روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در این کشور است. کشور نروژ دارای امکانات بسیار خوب تحصیلی و رفاهی از جمله تحصیل رایگان، تحصیل در دانشگاه های معتبر و امکان همکاری با محققین مطرح بین المللی و تدریس دروس به زبان انگلیسی است.
که همین امر باعث شده دانشگاه های کشور نروژ مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار بگیرد. یکی از موارد مهم که افراد تحصیل در نروژ را انتخاب می کنند، تحصیل رایگان در این کشور و اجازه کار پاره وقت حین تحصیل می باشد.

تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی تحصیل در نروژ با هدف کار در کشورهای اروپایی و به خصوص منطقه اسکاندیناوی و به بهانه تحصیل در نروژ اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نروژ می کنند تا با اتمام دوره کارشناسی ارشد خود در دانشگاه های کشور نروژ، شانس خود را از یک سو برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا و از سوی دیگر برای یافتن یک شغل ممتاز در رقابت با سایر متقاضیان افزایش می دهد. در این مقاله سعی داریم به صورت کامل به بررسی تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ بپردازیم.

برای اقامت و تابعیت در نروژ روش های متفاوتی وجود دارد موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در نروژ ” را مطالعه فرمایید.

رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد نروژ

رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ نیز بسیار متنوع است ولی معمولاً برای اینکه فرد شانس دریافت پذیرش و ویزای بالاتری داشته باشد و توصیه می شود که فرد متقاضی در رشته تحصیلی مرتبط با مدرک لیسانس خود تحصیل کند. برخی از رشته ها در دانشگاه های نروژ به زبان نروژی ارائه می شود اما اغلب رشته ها به زبان انگلیسی هستند. برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد فرد باید مدرک آیلتس 6.5 و یا معادل تافل آن را ارائه دهد. در صورتی که رشته تحصیلی به زبان نروژی باشد، فرد قبل از ورود به دانشگاه باید یک سال به تحصیل دوره زبان نروژی بپردازد. 

دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور نروژ بسته به رشته تحصیلی می تواند بین 1 تا 2 سال طول بکشد. دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در نروژ می توانند طیف وسیعی از موضوعات را انتخاب کنند.
دوره های تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ 120 واحد درسی است که هر یک از ماژول به صورت جداگانه ارزیابی می شود و بسیاری از رشته های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
اکثر دوره های کارشناسی ارشد در کشور نروژ، در اوایل ماه سپتامبر (ترم پائیز) آغاز می شوند و زمان پذیرش برای اکثر دوره های کارشناسی ارشد، معمولاً تا قبل از ماه مارچ انجام خواهد شد.
بر اساس قوانین نروژ، دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود در طول هفته، 20 ساعت اجازه کار داشته باشند. بر این اساس، دانشجو قادر خواهد بود به صورت پاره وقت مشغول به کار شود. با این حال دانشجویان می بایست در این زمینه با استاد راهنمای خود مشورت کنند و او را در جریان روند کاری خود قرار دهند.

تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ عبارتند از:

  • زندگی در کشوری با استانداردهای بالای رفاهی
  • زندگی در یک جامعه مدرن به همراه طبیعتی بکر
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و امکان همکاری با محققین مطرح بین المللی
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • برخورداری از امکانات و تجهیزات به روز متناسب با رشته تحصیلی
  • تحصیل رایگان در نروژ
  • کسب تجربه اجرایی و عملی در حوزه رشته تحصیلی

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

تحصیل در اکثر رشته ها مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی است یعنی دانشجویان در این مقطع امکان تحصیل به زبان انگلیسی را خواهند داشت.
حداقل نمره زبان برای اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس در کشور نروژ، ارئه مدرک زبان آیلتس آکادمیک با نمره 6.5 می باشد. اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس در کشور نروژ بدون ارائه مدرک زبان امکان پذیر نیست.

متقاضیان می بایست تا پیش از آخرین مهلت (که برای هر دانشگاه متغیر است)، مدرک زبان انگلیسی با نمره ی قابل قبول را ارائه کنند. مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه با حداقل اعتبار 6 ماهه و 2 برگ سفید
  • داشتن مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط از دانشگاه های معتبر
  • ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه رسمی ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی
  • رزومه
به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر...

تحصیل کارشناسی ارشد در لتونی تحصیل کارشناسی ارشد در لتونی

تحصیل کارشناسی ارشد در لتونی کشور لتونی ، همواره به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه های انتخا...

نظرات کاربران
شقایق صدایی

بسیار عالی

سارا جوادی

سپاس از همراهی شما

شقایق صدایی

بسیار غالی بود ممنونم تز شما 

سارا جوادی

با سلام سپاس از همراهی شما

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button