کشور سوئد یکی از کشورهای پیشرفته اروپا محسوب می شود و یکی از بهترین راه های مهاجرت به سوئد ، تحصیل در سوئد می باشد. تحصیل کارشناسی در سوئد می تواند انتخاب مناسبی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باشد. نداشتن محدودیت سنی یکی از دلایل انتخاب این کشور برای تحصیل می باشد.

تحصیل کارشناسی در سوئد
تحصیل کارشناسی در سوئد

انتخاب کشور سوئد جهت تحصیل کارشناسی

دلایل انتخاب کشور سوئد جهت تحصیل کارشناسی به شرح زیر می باشد:

  • تحصیل در مقطع لیسانس در اغلب کشورهای اروپایی از جمله نروژ به زبان محلی می باشد و به زبان انگلیسی نمی باشد اما تحصیل کارشناسی در سوئد برای بیش از 35 رشته به زبان انگلیسی است.
  • بسیاری از رشته های تحصیلی در کشور سوئد به زبان انگلیسی ارائه می شود و کشور سوئد یکی از معدود کشورهای غیر انگلیسی زبان است که در مقطع لیسانس دوره های بسیار زیادی را به زبان انگلیسی ارائه می نماید. داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 در این مقطع الزامی می باشد.
  • اکثرا مدت تحصیل کارشناسی در سوئد 3 سال است و چنانچه فرد متقاضی مدرک فوق دیپلم داشته باشد می تواند واحد های خود را تطبیق داده و مدرک لیسانس خود را ظرف یک سال و نیم الی دوسال و نیم اخذ نماید و در نتیجه هزینه تحصیل خود را کاهش دهد .
  • سطح زندگی، کیفیت دانشگاه ها و امنیت در کشور سوئد بسیار بالا می باشد.
  • شانس اخذ پذیرش و به خصوص ویزا در کشورهای مشابه اروپایی از جمله فنلاند نسبت به سوئد پایین می باشد.
  • امکان تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کار و اخذ اقامت و در نتیجه تحصیل رایگان در سوئد
  • اجازه کار نا محدود در سوئد بر خلاف بسیاری از کشورها
  • در صورتی که یکی از زوجین از دانشگاه های سوئد پذیرش تحصیلی دریافت کند و شهریه دانشگاه را پرداخت کند ، همسرش این امکان را خواهد داشت که پس از ۶ ماه الی ۱ سال اجازه تحصیل به صورت رایگان را داشته باشد.

چنانچه فرد متقاضی موفق به اخذ مدرک زبان نشده باشد و دارای مدرک فوق لیسانس یا لیسانس نا پیوسته باشد (فوق دیپلم + لیسانس) و سطح زبان انگلیسی وی در حد روز مره (Intermediate) باشد می تواند جهت اخذ پذیرش دوره زبان انگلیسی به مدت یک ترم در دانشگاه های سوئد اقدام نماید و چنانچه مدرک پیش دانشگاهی یا لیسانس به غیر از زبان انگلیسی داشته باشد وجود مدرک آیلتس آکادمیک 5.5 که هر مهارت آن حداقل 5 باشد الزامی می باشد.

حتما بخوانید: اقامت در سوئد

انتخاب کشور سوئد جهت تحصیل کارشناسی
انتخاب کشور سوئد جهت تحصیل کارشناسی

حدود 100 برنامه کارشناسی بین المللی به زبان انگلیسی در سوئد تدریس می شود. مدرک لیسانس سوئد شامل مطالعات ترکیبی تئوری و عملی می باشد . برنامه های کارشناسی در سوئد معمولا نیاز به 3 یا 4 سال تحصیل تمام وقت دارد که در مجموع از 180 واحد درسی تشکیل شده است.

به طور معمول، دانشجویان برای ورود به یک رشته چهار ساله اقدام می کنند، پس از پذیرفته شدن، اطلاعاتی در مورد دوره ای که برنامه را تشکیل می دهند دریافت می کنند. در اغلب موارد، دانشجو مدرک خود را با نوشتن پایان نامه کارشناسی در ترم ششم به پایان میرساند.

شرایط تحصیل لیسانس در سوئد

شرایط تحصیل لیسانس در سوئد با موفقیت گذراندن دوره متوسطه می باشد و فرد سایر شرایط ورود به دانشگاه های سوئد که برای هر دانشگاه متفاوت می باشد را دارا باشد.

هزینه تحصیل کارشناسی در سوئد

هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد تا قبل از سپتامبر سال 2011 برای دانشجویان خارجی رایگان بود اما پس از تغییر قوانین اتحادیه اروپا در مورد شهریه ها و هزینه های تحصیل در دانشگاه های سوئد دانشجویان خارجی مستلزم به پرداخت شهریه شده اند. این شهریه ها در مورد دوره های زبان و دوره های دانشگاهی صدق می کند. هزینه تحصیل کارشناسی در سوئد و کارشناسی ارشد از حدود 70.000 کرون تا 200.000 کرون متغیر می باشد.

هزینه تحصیل کارشناسی در سوئد
هزینه تحصیل کارشناسی در سوئد

لازم به ذکر است شهریه ها با توجه به دانشگاه و رشته و تعداد واحدهای عملی و آزمایشگاهی متغیر است.شهریه دوره های زبان نیز در دانشگاه های سوئد بین 46000 تا 50/000 کرون می باشد. دانشجویان مقطع لیسانس در سوئد می توانند به میزان 10 ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول باشند.
درآمد هر ساعت کار دانشجویی به صورت میانگین 8 تا 100 یورو میباشد که این هزینه به صورت ماهانه می تواند هزینه های زندگی دانشجو را که شامل غذا، مسکن و هزینه های رفت و آمد را پوشش دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی در رومانی تحصیل کارشناسی در رومانی

کشور رومانی با پایتخت شهر بخارست در جنوبی شرقی قاره اروپا واقع شده است. رومانی از شرق با کشو...

تحصیل کارشناسی در بلژیک تحصیل کارشناسی در بلژیک

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است و با کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ همسایه م...

تحصیل کارشناسی در بلغارستان تحصیل کارشناسی در بلغارستان

تحصیل کارشناسی در بلغارستان کشور بلغارستان ، یک کشور کوچک و در عین حال دلربا در شبه جزیره ب...

نظرات کاربران
Call Now Button