سیستم آموزش عالی دانمارک یکی از شناخته شده ترین سیستم ها در شمال اروپا است و شهرت آن در برتری و نوآوری مورد توجه قرار گرفته است. کشور دانمارک همراه با کیفیت عالی آن، جامعه دوستانه و محیط امن به عنوان یک محل تحصیل عالی برای کارشناسی ارشد می باشد.

همان طور که می دانید مردمان این کشور، شادترین مردم جهان هستند و به خاطر سازگاری با محیط زیست شناخته شده است. در صورتی که علاقه مند به تحصیل کارشناسی ارشد، کشور دانمارک یکی از انتخاب های مناسب می تواند باشد. در این مقاله قصد داریم درباره تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک توضیح دهیم.

اغلب رشته های کارشناسی ارشد در دانمارک وجود دارد. مهلت ثبت نام و درخواست معمولا آوریل قبل از شروع سپتامبر برای شهروندان اتحادیه اروپا و در ژانویه برای دانشجویان بین المللی می باشد و فرد متقاضی بایستی تمام مدارک خود را در مهلت اعلام شده ارسال و همچنین باید هزینه درخواست خود را نیز پرداخت نماید.

یکی از روش های مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به دانمارک” اطلاعات کسب کنید.

تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک
تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک

شرایط لازم جهت تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک

شرایط لازم جهت تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک به شرح زیر است:

فرد متقاضی باید یک مدرک کارشناسی بین المللی شناخته شده برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک داشته باشد و همچنین باید مدرک زبان خود را (معمولا دانمارکی یا انگلیسی) ارائه دهد.
به طور کلی مهارت در زبان انگلیسی تافل یا آیلتس الزامی می باشد لذا برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد، سطح مورد نیاز حداقل از IELTS 6.5 یا TOEFL iBT 94-101 خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در دانمارک می توانید مقاله ” تحصیل در دانمارک” را مطالعه فرمایید.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک

اگر ملیت فرد از اتحادیه اروپا  EAA باشد، نیازی نیست که برای تحصیلات عالی در دانمارک هزینه پرداخت کند. دولت دانمارک هزینه های تحصیل برای همه شهروندان اتحادیه اروپا را پوشش می دهد.

اگر از خارج از اتحادیه اروپا EEA باشد، با این حال، فرد متاقضی باید حدود 6000 تا 160000 یورو هزینه پرداخت کند. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک برای دانشجویان بین المللی تقریبا سالانه حدود 6 الی 16 هزار یورو در سال می باشد و هرچند هزینه ها بین رشته ها متفاوت است.

توصیه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در دانمارک، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در دانمارک” است.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک
هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک

برای درخواست پذیرش تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک مدارکی مورد نیاز است، مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک عبارتند از:

  1. به یک نسخه اصلی یا تاییدیه آن از رشته تحصیلی خود در مقطع کارشناسی (این مدرک  باید ترجمه رسمی انگلیسی را شده باشد) برای پذیرش تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک
  2. یک کپی از دیپلم و لیسانس (اگر هنوز درجه تحصیلی خود را به پایان نرسانده اید، باید نامه ای از دانشگاه خود را با تاریخ تعیین شده فارغ التحصیلی خود ارائه دهید.) برای تحصیل فوق لیسانس در دانمارک
  3. انگیزه نامه برای تحصیل ارشد در دانمارک
  4. یک نسخه به روزشده از CV خود برای تحصیل فوق لیسانس در دانمارک
  5. کپی پاسپورت
  6. مدرک زبان برای تحصیل فوق لیسانس در دانمارک
  7. هزینه پذیرش
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در ا...

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر...

نظرات کاربران
Call Now Button