تحصیل در مدارس کشور لیتوانی

یکی از بهترین راه های مهاجرت به لیتوانی ، تحصیل در لیتوانی می باشد که برای فرد متقاضی می تواند منجر به اقامت وی شود . با توجه به این که کشور لیتوانی عضو اتحادیه اروپا و عضو شینگن می باشد دانشجویان پس از تحصیل در لیتوانی می توانند به سایر کشورهای عضو شینگن سفر کنند . گسترش آموزشی در کشور لیتوانی برای بقا در جهان مدرن امروزی از لحاظ کمی و کیفی مهمترین و ابتدایی ترین هدف این کشور است که طرح ها و برنامه های اجرا شده همگی گویای این امر می باشد . از زمان تاسیس دولت کشور لیتوانی تاکنون پیشرفت های مهمی از هر لحاظ در حوزه آموزشی شده است . کشور لیتوانی به علت هزینه های پایین زندگی و تحصیل می تواند یک گزینه مناسب جهت تحصیل در خارج از کشور به شمار آید اما برای تصمیم گیری در خصوص تحصیل در این کشور باید تمامی نکات مثبت و منفی تحصیل در این کشور بدون تعصب مورد بررسی قرار گیرد لذا این مقاله به طور کاملا دقیق به موضوع تحصیل در مدارس کشور لیتوانی اختصاص داده شده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در لیتوانی می توانید مقاله ” تحصیل در لیتوانی ” را مطالعه فرمایید .

لازم است بدانید که مردم کشور لیتوانی مهربان ، صمیمی و مهمان نواز و همچنین آنها علاقه مند به یادگیری زبان های خارجی و کشف موضوعات جدید در مورد فرهنگ های مختلف هستند. جمعیت کشور لیتوانی یکی از مهمترین و تحصیل کرده ترین اقشار در اروپا است و تقریبا صد در صد آنها باسواد هستند.

سیستم آموزش و پرورش کشور لیتوانی قبل از ورود به آموزش عالی به ۵ دوره تقسیم می‌شود که عبارتند از :

  1. کودکستان : مدت این آموزش یک سال است و برای کودکان ۶ سال این دوران آموزشی رایگان می باشد
  2. آموزش پیش دبستانی
  3. آموزش در دوران دبستان
  4. آموزش متوسط اول
  5. آموزش متوسط دوم

در مقاله ” مهاجرت به لیتوانی ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به لیتوانی اطلاعات کسب کنید .

افراد متقاضی تحصیل در مدارس کشور لیتوانی که بخشی از برنامه آموزش و پرورش دبستان ، ابتدایی و متوسطه خود یا تمام آن را در یک کشور خارجی یا یک موسسه بین المللی در خارج از کشور یا در لیتوانی تکمیل کرده اند ، حق انتخاب یک مدرسه دولتی یا خصوصی را خواهند داشت. همچنین اگر دانش آموزی قادر به دستیابی به یک سطح رضایت بخش از دانش و مهارت در طول دوره باشد ، مدرسه برنامه آموزشی او را مهیا و کمک ‌های آموزشی را برای وی فراهم می کند.

تحصیل در مدارس کشور لیتوانی

تحصیل در مدارس کشور لیتوانی

تحصیل در مدارس کشور لیتوانی از 1 سالگی شروع می شود و والدین می توانند فرزندان خود را در صورت تمایل در پیش دبستانی ها ثبت نام کنند. ثبت نام در پیش دبستانی بین سن 1 تا 6 سالگی اجباری نیست مگر در موارد خاصی که به علت شرایط خاص خانواده برای فرزند نیاز باشد. تحصیل در مدارس ابتدایی کشور لیتوانی از سن 7 سالگی شروع می شود و برای اتباع و اشخاص مقیم کشور لیتوانی کاملاً رایگان است. تحصیل در کشور لیتوانی از سن 7 سالگی اجباری است و تا کلاس دهم یا 16 سالگی اجباری می باشد. دانش آموزان در کشور لیتوانی ابتدا 4 سال تحصیلات ابتدایی را در مدارس سپری می کنند و بعد از آن 6 سال تحصیلات متوسطه دارند و پس از آن می توانند هم تحصیلات فنی را ادامه دهند و یا سال یازده و دوازده را کامل کنند. سیستم نمره دهی در کشور لیتوانی از یک تا ده است که نمرات 4 و بالاتر نمره قبولی می باشند . در کشور لیتوانی مدارس بین المللی غیر دولتی نیز وجود دارد که متقاضیان از خارج اتحادیه اروپا می توانند فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند که به زبان انگلیسی است . برخی از مدارس بین المللی در کشور لیتوانی به شرح زیر می باشد :

  • مدرسه آمریکایی ویلنیوس : شهریه بین 1200 تا 14000 یورو
  • مدرسه بین المللی ویلنیوس : شهریه حدود 18000 یورو
  • مدرسه بریتانیایی ویلنیوس : شهریه 2600 تا 5600 یورو

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لیتوانی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لیتوانی ” است .

در کشور لیتوانی به دانش آموزان ممتاز کمک های مالی زیادی می شود و می توانند از وام های بدون بهره استفاده کنند. مدارس کشور لیتوانی برای دانش آموزان غیر لیتوانیایی ارزیابی لازم برای آموزش زبان لیتوانیایی را انجام می ‌دهد و این آموزش را در یک دوره پیوسته یا گروهی ( برای یک سال تحصیلی یا یک دوره کوتاه مدت ) برای دانش آموزانی که زبان لیتوانی را نمی ‌دانند و یا تنها از دانش مقدماتی در خصوص آن برخوردارند سازماندهی می کند . در کشور لیتوانی ، آموزش عالی شامل تمام مؤسسات آموزشی بعد از دوره دبیرستان است که شامل دانشگاه ها ، دانشكده ها ، مدارس آموزش عالی ، هنركده ها ، مدارس حرفه ای آموزش عالی و مراكز كاربردی و تحقیقاتی می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار مهندسی برق در لیتوانی بازار کار مهندسی برق در لیتوانی

متوسط ساعت کار در کشور لیتوانی حدود ۴۰ ساعت در طول ایام هفته است یا به عبارتی به ازای هر روز ...

بازار کار رشته زبان در لیتوانی بازار کار رشته زبان در لیتوانی

متوسط ساعت کار در کشور لیتوانی حدود ۴۰ ساعت در طول ایام هفته است یا به عبارتی به ازای هر روز ...

تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

کشور لیتوانی برای آن دسته از متقاضیان گزینه ای مناسب می باشد که می خواهند به زبان انگلیسی د...

نظرات کاربران
Call Now Button