کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است و با کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ همسایه می باشد. این کشور از بینانگذاران اصلی اتحادیه اروپا است و پایتخت آن شهر بروکسل می باشد.
یکی از راه های مهاجرت به بلژیک ، اخذ ویزای تحصیلی این کشور است و اغلب دانشگاه های بلژیک در سطح بسیار بالای علمی هستند و مدارک آنها در سطح جهانی قابل تایید است.
لازم به ذکر است از نظر اقتصادی کشور بلژیک وضعیت خیلی خوبی دارد. متقاضیان ادامه تحصیل در بلژیک می توانند در دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی به تحصیلات خود ادامه دهند.

در دانشگاه های کشور بلژیک علاوه بر این که دروس توسط اساتید مجرب تدریس می شود امکانات بسیار زیاد و با کیفیتی جهت پیشرفت تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.
کلیه دانشجویان به راحتی به کامپیوتر دسترسی دارند حتی دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی به کامپیوتر با تمامی تجهیزات از جمله پرینتر و اسکنر به صورت شخصی دسترسی دارند. تحصیل کارشناسی در بلژیک می تواند فرصت مناسبی برای مهاجرت به این کشور باشد زیرا دانشگاه ها و موسسات آموزشی در بلژیک از لحاظ علمی دارای رنکینگ مناسبی هستند.

برای اقامت و تابعیت در بلژیک روش های متفاوتی وجود دارد موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در بلژیک ” را مطالعه فرمایید.

تحصیل کارشناسی در بلژیک
تحصیل کارشناسی در بلژیک

مدت زمان تحصیل کارشناسی در بلژیک

مدت زمان تحصیل در بلژیک در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال می باشد و زبان تحصیل در بلژیک به سه زبان فرانسوی، آلمانی و هلندی می باشد که بسته به دانشگاه متفاوت است.
البته منظور این نیست که فرد امکان تحصیل به زبان انگلیسی را ندارد بلکه می تواند در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی نیز پذیرش بگیرد ولی باید به سایر زبان ها نیز آشنایی داشته باشد. برای تحصیل کارشناسی در بلژیک در صورت نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی، آیلتس 6.5 مورد نیاز می باشد.
در دوره کارشناسی اساتید مربوطه تنها سرفصل ها و منابع را به دانشجویان آموزش می دهند و قسمت های اصلی دروس را خود دانشجویان باید مطالعه کنند و به تحقیق بپردازند.

دوره های کارشناسی در بلژیک

دوره کارشناسی در بلژیک به 2 دسته تقسیم می شود:

  1. کارشناسی حرفه ای که بیشتر بر کسب مهارت و تخصص برای بازار کار تاکید می کند.
  2. کارشناسی آکادمیک که برای افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را دارند ، مناسب است.

دوره لیسانس در دانشگاه های بلژیک را به 2 دسته از علاقه مندان به مهاجرت توصیه می کنند که عبارتند از:

دسته اول: افرادی که می توانند هزینه های زندگی خود را از طریق اقوام و یا آشنایان خود کاهش دهند و یا به صورت کلی حذف کنند. با حذف شدن هزینه زندگی دانشجویان می توانند با کار دانشجویی هزینه تحصیل خود را فراهم کنند.

دسته دوم: افرادی می باشند که استطاعت مالی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کشور بلژیک را دارا هستند ولی کشور بلژیک به دلیل شرایط اقامتی مناسبی که دارا می باشد مورد توجه ایشان است.
علاوه بر دارا بودن شانس اخذ فرصت شغلی در بلژیک با توجه به این که مدرک تحصیلی وی به زبان انگلیسی بوده است می توانند کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند و انگلستان شرایط بسیار ویژه ای جهت اخذ اقامت این کشورها را کسب کند. زیرا در بسیاری از کشورها داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر اروپا جز فاکتورهای تاثیرگذار در سیستم های امتیاز بندی جهت اخذ اقامت این کشورها است.

تحصیل کارشناسی در بلژیک
تحصیل کارشناسی در بلژیک

دانشجویان در مقطع لیسانس می توانند 10 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و مبلغی حدود 40 تا 60 یورو در هفته حقوق بگیرند که این مبلغ هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی دانشجو را به نسبت بسیار زیادی پوشش می دهد.
هزینه زندگی دانشجویی در بلژیک در ماه مبلغی حدود 700 تا 1300 یورو می باشد که شامل: بیمه، مسکن، خوراک، رفت و آمد و… می شود.

شرایط تحصیل کارشناسی در بلژیک

هر فردی که دارای دیپلم مورد تایید باشد امکان تحصیل در دانشگاه های بلژیک را در تمام رشته ها دارد ولی تحصیل در رشته های پزشکی، هنر و علوم مهندسی مستلزم این است که فرد باید آزمون مختص آن رشته را بدهد.

افرادی که مایل به تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی هستند باید در یک امتحان ورودی که توسط دولت برگزار می شود، شرکت کنند. دانشجویان هنر و فنی و مهندسی نیز باید در یک آزمون عملی مرتبط با رشته خود شرکت کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی در رومانی تحصیل کارشناسی در رومانی

کشور رومانی با پایتخت شهر بخارست در جنوبی شرقی قاره اروپا واقع شده است. رومانی از شرق با کشو...

تحصیل کارشناسی در بلغارستان تحصیل کارشناسی در بلغارستان

تحصیل کارشناسی در بلغارستان کشور بلغارستان ، یک کشور کوچک و در عین حال دلربا در شبه جزیره ب...

تحصیل کارشناسی در گرجستان تحصیل کارشناسی در گرجستان

تحصیل کارشناسی در گرجستان کشور گرجستان ، در ناحیه قفقاز بین دریای خزر و دریای سیاه واقع شده...

نظرات کاربران
Call Now Button