کشور اسپانیا یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان جهت تحصیل کارشناسی می باشد که به دلیل فرهنگ جالب و قدیمی این کشور، هزینه های کم زندگی، مورد علاقه بسیاری از دانشجویان اتحادیه اروپا نیز می باشد.لازم به ذکر است در دانشگاه های اسپانیا هزینه های تحصیل کارشناسی برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا یکسان می باشد.

کشور اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارای رفاه اجتماعی بهتر، امکانات تفریحی بیشتر و میزان جرم و جنایت کمتری می‌باشد. این کشور دارای یکی از بالاترين استانداردها و سیستم‌های درمانی در دنیا به‌ خصوص برای درمان بیماری‌های خاص و مراقبت‌های ویژه می‌ باشد.
کشور اسپانیا دارای بهترین آب و هوای اروپا می ‌باشد. هزینه زندگی در اسپانیا به مراتب و بطور متوسط بین 20 الی 30 درصد کمتر از سایر کشورهای اروپایی می ‌باشد. سیستم حمل‌ و نقل زمینی و هوایي اسپانیا بسیار منعطف، ارزان قیمت و منظم می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اسپانیا موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به اسپانیا ” بیاندازید.

تحصیل کارشناسی در اسپانیا
تحصیل کارشناسی در اسپانیا

تحصیل کارشناسی در اسپانیا  – مزایای تحصیل کارشناسی در اسپانیا

مزایای تحصیل کارشناسی در اسپانیا به شرح زیر است:

امکان تحصیل مقطع کارشناسی در اسپانیا، در دانشگاه های معتبر جهان همچون دانشگاه ملی بارسلونا اسپانیا ، دانشگاه پلی تکنیک بارسلونا، دانشگاه اتونومای بارسلونا و ده ها انستیتوی معتبر جهانی وابسته به این دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.امکان تحصیل هم به زبان انگلیسی و هم زبان اسپانیایی نیز در دانشگاه های اسپانیا وجود دارد، البته جهت  اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا، نیازی به مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی نمی باشد، بلکه تسلّط نسبی به زبان انگلیسی کفایت می کند.

لازم به ذکر است در مقطع کارشناسی در کشور اسپانیا اکثر دانشگاه های دولتی و کالج های وابسته به آنها در این کشور به زبان اسپانیایی تدریس می کنند. علی رغم هزینه های بسیار پایین تحصیل در دانشگاه ها و کالج های بارسلونا، امکان اخذ بورس تحصیلی و یا بستن قرارداد کاری با دانشگاه و انستیتوهای وابسته، برای دانشجویان مستعد فراهم می باشد.

مزیت اصلی تحصیل کارشناسی در اسپانیا این می باشد دانشجویانی که فارغ التحصیل شدن امکان این که کارفرمایی پیدا کنند که از آنان دعوت کاری به عمل بیاید خیلی زیاد است و هر شخصی که به مدت 4 تا 5 سال در اسپانیا کار کند و مالیات پرداخت کند می تواند تقاضای اقامت دائم نماید .

تحصیل کارشناسی در اسپانیا – رشته های تحصیلی کارشناسی در اسپانیا

قابل توجه است بسیاری از رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی وجود دارد که فارغ التحصیلان آنها در اسپانیا میتوانید کسب درآمد کنند. برخی از رایج ترین رشته های تحصیلی کارشناسی در اسپانیا عبارتند از:

  • هنر و علوم انسانی
  • قانون کسب و کار(مدیریت تجاری)
  • مهندسی
  • گروه پزشکی

رشته های تحصیلی کارشناسی در اسپانیا
رشته های تحصیلی کارشناسی در اسپانیا

تحصیل کارشناسی در اسپانیا  – برنامه های تحصیل کارشناسی در اسپانیا

اگر مدرک کارشناسی را از یکی از دانشگاه های اسپانیا اخذ کنید، روند تکمیل درخواست شما با توجه به کشوری که تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده اید، متفاوت خواهد بود. دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی باید از روش برنامه های تحصیل کارشناسی در اسپانیا که در زیر آمده است استفاده نمایند.

برای کسانی که در یک کشور اروپایی هستند، از طریق SNUDE درخواست تقاضانامه می شود پس از تکمیل درخواست، باید به آدرس ذکر شده در وبسایت دانشگاه مورد درخواست ارسال شود ممکن است از شما خواسته شود تا کپی پاسپورت، کارت شناسائی یا مدارک  تحصیلی را با درخواست خود ارسال کنید. در صورت پذیرش، شما در مدت 3 ماه ویزای تحصیلی خود را دریافت خواهید کرد.

اما اگر شما از یک کشور اروپایی نیستید و به دنبال اخذ تحصیل کارشناسی در اسپانیا هستید، لازم است که از دبیرستان خود فارغ التحصیل شده باشید. مدرک دیپلم شما باید مورد تائید در اسپانیا باشد. شما برای تحصیل کارشناسی در اسپانیا باید درخواست خود را به سفارت اسپانیا در کشور خود ارائه دهید. سفارت به شما یک اعتبار نامه ولانتا (Volante Acreditativo) می دهد که می توانید برای درخواست در دانشگاه های مورد نظر خود از ان استفاده کنید.
پس از اعطای این اعتبارنامه لازم است که شما برای امتحان ورودی دانشگاه اسپانیا ثبت نام کنید. این امتحان به نام Selectividad یا Pruebas de Acceso a la Universidad نامیده می شود و شما در حال حاضر آماده درخواست هستید.
در نظر داشته باشید که تمام اسناد و مدارک شما باید به زبان اسپانیایی ارائه شود. اگر مدارک شما در حال حاضر اسپانیایی نیست،  باید یک مترجم رسمی آنها را به زبان اسپانیایی ترجمه کند.

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اسپانیا ” را مطالعه فرمایید.

برنامه های تحصیل کارشناسی در اسپانیا
برنامه های تحصیل کارشناسی در اسپانیا

تحصیل کارشناسی در اسپانیا  – پذیرش تحصیل کارشناسی در اسپانیا

فرآیند درخواست پذیرش تحصیل کارشناسی در اسپانیا بسته به کشوری که تحصیلات متوسطه خود را در آن گذرانده شده متفاوت می باشد. فرد می تواند برای هر دانشگاه خصوصی در اسپانیا درخواست دهد. فرم درخواست را دانلود و پر کند و آن را همراه با مدارک لازم به دانشگاه مربوطه قبل از پایان مهلت ارسال کند. فرد پس از پذیرش یک “نامه پذیرش” دریافت خواهد کرد.

مدارک صادر شده در خارج از کشور باید رسمی باشند و توسط یک سفارت یا کنسولگری تائید شوند. مدارک باید توسط یک مترجم رسمی مربوط به اسپانیا تکمیل شود. ترجمه رسمی توسط یک مترجم مجاز یا ثبت شده در اسپانیا یا نمایندگی دیپلماتیک خارج از کشور اسپانیا انجام می شود.

تحصیل کارشناسی در اسپانیا  – مدارک لازم جهت تحصیل کارشناسی در اسپانیا

مدارک لازم جهت تحصیل کارشناسی در اسپانیا به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر و عکس
  • مدارک تحصیلی
  • شواهد حمایت مالی
  • رونوشت رسمی: جزئیات مربوط به موضوعات انجام شده، نمرات و غیره را شامل می شود
  • مهارت زبان انگلیسی و اسپانیایی
  • فرم درخواست و هزینه
  • فرم درخواست تأیید رسمی: این باید شامل اطلاعات شخصی شما، سوالات مورد مطالعه و جزئیات مورد نظر شما باشد.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت اسپانیا مقاله ” اقامت در اسپانیا ” را مطالعه بفرمایید.

مدارک لازم جهت تحصیل کارشناسی در اسپانیا
مدارک لازم جهت تحصیل کارشناسی در اسپانیا

تحصیل کارشناسی در اسپانیا  – هزینه تحصیل کارشناسی در اسپانیا

در یکسال تحصیلی، هزینه تحصیل کارشناسی در اسپانیا در دانشگاه های عمومی بین 2000  تا 4000  یورو در هر دوره است. در دانشگاه خصوصی، هزینه زیاد است و بستگی به موسسه و دوره انتخاب شده دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی در رومانی تحصیل کارشناسی در رومانی

کشور رومانی با پایتخت شهر بخارست در جنوبی شرقی قاره اروپا واقع شده است. رومانی از شرق با کشو...

تحصیل کارشناسی در بلژیک تحصیل کارشناسی در بلژیک

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است و با کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ همسایه م...

تحصیل کارشناسی در بلغارستان تحصیل کارشناسی در بلغارستان

تحصیل کارشناسی در بلغارستان کشور بلغارستان ، یک کشور کوچک و در عین حال دلربا در شبه جزیره ب...

نظرات کاربران
Call Now Button