تحصیل در مدارس کشور یونان

کشور یونان ،کشوری توسعه یافته در جنوب شرقی اروپا می باشد که هر ساله مردمان زیادی را به  سمت خود جذب می کند . یونان از لحاظ تحصیلی نیز مقصد بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد . تحصیل در مدارس کشور یونان شامل دو مقطع ابتدایی و دبیرستان می شود که کودکان با رسیدن به سن 6 سالگی وارد مقطع ابتدایی می شوند و به زبان یونانی نیز تحصیل می کنند . این مقاله به طور مفصل در مورد تحصیل در مدارس کشور یونان برای شما عزیزان توضیح خواهد داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت یونان مقاله ” اقامت در یونان ” را مطالعه بفرمایید .

‌تحصيل در يونان برای كودكان سنين ۶ تا ۱۵ سال (يعنی دوره‌ های ابتدايی و راهنمايی برای همه، حتی خارجيان مقيم يونان) رایگان و اجباری است و در صورت امتناع، والدین مورد پيگيری قرار می‌گيرند و تقريبا در يونان بی ‌سواد وجود ندارد. آموزش ابتدايی از ۶ سالگی آغاز می‌شود و سه دوره تحصيلی ابتدايی، راهنمايی و متوسطه وجود دارد و مقاطع تحصيلی كلا از نظام تحصيلی ساليانه (۹ ترمی – واحدی) برخوردار هستند .

تحصیل در مدارس کشور یونان – مقطع ابتدایی در کشور یونان

مقطع ابتدایی در کشور یونان 6  سال طول می کشد که در پایان این دوره گواهینامه تحصیلی به آنها داده می شود که با آن می توانند در مقاطع بالاتر ثبت نام می کنند . در مقطع ابتدايی عموما زبان يونانی، رياضی، علوم تجربی، هنر (نقاشی ـ موسيقی ـ كاردستی)، ورزش و تعليمات دينی آموزش داده می ‌شود و از سال چهارم زبان انگليسی، تاريخ، جغرافی و از سال پنجم جامعه‌ شناسی نيز اضافه می‌ شود . در دوره ابتدايی در كلاس ‌های اول و دوم هر هفته ۲۵ ساعت و در كلاس ‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم هر هفته ۲۸ ساعت و روزانه بين 5 تا 6 ساعت كلاس درس گنجانده شده است كه در صورت نياز قابل افزايش خواهد بود.در پایان این دوره امتحانی گرفته می شود که با قبولی در آن می توانند در مقطع دبیرستان وارد می شوند .

در مقاله ” تحصیل در یونان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در یونان اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در مدارس کشور یونان

تحصیل در مدارس کشور یونان

تحصیل در مدارس کشور یونان – مقطع راهنمایی در کشور یونان

مقطع راهنمايی، سطح مقدماتی آموزش متوسطه را تشكيل می ‌دهد که حضور در مدرسه راهنمايی اجباری و رایگان است و فارغ ‌التحصيلان مدارس ابتدايی به‌ طور خودكار و بدون امتحان در كلاس اول راهنمايی پذيرفته می‌ شوند. دوره راهنمایی ۳ سال طول می ‌كشد و برای دانش ‌آموزان ۱۲ تا ۱۵ سال می باشد . در کشور یونان مدارس راهنمايی به صورت خصوصی و دولتی وجود دارند. مدرسه راهنمايی آموزش عمومی را در تمام كلاس ‌ها عرضه می کند .

مدارس راهنمايی 5 روز در هفته فعاليت می‌كنند و برنامه ‌های آن‌ ها از ۳۳ تا ۳۵ ساعت در هفته متغير می باشد و مجموع روز‌های آموزشی در سال ۱۷۵ روز بوده و سال تحصيلی از اول سپتامبر تا ۳۰ ژوئن طول می ‌كشد. در مقطع راهنمايی علاوه بر دروس فوق، زبان يونانی قديم و جديد، تاريخ يونان، تاريخ جهان، جغرافی جهان و يک زبان دوم ديگر علاوه بر انگليسی مثل آلمانی و فرانسوی، علوم، زيست ‌شناسی، گياه ‌شناسی، متون ادب كهن ( در هر سال با آثار يكی از بزرگان كهن يونان آشنا می ‌شوند) و نيز فيزيک و شيمی تدريس می ‌شود. سال تحصيلی حدود 9 ماه است.

یکی از روش های مهاجرت به یونان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به یونان ” اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در مدارس کشور یونان – مقطع دبیرستان در کشور یونان

مقطع دبیرستان در کشور یونان 3 سال طول می کشد که برای افراد 15 تا 18 سال می باشد. لازم به ذکر است دانش آموزانی که علاقمند به رشته های فنی می باشند می توانند در مدرسه حرفه ای مقطع دبیرستان ثبت نام کنند و تحصیلات آنها به صورت کار گروهی است . دوره سطحی از تحصیل می باشد که طبقه بندی نشده است و 2 دو بار در سال در ماه ژانویه و سپتامبر پذیرش دارد . برای ورود به دانشگاه های یونان ، دانش آموز باید حداقل 18 سال سن داشته باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به یونان مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان و روش های اقامت در یونان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به یونا...

تحصیل در رشته پرستاری یونان تحصیل در رشته پرستاری یونان

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری یونان می باش...

خرید ملک در یونان خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور، می توانند با شرایط ویژ...

نظرات کاربران
Call Now Button