از روش های اخذ اقامت استرالیا، تحصیل گروه پزشکی در استرالیا می باشد. تحصیل در گروه پزشکی در استرالیا دارای شاخه های مختلف علوم از جمله تحصیل داروسازی در استرالیا و تحصیل داندانپزشکی در استرالیا می باشد.
تحصیل گروه پزشکی در استرالیا از جمله رشته های پر متقاضی می باشد که افراد می توانند بنا بر شرایطی تحصیل رایگان در استرالیا داشته باشند.

کشور استرالیا کشوری مدرن و توسعه یافته که از نظر وسعت ششمین کشور بزرگ جهان است.این کشور علاوه بر آب و هوای عالی، از طبیعت زیبا، شرایط اجتماعی و اقتصادی خوبی برخوردار است.
کیفیت بالای زندگی در استرالیا سبب شده تا مردمانی شاد داشته باشد و از نظر شادی در رتبه چهارم دنیا قرار دارد. پایتخت استرالیا کانبرا می باشد که هشتمین شهر پرجمعیت جهان است.استرالیا از حمل ونقل عمومی بسیار مجهز و پیشرفته ای برخوردار است.
از نظر اقتصادی استرالیا کشوری توسعه یافته است که اقتصادش بر بازرگانی و کشاورزی متکی است. از شرکای بزرگ کشور استرالیا می توان به ایالات متحده امریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی اشاره کرد.

حتما بخوانید: تحصیل در استرالیا

تحصیل گروه پزشکی در استرالیا
تحصیل گروه پزشکی در استرالیا

قوانین کشور استرالیا برای تحصیل

طبق قوانین استرالیا در خصوص تحصیل، فرد اگر پس از دوره دیپلم بخواهد وارد دانشگاه های پزشکی استرالیا شود در ابتدا باید یک دوره 9 الی 12 ماهه به نام فاندیشین را بگذراند. برای ورود به دوره فاندیشین در استرالیا حداقل مدرک زبان آیلتس 5/5 ضروری است.

پس از این دوره و قبولی در امتحان پایان دوره فاندیشن استرالیا، فرد می تواند وارد دانشگاه شود. بعد از ورود متقاضی به دانشگاه، مشغول به تحصیل در مقطع لیسانس خواهد شد که در این مقطع دروس علوم پایه تدریس می شود و فرد به مدت 3 سال به مطالعه سرفصل هایی چون زیست، شیمی، فیزیک و غیره می پردازد.
پس از گذراندن این دوره 3 ساله فرد با دریافت نمره قبولی و موفقیت در امتحان ورودی پزشکی، می تواند به دانشگاه های پزشکی استرالیا وارد شود. دوره پزشکی در استرالیا بین 5 تا 7 سال است.

هزینه تحصیل دوره پزشکی در استرالیا

هزینه تحصیل در دوره پزشکی دانشگاه های کشور استرالیا مبلغی بین 25000 دلار تا 60000 دلار استرالیا در سال است. که این شهریه برحسب شهر و رنکینگ دانشگاه های استرالیا متفاوت است.
این موضوع بر روی میزان هزینه های زندگی دانشجویی در کشور استرالیا تاثیرگذار است. هزینه زندگی دانشجویی در کشور استرالیا بسته به شهر و شرایط زندگی دانشجو متغیر است.

اما به طور کلی هزینه های زندگی دانشجویی در کشور استرالیا به مواردی چون شهر محل تحصیل، دانشگاه، رشته تحصیلی، مجرد یا متاهل بودن، سطح رفاهی و تفریحی، بیمه دانشجویی و… بستگی دارد.
اما بطور میانگین هزینه یکسال زندگی دانشجویی در استرالیا بین 15000 تا 30000 دلار استرالیا می باشد که تمام هزینه های زندگی بجز شهریه دانشگاه را در بر می گیرد.
به عنوان مثال هزینه بیمه دانشجویی در کشور استرالیا برای یک فرد برای مدت یک سال حدود 800 دلار استرالیا است و داشتن بیمه دانشجویی در استرالیا اجباری است و می بایست دانشجو و همراهانش قبل از ورود به استرالیا برای طول مدت تحصیل حتما بیمه شده باشند.

در خصوص پوشش هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور استرالیا باید بگوییم بورس تحصیلی، در مقاطعی به غیر از مقطع دکتری وجود ندارد و برای آنکه دانشجویان بتوانند هزینه های تحصیل خود را تامین کنند اجازه دارند در هفته 20 ساعت کار کنند و در تعطیلات اجازه کار تمام وقت دارند اما باید بدانند حقوق دریافتی برای کار دانشجویی استرالیا فقط میتواند از هزینه های زندگی را پوشش دهد.

هزینه تحصیل دوره پزشکی در استرالیا
هزینه تحصیل دوره پزشکی در استرالیا

زبان تحصیل مقطع پزشکی در استرالیا

روش های زیادی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد، روش هایی نظیر ویزای کار و سرمایه گذاری و … اما بسیاری افراد جهت مهاجرت به استرالیا معمولا از طریق پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند.

ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های استرالیا با یکدیگر متفاوت باشند. مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است. 
پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا بدون مدرک زبان ممکن نیست، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی است. شرایط پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور ها می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا به زبان انگلیسی می باشد.

امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا در دانشکده های پزشکی مختلفی در سراسر این کشور وجود دارد، مجوز رسمی توسط شورای پزشکی استرالیا در این رابطه وجود دارد. در هر 2 شاخه تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا برنامه های لیسانس وجود دارد. برای اخذ پذیرش در این دانشگاه ها نیاز به پذیرش در آزمون (GAMSAT) می باشد.

تحصیل در کالج و دانشگاه های کشور استرالیا

تحصیل در کالج یا دانشگاه های استرالیایی دری رو به جهان برای شما باز خواهد کرد و زندگی شما را سراسر مملو از دانش، مهارت و شور و اشتیاق خواهد کرد. بخش آموزش عالی طیف کاملی از دوره های دانشگاهی و برنامه های بین المللی را در استرالیا ارائه میدهد. استرالیا مقصد خوبی برای دانش آموزان از سراسر جهان که به دنبال یک آموزش با کیفیت و با قیمت مقرون به صرفه هستند می باشد.

آموزش پزشکی در استرالیا در دهه های گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است که شبیه به آن در بسیاری از مدارس دیگر پزشکی نیز دیده میشود . تماس قبلی با بیماران، استفاده از برنامه های درسی براساس حل مساله، افزایش تاکید بر آموزش مبتنی بر جامعه و خروج پزشکی از حیطه بیمارستان، به خصوص برای اختلالات مربوط به پیری از جمله این تغییرات است.
استانداردهای آموزش پزشکی در استرالیا توسط شورای پزشکی استرالیا تحت نظارت قرار میگیرد. این نهاد به دانشکده های پزشکی اعتبار و مجوز داده و از استانداردهای آنها اطمینان حاصل میکنند.

برخی از مدارس در مقطع علوم پایه از آزمون UMAT (آموزش پذیرش کارشناسی علوم پزشکی و بهداشت) استفاده میکنند در حالی که ورود به برنامه های تحصیلات تکمیلی مستلزم پذیرش موفقیت آمیز در آزمون GAMSAT (آزمون پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی استرالیا) است.

تحصیل در کالج و دانشگاه های کشور استرالیا
تحصیل در کالج و دانشگاه های کشور استرالیا

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا:

  • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا به زبان انگلیسی
  • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا در دانشگاه های معتبر و پیشرفته جهان
  • امکانات بالای دانشگاه ها در استرالیا برای تمام دانشجویان خارجی

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران:

  • دانشگاه ادلاید
  • دانشگاه کویینزلند
  • دانشگاه گریفیث
  • دانشگاه چالز استرت
  • دانشگاه جیمزکوک
  • دانشگاه ملی استرالیا (ANU)
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه سیدنی

تحصیل گروه پزشکی در استرالیا – دندانپزشکی در استرالیا

دندانپزشکی استرالیا توسط شورای دندانپزشکی استرالیا و هیئت نظارت دندانپزشکی استرالیا و انجمن حرفه ای دندانپزشکان استرالیا اداره می شود. دندانپزشکان آموزش دیده در استرالیا باید شرایط ورود به یکی از موسسات استرالیا و ارائه خدمات دندان پزشکی را داشته باشند، و پس از تکمیل آموزش های دانشگاهی لازم به صورت تمام وقت میتوانند به عنوان دندانپزشک مشغول به کار گردد.

اگر دندانپزشکان مایل به اخذ تخصص در این رشته را داشته باشند، می توانند مطالعات بالینی خود را در دانشگاه های این کشور تکمیل کنند.دانشگاه کوئینزلند، آدلاید، استرالیای غربی، گریفیث، جیمز کوک، مرکزی استورت همه برنامه رشته دندانپزشکی را به صورت 5 ساله ارائه میکنند. دانشگاه سیدنی یک برنامه 4 سال برای تحصیل در رشته دندانپزشکی ارائه می کند که برای این برنامه نیاز به مدرک کارشناسی جهت اخذ پذیرش می باشد.
دانشگاه ملبورن نیز یک برنامه 4 سال برای متقاضیان رشته دندانپزشکی از سال 2011 ارائه می کند. برای این دوره های تحصیلی 4 ساله الزامه داشتن کارشناسی لازم می باشد.

دندانپزشکی در استرالیا
دندانپزشکی در استرالیا

پذیرش در دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا اغلب به عنوان سخت ترین پذیرش در میان کشورهای دیگر شناخته شده است. تنها 1٪ از تمامی متقاضیان واجد شرایط سالانه می توانند پذیرش دانشکده دندانپزشکی استرالیا را دریافت کنند و به تحصیل در این دانشکده ها بپردازند.شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد.
معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی استرالیا معمولا بالا می باشد.
بورسیه تحصیلی در دانشگاه های استرالیا معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های استرالیا  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا رایگان برای شما امکان پذیر میگردد.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا:

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا مانند دیگر کشور ها خاص می باشد. یک رشته تحصیلی در استرالیا در دانشگاه های مختلف دارای چندین سرفصل متفاوت می باشد. دانشگاه های استرالیا آموزش با کیفیت را سرلوحه تمامی اهداف خود قرار داده اند. به همین دلیل متقاضیان زیادی را به سمت خود جذب می کنند. دانشگاه های استرالیا مورد تائید بسیاری از کشور های جهان هستند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدارک دانشگاه های استرالیا را تائید می کند.

زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا انگلیسی می باشد و برای افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند مناسب است. البته اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا، به دلیل ارائه دروس به زبان انگلیسی و معتبر بودن دانشگاه هایش بسیار دشوار است. افراد متقاضی تحصیل در استرالیا باید دارای مدرک آیلتس 7 آکادمیک باشند و اخذ پذیرش بدون مدرک زبان غیر ممکن است.

اخذ پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا با داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی مقدور نیست. فرد متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی در رشته های علوم پایه یا علوم تجربی مانند زیست یا شیمی باشد.
بعد از این که فرد متقاضی توانست پذیرش بگیرد ، باید در آزمونی به نام Umat یا Gamsat شرکت کند و در صورت کسب نمره قبولی باید در مصاحبه شرکت کند و سپس شروع به تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی کند.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا
شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا:

  • شناسنامه متقاضی
  • پاسپورت متقاضی
  • سند ازدواج در صورت تاهل یا سند طلاق
  • ارائه اسناد مالکیت
  • برگه اشتغال به تحصیل (در صورت دانشجو بودن) و همچنین در صورت نیاز نامه عدم منع تحصیل در مقطع مورد نظر
  • تهیه نامه بانکی (متقاضی بایستی نشان دهد که هزینه های یک سال دانشگاه خود را یعنی مبلغی در حدود 25 هزار دلار به همراه هزینه های زندگی خود، درحساب دارد و توصیه می شود در صورت امکان به محض دریافت پذیرش متقاضی این مبلغ را در حساب خود واریز نماید )
  • ارائه اصل یا ترجمه مدارک کلیه مقاطع تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • دارا بودن مدرک زبان آیلتس آکادمیک با حداقل نمره 5.5 که برای دریافت پذیرش و روادید الزامی است.

تمام مدارک ذکر شده باید به تایید دادگستری و وزارت امورخارجه برسند و همچنین ترجمه همه مدارک باید به زبان انگلیسی و در پانچ های جداگانه باشند.
طبق قوانین استرالیا در خصوص تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت دائم کشور استرالیا لازم است بدانید تحصیل در استرالیا می تواند منجر به اقامت دائم در این کشور شود به این صورت که دانشجو پس از پایان دوره تحصیل در صورتی که بتواند شغل تمام وقتی پیدا کند و ویزای کاری این کشور را دریافت کند پس از 5سال می تواند اقامت دائم این کشور را کسب کند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button