یکی دیگر از دوره های مورد استقبال متقاضیان تحصیل در انگلستان ، تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس می باشد که در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم. دانشجویان فارغ التحصیل دوره کارشناسی در انگلیس برای گذراندن تحصیلات تکمیلی (PG-Post Graduate ) دارای چندین انتخاب می باشند.

به عنوان نمونه یکی از دوره هایی که دانشجویان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی می توانند برای خواندن دوره کارشناسی ارشد انتخاب کنند دوره MSc یا MA می باشد.
معمولا برای دانشجویانی که قصد دارند سریع تر مدرک فوق لیسانس خود را بگیرند و مشغول کار شوند و یا دانشجویان خارجی که نظام آموزشی آنها به صورت حضور در کلاس می باشد، این دوره می تواند انتخاب مناسب تری برای خواندن دوره مقطع کارشناسی ارشد باشد.

حتما بخوانید: مهاجرت به انگلستان

 تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس
تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس

طول دوره فوق لیسانس در انگلستان

دوره فوق لیسانس در انگلستان یک دوره 12 ماهه می باشد که به صورت حضور در کلاس و انجام پروژه پایانی برگزار می شود. بدین منظور ابتدای دوره با حضور در کلاس و شرکت در امتحانات انجام شده و پس از آن دانشجویان می توانند زیر نظر استاد راهنما در یکی از موضوع های مرتبط با رشته خود به تحقیقات بپردازند. معمولا 6 ماه از 12 ماه به صورت درس و امتحان و 6 ماه برای پروژه است.

دانشجویان فارغ التحصیل دوره مقطع کارشناسی ایران برای گذراندن دوره مقطع کارشناسی ارشد می توانند وارد دوره MSc یا MA انگلستان شوندبرای ورود به این دوره ها داشتن آیلتس با نمره 6/5 به بالا الزامی می باشد. البته دانشگاه ها برای افرادی که نمره پایین تر را کسب کرده اند نیز برنامه ریزی هایی خواهد داشت.

لازم به ذکر است اگر دانشجویان فارغ التحصیل دوره لیسانس از دانشگاه های ایران دارای مدرک زبان با نمره پایین تر باشند و یا قصد تغییر رشته را داشته باشند می توانند دوره پری مستر (Pre – Master) را سپری کنند. وزارت علوم مدرک دانشجویان فارغ التحصیل از دوره های MSc یا MA را معادل کارشناسی ارشد ارزشیابی می کند.

حتما بخوانید: اقامت در انگلیس

دانشجویان فارغ التحصیل کارشناسی از دانشگاه های ایران یا انگلستان اگر قصد ادامه تحصیلات تا دکترا را در انگلستان داشته باشند و سپس قصد بازگشت به ایران را داشته باشند ،حتما باید ابتدا دوره MSc یا MA را بخوانند و بعد وارد (دوره PhD/ Mphil) انگلستان شوند.
بنابراین وزارت علوم ایران مدرک دانشجویانی را که دکترا پیوسته بعد از دوره لیسانس (در صورتی که طول دوره 3 سال باشد) را بدون گذراندن دوره فوق لیسانس MA یا MSc اخذ کرده باشند کارشناسی ارشد ارزشیابی می کند.

طول دوره کارشناسی ارشد در انگلیس
طول دوره کارشناسی ارشد در انگلیس

دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس

دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس عبارتند از:

  • تحصیل در انگلستان زبان انگلیسی شما را بهبود می بخشد که مهم ترین زبان در تجارت بین المللی می باشد.
  • برخورداری فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد از مهارت و حرفه بالا
  • پایه قوی و مناسب توسط سازمان های حرفه ای
  • مدرک بین المللی با بالاترین استاندارد تحصیلی
  • بهبود چشم انداز شغلی
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در ا...

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر...

نظرات کاربران
Call Now Button