تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا یکی از مواردی می باشد که همواره بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های استرالیا را دارند، مورد توجه واقع شده است زیرا شرایط آموزشی بسیار مناسبی در استرالیا موجود می باشد. از آنجا که دانشجویان زیادی هر ساله به بهانه تحصیل در استرالیا وارد این کشور می شوند بنایراین اخذ تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا کار ساده ای نمی باشد و یکی از دلایل این امر سطح بالای آموزش و سیستم دانشگاه های استرالیا می باشد.

در نتیجه اخذ تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا می تواند برای دانشجویان بین المللی یک امتیاز مثبت تلقی گردد. همچنین لازم به ذکر است تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا می تواند به پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی کمک شایانی نماید. در کشور استرالیا 1395 رشته برای تحصیل در کارشناسی ارشد وجود دارد. تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا فرصتی برای مطالعه در محیط های زیبا در برخی از دانشگاه های جهان در استرالیا را به شما ارائه می دهد.

تمام برنامه های دانشگاه های استرالیا به زبان انگلیسی تدریس می شوند. آموزش و پشتیبانی زبان معمولا برای دانشجویانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند، معمولا در دسترس است، اما برای ثبت نام در رشته تحصیلی در دانشگاه های استرالیا، سطح ابتدایی مهارت زبان انگلیسی لازم می باشد.

حتما بخوانید: مهاجرت به استرالیا

تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا
تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

دوره های تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

دوره های کارشناسی ارشد استرالیا از روی سیستم تحصیلی انگلیس درجه بندی و مدل سازی می شود و آنها را به صورت بین المللی به رسمیت شناخته و به راحتی با سایر مدارک سازگار می شود. در عین حال کشور استرالیا فرصت های آموزشی منحصر به فردی ارائه می دهد که به سادگی در سایر سیستم های آموزش عالی در جهان موجود نمی باشد.

تقریبا 250000 دانشجوی بین المللی در استرالیا تحصیل می کنند و این آمار استرالیا را به چهارمین کشور محبوب برای تحصیل در خارج از کشور است تبدیل کرده است.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه های استرالیا بسیار ساده تر از مقاطع دیگر می باشد. مقطع کارشناسی ارشد، دوره ای دو ساله است. این دوره ها به صورت آموزشی (Coursework) و یا پژوهشی/تحقیقاتی (By Research) ارائه می شوند. به طور کلی 2 نوع کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیا ارایه می شود که همگی آنها در سطح 9 نظام جامع آموزشی استرالیا (AQF) می باشند.

  • دوره کارشناسی ارشد پژوهش- محور یا تحقیقی (Research): هدف دوره کارشناسی ارشد پژوهش- محور یا تحقیقی بیشتر به کار گیری دانش پیشرفته برای امور تحقیقی و Research می باشد. نام های دیگر این نوع کارشناسی ارشد، Master by Research یا Master of Philosophy یا MPhil نیز می باشد. این دوره برای افرادی مناسب است که می خواهند در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهند.
    در دوره کارشناسی ارشد تحقیقی معمولا یک سال روی تحقیق زمان گذاشته می شود و برخلاف دکترا، احتیاجی به ارائه یک تز خاص و نوین در پایان نامه نیست و بیشتر جنبه آماده سازی دانشجو برای تحقیق در مقطع دکترا را دارد. در پایان این دوره باید یک پیشنهاد تحقیقاتی یا پروپوزال ارائه شود. در بعضی از دانشگاه ها به شما این امکان داده می شود که بعد از سپری شدن یک سال از دوره کارشناسی ارشد تحقیقی به دوره دکترا انتقال پیدا کنید.
  • دوره فوق لیسانس آموزش محور (Coursework): هدف دوره فوق لیسانس آموزش محور بیشتر به کارگیری دانش پیشرفته در محیط کاری حرفه ای می باشد. برنامه درسی در این نوع کارشناسی ارشد، شامل دروس اصلی و دروس انتخابی و اختیاری می باشد که در اغلب موارد حضور در کلاس درس و انجام تکالیف و پروژه های درسی در آنها اجباری است.
    برای بسیاری از دروس آزمون پایان ترم نیز وجود دارد و دانشجو ملزم به شرکت در آن و کسب نمره قابل قبول است. در برخی از رشته های کارشناسی ارشد آموزش محور، دانشجو باید پروژه عملی پایانی نیز انجام دهد. این دوره معمولا برای افرادی که قصد ادامه تحصیل دکترا را ندارند و ورود به بازار کار برایشان مهم تر است ارائه می شود.

تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا
تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا برای برنامه های آموزشی معمولا بین یک تا دو سال طول می کشد و مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا برای برنامه های مبتنی بر تحقیق یا حرفه ای ممکن است در حدود 18 ماه به طور متوسط؛  طول بکشد.

پذیرش برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

فرد متقاضی جهت تحصیل در استرالیا نیاز به ویزا دارد، مگر اینکه یک ملیت استرالیایی (یا یک شهروند نیوزلند) داشته باشد.
اکثر مردم جهت تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا به عنوان دانشجوی بین المللی نیاز به یک ویزا دارند.
توجه داشته باشید که ویزا فقط برای دانشجویان تمام وقت قابل دسترس می باشد. بنابراین فرد نمی تواند بدون ویزا، پذیرش برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا دریافت کند.
دو نوع ویزای دانشجویی استرالیا برای دوره های کارشناسی ارشد وجود دارد که عبارتند از:

  • ویزای ساب کلاس 573 برای برنامه های تدریس (ویزای تحصیلی عالی)
  • ویزای ساب کلاس 574 برای برنامه های تحقیقاتی (ویزا بخش تحصیلات تکمیلی)

پذیرش برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا
پذیرش برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

شرایط ورود به کارشناسی ارشد تحصیلی در استرالیا

شرایط ورود به کارشناسی ارشد تحصیلی در استرالیا به شرح زیر است:

سیستم ارزیابی دانشجویان به طور معمول دارای استاندارد یکسانی می باشد به طوری که برای پذیرفته شدن در مقاطع کارشناسی ارشد، ارائه مدرک کارشناسی و نیز سابقه مرتبط با رشته مورد نظر مفید خواهد بود.
اما دانشگاه های مختلف ضوابط خاص خود را نیز دارند. به عنوان مثال نمره آیلتس مورد نظر برای ورود به دوره های کارشناسی ارشد 6.5 می باشد (به غیر از رشته های زیر گروه پزشکی که نمره 7 نیاز دارند)، در حالی که برخی دانشگاه ها نمره 6 را نیز برای ورود به این دوره ها کافی می دانند.

دانشگاه های گروه 8 استرالیا و دانشگاه هایی که در سطح بالاتری قرار دارند٬ در ارائه پذیرش تحصیلی با سخت گیری بیشتری عمل می کنند. متقاضیان دوره های تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا نسبت به دوره های کارشناسی شانس بیشتری نیز در دریافت بورسیه دارند. 
متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلی در صورت ارائه سابقه کار مرتبط با رشته جدید می توانند در رشته تحصیلی متفاوتی نسبت به رشته تحصیلی دوره کارشناسی خود تحصیل کنند (به خصوص رشته های زیرگروه تجارت و بازرگانی).

شرایط ورود به کارشناسی ارشد تحقیقاتی در استرالیا

شرایط ورود به کارشناسی ارشد تحقیقاتی در استرالیا به شرح زیر است:

دانشگاه های مختلف سیاست های خاص خود را در زمینه دوره های کارشناسی ارشد تحقیقاتی و ارائه پذیرش به دانشجویان اعمال می نمایند٬ ولی به طور کلی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تحقیقاتی داشتن حداقل معدل ۶۵٪ و مدرک دوره تحصیلی کارشناسی الزامی می باشد .

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در مقطع فوق لیسانس استرالیا

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از استرالیا به شرح زیر می باشد:

  1. پاسپورت یا ترجمه ی شناسنامه
  2. مدرک زبان Academic IELTS 6.5 یا 7 (بسته به دانشگاه) و یا معادل TOEFL آن
  3. ترجمه ریز نمرات و دانشنامه کارشناسی به انگلیسی
  4. معرفی نامه از استاد یا کارفرما
  5. رزومه ی انگلیسی
  6. گواهی سوابق کاری (در صورت وجود)
  7. نمونه کار (portfolio) برای رشته های خاص پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از استرالیا

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در مقطع فوق لیسانس استرالیا
مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در مقطع فوق لیسانس استرالیا

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

هزینه های تحصیل در استرالیا به موسسه و سطح تحصیلی انتخابی شما بستگی دارد. به عنوان یک دانشجوی خارجی، شهریه دانشگاه را باید قبل از شروع به تحصیل بپردازید.

ممکن است رشته ی انتخابی شما هزینه های جانبی داشته باشد، مثلاً هزینه ی مربوط به لوازم و امکانات آموزشی خاص آن رشته. به طور متوسط، هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا برای مدت یک سال بین 20000 تا 37000 دلار استرالیا می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در ا...

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر...

نظرات کاربران
Call Now Button