کشور نروژ با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی از شرایط زندگی دشوارتری نسبت به سایر نقاط اروپا برخوردار است. این موضوع باعث شده تا اکثریت دانشجویانی که جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نروژ اقدام می کنند، تحصیل در نروژ را پلی جهت کسب پذیرش تحصیلی خود در مقاطع بالاتر در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و سوئد قرار دهند.

کشور نروژ از جمله 4 کشور اروپایی می باشد که کماکان تحصیل را به صورت رایگان برای دانشجویانی که قصد تحصیل در نروژ و اخذ اقامت این کشور را از طریق مهاجرت تحصیلی دارند، فراهم می کند.
تحصیل در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های نروژ ارائه می شوند. دوره های تحصیل کارشناسی در نروژ معمولا 3 تا 4 سال طول می کشد. دانشجویان تحصیل کارشناسی در نروژ نیازمند ارائه مدرک پایان 12 سال تحصیلی هستند.

توصیه موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در نروژ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در نروژ ” است.

تحصیل کارشناسی در نروژ – شرایط تحصیل کارشناسی در نروژ

دانشگاه های نروژ برنامه های آموزشی متنوعی در مقطع کارشناسی ارائه می دهند و علاقه مندان به تحصیل در نروژ می توانند با توجه به علاقه مندی های خود رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. نروژ برخلاف کشورهای آلمان، اتریش و فرانسه، زبان تدریس اغلب رشته های دانشگاهی خود را انگلیسی قرار داده است.
برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس الزامی است که فرد مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 آکادمیک یا مدرک زبان انگلیسی تافل 500 داشته باشد؛

البته مدرک زبان انگلیسی تافل 60 به صورت اینترنتی نیز مورد قبول است که هر دانشگاه با توجه به نوع رشته و مقطع تحصیلی ممکن است هر کدام را مورد قبول داشته باشد. لازم به ذکر است که ارائه مدرک زبان برای دانشگاه های معتبر نروژ الزامی است و تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان عملاً زیاد مورد تایید نیست و پذیرش از دانشگاه های نروژ بدون مدرک زبان توصیه نمی شود.

در مقاله ” مهاجرت به نروژ ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به نروژ اطلاعات کسب کنید.

تحصیل کارشناسی در نروژ
تحصیل کارشناسی در نروژ

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ در مقطع لیسانس

از دیگر شرایط اخذ پذیرش در دوره لیسانس از دانشگاه های نروژ این است که فرد ملزم است که تعداد حداقل 30 واحد دانشگاهی را در خارج از کشور نروژ گذرانده باشد.
به عبارتی فرد جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های نروژ در مقطع لیسانس باید مدرک دیپلم 12 ساله همراه با حداقل یکسال تحصیل در دانشگاه و یا مدرک دیپلم 11 ساله همراه با حداقل 2 سال تحصیل در دانشگاه (فوق دیپلم در رشته مربوطه) داشته باشد.

در مقطع کارشناسی دانشجو می تواند 20 ساعت در هفته کار دانشجویی انجام دهد. ممکن است دانشگاه از فرد دانشجو بخواهد که یک دوره زبان نروژی را به مدت یکسال بگذراند که البته هزینه این دوره رایگان است.
دانشجویان برای درخواست پذیرش می توانند چند دانشگاه را انتخاب کنند و از طریق وبسایت آن ها مدارک خود را ارسال کنند. اگر فرد موفق به اخذ پذیرش تحصیلی شود، در مرحله بعد باید برای ورود به کشور نروژ، از سفارت این کشور درخواست ویزای تحصیلی کند.

به طور کلی دانشگاه های نروژ سالی یک بار پذیرش دارند و دانشجویان باید در زمان معین برای ثبت نام اقدام کنند. زمان ثبت نام در دانشگاه های نروژ بسته به دانشگاه متفاوت است ولی معمولاً زمان اقدام برای این امر از 1 اکتبر تا 1 دسامبر قرار دارد. (نهم مهر تا دهم آذر)

تحصیل کارشناسی در نروژ هزینه تحصیل کارشناسی در نروژ

هزینه تحصیل کارشناسی در نروژ رایگان است ولی هزینه زندگی در این کشور بالا  است. دانشجویان خارجی هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های نروژ اجازه کار 20 ساعت در هفته دارند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی در رومانی تحصیل کارشناسی در رومانی

کشور رومانی با پایتخت شهر بخارست در جنوبی شرقی قاره اروپا واقع شده است. رومانی از شرق با کشو...

تحصیل کارشناسی در بلژیک تحصیل کارشناسی در بلژیک

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است و با کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ همسایه م...

تحصیل کارشناسی در بلغارستان تحصیل کارشناسی در بلغارستان

تحصیل کارشناسی در بلغارستان کشور بلغارستان ، یک کشور کوچک و در عین حال دلربا در شبه جزیره ب...

نظرات کاربران
Call Now Button