در دنیای امروز تعداد متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به خصوص در کشورهای پیشرفته اروپایی بسیار افزایش پیدا کرده و همه ساله افرادی بسیاری از سراسر دنیا جهت ادامه تحصیل به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند زیرا تحصیل در کشورهای اروپایی علاوه بر کیفیت بسیار بالای آموزش بسیار مقرون به صرفه است.
کشور نروژ یکی از کشورهای پیشرفته واقع در شمال اروپا می باشد و یکی از کشورهای بسیار با امنیت در دنیا است. دانشگاه های کشور نروژ ارائه دهنده طیف گسترده ای از انواع رشته های دانشگاهی است.

یکی از رشته های تحصیلی بسیار پرطرفدار در دانشگاه های نروژ، رشته های پزشکی در نروژ است زیرا تحصیل پزشکی در نروژ علاوه بر کیفیت بسیار بالای آموزش و دارا بودن استانداردهای جهانی و همچنین اعتبار بین المللی مدارک دانشگاهی آن، تحصیل به صورت رایگان می باشد و یا با هزینه های بسیار کم امکان پذیر است بنابراین این کشور یکی از کشورهای پرطرفدار برای تحصیل در رشته های پزشکی می باشد.

تحصیل پزشکی در نروژ

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در نروژ

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل پزشکی در نروژ

تحصیل پزشکی در نروژ، 6 سال طول می کشد که منجر به اخذ مدرک دکترای پزشکی می شود و یکسال و نیم جهت گذراندن دوره ی کارآموزی در بیمارستان های این کشور می باشد. متقاضیان تحصیل پزشکی در نروژ تمامی مهارت های لازم را برای تبدیل شدن به یک پزشک ماهر و متخصص به دست می آورند و می توانند در هر جایی از جهان مشغول کار شوند.
لازم به ذکر است که متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی در نروژ حتما می بایست مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی را داشته باشند. متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور می توانند همه ساله تا  قبل از 1 مارچ مدارک خود را جهت اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند.

دروس در دانشگاه های پزشکی کشور نروژ اغلب به زبان نروژی ارائه می شوند از این رو دانشگاه های نروژ برای دانشجویان بین المللی دوره های آموزشی زبان نروژی که حدود 1 سال طول می کشد، برگزار می کند ولی در هر صورت جهت برقراری ارتباط با دیگر افراد و تامین نیازهای خود دانشجویان می بایست در دوره های آموزشی زبان نروژی شرکت کنند.

مشاوره و تماس
021-72207

دانشگاه های نروژ جهت تعیین سطح زبان دانشجویان یک آزمون زبان کتبی و شفاهی برگذار می کنند و آن دسته از دانشجویانی که نمره قبولی را کسب نکنند موظف به شرکت در دوره های آموزشی زبان انگلیسی علاوه بر زبان نروژی هستند.
شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ بستگی به دانشگاه انتخابی فرد در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی می باشد ولی حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در نروژ

امتحان ورودی رشته پزشکی در نروژ

معمولا دانشگاه ‌های نروژ به طور کلی نمره‌ ورودی خاصی برای ثبت نام تعریف نکرده اند و درخواست و پذیرش تحصیلات عالی در نروژ به صورت مجزا و توسط هر موسسه ای صورت می گیرد و ممکن است مهلت ثبت نام و مدارک لازم در هر موسسه‌ ای متفاوت باشد. تکمیل تحصیلات متوسطه با نمرات عالی و قبولی در امتحانات پایانی دوره‌ی متوسطه، پیش نیاز اصلی ورود به دانشگاه‌ ها و دانشکده‌ های نروژ می باشد.

دانشگاه‌ ها و دانشکده‌ های نروژ در روند ثبت نام متقاضیان خارجی برای شرکت در تحصیلات عالی از لیست GSU (صلاحیت ورود به تحصیلات عالی مخصوص متقاضیان خارجی) استفاده می نمایند.
بعضی از برنامه ‌های آموزشی برای ثبت نام افراد با مدرک دوره‌ متوسطه دوم علاوه بر شرایط صلاحیت ورود به آموزش عالی باید شرایط دیگری نیز داشته باشند.

مزایای تحصیل پزشکی در نروژ

از جمله مزایای تحصیل پزشکی در نروژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بالای اجتماعی کشور نروژ
  • شرایط ایده آل و مناسب کیفیت زندگی در نروژ
  • کیفیت بالای آموزش و پژوهش در نروژ
  • برخورداری دانشگاه های نروژ از امکانات آموزشی بالا مطابق با استانداردهای جهانی
  • امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی در کشور نروژ
  • معتبر بودن دانشگاه های نروژ از نظر وزارت بهداشت ایران
  • اجازه تقریبا 20 ساعت کار در هفته برای دانشجویان خارجی در کشور نروژ
مزایای تحصیل پزشکی در نروژ

لیست دانشگاهای پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت در نروژ

در زیر لیست دانشگاهای پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت در نروژ آورده شده است:

  • University of Oslo
  • University of Bergen
  • Norwegian University of Science And Technology
  • University of Tromsø The Arctic University of Norway

هزینه تحصیل پزشکی در نروژ

رشته پزشکی در تمام کشور های دنیا از گران ترین رشته ها به حساب می آید و افرادی که قصد اقدام به تحصیل پزشکی در کشور های اروپایی را دارند باید از توانایی مالی خوبی برخوردار باشند.
کشور نروژ از کشور های گران اروپا برای تحصیل پزشکی نیست و در مقایسه با انگلیس و یا سوئیس شهریه کمتری خواهد داشت و حتی در بسیاری از دانشگاه ها به صورت رایگان می باشد اما دانشجویان باید هزینه ای را به عنوان هزینه های جانبی تحصیل پزشکی در نروژ به دانشگاه پرداخت کنند و سایر موارد جانبی باید توسط خود دانشجو تامین شود.

هزینه تحصیل پزشکی در نروژ

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در نروژ

افرادی که تقاضای تحصیل پزشکی در نروژ را دارند، می بایست مدارک زیر را دارا باشند:

  • ارائه مدارک هویتی فرد متقاضی تحصیل پزشکی در نروژ به صورت ترجمه شده رسمی
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی به صورت ترجمه شده رسمی همراه با ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان نروژی سطح c1 جهت تحصیل پزشکی در نروژ
  • ارائه گواهی تمکن مالی و معرفی حساب بانکی معتبر جهت اثبات پشتوانه مالی در نروژ
5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button