کشور بلژیک، کشوری واقع در غرب اروپا است که پایتخت آن شهر بروکسل می باشد. بلژیک از جمله کشورهایی است که به رشته پزشکی اهمیت بسیار زیادی می دهد و به دلیل کیفیت عالی نظام آموزشی مورد استقبال بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار گرفته است. با توجه به رتبه بندی مختلف دانشگاه های بلژیک، تحصیل پزشکی در بلژیک در دانشگاه های که از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتبر می باشد، امکان پذیر است.

کشور بلژیک دارای دانشگاه های سطح بالا با کمترین هزینه در رشته پزشکی می باشد. متقاضیان تحصیل پزشکی در بلژیک باید از تمامی شرایط و ضوابط دانشگاه های بلژیک برای تحصیل آگاه شوند که در این مقاله قصد داریم بیشتر به موضوع تحصیل پزشکی در بلژیک بپردازیم.

تحصیل پزشکی در بلژیک

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در بلژیک

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل پزشکی در بلژیک

فرد متقاضی تحصیل پزشکی در بلژیک باید دارای مدرک دیپلم معتبر از دبیرستان باشد . افرادی که بالای 18 سال سن دارند، می توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های بلژیک اقدام نمایند.
نمرات دروس زیست شناسی، فیزیک و شیمی متقاضی تحصیل پزشکی در کشور بلژیک می تواند تاثیر به سزایی در پذیرش فرد توسط دانشگاه داشته باشد و هر چه نمرات این دروس بالاتر باشند تا حدی اولویت فرد برای پذیرش بیشتر می شود.
افراد متقاضی تحصیل پزشکی در بلژیک باید در آزمون ECTS شرکت کنند و در صورت کسب حداقل امتیاز 180 می توانند در یکی رشته های پزشکی یا دندانپزشکی تحصیل کنند.

متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی در بلژیک می‌ توانند حداکثر تا سن تقریبا 23 سالگی برای ورود به کالج های کشور بلژیک جهت تحصیل و آمادگی آزمون ورودی رشته پزشکی و دندانپزشکی اقدام کنند. طول دوره تحصیل رشته پزشکی در بلژیک، 6 سال و طول دوره دندانپزشکی در این کشور 5 سال است.

مشاوره و تماس
021-72207

مزایای تحصیل پزشکی در بلژیک

از جمله مزایای تحصیل پزشکی در بلژیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلژیک برای تحصیل هزینه های مناسبی را در نظر گرفته است و دانشجویان به راحتی می توانند از پس هزینه ها بر بیایند.
  • کشور بلژیک بسیار امن می باشد و آمار جنایت و مزاحمت پایین است.
  • بیشتر افرادی که برای تحصیل به بلژیک مهاجرت می کنند، علاوه بر دانشگاه های خوب، با مناظر زیبای طبیعی مواجه و از لحاظ روحی بسیار خرسند و شاد هستند.
  • افرادی که به ادامه تحصیل در بلژیک می پردازند از مزایای زیادی در طول دوره آموزش بهره می برند.
  • در هر یک از دانشگاه های برتر کشور بلژیک می توان از بهترین، جدیدترین و تخصصی ترین روش های آموزشی بهره برد و پس از انجام فعالیتهای پژوهشی، امتیازات بسیاری دریافت کرد.
  • وجود اساتید مجرب و معروف جهت تدریس در دانشگاه های بلژیک از دیگر مزایای تحصیل پزشکی در بلژیک می باشد.
  • بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی خوبی به دانشجویان تعلق می گیرد.
  • به راحتی می توان در کشور بلژیک تحصیل کرد و از استعدادهای خود در صنعت بازار و کار استفاده کرد.
مزایای تحصیل پزشکی در بلژیک

زبان تحصیل پزشکی در بلژیک

تحصیل پزشکی در بلژیک به زبان فرانسه، زبان هلندی و آلمانی ارائه می شود. البته در برخی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود ولی بسیار محدود تر از سایر زبان ها است. به دلیل این که تحصیل پزشکی در بلژیک به زبان فرانسه، زبان هلندی و آلمانی است، متقاضیانی که ساکن کشور های فرانسه، هلندی و آلمانی زبان نیستند، ملزم به ارائه مدرک یکی از این 3 زبان به انتخاب خود هستند. امکان دارد از فرد آزمونی مبنی بر تسلط به زبان نیز گرفته شود تا مهارت متقاضی را در این زمینه بسنجند. 

اگر فرد دارای مدرک نباشد، باید یکی از این دو زبان را برای تحصیل انتخاب کند و در دوره های آن شرکت کند تا بتواند در رشته پزشکی یا دندانپزشکی تحصیل کنند. اگر فرد متقاضی دانشگاهی را انتخاب کرده باشد که دروس را به زبان انگلیسی تدریس کنند می بایست مدرک آیلتس 6.5 یا تافل 90 داشته باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در بلژیک

هزینه تحصیل پزشکی در بلژیک با توجه به نوع دانشگاهها متفاوت می باشد و همچنین هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا و برای دانشجویان بین المللی نیز متفاوت خواهد بود، هرچند که دانشجویان اتحادیه اروپا نسبت به دانشجویان بین المللی شهریه بسیار کمتری را پرداخت خواهند کرد و در برخی موارد شهریه این دانشجویان از طرف دولت تامین خواهد شد.

ولی به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در بلژیک برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا 840 یورو در سال می باشد در صورتی که هزینه‌ تحصیل در همین رشته و برای دانشجویان بین المللی بیشتر می باشد که علاوه بر این هزینه ها دانشجویان باید هزینه ای در حدود 700 تا 1300 یورو ماهانه نیز برای هزینه زندگی در نظر داشته باشند.

هزینه تحصیل پزشکی در بلژیک

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در بلژیک

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در بلژیک به شرح زیر می باشد:

  • ارائه ترجمه شناسنامه فرد متقاضی تحصیل پزشکی در بلژیک
  • ارائه پاسپورت فرد متقاضی تحصیل پزشکی در بلژیک
  • ارائه پذیرش تحصیلی فرد متقاضی تحصیل پزشکی در کشور بلژیک
  • ارائه ترجمه مدرک دیپلم 12 ساله فرد متقاضی تحصیل پزشکی در بلژیک به همراه ریز نمرات آن
  • ارائه مدرک زبان فرد متقاضی تحصیل پزشکی در کشور بلژیک
  • ارائه نامه تمکن مالی فرد متقاضی تحصیل پزشکی در کشور بلژیک
  • قبولی در آزمون ECTS جهت تحصیل پزشکی در کشور بلژیک
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به بلژیک مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک و روش های مختلف اقامت در بلژیک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. در سال 1995...

تحصیل در بلژیک تحصیل در بلژیک

تحصیل در بلژیک به عنوان چند فرهنگی ترین کشور در اروپا یک تجربه عالی برای تحصیلات بین الم...

بازار کار مهندسی برق در بلژیک بازار کار مهندسی برق در بلژیک

مهندسی برق یکی از زیر مجموعه ­‌های مهندسی است که فعالیت دانشجویان این رشته بررسی و مطالعه ...

نظرات کاربران
Call Now Button