کشور نیوزلند ، یکی از کشورهایی انگلیسی زبان می باشد که متقاضیان به دنبال تحصیل در نیوزلند هستند تا با سپری کردن مقطعی ، شانس اخذ اقامت خود را افزایش دهند . از این رو  افراد از سنین 6 سال تا پایان دوره دکترا می توانند برای ادامه تحصیل در نیوزلند اقدام کنند . متقاضیان با اشراف شرایط تحصیلی در کشور نیوزلند می توانند انتخاب آگاهانه ای را داشته باشند. لذا در این مقاله قصد داریم به موضوع تحصیل در مدارس کشور نیوزلند به طور مفصل بپردازیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در نیوزلند می توانید مقاله ” تحصیل در نیوزلند ” را مطالعه فرمایید .

کشور نیوزلند دارای سیستم آموزشی بی نظیری است و همتای این نظام آموزشی را در کمتر مراکز آموزشی در سایر نقاط دنیا مشاهده کرد از جمله :

  • نظام آموزشی براساس نظام انگلیسی و زبان آموزشی انگلیسی استوار می باشد .
  • دارا بودن رتبه ها و اعتبارهای جهانی در میان سایر کشورها و دانشگاه های معتبر جهان در داشتن سیستم آموزشی با کیفیت و مدرن
  • کیفیت بالا و امکانات پیشرفته در تمامی مراکز آموزشی درنوع رشته یا مکان تحصیلی فرد وجود دارد . به علاوه معیار های زیاد برای ارزیابی کیفیت این امکانات در مقایسه با آمارهای به روز در جهان وجود دارد و اعمال می شود.
  • وجود رشته ها و زمینه های بسیار متنوعی برای تحصیل در کشور نیوزلند
  • هزاران کار ، سرگرمی، امکانات پیشرفته و دسترسی های الکترونیکی بسیار که نیاز به صرف زمان زیادی برای دسترسی به آنها نمی باشد مانند مراکز تفریحی ، جاذبه های طبیعی ، وزرش ها و اماکن فرهنگی و غیره .
  • علاوه بر این ها شامل خدمات اضافی پشتیبانی از دانشجویان بین المللی که در جهان بهترین است نیز می باشد. در این برنامه ی پشتیبانی از تخصص و تجربه بالای مشاوران برای قرار گرفتن دانشجو در مسیر درست آموزشی و تضمین موفقیت آن ها استفاده می شود.

تحصیل در مدارس کشور نیوزلند
تحصیل در مدارس کشور نیوزلند

تحصیل در مدارس ابتدایی کشور نیوزلند

تحصیل در مدارس کشور نیوزلند از سن ۶ سالگی به صورت اجباری می باشد و خانواده ها فرزندان خود را در سن ۶ سالگی در انواع مدارس ثبت نام می کنند که به طور کلی 12 سال طول می کشد . مدت زمان تحصیل در مقطع ابتدایی در کشور نیوزلند حدود ۸ سال می باشد و دانش آموزان در سن 12 یا 13 سالگی، وارد مدارس متوسطه می شوند.

تحصیل در مدارس متوسطه کشور نیوزلند

دانش آموزان در مدارس متوسطه کشور نیوزلند 5 پایه را می گذرانند و تا سن 16 سالگی در آن جا می مانند. شهروندان کشور نیوزلند می توانند تا سن 19 سالگی از آموزش رایگان متوسطه بهره مند شوند . در 2 سال اول دوره متوسطه  (سال نهم و دهم) تمامی دانش آموزان زبان انگلیسی، ریاضیات، علوم و فن آوری، مطالعات اجتماعی، هنر، تربیت بدنی، موسیقی و آموزش بهداشت را آموزش می بینند .

رشته های انتخابی در 2 سال اول دوره متوسطه متفاوت می باشد که می تواند شامل اقتصاد، تاریخ، جغرافیا، الکترونیک، خیاطی، مهارت های کیبورد، نمایش، روزنامه نگاری، زبان های فرانسوی، ژاپنی و مائوری باشد. سایر زبان ها مانند اندونزی، لاتین، آلمانی، چینی و سمون به ندرت در این مدارس تدریس می شود. در 3 سال آخر دوره متوسطه، طیف گسترده ای از رشته ها ی انتخابی وجود دارد که برخی از آنها مانند عکاسی و کشاورزی، بسیار عملی می باشد . سالهای دوازدهم و سیزدهم، دو سال آخر تحصیلی، مناسب دانش آموزان خارجی می باشد که می خواهند وارد سیستم آموزش عالی نیوزلند شده و تحصیلات خود را ادامه دهند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در نیوزلند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در نیوزلند ” است .

تحصیل در مدارس متوسطه کشور نیوزلند
تحصیل در مدارس متوسطه کشور نیوزلند

تحصیل در دبیرستان های کشور نیوزلند

معمولا مدت زمان تحصیل برای دوره دبیرستان در نیوزلند ۵ سال است و از سال یازدهم دروس به صورت تخصصی ارائه می شود. در نظام آموزشی نوین ،دانش آموزان از سال یازدهم به بعد نظام را طی می کنند. دانش آموزان در مقطع دبیرستان حق انتخاب دروس دلخواه را دارند. پس از سپری کردن این دوره و موفقیت در امتحانات یک نوع دیپلم به آنها داده می شود.دانش زبان مورد نیاز در دوره دبیرستان با توجه به سطح آزمون آیلتس معمولا نمره ۵٫۵ می باشد.

انواع مدارس در کشور نیوزلند

کودکان و دانش آموزان می توانند از مدارس مختلف مثل عمومی، خصوصی و یا شبانه روزی استفاده کنند که به شرح زیرمی باشد:

  • معمولا تحصیل در مدارس عمومی برای دانش آموزان نیوزلندی و دانشجویان متاهل بین المللی که در حال تحصیل در نیوزلند می باشند ،به صورت رایگان است.
  • تحصیل در مدارس خصوصی کشور نیوزلند معمولا از کیفیت بالاتری برخوردار است و دانش آموزان به اینترنت و کامپیوتر دسترسی دارند.
  • مدارس شبانه روزی کشور نیوزلند : خانواده ها می توانند مدارس شبانه روزی را برای ادامه تحصیل فرزندان خود انتخاب کنند که دانش آموزان در مدارس شبانه روزی 5 روز در هفته مشغول به تحصیل می باشند. به صورت رسمی دانش آموزان در کنار هم مشغول به تحصیل می باشند ولی خوابگاه های آنها از یکدیگر جدا است .ساعت فعالیت های مدارس شبانه روزی در نیوزلند از ساعت ۹ صبح تا ۳:۳۰ می باشد و برای ورود به این نوع از مدارس شرایط تحصیلی مناسبی را باید مهیا شود . دانش زبان یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در پذیرش تحصیل در نیوزلند و مدارس شبانه روزی است و دانش آموزان در ابتدای دوره خود، زمانی را برای آموزش زبان اختصاص می دهند و پس از اتمام آن وارد مدرسه می شوند.

دوره های تحصیل در مدارس کشور نیوزلند

دوره های ارائه شده برای دانشجویان بین المللی باید توسط NZQA مورد تایید قرار گیرد. تمام مدارسی که دوره های بیش از ۳ ماه را ارائه می دهند باید کد عملیاتی را برای مراقبت از دانشجویان بین المللی امضا کرده باشند . مدارس خصوصی باید در NZQA ثبت نام کرده و توسط آن تأیید شوند تا دوره هایی را برای دانشجویان بین المللی ارائه دهند. آنها فقط وقتی می توانند دوره های آموزشی را برای دانشجویان بین المللی ارائه دهند، که دانش آموزان نیوزلند یا از جایگاه خود محروم نشده باشند.

دوره های تحصیل در مدارس کشور نیوزلند
دوره های تحصیل در مدارس کشور نیوزلند

تحصیل در مدارس کشور نیوزلند سال تحصیلی در کشور نیوزلند

یک سال تحصیلی در کشور نیوزلند به 4 ترم تقسیم می شود و بین هر ترم حداقل دو هفته تعطیلی وجود دارد که در تابستان، 6 هفته است.

در مقاله ” مهاجرت به نیوزلند ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به نیوزلند اطلاعات کسب کنید .

هزینه تحصیل در مدارس کشور نیوزلند

هزینه تحصیل در مدارس کشور نیوزلند به انتخاب مدارس بستگی دارد. به طور کلی هزینه یک سال زندگی و تحصیل حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار نیوزلند می باشد و هزینه های ذکر شده شامل هزینه مدرسه، محل سکونت، خوراک، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی می باشد که دانش آموز مستلزم پرداخت آن است.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به نیوزلند مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند و روش های اقامت در نیوزلند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. به سبب فره...

بازار کار رشته زبان در نیوزلند بازار کار رشته زبان در نیوزلند

جهت ورود به بازار کار رشته زبان در کشور نیوزلند لازم است در خصوص شرایط و قوانین بازار کار نی...

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری را می توان یکی از راه های پرطرفدار برای اخذ اقامت کش...

نظرات کاربران
Call Now Button