کشور مالزی یکی از کشورهایی است که در دارای رشد اقتصادی فراوانی می باشد. در حال حاضر بیش از 60000 دانشجوی بین المللی در کشور مالزی در حال تحصیل می باشند. 
برای افزایش دانشجویان خارجی بیشتر دانشگاه های این کشور دوره های کارشناسی ارشد خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند . طول دوره تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی ارشد بین 1 تا 3 سال می باشد که بستگی به رشته  تحصیلی داوطلب دارد. البته این برای دوره های تمام وقت است و ممکن است طول دوره های پاره وقت فوق لیسانس در مالزی بیش از 3 سال شود.
در حال حاضر 10 رشته برای مقطع کارشناسی ارشد در کشور مالزی وجود دارد. داوطلبان مقطع فوق لیسانس در مالزی باید 42 واحد درسی را بگذرانند.

وزارت آموزش عالی مالزی (MOHE) تمایل دارد دانشجویان بیشتری را از خارج از کشور برای افزایش موفقیت های بین المللی و به رسمیت شناختن آموزش و تحقیقات علمی خود، در مقطع کارشناسی ارشد جذب کند.
در نتیجه بسیاری از رشته های کارشناسی ارشد در مالزی به زبان انگلیسی تدریس می شوند و در حال حاضر بیش از 100000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند.

برای اقامت و تابعیت در مالزی روش های متفاوتی وجود دارد موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله  اقامت در مالزی را مطالعه فرمایید.

تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی
تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی

تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی – هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی

هزینه تحصیل در دوره فوق لیسانس در کشور مالزی برای رشته های MBA که گران ترین رشته است در هر سال بین 15000 دلار تا 30000دلار می شود. اما هزینه های تحصیل در رشته های دیگر معمولاً بین 3000 تا 5000 دلار برای هر سال می شود.
البته داوطلبان می توانند در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند از کمک هزینه های مالی در مقطع کارشناسی ارشد استفاده نمایند.

لازم به ذکر است که دانشجویان خارجی برای تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی باید ویزای دانشجویی مالزی را دریافت نمایند. لازم به ذکر است که امکان دریافت ویزای همراه برای سفر و اقامت همسر و فرزندان کمتر از 18 سال شما نیز در کشور مالزی فراهم شده است و از این بابت نباید نگران باشید.
اعتبار مدارک فارغ التحصیلی از دانشگاه های مالزی در کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار زیاد است و توسط وزارت علوم ایران نیز مورد قبول واقع می شوند.

در مقاله مهاجرت به مالزی به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به مالزی اطلاعات کسب کنید.

 هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی
هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی

بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل کارشناسی ارشد

  • University Technologist Malaysia
  • دانشگاه ملی مالزی (N.U.M)
  • دانشگاه Malaya
  • University Technologist MARA
  • University Petra Malaysia
  • University San-is Malaysia (U.S.M)
  • دانشگاه چند رسانه ای
  • دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی (I.I.U.M)
  • University Utara Malaysia (U.U.M)
  • دانشگاه ساراواک مالزی
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در ا...

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر...

نظرات کاربران
Call Now Button