در این مقاله قصد داریم درباره تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی توضیح دهیم. همانطور که در مقالات قبل توضیح دادیم یکی از سریعترین راه های مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل می باشد.
بسیاری از متقاضیان شاید در کنکورهای سراسری در ایران موفق به کسب رتبه بالا نباشند به همین دلیل تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور انتخاب بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل می باشد. دوره تحصیل در فنلاند درمقطع کارشناسی معمولاً 3 تا 4 سال زمان می برد.

حداقل معدل کارشناسی در فنلاند نمره 13 می باشد. دانشجویان تحصیل کارشناسی در فنلاند تقریباً در هر سال بین 8 تا 10 هزار  یورو برای هزینه های  زندگی خود می پردازند. دانشگاه های کشور فنلاند برای دانشجویان خوابگاه هایی ارائه می کنند که هزینه ای خوابگاه ها تقریباً 250 یورو به بالا می باشد.

توصیه موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در فنلاند، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در فنلاند” است.

تحصیل کارشناسی در فنلاند
تحصیل کارشناسی در فنلاند

تحصیل کارشناسی در فنلاند – هزینه تحصیل کارشناسی در فنلاند

هزینه زندگی دانشجویی در کشور فنلاند برای دانشجویان خارجی متفاوت است و بستگی به دانشگاه و نوع زندگی دانشجو دارد ولی به صورت کلی می توان گفت هزینه زندگی دانشجویی در فنلاند در هر ماه تقریباً بین 700 تا 900 یورو می شود. دانشجویان کشور فنلاند در هنگام تحصیل خود از بیمه دانشجویی نیز برخوردار می شوند.

هزینه تحصیل در فنلاند تا پاییز سال 2016 برای تمام دانشجویان رایگان بود ولی از این تاریخ به بعد با توجه به سیاست گذاری های جدید دولت فنلاند، دانشجویان خارجی باید برای تحصیل در کشور فنلاند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شهریه ای معادل 8000 تا 12000 یورو در سال پرداخت کنند. تحصیل در مقطع دکترا همچنان رایگان است و دانشجویان این مقطع از حقوق سالیانه نیز برخوردار می شوند.

زبان تحصیل در دانشگاه های فنلاند

برای تحصیل در فنلاند دانشجویان باید به زبان انگلیسی مسلط باشند زیرا تحصیل کارشناسی در فنلاند به زبان انگلیسی می باشد. لازم به ذکر است که در کشور فنلاند دانشجویان به مدت 25 ساعت در هفته اجازه کار به صورت قانونی دارند. با انجام کارهای دانشجویی دانشجویان می توانند هزینه های خود را تامین نمایند.

زبان تحصیل در دانشگاه های فنلاند
زبان تحصیل در دانشگاه های فنلاند


بورسیه های تحصیلی در فنلاند ارائه می شوند اما معمولاً دانشجویان مقطع دکتری می توانند بورسیه های تحصیلی فنلاند را دریافت کنند و دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی بسیار سخت است و می توان گفت که غیر ممکن است. بنابراین قبل از این که برای تحصیل کارشناسی در فنلاند اقدام نمایید ابتدا توانایی های مالی خود را بررسی نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی در رومانی تحصیل کارشناسی در رومانی

کشور رومانی با پایتخت شهر بخارست در جنوبی شرقی قاره اروپا واقع شده است. رومانی از شرق با کشو...

تحصیل کارشناسی در بلژیک تحصیل کارشناسی در بلژیک

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است و با کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ همسایه م...

تحصیل کارشناسی در بلغارستان تحصیل کارشناسی در بلغارستان

تحصیل کارشناسی در بلغارستان کشور بلغارستان ، یک کشور کوچک و در عین حال دلربا در شبه جزیره ب...

نظرات کاربران
Call Now Button