامل زبان، ریاضی، شیمی، زیست شناسی و … می باشند.

دانش آموزان پس از این دوره ملزم به گذراندن دوره مقدماتی تخصصی پزشکی تحت عنوان دوره های A_level و یا Foundation  در مدارس و کالج های برتر انگلیس هستند.
اکثر دانشگاه های برتر انگلیس دوره A_level را قبول داشته و مبنای ورود جهت تحصیل پزشکی می دانند و دوره Foundation مورد قبول برای دانشگاه های محدودی می باشد.

دوره مقدماتی تخصصی پزشکی A-level در انگلیس

دوره مقدماتی تخصصی پزشکیA-level یک دوره تحصیلی 2 ساله است. شرط ورود به این دوره برای دانشجویان داشتن نمره کلی 5/5 در آزمون IELTS آکادمیک می باشد.
اخذ نمره AAA در دروس شیمی، زیست و فیزیک یا ریاضی این دوره و و قبولی در آزمون های ورودی، معیار ورود به دانشگاه های برتر انگلیس برای تحصیل گروه پزشکی می باشند.

تحصیل گروه پزشکی انگلیس
تحصیل گروه پزشکی انگلیس

دوره مقدماتی تخصصی پزشکی Foundation در انگلیس

دوره مقدماتی تخصصی پزشکی Foundation یک دوره ی یکساله تحصیلی است. شرط ورود به این دوره برای دانشجویان داشتن نمره کلی 5/4 در آزمون IELTS آکادمیک می باشد. 
دانش آموزان پس از گذراندن موفق این دوره می توانند با شرکت در آزمون های ورودی به دانشگاه های برتر انگلیس جهت تحصیل گروه پزشکی انگلیس وارد شوند. در صورتی که متقاضی به 75% سوالات آزمون پاسخ صحیح داده باشد، می تواند وارد دوره ی 6 ساله پزشکی در دانشگاه های برتر انگلیس شود.
و اگر به 65% سوالات پاسخ صحیح دهد، می تواند به دوره کارشناسی بیومدیکال در دانشگاه های برتر انگلیس وارد شود و پس از گذراندن دوره بیومدیکال با قبولی در آزمون، وارد دوره پزشکی 4 ساله شود.

شرایط ورود به دانشگاه های انگلستان

دانش آموزان در صورت کسب نمره برتر در این دوره ها، و قبولی در آزمون ورودی UKCAT، می توانند در دانشگاه های برتر انگلیس درخواست پذیرش دانشجویی برای آموزش تخصصی پزشکی را ارائه دهند.

برای ورود به رشته پزشکی در دانشگاه های برتر انگلیس، اصولا 2 آزمون اصلی برگزار می شوند، که علاوه بر قبولی در این آزمونها، داشتن نمره کلی 7 در آزمون IELTS آکادمیک با نمره حداقل 6.5 در چهار مهارت اصلی، مورد نیاز برای ورود به دانشگاه ها می باشد.

2 آزمون اصلی عبارتند از: آزمون بالینی انگلستان (UKCAT)، آزمون BMAT

دوره تخصصی پزشکی در دانشگاه های انگلیس می تواند تا 7 سال نیز به طول بیانجامد، تا اینکه در پایان این دوره گواهی CCT  برای تکمیل دوره تخصصی پزشکی برای نفرات برتر صادر شود.

متقاضیان خارجی که فاقد مدرک زبان انگلیسی و زیر 18 سال هستند، بایستی در ابتدا در دوره ترمیک چهارماهه زبان انگلیسی شرکت داشته باشند و در پایان دوره با موفقیت در کسب نمره مناسب در آزمون معتبر IELTS در دانشگاه های برتر انگلیس شروع به تحصیل پزشکی کنند.البته باید در نظر داشته باشید که مدت زمان این دوره بسته به سطح زبان متقاضی است و ممکن است 6 ماهه و یا حتی یک ساله باشد.

شرایط ورود به دانشگاه های انگلستان
شرایط ورود به دانشگاه های انگلستان

هزینه های دوره های تحصیلی گروه پزشکی انگلستان

  • GCSE : سالیانه 20 الی 25 هزار پوند (تحصیل و زندگی)
  • Foundation : سالیانه 16 الی 22 هزار پوند (تحصیل و زندگی)
  •  A_level: سالیانه 22 الی 28 هزار پوند (تحصیل و زندگی)
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی: سالیانه 30 هزار پوند به صورت متوسط
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پزشکی: سالیانه 12 الی 20 هزار پوند

مدارک لازم اخذ پذیرش و ویزای تحصیل پزشکی در انگلیس

  •  نامه پذیرش دانشگاهی (نامه CAS)
  • اصل و کپی از صفحه پاسپورت متقاضی و یک صفحه کاملاً خالی در پاسپورت
  • اصل مدرک دیپلم (علوم تجربی و ریاضی) و اصل مدرک پیش دانشگاهی در صورت وجود و ترجمه انگلیسی مدارک
  • ریز نمرات دیپلم و ترجمه انگلیسی آن
  •  دو قطعه عکس پرسنلی رنگی از متقاضی
  • مدرک زبان
  • گواهی سلامت پزشکی
  • نامه تمکن مالی و اثبات توانایی برای پرداخت هزینه ها (ریز حساب برای ۶ ماه گذشته)
  • مدارکی دال بر محل اقامت در انگلیس، بلیط هواپیما و بیمه

مدارک لازم اخذ پذیرش و ویزای تحصیل پزشکی در انگلیس
مدارک لازم اخذ پذیرش و ویزای تحصیل پزشکی در انگلیس

توجه: برای شرط معدل متقاضیان نیز بدین شکل است که جمع معدل کل دیپلم و پیش دانشگاهی تقسیم بر 2 به عدد 16 برسد و همچنین معدل کتبی دیپلم نیز کمتر از 12 نباشد.

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا در خصوص تحصیل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.در صورتی که تمایل دارید در خصوص تحصیل در انگلیس اطلاعات بیشتری را کسب نمایید می توانید مقاله ” تحصیل در انگلیس ”  و ” تحصیل رایگان در انگلستان” را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button