تحصیل در مدارس کشور هند

برای تمام افرادی که رویای تحصیلات با کیفیت بالا دارند ، تحصیل در هند می تواند گزینه مناسب است . کشور هند طیف وسیعی از مقاطع و دوره های تحصیلی را ارائه می دهد . تحصیل در کشور هند که دومین  شبکه بزرگ تحصیلی در جهان می باشد ، تجربه ای بی نظیر است . لازم به ذکر است که موسسه های آموزشی هند به دلیل برخورداری از کیفیت قابل قبول و ارزش متقابل در مقابل  هزینه در سطح جهان شناخته شده هستند . از این رو در این مقاله سعی داریم در مورد تحصیل در مدارس کشور هند با جزئیات بپردازیم.

برای اقامت و تابعیت در هند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در هند ” را مطالعه فرمایید .

آموزش ابتدايي در كشور هند از 6 سالگي آغاز شده و به مدت 8 سال ادامه مي يابد. یعنی اين دوره از آموزش كودكان رده هاي سني 6 تا 14 سال را تحت پوشش قرار داده و از كلاس اول آغاز شده تا پايه هشتم ادامه دارد . مقطع آموزش ابتدايي از سطح آموزش ابتدايي 5 ساله و آموزش پس از ابتدايي يا مياني 3 ساله بر اساس قانون اساسي هند متشكل می شود. ایالت های کشور هند موظف به ارائه آموزش و پرورش رايگان و اجباري به كودكان رده هاي سني 6 تا 14 سال است. سال تحصيلي مقطع آموزش ابتدايي شامل 200 روز كاري است كه از اوايل تابستان شروع شده و تا تابستان آینده ادامه مي يابد . از جمله برنامه هاي درسي 5 سال اوليه آموزش ابتدايي مي توان به آموزش محيطي ،رياضي، هنر، آموزش كار و فعاليتهاي بهداشتي و آموزش يك زبان با تاكيد بر زبان مادري اشاره کرد. در دوره دبستان کشور هند رياضيات ،علوم و تكنولوژي، آموزش زبانهاي هندي، انگليسي و يك زبان محلي ،تربيت بدني و بهداشت، علوم اجتماعي، هنر و آموزش كار به دانش آموزان ارائه مي شود .

آموزش متوسطه در کشور هند از کلاس نهم تا کلاس دوازدهم می باشد که به 2 دوره 2 ساله تقسیم می شود و از سن 14 تا 18 سال دانش آموزان در این دوره آموزش می بینند و پس از اخذ مدرک دیپلم دانش آموزان مجوز ورود به مؤسسات آموزش عالی را دارند. دانش آموزان بین المللی می توانند از امکانات مدارس بین المللی کشور هند استفاده کنند و در حال حاضر تعداد 410 مدرسه بین المللی در هند فعالیت دارند.

به طور کلی نظام آموزشی کشور هند به شرح زیر می باشد :

دوران آمادگی :

  • مهد کودک : سن 4 سالگی
  • کودکستان : سن 5 سالگی

دوره دبستان :

  • از اول تا پنجم دبستان (سن 6 تا 10 سالگی)

مقطع راهنمایی :

  • از کلاس ششم تا هشتم (سن 11 تا 13 سالگی)

مقطع دبیرستان :

  • از کلاس نهم تا دهم (سن 14 تا 15 سالگی)

دیپلم :

  • از کلاس یازده تا دوازده (سن 16 تا 17 سالگی)
تحصیل در مدارس کشور هند

تحصیل در مدارس کشور هند

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به هند مقاله ” مهاجرت به هند ”  را مطالعه بفرمایید .

تحصیل در مدارس کشور هند انواع مدارس در کشور هند

در کشور هند مدارس متنوعی چه از نظر تحصیل و چه از نظر کیفیت آموزش و همچنین کتاب های آموزشی وجود دارد . به طور کلی مدارس کشور هند به دو گروه کلی تقسیم می شوند که عبارتند از :

  • مدارس بین المللی کشور هند : شهریه تحصیل در مدارس بین المللی کشور هند نسبتا زیاد است و کیفیت آموزشی نیز در آنها بالا می باشد . از مشخصه های این مدارس این است که با پذیرش تحصیلی این مدارس سفارت هند در ایران به دانش آموز ویزا می دهد . کلیه دروس در مدارس بین المللی کشور هند به زبان انگلیسی بوده و علاوه بر آن ، دانش آموزان علاقه مند می توانند زبان خارجی دیگری مانند هندی یا آلمانی را یاد بگیرند . این مدارس از امکانات خوابگاه برخوردار هستند .
  • مدارس هندی : شهریه تحصیل در مدارس هندی نسبتا کم است و این مدارس در شهر پونا پراکنده و تقریبا در همه محله های شهر پونا وجود دارند . کیفیت آموزشی در این مدارس از مدارس بین المللی پایین تر است و دانش آموز علاوه بر گذراندن دورس به زبان انگلیسی که از مزیت آن است ، باید درسی را هم به عنوان درس زبان محلی یاد بگیرد . البته سفارت هند به پذیرش تحصیلی این گروه از مدارس هندی ویزا نمی دهد و برای دانش آموزانی مناسب می باشد که به صورت ویزای همراه در هند اقامت خواهند داشت .

تحصیل در مدارس کشور هند تعدادی از مدارس در شهر پونا کشور هند

تعدادی از مدارس در شهر پونا کشور هند به شرح زیر می باشد :

  • مدرسه بین المللی اسپایسر در کشور هند
  • مدرسه بین المللی مرسدس بنز در کشور هند
  • مدرسه بین المللی سیمبایسز در کشور هند
  • مدرسه بین المللی بهاراتی در کشور هند

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در هند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در هند توضیح دادیم .

تحصیل در مدارس کشور هند – تحصیل در مدارس خصوصی کشور هند

اگر چه مدارس خصوصی کشور هند سعی می‌ کنند امکانات بالایی را برای توسعه ویژگی های مثبت شخصیتی در کودکان فراهم کنند ولی برای تحقق این اهداف باید هزینه کرد که این موضوع هزینه‌ های بالایی برای خانواده‌ های کم درآمد محسوب می شود  در حالی که مدارس دولتی کشور هند آموزش رایگان را تا کلاس هشتم به عهده می‌ گیرند، بنابراین بخش ‌های پایین جامعه می ‌توانند از آن حمایت کنند. اکثر مدارس دولتی در شرایط بدی قرار دارند ، بنابراین حتی خانواده‌های با درآمد پایین تلاش می‌کنند که بچه ‌های خود را به یک مدرسه خصوصی برای آینده بهتر بفرستند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3.3/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به هند مهاجرت به هند

مهاجرت به هند و روش های اقامت در هند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به هند از طر...

تحصیل در رشته پرستاری هند تحصیل در رشته پرستاری هند

تحصیل در رشته پرستاری هند امروزه از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی در کشور هند است . در حال حا...

تحصیل در هند تحصیل در هند

تحصیل در هند با هزینه ای بسیار کمتر از دانشگاه های دیگر کشورها انجام می شود بسیاری از دانشج...

نظرات کاربران
Call Now Button