تحصیل کارشناسی در لتونی

امروزه اغلب افراد در سراسر دنیا خواهان ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته اروپایی و البته با هزینه های بسیار کم می باشند . کشور لتونی در شمال اروپا واقع شده است و عضو اتحادیه اروپا و پیمان ناتو می باشد که دارای پیشرفته ترین و متنوع ترین سیستم های آموزشی است و مدارک دانشگاهی آن از اعتبار بین المللی برخوردار است . تحصیل در لتونی در سه سطح آموزشی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است . تحصیل کارشناسی در لتونی 3 تا 4 سال طول می کشد که شامل 6 تا 8 ترم تحصیلی است و لازمه تحصیل در این مقطع داشتن مدرک دیپلم است و دانشجویان مقطع لیسانس در دانشگاه های لتونی در پایان تحصیلات خود می بایست یک پایان نامه نیز تحویل داده و از آن دفاع کند .

مقطع کارشناسی در دانشگاه های لتونی از نظر رشته به دو دسته تقسیم می شود :

  • رشته های کوتاه مدت (Short-cycle) که در حوزه های حرفه ای ارائه می شوند و اتمام آنها ۲ تا ۳ سال طول می کشد .
  • رشته های طولانی مدت (Long-cycle) که توسط دانشگاه ها هم در حوزه های حرفه ای و هم در حوزه های آکادمیک ارائه می شود و اتمام آنها معمولاً ۴ سال طول می کشد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در لتونی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لتونی توضیح دادیم .

موسسات آموزش عالی در کشور لتونی از درجات بالایی از استقلال برخوردارند که این استقلال شامل لیست دروس موجود در هر رشته تحصیلی نیز می شود و موسسات این حق را دارند که محتویات و قالب رشته های درسی شان را خودشان تعیین کنند. موسسات آموزش عالی کشور لتونی می توانند به صورت مستقل زمان کلاس های دانشجویان را مشخص کنند. ظرفیت تحصیل با واحد های درسی تعیین می شود . واحدهای درسی رشته های تمام وقت و پاره وقت مقطع کارشناسی در لتونی بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ واحد می باشد که شامل ۱۰ واحد برای پایان نامه دوره کارشناسی نیز می شود. دوره های تمام وقت بین ۶ تا ۸ ترم طول می کشد . لیست دروس در مقطع کارشناسی در کشور لتونی شامل دروس اجباری (حداقل ۵۰ واحد)، دروس محدود اختیاری (حداقل ۲۰ واحد)، و دروس اختیاری می شود. دروس اجباری شمل اصول، ساختار و شیوه شناسی (حداقل ۲۵ واحد)، تاریخ توسعه و مشکلات اخیر در رشته و زیرشاخه های رشته (حداقل ۱۰ واحد) و همچنین نمایه و مسائل میان رشته ای رشته مورد نظر (حداقل ۱۵ واحد) می شود. تعداد دروس اجباری در یک ترم نمی تواند از 6 درس بیشتر باشد.رشته های تمام وقت مطابق با ۴۰ واحد درسی در طول یک سال تحصیلی و حداقل ۴۰ ساعت دانشگاهی در طول یک هفته هستند و رشته های پاره وقت مطابق با کمتر از ۴۰ واحد درسی در طول یک سال تحصیلی و کمتر از ۴۰ ساعت دانشگاهی در طول یک هفته می باشند . ساعت دانشگاهی به واحدی از زمان آموزش می گویند که ۴۵ دقیقه طول می کشد .

تحصیل کارشناسی در لتونی

تحصیل کارشناسی در لتونی

تحصیل کارشناسی در لتونی رشته های تحصیل مقطع کارشناسی در کشور لتونی

رشته های تحصیل مقطع کارشناسی در کشور لتونی عبارتند از :

  • علوم انسانی و هنر
  •  آموزش و پرورش
  • علوم طبیعی، ریاضیات و فناوری اطلاعات
  • علوم اجتماعی، کسب و کار و حقوق
  • مهندسی، تولید و ساخت و ساز
  • سلامت و رفاه
  • کشاورزی
  • خدمات (به عنوان مثال، خدمات شخصی، مانند سرویس های هتل، رستوران، زیبایی و …، خدمات حمل و نقل، محافظت از محیط زیست و دفاع نظامی شهری)

در راستای مطالعات انجام شده ، مدرک دوره کارشناسی در لتونی در گروه های علمی زیر به دانشجو تعلق می گیرد :

  • علوم مهندسی
  • علوم کشاورزی
  • علوم انسانی و هنر
  • علوم اجتماعی
  • علوم طبیعی
  • علوم محیط زیست
  • علوم سلامت
  • آموزش و پرورش

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لتونی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لتونی ” است .

تحصیل کارشناسی در لتونی – ادامه تحصیل پس از کارشناسی در لتونی

دانشجو پس از اتمام دوره تحصیل لیسانس و دریافت مدرک می تواند در همان رشته یا رشته ای در همان حوزه در مقطع کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل بپردازد. انتقال از یک رشته به رشته ای دیگر در طول دوره تحصیل امکان پذیر می باشد و شرایط این عمل به رشته مورد نظر و موسسه تحصیلی مورد نظر مربوط است.

پذیرش در یک رشته تحصیلی از طریق قوانین پذیرش که توسط کابینه وزیران و موسسات آموزش عالی صادر شده است تنظیم می گردد. لازم به ذکر است که فرایندهای درخواست پذیرش و رقابت، آزمون های ورودی (در صورت نیاز) و ثبت نام مشخص می شود. پذیرش در رشته های دانشگاهی طبق اصل رقابت اداره می شود.

تحصیل کارشناسی در لتونی – فرایند ورود به دانشگاه های لتونی در مقطع کارشناسی

همه افرادی که مقیم لتونی می باشند این حق را دارند که در صورت تکمیل دوره متوسطه، از آموزش عالی بهره مند شوند. هیچ محدودیت سنی جهت تحصیل وجود ندارد. ممکن است که برای شروع به تحصیل در برخی از رشته های دوره کارشناسی در لتونی دیپلم آموزش عالی حرفه ای سطح اول مورد نیاز باشد. هنگام ورود به دانشگاه، با دانشجویان مقیم اتحادیه اروپا دقیقاً مانند دانشجوهای لتونیایی برخورد می گردد. البته، آن ها باید زبان رشته تحصیلی مورد نظر آنها (لتونیایی یا انگلیسی یا زبان های دیگر) را به خوبی بدانند و گواهی اتمام دوره متوسطه را به دانشگاه ارائه دهند.

شما می توانید برای مهاجرت به لتونی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به لتونی ” را مطالعه فرمایید .

دانشجویان خارجی که از خارج از اتحادیه اروپا درخواست ادامه تحصیل می دهند باید گواهی اتمام دوره متوسطه را ارائه دهند و باید زبان رشته تحصیلی مورد نظرشان را به خوبی بدانند و همچنین باید در آزمون ورودی دانشگاه که در راستای نیازمندی های علمی رشته مورد نظر آنها است نمره قبولی را کسب کنند و باید شهریه آن سال تحصیلی را بپردازند. لازم و ضروری است که تمامی مدارک و دیپلم های متقاضیان در مرکز اطلاعات دانشگاهی در کشور لتونی (Academic Information Centre) تایید رسمی شود. اکثر دانشجویان خارجی که خارج از اتحادیه اروپا هستند نیازمند ویزای دانشجویی هستند و لازم است که دانشجویان خارجی بیمه درمانی داشته باشند .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی در رومانی تحصیل کارشناسی در رومانی

کشور رومانی با پایتخت شهر بخارست در جنوبی شرقی قاره اروپا واقع شده است. رومانی از شرق با کشو...

تحصیل کارشناسی در بلژیک تحصیل کارشناسی در بلژیک

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است و با کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ همسایه م...

تحصیل کارشناسی در بلغارستان تحصیل کارشناسی در بلغارستان

تحصیل کارشناسی در بلغارستان کشور بلغارستان ، یک کشور کوچک و در عین حال دلربا در شبه جزیره ب...

نظرات کاربران
Call Now Button