تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان

کشور بلغارستان ، در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است و پایتخت آن شهر صوفیه می باشد . تحصیل در بلغارستان به عنوان یک کشور کوچک با زیبایی های محسور کننده و مزایای بسیاری از جمله دانشگاه های معتبر و پایین بودن هزینه ها دارد و موجب می شود که هر ساله دانشجویان بسیاری را از کشورهای مختلف از جمله یونان ، ترکیه ، آلمان و غیره به خود جذب می کند . این کشور به عنوان یک مقصد برای تحصیلات تکمیلی محبوبیت بسیاری را کسب کرده است . دانشگاه های کشور بلغارستان انواع مختلفی از برنامه های تحصیلات عالی را در رشته های مختلف ارائه می دهند . چند گزینه برای تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان وجود دارد که عبارتند از : برنامه انعطاف پذیری تمام وقت ، پاره وقت و تحصیلات آنلاین .

یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به بلغارستان ” اطلاعات کسب کنید .

مدت زمان دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های بلغارستان معمولا دوره های یک ساله است و اگر فرد بخواهد به صورت پیوسته مدرک کارشناسی ارشد خود را بگیرد 5 تا 6 سال طول خواهد کشید. بدیهی است که برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد داشتن مدرک کارشناسی الزامی می باشد . معمولا دانشجویان برای اخذ مدرک فوق لیسانس باید در زمینه رشته خود پایان نامه بنویسند، از آن دفاع کنند و در آزمون دولتی شرکت کنند و نمره قبولی کسب کنند. برخی از رشته های تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در بلغارستان عبارتند از  : اقتصاد، هنرهای زیبا، علوم سخت، مهندسی، کسب و کار، فناوری اطلاعات و سلامت. تحصیل دانشجویان خارجی باید رسما در وزارت علوم و آموزش بلغارستان تایید و ثبت گردد .

تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان عبارتند از :

  1. مدرک تحصیلی مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان ، لیسانس مرتبط می باشد (دانشجو باید فارغ التحصیل باشد یا دانشجوی سال آخر لیسانس باشد)
  2. معدل مورد نیاز جهت تحصیل در مقطع فوق لیسانس در بلغارستان 15 است .
  3. مدرک زبان مورد نیاز ، آیلتس 6 تا 6.5 می باشد .
تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان

تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان

در مقاله ” تحصیل در بلغارستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در بلغارستان اطلاعات کسب کنید .

لازم به ذکر است که مدرک زبان جز شرایط دریافت پذیرش نیست اما برای درخواست ویزا مورد نیاز می باشد .

تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان زبان تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان

اگر فرد بخواهد در رشته هایی تحصیل کند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند می بایست برای مدت یک سال قبل از ورود به دانشگاه ، آموزش زبان بلغاری ببیند . بیشتر دروس به زبان بلغاری تدریس می شوند ولی برخی از رشته ها به زبان های دیگری مانند انگلیسی، فرانسوی و آلمانی نیز موجود هستند. در هر صورت باید مدرکی که نشان گر مهارت فرد در زبان مورد نظر است به دانشگاه تحویل داده شود . اما اگر فرد چنین مدرکی نداشته باشد جای نگرانی وجود ندارد. بیشتر دانشگاه های بلغارستان به فرد متقاضی این فرصت را خواهند داد که قبل از ورود به مقطع کارشناسی در کلاس های زبان شرکت کنند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در بلغارستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در بلغارستان ” است .

تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان

برای تحصیل در بلغارستان در مقطع کارشناسی ارشد بین ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو در سال هزینه دارد. هزینه زندگی دانشجویی جهت تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان از 6000 یورو در سال شروع می شود و امکان کار قانونی دانشجویی 20 ساعت در هفته وجود دارد .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در ا...

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر...

نظرات کاربران
Call Now Button