کشور لهستان یکی کشور بسیار عالی برای تحصیل و زندگی است. تحصیل در کشور لهستان از کیفیت و شرایط بسیار بالایی برخوردار است. دولت این کشور جهت جذب افراد برای تحصیل در لهستان شرایط بسیار عالی را فراهم کرده است. یکی از مزایای تحصیل در لهستان می توانند هزینه پایین تحصیل اشاره کرد.
معمولا زبان تحصیل در لهستان، انگلیسی می باشد پس افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند می بایست مدرک زبان انگلیسی را دارا بوده و بر زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند. بهتر است زبان انگلیسی را جهت تحصیل در لهستان قبل از ورود به این کشور آموخت تا راحت تر بتوان در کشور لهستان تحصیل کرد.

جهت تحصیل کارشناسی در لهستان می توان برنامه های متفاوتی دریافت کرد که با توجه به زبان عمومی تحصیل باید برنامه های انگلیسی را در بین برنامه های ارائه شده جستجو کرد زیرا به مراتب برنامه های محدودی در دانشگاه های دولتی این کشور جهت تحصیل کارشناسی در لهستان به زبان انگلیسی وجود دارد.

پس از فرآیند بولونیا که جهت یکسان سازی نظام های آموزشی در اروپا این قرارداد بین کشورهای اتحادیه اروپا منعقد شد، بسیاری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل کارشناسی در کشور لهستان اقدام کردند که تقریبا در این 20 سالی که از فرآیند میگذرد بیش از 100 هزار دانشجوی بین المللی جهت تحصیل لیسانس در لهستان ثبت نام کردند و یا فارغ التحصیل شده اند.
این دانشجویان بدون هیچ گونه محدودیتی مدارک آنها در سایر کشورهای اروپایی ارزشیابی شده و همچنین می توانند در سایر کشورها نیز مدارک آنها را بدون مشکل بپذیرند و همچنین دانشجویانی که از ایران برای تحصیل کارشناسی در لهستان اقدام می کنند باید خاطر نشان کرد که لیست دانشگاه های مورد تائید را مطالعه کنند.

 حتما بخوانید: مهاجرت به لهستان 

تحصیل کارشناسی در لهستان
تحصیل کارشناسی در لهستان

مدت زمان تحصیل کارشناسی در لهستان

مدت زمان تحصیل کارشناسی در لهستان برای رشته های غیر مهندسی 3 تا 4 سال طول می کشد و در کالج های فنی و حرفه ای یا کالج مهندسی برگزار می شود دوره تحصیل کارشناسی در لهستان برای رشته های مهندسی نیز بین 3 تا 4 سال می باشد که در کالج های مهندسی علوم ، کشاورزی و اقتصاد برگزار می شود.

سیستم آموزشی کشور لهستان برای اتباع خارجی به گونه ای است که دانشجو بلافاصله پس از فارغ التحصیلی می تواند به دنبال شغلی مناسب گشته و آن را دریافت کند.
در طول تحصیل در لهستان نیز فرد می تواند برای خود شغلی پیدا کرده و طبق مجوز ۱۰ ساعت حق کاری که در طول تحصیل دارد، مشغول به کار شود. فرد متقاضی تحصیل کارشناسی در کشور لهستان به ازای هر یک ساعت کار بین 6 تا 7 یورو به دست می آورد.

زبان تحصیل کارشناسی در لهستان

بیش از 5 هزار برنامه تحصیلی در کشور لهستان به زبان لهستانی وجود دارد که حدود 700 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود. تحصیل کارشناسی در لهستان برای دانشجویان به زبان لهستانی رایگان است و اگر دانشجویان در دوره های انگلیسی بخواهند تحصیل کنند باید هزینه پرداخت کنند.
همچنین دانشجویانی که در اتحادیه اروپا اقامت داشته و یا دارای تابعیت یک کشور اروپایی هستند نیز می توانند در لهستان رایگان تحصیل کنند چنانچه زبان تحصیلی آنها به زبان لهستانی باشد. تحصیل کارشناسی در دانشگاه های لهستان به زبان لهستانی است.

زبان تحصیل کارشناسی در لهستان
زبان تحصیل کارشناسی در لهستان

هزینه تحصیل کارشناسی در لهستان

دانشجویان متقاضی تحصیل کارشناسی در لهستان  می بایست برای شهریه هزینه ای بالغ بر 2 تا 6 هزار یورو سالیانه پرداخت کنند. به طور کلی هزینه های مربوط به کالج زبان در لهستان بین 2000 تا 4000 یورو در هر سال است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی در رومانی تحصیل کارشناسی در رومانی

کشور رومانی با پایتخت شهر بخارست در جنوبی شرقی قاره اروپا واقع شده است. رومانی از شرق با کشو...

تحصیل کارشناسی در بلژیک تحصیل کارشناسی در بلژیک

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است و با کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ همسایه م...

تحصیل کارشناسی در بلغارستان تحصیل کارشناسی در بلغارستان

تحصیل کارشناسی در بلغارستان کشور بلغارستان ، یک کشور کوچک و در عین حال دلربا در شبه جزیره ب...

نظرات کاربران
Call Now Button