تحصیل در اسپانیا دارای شرایط مطلوبی می باشد و دانشگاه های اسپانیا دارای اعتبار جهانی می‌باشند. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا به گونه ای است که همواره جز کشورهایی با هزینه پایین بوده است. طبق آمار QS در سال 2021 کشور اسپانیا با داشتن 16 دانشگاه ممتاز در بخش رتبه های اول جهان با رتبه های زیر 600 جهانی، یکی از برترین مقاصد در اروپا جهت تحصیلات تکمیلی دانشجویان بین المللی است.
برای رشته های علوم پایه در اسپانیا بیش از 144 برنامه تحصیلی و در رشته های هنر 64 برنامه تحصیلی در اسپانیا وجود دارد. همچنین رشته های حقوق در کشور اسپانیا دارای شرایط خوبی برای تحصیل و کار هستند.

توصیه موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اسپانیا، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در اسپانیا ” است.

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا
تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه های اسپانیا سالانه افراد بسیاری را از دیگر کشورهای جهان جذب می کنند. اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا برای ادامه تحصیل به دلیل وجود دانشگاه های معتبر در اسپانیا و هزینه تحصیل پایین در اسپانیا برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور جذاب می باشد.
همچنین امکان اخذ بورسیه برای تحصیل در اسپانیا به خصوص در دوره کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد. کشور اسپانیا جزو ده مقصد اول برای مهاجرت تحصیلی می باشد. البته در نظر داشته باشد که پیدا کردن کار در اسپانیا به دلیل وجود بحران های اقتصادی متعدد در اسپانیا دشوار است. 

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا در رشته‌ هایی مانند مدیریت، کشاورزی، علوم طبیعی، معماری و هنر، علوم بیولوژیکی، علوم کامپیوتر، ارتباطات و رسانه، طراحی هنری، پزشکی، علوم مهندسی، اقتصاد، علوم تغذیه، حسابداری و امور مالی، علوم باستانی، جغرافیا، زمین‌شناسی، تاریخ، روانشناسی، فیزیک، زبان و فرهنگ، تاریخ هنر، ادبیات، حقوق و غیره در دانشگاه‌ های ممتاز اسپانیا امکان‌ پذیر است.

زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا با توجه به رشته و دانشگاه، به زبان اسپانیایی یا انگلیسی و یا ترکیب این دو زبان می باشد. دوره تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا، یک‌ ساله یا دو ساله است که به 3 دوره متفاوت تقسیم می‌گردد: دوره یک‌ ساله با 60 واحد درسی، دوره یک سال و نیم با 90 واحد درسی و دوره 2 ساله با 120 واحد درسی. در هرسال دو ترم تحصیلی وجود دارد که آغاز ترم در بسیاری از دانشگاه ‏ها از ماه سپتامبر یا اکتبر و پایان‌ ترم در ماه دسامبر یا اوایل ژانویه است.
اما برای اینکه متقاضیان شانس بالایی برای دریافت ویزای تحصیلی کشور اسپانیا داشته باشند توصیه می گردد که دوره های 2 ساله را اقدام نمایند.

دانشجویان در حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اجازه 20 ساعت کار در هفته خواهند داشت و میانگین حقوق حدوداً بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت کاری است که کمک ‌هزینه مناسبی جهت پوشش هزینه ‌های تحصیل و زندگی در شهرهای اصلی اسپانیا می باشد.

امکان اخذ پذیرش جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته یا رشته ‏های مرتبط با رشته فارغ‏ التحصیلی لیسانس دانشجویان بین‏ المللی وجود دارد.

شما می توانید برای مهاجرت به اسپانیا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به اسپانیا ” را مطالعه فرمایید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد
شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا  – مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا

مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا به شرح ذیل می باشد:

عموما اخذ مدرک کارشناسی ارشد در اسپانیا 2 سال به طول می انجامد. ارقام اعتبار جهت اخذ این مدرک متفاوت است و حدود 60 تا 120 یورو در هر ترم می باشد. لذا مدرک اخذ شده در تمامی کشور های جهان معتبر می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا  – شرایط پذیرش مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا

 مدرک کارشناسی که آن را از کشور های مجاور یا اسپانیا اخذ کرده و یا مدرکی که معادل مدرک کارشناسی اسپانیا باشد. برای اخذ پذیرش و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا فرد می بایست شرایط زیر را داشته باشد ، شرایط پذیرش مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا شامل :

  • در خواستی در خصوص رسیدگی به امور شما می بایست به دانشگاه داده شود. این در خواست شامل همکاری انجمن با شماست و می بایست در درخواست های ارسالی گنجانده شود.
  • پس از اتمام تحصیل ارشد برای ورود به برنامه های دکترا دانشجو می بایست ۶۰ واحد در کلاس درسی را اخذ کرده باشد.پس توصیه می شود دوره های 2 ساله برای کارشناسی ارشد خود انتخاب نمایید.
  • در صورت اقامت بیشتر از 3 ماه در اسپانیا، شما نیاز به اخذ ویزا و یک کپی از ان در دانشگاه خود دارید، لذا اگر دانشجویی بیش از ۶ ماه در کشور اسپانیا اقامت داشته باشد موظف به اخذ ویزا و کارت اقامت موقت می باشد.
  • تمام اطلاعات شما می بایست در اختیار دانشگاه قرار گیرد. اگر شما متعلق به کشوری غیر اسپانیایی هستید اطلاعات شما میبایست در دارالترجمه ای به اسپانیایی ترجمه شود، در صورت تحویل مدارک به زبان غیر اسپانیایی پذیرش شما در دانشگاه با تاخیر مواجه می شود.
  • مطمئن باشید که تمامی اطلاعات شما (درخواست برای پذیرش، مدارک مورد نیاز برای در خواست ویزا، نسخه رو نوشت، ترجمه و …) به موقع و به درستی توسط سفارت مورد بررسی قرار می گیرد.

مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا

مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا به شرح زیر می‏ باشند:

  • انگیزه نامه (sop)
  • یک قطعه عکس پرسنلی 4*6 از متقاضی
  • رزومه یا CV به زبان انگلیسی
  • ترجمه به زبان اسپانیایی یا انگلیسی از مدرک لیسانس متقاضی
  • ترجمه به زبان اسپانیایی یا انگلیسی از ریزنمرات لیسانس متقاضی
  • کپی پاسپورت و یا ترجمه انگلیسی شناسنامه یا کارت ملی برای افراد مشمول که پاسپورت ندارند
  • دو نسخه توصیه‌نامه علمی از اساتید دانشگاهی متقاضی در سربرگ رسمی دانشگاه
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای متقاضیان شاغل به تحصیل
  • در صورت وجود، نامه سابقه شغلی در سربرگ رسمی با مهر و امضاء از محل کار
  • در صورت وجود، مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی معتبر
  • ارائه پورتفولیو یا مجموعه کارهای عملی برای دانشجویان معماری، برنامه‌ریزی شهری و دیگر رشته ‏های هنری و داشتن مدارک دوره‏ های تخصصی آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی، شرکت در انجمن‏ها و اجلاس‌های معتبر علمی مرتبط با رشته تحصیلی، ثبت اختراع و غیره امتیازاتی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ‏های برتر اسپانیا می‌‏باشند.

مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا
مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اسپانیا ” را مطالعه فرمایید.

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا  – هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا برای هر ترم بین 1000 الی 2000 یورو با توجه به رشته و دانشگاه می باشد و پس ‌از آن بدون آزمون ورودی به‌ صورت پیوسته، امکان ورود به دکترا و تحصیل تقریباً رایگان در این مقطع وجود دارد.

از آنجایی‌ که امکان اخذ پذیرش کارشناسی ارشد بدون نیاز به مدرک زبان برای دانشجویان وجود دارد، لذا فرصتی مناسب برای دانشجویان بین ‏المللی جهت تحصیل در دانشگاه‏ های ممتاز در اسپانیا فراهم می‏شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در ا...

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر...

نظرات کاربران
Call Now Button